Perosona marketingowa – wizualizacja klienta idealnego

Jak-tworzyć-persone-marketingowa

Określenie persony marketingowej wspiera markę w przygotowaniu atrakcyjnej oferty i skutecznej kampanii marketingowej docierającej do grona zainteresowanych klientów. Persona marketingowa jest wizualizacją klienta idealnego – obrazem osoby, do której chcemy dotrzeć z przekazem i komunikacją marketingową. Jak stworzyć personę marketingową i na jakie kluczowe kwestie warto zwrócić uwagę, przygotowując różne persony?

Czytaj dalej Perosona marketingowa – wizualizacja klienta idealnego

Odzyskiwanie porzuconych koszyków – sklep internetowy

porzucone koszyki

Porzucony koszyk w sklepie internetowym jest zmorą sprzedawców. Prowadzone działania w sieci przyciągają uwagę klientów, przekierowują ich na stronę, ale po drodze pojawiają się przeszkody powodujące, że użytkownik nie podejmuje ostatecznie decyzji zakupowej. Powodów porzucenia koszyków w sklepie internetowym może być wiele, podobnie jak sposobów na rozwiązanie problemu. Co warto przeanalizować i na co zwrócić uwagę chcąc zminimalizować liczbę porzuconych koszyków?

Czytaj dalej Odzyskiwanie porzuconych koszyków – sklep internetowy

User-generated content – jak wykorzystać w strategii marketingowej

User-generated content to treści tworzone przez użytkowników, dla użytkowników. Jego ogromną zaletą jest brak stronniczości po stronie twórcy – odbiorca, który jest klientem marki i wypowiada się o niej w pozytywach jest bardziej wiarygodny, niż marka która z założenia będzie wyłącznie zachwalała swoje produkty. User generated content powstaje przy udziale fanów, stałych klientów, obserwatorów, ale też przypadkowych klientów, którzy jednorazowo skorzystali z oferty marki.

Czytaj dalej User-generated content – jak wykorzystać w strategii marketingowej

Rodzaje logo – jakie wybrać dla swojej marki?

Logo to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej marki. To właśnie na jego podstawie znaczna część odbiorców rozpoznaje produkty i usługi marki napotkane w sieci czy na sklepowych półkach. Dobre logo powinno przykuwać uwagę, zapadać w pamięć, być unikalne, ale jednocześnie oddawać charakter marki i być reprezentatywne, nie tylko w marketingu, ale też relacjach biznesowych. Jakie są rodzaje logo i który wariant warto wybrać, tworząc logo marki?

Czytaj dalej Rodzaje logo – jakie wybrać dla swojej marki?

Quo vadis oeconomia? – Konferencja z udziałem LTB

Technologia stale się rozwija, co powoduje, że promocja wizerunku firmy wymaga zastosowania nowych metod. Marketing internetowy jest doskonałym źródłem promocji i reklamy przez szeroki i szybki zasięg dla odbiorców. Staje się tematem wielu rozważań, w tym w obrębie przyszłościowego zawodu dla ekonomistów. Czy może stać się zawodem XXI wieku?

Czytaj dalej Quo vadis oeconomia? – Konferencja z udziałem LTB

Strony internetowe zgodne z WCAG 2.1.

Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych wprowadziła obowiązek dostosowania ich do wytycznych WCAG 2.1. Przedstawione przez organizację W3C wymagania określają, jak należy budować strony internetowe, aby korzystanie z nich było wygodne i przystępne także dla użytkowników z pewnymi ograniczeniami. Jak wyglądają strony internetowe zgodne z WCAG 2.1 i dlaczego wdrożenie standardu jest obecnie tak istotne, nie tylko dla stron i aplikacji należących do podmiotów publicznych?

Czytaj dalej Strony internetowe zgodne z WCAG 2.1.

Możliwości outbound marketingu w internecie

Outbound marketing (tzw. marketing wychodzący) jest jedną z najpopularniejszych form promocji, reklamy i budowania rozpoznawalności marki. Choć z perspektywy klientów outbound marketing często nazywany jest także marketingiem przeszkadzającym, dobrze przeprowadzony przyniesie oczekiwane korzyści i pomoże dotrzeć do grupy docelowej oraz osób, do których nie udałoby się dotrzeć metodami inbound marketingu. Na czym polega to w praktyce, jakie formy outbound marketingu są stosowane w ramach promocji w internecie i kiedy warto wykorzystać jego możliwości?

Czytaj dalej Możliwości outbound marketingu w internecie