Ponadczasowe treści na stronie internetowej są na wagę złota. Dobrze jest tworzyć teksty newsowe, ale też takie, które nie tracą szybko na jakości i wartości. Czy możliwe jest stworzenie treści, która pracuje na pozycję w wyszukiwarce poprzez wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania?

Dobra treść dla Google to sygnał, że strona jest wartościowa i warto przybliżać ją użytkownikom. Przejrzysta struktura ułatwia fakt, aby treści stały się wyróżnionym fragmentem kodu Google. Jak tworzyć treści evergreen content? Czym dokładnie się charakteryzują?

Co to jest evergreen content?

Evergreen content to treść, która jest nieustannie istotna dla czytelników. Ze względu na ponadczasowy przedmiot i atrakcyjność dla dużej i powtarzającej się publiczności, evergreen content nie ma prawdziwej daty ważności i zachowuje swoją wartość w dłuższej perspektywie. W jej skład wchodzą:

  • poradniki,
  • FAQ,
  • instrukcje,
  • recenzje produktów,
  • porównania,
  • słowniki,
  • historia marek,
  • case study.

Wysokiej jakości teksty, w tym artykuły o uniwersalnej tematyce wspomagają zdobywanie konwersji i zaangażowanie klientów. Trzeba tylko wybrać odpowiedni temat, który będzie atrakcyjny dla użytkowników przez lata. Jak to zrobić?

Jak treści evergreen content mają wpływ na SEO?

Treści evergreenowe mają ogromne znaczenie w pozyskiwaniu czytelników, dystrybucji treści w social mediach czy w budowaniu pozycji w wyszukiwarce. Artykuły zaspokajają potrzeby informacyjne użytkowników przez długi czas, co przynosi serwisowi dodatkowy ruch w długoterminowej perspektywie.

Generowanie właśnie tego stałego ruchu to jedna z największych zalet, jeśli chodzi o tworzenie treści stale aktualnych. W przypadku małego budżetu firmy lub braku czasu na tworzenie popularnych, ale szybciej tracących tekstów na aktualności contentowe treści evergreenowe sprawdzą się idealnie.

Aby miały skuteczny i realny wpływ, powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO. Obejmuje to wykorzystanie strategicznych tytułów artykułów, dostosowanie meta opisu artykułu czy wykorzystanie niestandardowych obrazów. Cały tekst powinien być odpowiednio sformatowany. W tym celu warto zadbać o śródtytuły, pogrubienia, wyróżniki, crosslinkowanie czy atrybuty „alt” w obrazkach.

Przykłady treści evergreen content

Najbardziej popularnymi i powszechnymi przykładami treści, które idealnie nadają się do optymalizowania pod wyszukiwarki, są poradniki, czy instrukcje.

instrukcja

Instrukcja oprogramowania do faktur Melpe.

Można je podzielić na dwie podstawowe grupy — treści, które pozostają istotne, niezależnie od upływu czasu i zmieniającej się kultury oraz treści, które z czasem tracą znaczenie, jeśli nie są aktualizowane w celu odzwierciedlenia zmieniających się trendów i technologii.

Przykłady pierwszego typu treści dotyczą tekstów, które pozostają istotne, niezależnie od upływu czasu i zmieniającej się kultury. Mogą dotyczyć tematu “Joga w domu jako samodzielna dyscyplina lub jako uzupełnienie Twojej sportowej rutyny” lub “Faktura do paragonu – jakie są zasady jej wystawiania?”. Odpowiedzi na te tematy mogą się nieznacznie zmienić w czasie, ale dobrze napisane, będą zawierać zasadniczo poprawne informacje na najbliższe kilkadziesiąt lat.

instrukcja

Poradnik w formie artykułu – Melpe.

Przykładem drugiego typu są treści, które tracą znaczenie w czasie, jeśli nie są one pielęgnowane i aktualizowane w celu odzwierciedlenia zmieniających się trendów i technologii.

Zbiory często zadawanych pytań

Strona “frequently asked questions” może mieć niebagatelny wpływ na pozycjonowanie witryny, warto zatem zadbać o jak najlepsze pozycjonowanie stron FAQ na potrzeby wyszukiwarki. Na stronie GlobalThearpy widnieją zapytania dotyczące płatności za usługi fizjoterapeutyczne bądź jak dokładnie przygotować się do wizyty. Odpowiedzi na te pytania znacznie ułatwiają wybór usług i w pełni tłumaczą przebieg treningów. Pozwalają w szybki sposób dowiedzieć się, czego klient może się po wizytach spodziewać.

W zakresie pozycjonowania należy więc w pierwszej kolejności podjąć czynności, mające na celu odpowiednie przygotowanie strony. Pytania i odpowiedzi to content jak każdy inny, dlatego ważna jest unikalność i naturalność treści. Strona powinna być treściwa, a zastosowanie słów kluczowych powinno być przemyślane.  Strona FAQ powinna mieć również zoptymalizowane metatagi Title i Description, a także przyjazny URL.

FAQ - evergreen content

FAQ na stronie firmy Globaltherapy.pl

Generowany w wyszukiwarce rich snippet z pytaniami i odpowiedziami nie tylko rozwiązuje problemy użytkowników, ale także wyróżnia stronę w wynikach wyszukiwania, co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo odwiedzenia witryny.

Na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu treści?

Po wybraniu odpowiedniego tematu, który swoją drogą trzeba w pełni wyczerpać, tworzona treść musi być kompleksowa i odpowiadać na większą ilość zapytań użytkowników. Celem jest to, by użytkownik znalazł odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w jednym miejscu.

Najważniejszym wyznacznikiem jest niezmiennie grupa odbiorców. Jeśli treść przeznaczona jest dla początkujących osób, lepiej unikać fachowego słownictwa, a skupić się na inkluzywnym przekazie. Przydatna może okazać się głęboka analiza potrzeb odbiorców.

Regularna aktualizacja evergreen content

Mimo tego, że evergreen content stanowi treść ponadczasową, aktualizacja treści i daty jej publikacji może pomóc w rankingach SEO. Istnieje wiele studiów przypadku pokazujących, w jaki sposób aktualizacja wiecznie zielonej treści może podnieść rankingi SEO. Nie trzeba od razu redagować całego tekstu. Czasem wystarczy tylko dodanie kilku akapitów, śródtytułów czy linków.

Najważniejszymi wymogami w tworzeniu treści evergreen content jest wskaźnik popularności i aktualności. Ponadczasowa treść SEO sama z siebie wygeneruje wejścia z wyszukiwarki i przyciągnie coraz to nowych czytelników. Warto więc na samym początku w nią zainwestować, by potem nieco ją tylko aktualizować.

Evergreen content jako solidna baza

Wartość evergreen content polega na tym, że ma potencjał, aby nadal przyciągać ruch do witryny przez wiele miesięcy, a nawet lat w przyszłości, jeśli jest to dobra treść evergreenowa. Najlepsza strategia marketingu treści opiera się na połączeniu zarówno tematycznych artykułów, jak i długotrwałych, wiecznie zielonych postów.

Jeśli potrzebujecie stworzenia kompleksowej i bezterminowej treści, która wspomoże stałe generowanie ruchu na stronie, skontaktujcie się z zespołem LTB już dziś!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *