Deweloper w sieci

8 kluczowych elementów strony www

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • Marketing
  • -
  • Deweloper w sieci – 8 kluczowych elementów strony www dla dewelopera

Deweloper w sieci – 8 kluczowych elementów strony www dla dewelopera

Dobra strona internetowa ma wpływ na sukces firmy niezależnie od branży. W przypadku deweloperów, którzy sprzedają inwestycje jeszcze zanim te powstaną, zachęcenie klienta stroną internetową i prezentowaną na niej inwestycją będzie kluczowe dla sukcesu sprzedaży. Jak jednak przygotować taką stronę i jakie elementy warto w niej zawrzeć? Poznaj 8 kroków do sukcesu strony internetowej dla dewelopera, przygotowanych w oparciu o doświadczenie ekspertów z LTB.

Strona internetowa dla dewelopera – najważniejsze elementy

Inwestycje, nad którymi pracują deweloperzy, wiążą się z ogromnym wydatkiem po stronie Klienta. Nie dziwi więc, że odbiorca mający po raz pierwszy styczność z deweloperem i planujący wydać na jego inwestycję sporo pieniędzy, chce już na wstępie poczuć, że może deweloperowi zaufać. Budując stronę internetową musimy wdrożyć wiele elementów, które wzbudzą poczucie zaufania, doświadczenia, wiarygodności i kompetencji dewelopera, a jednocześnie przyciągną uwagę do jego oferty i przedstawią ją w jak najlepszym świetle.

Zapytaj o nasze usługi

1. Informacje o inwestycji

Treści na stronie powinny w pierwszej kolejności skupiać się na atutach samej inwestycji. Informacje o wykorzystanych technologiach budowy, terminach rozpoczęcia i planowanego zakończenia prac, projektach domów lub mieszkań – wszystko będzie miało znaczenie dla odbiorcy, którego chcemy zachęcić do zakupu.

Informacje o inwestycji należy przedstawić w formie jak najbardziej atrakcyjnej dla odbiorcy. Nie wybieramy tu zwyczajnego wylistowania atutów – przemówmy do klientów wizualizacjami, zdjęciami, spacerami 3D. Pokażmy emocje, które mogą wiązać się z zakupem nowego domu i wzbudźmy pozytywne reakcje treścią oraz wizualnymi elementami strony internetowej.

Źródło: https://www.kampinosdevelopment.com

Na stronie dewelopera może zdarzyć się, że ten realizuje w jednym czasie więcej niż jedną inwestycję. Fakt ten trzeba zaznaczyć i to już na wstępie, tworząc dla każdej inwestycji osobne landing page ze skutecznym Call To Action. Dla takich sytuacji, na stronie głównej, warto umieścić jedną, zbiorczą mapkę zawierającą wszystkie inwestycje dewelopera wraz z ich krótkim opisem i przekierowaniem do dedykowanej podstrony.

Źródło: http://besthouse-development.pl/

2. Atuty lokalizacji

Niezależnie od tego, czy inwestycją dewelopera będą domy jednorodzinne, mieszkania w blokach czy nowe osiedla – wyeksponowanie atutów lokalizacji to podstawa do zainteresowania nią potencjalnych nabywców. Pokażmy, że nowe osiedle jest oddalone od zgiełku centrum i wiecznie zakorkowanych ulic, ale też gwarantuje dobry dojazd do serca miasta dla tych, którzy podróżują codziennie do pracy.

Podkreślmy otoczenie zieleni, lokalną infrastrukturę, bliskość sklepów i punktów usługowych, place zabaw, bliskość placówek edukacyjnych.

Takie kwestie zwracają uwagę klientów jako pierwsze, bo przecież nikt nie chce mieszkania w kiepskiej dzielnicy tuż przy fabryce i bez dostępu do centrum.

Źródło: https://www.kampinosdevelopment.com

Mapa osiedla przyda się nie tylko w przypadku inwestycji zajmujących całe osiedle, ale też pojedynczych bloków czy domów. Klient będzie chciał wiedzieć, co znajduje się w okolicy inwestycji, a z mapą łatwiej wyobrazi sobie spacery do pobliskich parków czy sklepów, zaplanuje trasy na autobus czy rozpozna drogi wyjazdowe z osiedla i miasta.

3. Prezentacja oferty

To jedna z ważniejszych zakładek na stronie dewelopera. To tu znajdą się treści interesujące potencjalnych nabywców, a więc elementy takie jak wyszukiwarka mieszkań, prezentacja dostępnych, sprzedanych i zarezerwowanych ofert czy przedstawienie zakresu cen za poszczególne mieszkania, czy domy w danej inwestycji. Informacje te warto postawić na pierwszym miejscu i przywiązać dużą wagę do dokładności i wiarygodności informacji – o ile wszystkie pozostałe elementy strony będą miały zatrzymać uwagę potencjalnego nabywcy, podstrona ofertowa da mu konkretne informacje o inwestycji.

Interaktywny rzut inwestycji daje możliwość wyboru interesującego nas domu. Jest także możliwość przejścia do podstrony wybranego lokalu, na której prezentowane są informacje o jego wymiarach, atutach i cenie. Źródło: http://alejalawendowa.pl/

Dynamiczna mapa inwestycji w formie wyszukiwarki mieszkań jest jednym z popularniejszych i ciekawszych pomysłów na przedstawienie atutów inwestycji i umożliwienie klientowi wirtualnego zwiedzania mieszkań. Stworzenie wizualizacji, która daje możliwość wyboru piętra i mieszkania na dynamicznej mapie, zadziała lepiej, niż standardowa lista mieszkań (której również na stronie nie powinno zabraknąć). Elementy klikalne na interaktywnej wizualizacji dają poczucie wyboru konkretnego mieszkania, ułatwiają ustawienie go w konkretnej przestrzeni i podnoszą wiarygodność danych dotyczących lokalu, jego rozkładu i atutów.

Na każdej podstronie mieszkania trzeba pamiętać o CTA oraz realnych wymiarach lokalu.

4. CTA

Przyciski typu „kup teraz” mogą sprawdzić się w sklepach internetowych, ale na stronie dewelopera będą wyglądały dość nieprofesjonalnie. Nikt nie zdecyduje się w ciemno na zakup mieszkania czy domu nie znając szczegółów inwestycji. Przygotowując Call to Action, które zostanie wyeksponowane na górze strony i każdej podstronie warto postawić na rozwiązania takie jak: „Umów się na prezentację„, „Zapytaj się o szczegóły„, „Pobierz kartę”. Tego typu CTA zachęci do kontaktu, a jednocześnie zbuduje poczucie, że potencjalny klient ma do czynienia z profesjonalną firmą i ludźmi, którzy czekają na to, by doradzić mu w wyborze najlepszego rozwiązania i rozwiać wszelkie wątpliwości.

5. Social Proof

Nic tak nie przekonuje człowieka jak opinie innych osób, w tym przeszłych klientów, którzy wcześniej skorzystali z oferty dewelopera i mogą wyrazić o nim opinie. Załączenie social proof na stronie internetowej może być niezwykle istotne dla tych, którzy pracują nad swoją dobrą reputacją i gwarantują obsługę na poziomie, jaki starają się sobą reprezentować. Prezentowanie opinii i doświadczeń osób, które mieszkają w inwestycjach dewelopera w formie komentarzy i dłuższych wpisów dadzą potencjalnemu klientowi podłoże do podjęcia decyzji i podniosą wartość wszystkiego, o czym przekonuje sam deweloper.

Jako dowód własnego doświadczenia i zaufania w branży warto umieścić na stronie przykłady poprzednich realizacji. Komentarze w social proof mogą być z nimi połączone, odnosząc się do konkretnych inwestycji dewelopera i podkreślając atuty widoczne na zdjęciach czy w opisach zrealizowanych projektów.

6. Zakładka „O nas”

Dla potencjalnego klienta tak samo ważne będą informacje o inwestycji, jak i o samym deweloperze. Wiemy już, że strona musi wzbudzać zaufanie. Warto więc, by i deweloper został przedstawiony w jak najlepszym świetle i pokazał swoje najlepsze cechy.

W zakładce „O nas” widocznej w na stronie głównej i w menu warto:

  • wyeksponować atuty dewelopera,
  • podkreślić terminowość realizacji inwestycji,
  • pokazać historię rozwoju firmy,
  • wybrać i przedstawić ciekawe dane liczbowe.

Wszystko to, najlepiej w formie wizualnej, mocno oddziałuje na użytkownika i przyciąga jego uwagę.

Deweloper nie może pozostawać dla swojego potencjalnego klienta zupełnie obcy, jak duża firma, której nie reprezentują ludzie. W tym miejscu strony warto pokazać osoby pracujące i współpracujące z klientami – doradców, sprzedawców, nawet samego prezesa. Poczucie budowania relacji już na poziomie strony pomoże w budowaniu ogólnego zaufania do marki.

Prezentując sylwetkę dewelopera skupić się też na kwestiach bezpieczeństwa. Finansowe gwarancje zakupu nieruchomości, zabezpieczenia finansowe, współpraca z zaufanymi instytucjami w sprawach kredytów. Klient musi wiedzieć, że jego pieniądze będą bezpieczne.

7. Elementy wizualne

Powracając do kwestii wyglądu strony internetowej dla dewelopera, elementy wizualne będą dyktowały charakter strony i umożliwią przedstawienie powstającej inwestycji w najbardziej realistyczny, atrakcyjny sposób. Z tego względu warto wykorzystać nie tylko zdjęcia miejsca budowy (które najczęściej nie są atrakcyjne ze względu na trwające prace), ale przede wszystkim wizualizacje dające potencjalnemu klientowi możliwość wyobrażenia sobie gotowego mieszkania czy domu.

Przykład wizualizacji architektonicznej zrealizowanej przez studio The Frame.

Wizualizacje, jakie można umieścić na stronie dewelopera, będą zależały przede wszystkim od rodzaju inwestycji, jaką przygotowuje. Firmy specjalizujące się w tworzeniu takich wizualizacji oferują m.in. wizualizacje:

  •  budynków wielorodzinnych,
  • budynków użyteczności publicznej,
  • osiedli,
  • domów jednorodzinnych i rezydencji,
  • przestrzeni otwartych, placów i terenów zieleni.

Jeśli przedmiotem wizualizacji jest budynek, model będzie obejmował architekturę, ale też zagospodarowanie terenu czy planowaną szatę roślinną, tak by końcowy projekt nie był zwyczajnie bryłą tworzonego mieszkania, ale sceną, w której potencjalny klient może wyobrazić sobie swoje życie.

Przykład dobrze zaprezentowanej galerii zdjęć osiedla. Źródło: https://cichadolina.waw.pl

Dobrym pomysłem będzie wykorzystanie zdjęć z drona przedstawiających całą okolicę – można wykorzystać je przy wizualizacji i stworzyć perspektywę nie tylko najbliższego otoczenia inwestycji, ale wszystkich atutów okolicy. Na dalszych etapach prac nad inwestycją można pokusić się nawet o wizualizację wnętrz, przedstawiając przykładowe aranżacje mieszkań.

8. Blog

Strona główna powinna być aktualizowana regularnie, ale ze względu na estetykę, zwykle prezentuje przede wszystkim wizualizację końcową inwestycji. Na blogu, który powinien być integralną częścią strony www dla dewelopera, warto ująć opisy poszczególnych procesów realizacji inwestycji – od aktualności, przez informacje o zmianach w okolicy, po prezentację poszczególnych mieszkań i dodatkowe podkreślanie atutów inwestycji. Możliwości jest wiele, a dobrze przygotowany blog pozwoli pozycjonować stronę i umieścić ją wyżej w wyszukiwarkach.

Źródło: https://www.kampinosdevelopment.com

Zapytaj o wycenę

Profesjonalna strona www dla dewelopera z LTB

O projektowaniu stron www i marketingu internetowym niezbędnym do ich wypromowania wiemy naprawdę dużo. Jeśli potrzebujesz profesjonalnej strony, która przedstawi wszystkie atuty Twoich inwestycji  i przyciągnie uwagę potencjalnych nabywców, skontaktuj się z naszymi specjalistami.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB