Content marketing, czyli marketing przyszłości dla Twojej firmyContent marketing, czyli marketing przyszłości dla Twojej firmy

Marketing treści musi być prowadzony w oparciu o odpowiednio przygotowaną strategię, bez tego wszelkie działania mogą okazać się nieefektywne. LTB pomaga wyznaczyć Klientowi określone cele, by następnie skrupulatnie dążyć do ich realizacji. Samo publikowanie contentu nie jest celem samym w sobie, a jedynie narzędziem realizacji strategii całościowej.  Cele content marketingu są różne, w zależności od indywidualnych potrzeb klienta. Najczęściej mowa o takich celach, jak:

  • budowa określonych relacji z klientem,
  • wzrost ruchu na stronie internetowej,
  • kreowanie pozycji eksperta,
  • interakcja z klientami,
  • wzrost lojalności i zaufania u klientów.

Współczesny odbiorca jest zmęczony reklamami – oglądając telewizor wiele osób wyłącza fonię w czasie reklam, a w przeglądarce internetowej instalujemy dodatki, które blokują pojawiające się bannery i reklamy. Z kolei w przestrzeni wokół nas reklam jest tak dużo, że jednostkowy przekaz ma nikłe szanse na przebicie się.

Nowatorskie podejście marketingowe

Nowoczesne środki przekazu oraz oczekiwania współczesnych konsumentów wymagają zastosowania innych narzędzi. Jednym z nich jest content marketing, zwany w Polsce także marketingiem treści. Na czym polega ta strategia?

Content marketing zakłada nowatorskie podejście – zamiast skupiać się na nakłanianiu klienta do zakupu, oferuje mu wartościowe, ciekawe i przydatne treści. Daje to możliwość przyciągnięcia klientów i utrzymania ich uwagi. Jeśli Twoja firma potrafi zaoferować im interesujące informacje podane w przystępnej formie, konsumenci nie tylko to docenią, ale polecą te treści – oraz twoją działalność – także innym, chociażby udostępniając posty w mediach społecznościowych.

W trakcie tworzenia własnej strategii, należy skrupulatnie przemyśleć jakiego typu narzędzia okażą się w danym przypadku najskuteczniejsze. Content to nie tylko teksty, ale również materiały video, raporty, prezentacje i podcasty. Kolejnym krokiem jest zaplanowanie odpowiedniego harmonogramu, w którym ustalimy z jaką częstotliwością i w jakim momencie będziemy publikować dane treści. Marketerzy posługują się różnymi zasadami tworzenia takich harmonogramów, jedną z najpopularniejszych jest zasada 1-7-30-4-2-1. Chodzi o to, aby:

  • każdego dnia udzielać się na portalach społecznościowych i odpisywać na wszelkie wiadomości od klientów,
  • raz w tygodniu opublikować wartościowy wpis na blogu i zaktualizować informacje na stronie,
  • raz w miesiącu opublikować na blogu stosowną analizę, przykładowo w formie wywiadu,
  • raz na kwartał rozesłać do swoich klientów odpowiednio przygotowany newsletter lub e-booka,
  • co pół roku opublikować starannie przygotowany webcast, który jest relacją z jakiejś konferencji, czy też szkolenia
  • raz w roku stworzyć obszerny branżowy raport.

Ta zasada publikacji, jest obecnie uznawana za jedną najbardziej skutecznych w marketingu treści. Harmonogram publikacji jest tworzony w oparciu o indywidualne potrzeby i możliwości klienta, tak aby osiągnąć jak największą skuteczność. Powyższa zasada może być dowolnie modyfikowana.

Content marketing przyniesie oczekiwane efekty tylko wtedy, gdy dane treści zostaną odpowiednio wypromowane w Internecie. W tym celu powinniśmy się posiłkować działaniami SEO, jak i dobrodziejstwami portali społecznościowych – te elementy są konieczne do osiągniecia sukcesu.

Skontaktuj się z LTB aby pokazać swoją markę światu

Równie skuteczny może się okazać mailing, jeżeli posiadasz odpowiednio zbudowaną bazę klientów. Content marketing to olbrzymi potencjał i szereg różnych możliwości, pamiętaj jednak że nie możesz w nim bezpośrednio namawiać do zakupu produktu lub korzystania z usługi. Cechami tej dziedziny są takt, wyczucie i subtelność. Klient ma się do nas przekonać i nawiązać z nami relację, a nie czuć się do czegoś namawiany.

Jakie działania obejmuje content marketing? Współpracując z Agencją LTB z Wrocławia otrzymujesz między innymi:

  • Profesjonalnie prowadzony blog firmowy – odwiedzający Twoją stronę znajdą tam informacje nie tylko na temat oferowanych przez Twoją firmę usług czy produktów, ale również fachowe wiadomości z branży czy eksperckie porady,
  • Profil lub fanpage w mediach społecznościowych – social media są idealnym miejscem do promowania publikowanych treści, a wykorzystanie marketingu wirusowego, czyli coraz szybszego udostępniania treści, pozwoli Ci dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców,
  • Publikacje i artykuły sponsorowane na branżowych portalach – służą wzrostowi rozpoznawalności marki oraz podnoszą jej wiarygodność.

Marketing treści to rozwiązanie dla Twojej firmy

Dostarczanie konsumentom wartościowych informacji, a nie reklamowego spamu, jest jedną z metod budowania relacji między klientami a firmą. Relacje te są oparte na zaufaniu. Klient otrzymuje treści, które mu się przydadzą, które może wykorzystać i dzięki nim podjąć lepszą decyzję w czasie zakupów.

Jest to także element budowania marki i tworzenia pozytywnego wizerunku firmy jako uznanego dostawcy usług i informacji na wysokim poziomie. Zanim zastosuje się content marketing potrzebne są badania, pomagające określić grupę odbiorców – to bardzo ważne, żeby móc dobrze kształtować treści, tak by były one dostosowane do odbiorców. Istotne są również działania SEO, które pozwalają ulepszyć optymalizację strony i poprawić jej widoczność w wyszukiwarce.

Wszystkie te działania dodatkowo podnoszą skuteczność content marketingu. Sam marketing treści jest natomiast doskonałym sposobem na przyciągnięcie zainteresowania klientów i wyróżnienie się dobrą jakością. Zamiast słabych tekstów reklamowych można zaoferować odbiorcom profesjonalizm i wysoki standard pracy.

Najskuteczniejsze rodzaje contentu

White Paper – jest to obszerny wpis przedstawiający rzetelne i oficjalne dane odnośnie jakiegoś zagadnienia. Jest to bardzo czasochłonna i wymagająca forma przekazu, skierowana do bardziej zaawansowanych odbiorców. Nie każde przedsiębiorstwo może ją stosować, zanim zdecydujesz się na ten content, zastanów się czy na pewno pasuje do twojej działalności. White Paper jest stosowany w celu kreowania autorytetu u klienta i pozycji specjalisty w danej dziedzinie.

Post przekrojowy – mowa tutaj o wszelkiego rodzaju wykresach i statystykach. Przypomina on wyżej opisany white paper, jednak jest on nieco mniej oficjalny i udostępniany jest w formie jednego, obszernego wpisu. Ten content jest przede wszystkim stosowany w celu osiągnięcia większego ruchu na naszej stronie internetowej. Google wspiera wysokojakościowe treści i są one lepiej pozycjonowane.

E-book – również przypomina white paper, jednak nie jest pisany oficjalnym stylem, nie zawiera tylu „twardych danych” i prezentuje lekką i przystępną treść. E-book może być tworzony w formie krótkiego artykułu lub obszernej treści w formie książki. Warto przemyśleć odpowiedni format pliku e-book, tak aby odbiorcy mogli z niego korzystać na dowolnym nośniku. E-book jest doskonałym narzędziem, do budowy bazy danych klientów, gdyż na ogół jest udostępniany z pomocą adresu e-mail.

Case study – jest to forma edukacji, przedstawiane są w nim teoretyczne aspekty na przykładzie konkretnych przypadków występujących w twojej firmie. Treść twojego case study powinna być dopasowana do potrzeb twoich odbiorców, dlatego dowiedz się jakiej wiedzy pożądają twoi klienci. Ta forma contentu jest bardzo wymagająca, ale jednocześnie niezwykle efektowana. Case study jest używany w momencie, kiedy chcesz zaprezentować realne możliwości swojej firmy i pokazać jak twoje działania wpływają na sukcesy klientów.

Infografiki – są to informacje przekazywane w formie graficznej. Statystyki pokazują, że ten rodzaj contentu jest najłatwiej przyswajany i rozumiany przez odbiorców, również najbardziej zapamiętywany. Obecnie posiadamy szeroki wybór programów i aplikacji do tworzenia grafik, ta forma przekazu nie jest tak bardzo wymagająca jak powyższe. Infografiki są stosowane, przede wszystkim w celu wzrostu ruchu na stronie internetowej, ale również gdy chcesz szybko przekazać klientowi jakąś informacje.

Influencer marketing – polega on na przeprowadzeniu wywiadu z ekspertem w danej dziedzinie. Ta forma contentu jest wymagająca, ponieważ wymusza odpowiednie przygotowanie i poświęcony czas na wywiad, jednak gra jest warta świeczki. Influencer marketing nie wykorzystuje jedynie wiedzy eksperta, ale głównie jego wizerunek. W ten sposób dotrzesz do nowego grona odbiorców i zdobędziesz jego zaufanie. Ta metoda buduje pozytywny wizerunek twojej firmy.

Video marketing – obecnie obraz wideo jest najbardziej angażującym, a jego konsumpcja w Internecie rośnie z roku na rok.  Niestety ta forma jest również bardzo wymagająca, przede wszystkim pod względem finansowym. Video marketing okaże się skuteczny, tylko jeżeli publikowana treść będzie najwyższej jakości. Ta forma contentu sprawdza się najlepiej w przypadku, gdy większość twoich odbiorców znajduje się w wieku od 15 do 30 lat i zależy Ci na interakcji z nimi.

kontakt z nami

Content Marketing
4.67 (93.33%) 3 - ilość głosów

autoresponder system powered by FreshMail