Marketing treści musi być prowadzony w oparciu o odpowiednio przygotowaną strategię, bez tego wszelkie działania mogą okazać się nieefektywne. LTB pomaga wyznaczyć Klientowi określone cele, by następnie skrupulatnie dążyć do ich realizacji. Samo publikowanie contentu nie jest celem samym w sobie, a jedynie narzędziem realizacji strategii całościowej.
Cele content marketingu są różne, w zależności od indywidualnych potrzeb klienta. Najczęściej mowa o takich celach, jak:
Współczesny odbiorca jest zmęczony reklamami – oglądając telewizor wiele osób wyłącza fonię w czasie reklam, a w przeglądarce internetowej instalujemy dodatki, które blokują pojawiające się bannery i reklamy. Z kolei w przestrzeni wokół nas reklam jest tak dużo, że jednostkowy przekaz ma nikłe szanse na przebicie się.
Nowoczesne środki przekazu oraz oczekiwania współczesnych konsumentów wymagają zastosowania innych narzędzi. Jednym z nich jest content marketing, zwany w Polsce także marketingiem treści. Na czym polega ta strategia?
Content marketing zakłada nowatorskie podejście – zamiast skupiać się na nakłanianiu klienta do zakupu, oferuje mu wartościowe, ciekawe i przydatne treści. Daje to możliwość przyciągnięcia klientów i utrzymania ich uwagi. Jeśli Twoja firma potrafi zaoferować im interesujące informacje podane w przystępnej formie, konsumenci nie tylko to docenią, ale polecą te treści – oraz twoją działalność – także innym, chociażby udostępniając posty w mediach społecznościowych.
W trakcie tworzenia własnej strategii, należy skrupulatnie przemyśleć jakiego typu narzędzia okażą się w danym przypadku najskuteczniejsze. Content to nie tylko teksty, ale również materiały video, raporty, prezentacje i podcasty. Kolejnym krokiem jest zaplanowanie odpowiedniego harmonogramu, w którym ustalimy z jaką częstotliwością i w jakim momencie będziemy publikować dane treści. Marketerzy posługują się różnymi zasadami tworzenia takich harmonogramów, jedną z najpopularniejszych jest zasada 1-7-30-4-2-1. Chodzi o to, aby:
Ta zasada publikacji, jest obecnie uznawana za jedną najbardziej skutecznych w marketingu treści. Harmonogram publikacji jest tworzony w oparciu o indywidualne potrzeby i możliwości klienta, tak aby osiągnąć jak największą skuteczność. Powyższa zasada może być dowolnie modyfikowana.
Content marketing przyniesie oczekiwane efekty tylko wtedy, gdy dane treści zostaną odpowiednio wypromowane w Internecie. W tym celu powinniśmy się posiłkować działaniami SEO, jak i dobrodziejstwami portali społecznościowych – te elementy są konieczne do osiągniecia sukcesu.
Jakie działania obejmuje content marketing? Nasza współpraca obejmuje:
Dostarczanie konsumentom wartościowych informacji, a nie reklamowego spamu, jest jedną z metod budowania relacji między klientami a firmą. Relacje te są oparte na zaufaniu. Klient otrzymuje treści, które mu się przydadzą, które może wykorzystać i dzięki nim podjąć lepszą decyzję w czasie zakupów.
Content marketing to także element budowania marki i tworzenia pozytywnego wizerunku firmy jako uznanego dostawcy usług i informacji na wysokim poziomie. Zanim zastosuje się content marketing potrzebne są badania, pomagające określić grupę odbiorców – to bardzo ważne, żeby móc dobrze kształtować treści, tak by były one dostosowane do odbiorców. Istotne są również działania SEO, które pozwalają ulepszyć optymalizację strony i poprawić jej widoczność w wyszukiwarce.
Wszystkie te działania dodatkowo podnoszą skuteczność content marketingu. Sam marketing treści jest natomiast doskonałym sposobem na przyciągnięcie zainteresowania klientów i wyróżnienie się dobrą jakością. Zamiast słabych tekstów reklamowych można zaoferować odbiorcom profesjonalizm i wysoki standard pracy.
POROZMAWIAJMY
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Prześlij cele i oczekiwania oraz najważniejsze informacje na temat swojej firmy, marki.
ODBIERZ PROPOZYCJĘ DZIAŁAŃ
Na bazie przesłanych informacji, analizy i audytu
przygotujemy unikalną strategię
działań contentowych.
Elastyczne i efektowne rozwiązania webowe ukierunkowane na użytkownika.
Funkcjonalne i dedykowane rozwiązania zaprojektowane pod użytkownika.
Nieszablonowe i inspirujące strategie komunikacyjne dopasowane do grupy odbiorczej.
Angażujące koncepcje graficzne dla każdej branży.
Dopasowane warsztaty marketingowe podnoszące kompetencje zespołów.
Koncepcje zorientowane na wykorzystanie potencjału i realizacje celów.
Inspirujące projekty wyróżniające markę wśród konkurencji.
Wyślij do nas swoje oczekiwania, dostosujemy strategię pod Twoją markę.