Firmy deweloperskie, podobnie jak przedstawiciele wielu innych branż, musiały w ostatnich latach zmierzyć się z potrzebą pojawienia się w sieci. Choć strona internetowa czy profil w mediach społecznościowych nie są niezbędne do tego, by wygrać przetarg na budowę czy zakupić działki pod nowe inwestycje, z perspektywy ich klientów prezentacja marki w sieci ma już ogromne znaczenie. Potencjalni właściciele mieszkań i domów sprawdzają w Internecie poprzednie realizacje dewelopera i opinie o nim, podejmując decyzję o inwestycji na podstawie porównania ofert i opinii, a nie tylko materiałów promocyjnych bezpośrednio od dewelopera. Jak skutecznie budować wizerunek dewelopera w sieci i przygotować skuteczną strategię marketingową marki?

Strona internetowa – klucz do sukcesu sprzedaży

Zakup własnego domu lub mieszkania wiąże się z ogromną inwestycją, często wymagającą zaciągnięcia kredytu na wiele lat. Klient, który planuje zakup nieruchomości na własność nie będzie podejmował ryzyka, wybierając mieszkanie bez wcześniejszego zapoznania się z deweloperem i jego projektami. Budując stronę internetową musimy wzbudzić zaufanie odbiorcy, wdrażając elementy przekonujące o doświadczeniu, wiedzy i kompetencjach dewelopera oraz zaufaniu, jakim firma cieszy się wśród jego dotychczasowych klientów.

Strona internetowa będzie nie tylko miejscem prezentacji oferty i portfolio, ale przede wszystkim przestrzenią ukazującą wartość jaką reprezentuje sobą marka.

Dobrze przygotowana witryna powinna przyciągnąć uwagę do oferty i przedstawić ją w jak najlepszym świetle, ale nie przerysowywać jej tak, by jedyną reakcją odbiorcy było „to zbyt piękne, żeby było prawdziwe”.

Co powinno znaleźć się na stronie internetowej dewelopera?

Na pierwszy plan powinny wysuwać się atuty inwestycji i lokalizacji, ujęte zarówno w krótkich, zwracających uwagę blokach na stronie głównej, jak i na dedykowanej im podstronie. Odbiorca powinien łatwo dotrzeć do informacji o wykorzystanych technologiach budowy, terminach rozpoczęcia i zakończenia prac, dostępnych i zarezerwowanych projektach. Wszystko należy przedstawić oczywiście w odpowiedniej formie – deweloperzy chętnie korzystają ze zdjęć, prezentacji i wizualizacji 3D, które oddziałują na wyobraźnię klienta znacznie lepiej, niż wypunktowania i tekst.

Prezentacja oferty na stronie internetowej dewelopera powinna skupić się na podstronach, gdzie obok wyszukiwarki mieszkań i ich cen pokażemy wizualizację budynku lub osiedla, proponowany rozkład mieszkań i atuty danej lokalizacji. Przenoszenie się pomiędzy kolejnymi ofertami powinno być łatwe, a informacje o lokalach czytelne i przystępne, bez zbędnego przekierowywania przez kilka podstron.

Social Proof może okazać się ciekawym i wartościowym dodatkiem do strony internetowej dewelopera, który poprzez umieszczenie w witrynie komentarzy i opinii od poprzednich klientów skieruje uwagę swoich nowych odbiorców na zaufanie, jakie pokłada się w jego firmie. Opinie odzwierciedlają bezpośrednio reputację marki, a jednocześnie podbudowują pozycję dewelopera jako firmy sprawdzonej, doświadczonej, wartej uwagi w kontekście wyboru inwestycji.

O szczegółach przygotowania strony internetowej dla dewelopera przeczytasz więcej w naszym poprzednim artykule pod adresem: https://www.ltb.pl/deweloper-w-sieci-8-kluczowych-elementow-strony-www-dla-dewelopera/

Zbuduj profesjonalny wizerunek z LTB

SEO – klucz do istnienia marki w sieci

Stronę internetową dewelopera należy odpowiednio pozycjonować, skupiając się na frazach kluczowych związanych z lokalizacją, w której realizowana jest inwestycja. Osoby zainteresowane zakupem mieszkania, domu czy działki wykorzystują w wyszukiwarce zapytania szczegółowefrazy long tail, np. nowe mieszkania Wrocław Brochów, nowe mieszkania Gdańsk Zaspa, a nie jedynie „mieszkanie Wrocław” czy „nowe domy Gdańsk”.

Frazy kluczowe dobieramy indywidualnie do potrzeb naszych klientów, bazując na aktualnie realizowanych inwestycjach oraz przeprowadzonych audytach fraz kluczowych. Pozycjonowanie wyłącznie na frazy ogólne takie jak „deweloper Wrocław”, „nowe mieszkania” czy „mieszkanie pod klucz” może nie przynieść oczekiwanych rezultatów w wynikach lokalnych.

Kampanie reklamowe dla wybranych grup docelowych

Organiczne wyniki wyszukiwania przekierowujące użytkownika na stronę internetową dewelopera to jedno, ale by działania marketingowe przyniosły realny efekt należy połączyć je z różnymi formami reklamy. W marketingu internetowym wybór formy będzie ściśle powiązany z grupą docelową, do jakiej staramy się dotrzeć danym przekazem. Dla kampanii Google Ads, na podstawie analizy grupy docelowej oraz konkurencji wybierzemy właściwe frazy kluczowe dla kampanii tekstowych, pokrywając je m.in. z frazami kluczowymi wykorzystanymi w SEO strony internetowej. Jednocześnie możemy prowadzić tu także:

  • Kampanie w sieci reklamowej Google Ads, nastawione na wzmacnianie wizerunku dewelopera w sieci i wzrost świadomości marki lub jego konkretnego projektu,
  • Kampanie remarketingowe Google Ads, w których przypadku należy odpowiednio podzielić komunikat marketingowy i stworzyć odrębne treści dla osób, które wykazały zainteresowanie projektem oraz tych, które odwiedziły jedynie stronę bez zgłębiania się w szczegóły projektu. W pierwszym przypadku sprawdzą się komunikaty nakierowane na CTA, zachęcające do spotkania, podjęcia kontaktu i powrotu do interesującej oferty, w drugim natomiast postawimy na komunikaty zasięgowe, poprawiające świadomość marki i przypominające użytkownikowi o przeglądanej wcześniej stronie dewelopera.

Odrębną kategorią reklam, które warto zastosować w ramach marketingu dla deweloperów są reklamy w mediach społecznościowych, w tym w szczególności kampanie Facebook Ads skupione na budowaniu i wzmacnianiu świadomości marki.

Reklamy w mediach społecznościowych mają na celu pozyskiwanie kontaktów, więc mogą przekierowywać do strony internetowej dewelopera, ale także zachęcać do rozpoczęcia konwersacji na Messengerze, bezpośrednio z poziomu reklamy lub po przejściu do oficjalnego profilu marki w mediach społecznościowych.

Social media dla dewelopera – dlaczego warto prowadzić oficjalny profil?

Jako specjaliści marketingu internetowego musimy reagować na trendy, kierując kampanie marketingowe naszych klientów tam, gdzie pojawiają się ich potencjalni odbiorcy. Stworzenie profilu w social mediach jest obecnie jedną z podstaw nawiązywania i pogłębiania relacji z odbiorcą, a także dodatkową formą przedstawienia oferty poza stroną internetową. W ramach działań dostosowujemy przekaz marketingowy w zależności od kanału social media, a także od odbiorców, do których celowana jest oferta dewelopera. W przypadku klientów indywidualnych, FacebookInstagram będą kanałami priorytetowymi, natomiast dla klientów dla których zakup mieszkań jest inwestycją warto istnieć i budować swój wizerunek także z pomocą LinkedIn. Z uwagi na formę prezentacji treści, coraz większym zainteresowaniem wśród mediów społecznościowych dla deweloperów cieszy się YouTube, gzie z pomocą video zaprezentujemy filmy z postępów realizacji, gotowe wizualizacje 3D, plany projektów, wirtualne spacery czy przegląd osiedla.

Przykład praktycznie pustego profilu renomowanego dewelopera – 1 post od powstana profilu.

Podstawowym błędem przy budowaniu wizerunku marki dewelopera w sieci będzie stworzenie profili w mediach społecznościowych i pozostawienie ich pustymi. Jeśli nie masz czasu prowadzić aktywnie swoich social media, zrezygnuj z tworzenia profilu lub powierz go w ręce specjalistów LTB.

PR w wyszukiwarce i monitoring opinii

Powracając do kwestii widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, w przypadku deweloperów należy zwrócić szczególną uwagę na profil marki widoczny po wpisaniu w Google nazwy dewelopera lub konkretnej inwestycji. W szczególności znaczenie mają publikowane tu opinie, na które użytkownicy trafią chcąc zweryfikować faktyczną wartość i reputację marki. Zaprezentowany poniżej przykład negatywnych opinii w Google pokazuje, że nad opiniami warto pracować, docelowo mierząc w recenzje pokrywające się z wizerunkiem marki budowanym na stronie internetowej czy profilach w mediach społecznościowych.

Negatywne opinie bez odpowiedzi na profilu odzialu wrocławskiego firmy Murapol.

Działania PR-owe należy przekierować również poza Internet. Informacje o realizowanych inwestycjach powinny pojawiać się w notkach prasowych oraz trafiać do odbiorców poprzez organizowane eventy i akcje promocyjne przyciągające uwagę do realizowanych projektów i samej marki. Deweloperzy powinni pojawiać się na lokalnych imprezach oraz eventach branżowych, mając świadomość że w lokalizacjach takich natknięcie się na klienta docelowego ma większe szanse powodzenia, niż dotarcie do niego tradycyjnymi kanałami promocji poza siecią. Co więcej, same eventy mogą być wykorzystane jako baza do publikowanych not prasowych – częsta obecność w świadomości odbiorcy buduje wizerunek i rozpoznawalność marki.

Jak przygotować branding dewelopera? Oprawa graficzna i estetyka marki

Strona internetowa, profile społecznościowe, materiały reklamowe, eventy – choć skupiają się na innych celach, łączy je wspólne dążenie do budowania wizerunku marki spójnej, solidnej i godnej zaufania. Właściwe przygotowanie brandingu marki i skupienie się na walorach estetycznych prezentacji marki w sieci i poza nią może zadecydować o tym w jaki sposób odbiorą ją potencjalni klienci. Filozofia kolorów odgrywa w marketingu niemałą rolę i w przypadku deweloperów, którzy będą chcieli wzbudzić zaufanie swoich odbiorców, elementy takie jak kolor logo czy wizualna prostota, elegancja i minimalizm na stronie internetowej zadziałają na korzyść marki.

Idąc o krok dalej, ważną rolę estetyczną w działaniach marketingowych dla dewelopera będą odgrywały materiały przedstawiające atuty inwestycji i szczegóły projektu. Wspominaliśmy już o potrzebie tworzenia wizualizacji 3D, wykorzystywania nowych technologii, posługiwania się fotografią, schematami i elementami interaktywnymi. Zlecając ich przygotowanie doświadczonym grafikom przyciągniesz uwagę klienta, przedstawiając mu realny projekt, a nie jego opis tekstowy.

Przeciętny nabywca mieszkania nie jest architektem z wyobraźnią pozwalającą na przełożenie prostego schematu 2D i stworzenie w głowie obrazu gotowego budynku.

Deweloper musi zrobić więc wszystko, by osoba taka jeszcze przed dokonaniem zakupu wiedziała doskonale w jaki projekt inwestuje, uwzględniając przy tym szczególnie że zakupy nieruchomości odbywają się dziś na długo przed wylaniem fundamentów pod realizację inwestycji.

Podsumowanie. Jak prowadzić marketing dla deweloperów?

Rozległość działań, jakich wymaga prowadzenie skutecznego marketingu dla deweloperów jest przyczyną często popełnianych błędów, pojawiania się pustych profili społecznościowych, niewłaściwie przygotowanych stron internetowych czy nieskutecznych reklam.

Chcąc docierać do swojego odbiorcy docelowego i budować wizerunek marki dewelopera w sieci warto skorzystać z kompleksowej pomocy ze strony doświadczonej agencji marketingu internetowego. Specjaliści LTB zapewnią Twojej marce niezbędną opiekę marketingową, zarówno na etapie tworzenia, jak i prowadzenia kampanii.

Potrzebujesz pomocy – napisz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *