Employer branding – budowanie wizerunku pracodawcy

Strategie i kampanie employer brandingowe

Agencja employer brandingowa

Kreujemy i wzmacniamy marki pracodawców. Zapewniamy kompleksowe rozwiązania w zakresie kształtowania wizerunku pracodawcy. Weryfikujemy cele i aktualne problemy, analizujemy wewnętrzny i zewnętrzny wizerunek pracodawcy, opracowujemy i wdrażamy strategie rekrutacyjne i komunikacyjne.

 

Integrujemy wiedzę i doświadczenie naszych specjalistów działając zawsze w dopasowaniu do marki pracodawcy. Tworzymy strategie employer brandingowe budujące zaangażowanie, integrujące pracowników firmy oraz eksponujące największe walory marki. Wypełniamy luki w przedsiębiorstwach o kluczowe kompetencje z zakresu employer brandingu, PR, designu, treści i social media.

Każda marka pracodawcy ma swoją historię do opowiedzenia!
Chętnie pomożemy ją opowiedzieć!

Strategia employer brandingowa

Opracowując strategię employer brandingową działamy w oparciu o grupę odbiorczą, aktualną sytuację makroekonomiczną i mikroekonomiczną, styl komunikacji marki jako całości, świadomość marki oraz cele. Dążymy do spójności w komunikacji marketingowej, tak by zapewnić integrację marki pracodawcy z marką konsumencką. Wykorzysujemy efekt synergii w marketingu.

Analizujemy i wyszukujemy dobre cechy marki pracodawcy, eksponujemy jej autentyczność i wsłuchujemy się w wewnętrzny, autentyczny głos pracowników.

Koncentrujemy się na doświadczeniach i odbiorze marki przez pracowników i kandydatów. Wykorzystujemy nieszablonowe działania w ramach wewnętrznego PR pracodawcy. Wspieramy i realizujemy zmiany wizerunkowe marki pracodawcy pozwalające na zwiększenie zaangażowania i zaufania pracowników. Przekazujemy kompetencje naszego zespołu zapewniając szeroki zakres działań.

Dzięki naszemu wszechstronnemu podejściu i szerokiemu zakresowi usług realizujemy marketing rekrutacyjny skutkujący zwiększeniem zasięgów oraz efektów działań pozyskujących kandydatów do pracy.

Strategia employer brandingowe obejmuje:

  • Określenie unikalnych cech i wartości pracodawcy
  • Tworzenie spójnego wizerunku
  • Komunikacja wewnętrzna
  • Budowanie społeczności wewnętrznej
  • Opowiadanie historii pracowników
  • Monitorowanie i ocena efektywności strategii
  • Budowanie marki pracodawcy na rynku

Strategia employer brandingowa jest procesem ciągłym i wymaga dobrze zorganizowanej agencji brandingowej. Dobrze zarządzana strategia employer brandingowa może pomóc przyciągnąć, zatrzymać i motywować najlepszych pracowników, ale także wyeksponować prawidziwe i autentyczne doświadczenia.

Wykorzystaj nasze kompetencje i przedstaw swoje cele i oczekiwania odnośnie employer brandingu.

 

Łukasz Jaworski
Łukasz Jaworski
B2B Sales Manager
+48 577 100 210

Zakres i narzędzia działań employer brandingowych

Strategia employer brandingowa to zestaw działań i planów, które marka podejmuje w celu budowania i promowania swojego wizerunku. Istotne w tym aspekcie jest maksymalne sprecyzowanie i wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingu tradycyjnego i offline. W ramach działań employer brandingowych wykorzystujemy następujące narzędzia.

Strategie employer brandingowa

Opracowujemy strategię mające na celu budowę wizerunku marki, ale także osiąganie celów rekrutacyjnych.

Marketing rekrutacyjny

Promujemy pracodawcę na rynku pracy oraz wdrażamy działania służace przyciąganiu odpowiednich kandydatów do organizacji.

Opracowanie i wdrożenie kampanii wewnętrznej i zewnętrznej

Budujemy świadomość na temat marki i zaangażowanie wśród pracowników oraz potencjalnych kandydatów wykorzystując dopracowane kampanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Usługi foto i video

Tworzymy atrakcyjne materiały wizualne, które przyciągną uwagę potencjalnych kandydatów, wpływają na wizerunek wewnętrzny oraz kształtują kulturę marki i jej zasobów.

Design – usługi graficzne

Pomagamy w tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej firmy, wykorzystujemy zróżnicowane formy w działaniach employer brandingowych.

Workplace – opracowanie i wdrożenie

Opracowujemy i wdrażamy miejsca pracy jako przestrzeń wyrażającą ambicje firmy i cechy marki.

Webdesign

Przygotowujemy strony internetowe wykorzystywane przy marketingu rekrutacyjnym, ale także kampaniach zewnętrznych i wewnętrznych.

Usługi PR

Zapewniamy skoordynowane działania komunikacyjne rozszerzające świadomość marki pracodawcy.

Kampanie CSR

Pomagamy w tworzeniu i promocji kampanii społecznie odpowiedzialnych, wpływając na przyciągnięcie talentów, nowych kandydatów ale także w aktywizacji obecnej kadry.

Monitoring mediów

Monitorujemy i zarządzamy wizerunkiem marki w social media, lokalnych mediach i wyszukiwarkach internetowych.

Eventy

Opracowujemy niebanalne, ale skuteczne wydarzenia firmowe i branżowe zwiększające powiązanie pracowników z firmą.

Social media marketing

Doradzamy i działamy w ramach strategii employer brandingu na platformach społecznościowych, pomagając budować pozytywny wizerunek marki pracodawcy.

Programy onboardingowe

Tworzymy nieszablonowe programy onboardingowe przekazując wartości marki pracodawcy już od pierwszych chwil, a nawet wcześniej, w nowym środowisku pracy.

Opracowanie Employer Value Proposition

Określamy i we właściwy sposób komunikujemy wartości przekazywane przez pracodawcę swoim pracownikom.

Employee advocacy

Tworzymy koncepcje i wdrażamy strategię aktywnego promowania marki, jej wartości przez samych pracowników.

Ambasadorzy marki

Okreslamy plan działań i wykorzystujemy wybrane osoby do aktywniejszego promowania marki pracodawcy.

Konsultacje

Oferujemy jednorazowy lub doraźny consulting prosto od ekspertów w dziedzinie employer brandingu.

Storytelling

Tworzymy i szerzymy opowieści i narrację przekazującą kulturę, cechy i wartości marki.

Podchodzimy elastycznie do każdej marki pracodawcy, dostosowując zakres narzędzi i współpracy do sytuacji i celów firmy. Gwarantujemy transparentne podejście do wydatków marketingowych i zaangażowanie. Utożsamiamy się z markami naszych klientów.

Zapewniamy:
  • Identyfikację wyróżników marki
  • Określenie wizji, misji i wartości marki
  • Opracowanie spójnej komunikacji
  • Organizowanie wydarzeń i aktywności
  • Implementację strategii employee advocacy
  • Przygotowanie  harmonogramów

Marketing rekrutacyjny

Całościowe działania mające na celu promocję pracodawcy wśród kandydatów do procesu rekrutacyjnego określa się jako marketing rekrutacyjny. Marketing rekrutacyjny stanowi jeden z elementów szerszej całości jakim jest jest employer branding. Celem marketingu rekrutacyjnego jest zwiększanie widoczności ofert, wpływanie na świadomość kandydatów na różnym etapie styku z marką pracodawcy oraz eksponowanie walorów danej firmy.

W LTB zapewniamy indywidualne podejście do każdego procesu rekrutacyjnego, dobierając narzędzia i zakres działań dla zróżnicowanych branż – inaczej funkcjonujemy przy branży IT, a inaczej promując markę logistyczną.

 

W zależności od przyjętej strategii zapewniamy:

 

1. Dotarcie do kandydatów pasywnych

 

2. Branding pracodawcy i wszystkich komunikatów

 

3. Wykorzystanie zróżnicowanych kanałów

 

4. Oparcie działań na zasadach lejka sprzedażowego

 

5. Personalizowanie komunikatów

 

6. Implementacje strategii grywalizacji w marketingu rekrutacyjnym

7. Analiza efektywności

 

8. Kreowanie ofert pracy

 

Marketing rekrutacyjny jako istotny punkt employer brandingu powinien być spójny graficznie i świadomościowo z wszystkimi elementami marki. W LTB wiemy jak poszczególne sektory przedsiębiorstw mogą ze sobą współgrać, by dla różnych celów osiągać zwiększone efekty.

Docieramy do kandydatów pasywnych. Dążymy do efektownego
pierwszego i skutecznego ostatniego kontaktu.

Employer Value Proposition

Kluczowym elementem strategii employer brandingowej jest opracowanie EVP. EVP, czyli Employer Value Proposition to wszystkie korzyści i wartości oferowane przez markę dla swoich pracowników. Celem zidentyfikowania i wykreowania Employer Value Proposition jest zwiększenie możliwości przyciągania, zatrzymywania i motywowania pracowników oraz kandydatów poprzez jasne i atrakcyjne komunikaty określające zalety firmy jako pracodawcy.

W LTB podejmujemy się analizy sytuacji wewnątrz organizacji klienta próbując poznać odpowiedzi na pytania:

  • Co przyczynia się do aplikowania do danej firmy?
  • Dlaczego pracownicy powinni zostać w wybranym przedsiębiorstwie na dłużej?
  • Czy pracownicy polecili by pracodawcę znajomym i rodzinie?
  • Jak pracodawca wygląda w porównaniu do konkurencji?

Badamy korzyści materialne i emocjonalne z satysfakcji funkcjonowania w ramach danej firmy. Weryfikujemy stopień identyfikacji z marką pracodawcy oraz utożsamienia się z celami i wartościami firmy. Na bazie analizy określamy elementy kluczowe do poprawy w ramach Employer Velue Proposition. Angażujemy, w ramach wewnętrznego employer brandingu, poszczególnych pracowników do udziału w zmianach, dzięki czemu integrujemy kadrę marką pracodawcy.

W ramach employer branding gwrantujemy:

Analiza marketingowa

Weryfikację i analizę
marki pracodawcy.

Wycena

Opracowanie strategii
employer brandingowej.

Wielokanałowy employer branding

Wieloaspektowe działania
online i offline.

Modyfikacja działań employer brandingowych

Weryfikacje działań
i ich modyfikacje.

Employer branding w teorii

Employer branding to strategiczny proces budowania i zarządzania pozytywnym wizerunkiem pracodawcy w oczach obecnych i potencjalnych pracowników oraz innych interesariuszy. Jest to świadoma i skoordynowana działalność mająca na celu kształtowanie reputacji firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy, promowanie jej wartości, kultury organizacyjnej oraz oferty zawodowej w sposób przyciągający i zachęcający do zaangażowania pracowników. Employer branding ma na celu przyciągnięcie, zatrzymanie i rozwijanie talentów, budowanie lojalności wśród pracowników oraz wspieranie długotrwałych relacji między pracodawcą a pracownikami.

Możemy wyróżnić dwa typy employer brandingu w zależności od zdefiniowanej grupy odbiorczej:

Employer branding wewnętrzny to proces kreowania, promocji i zarządzania wizerunkiem pracodawcy wewnątrz organizacji, który ma na celu budowanie zaangażowania, lojalności oraz motywacji pracowników. Jest to działanie skoncentrowane na tworzeniu pozytywnej atmosfery pracy, budowaniu kultury organizacyjnej oraz stworzeniu warunków, które sprzyjają rozwojowi i satysfakcji z pracy wśród pracowników. Employer branding wewnętrzny opiera się na przekazywaniu wartości firmy, budowaniu zaufania i wiarygodności jako pracodawcy oraz aktywnym angażowaniu pracowników w cele i misję organizacji. Jest to kluczowy element w tworzeniu pozytywnego środowiska pracy oraz w dążeniu do efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi.

Employer branding zewnętrzny to strategiczny proces kreowania i zarządzania wizerunkiem pracodawcy na zewnątrz organizacji, skupiający się na budowaniu pozytywnego i atrakcyjnego obrazu firmy jako miejsca pracy dla potencjalnych kandydatów i ogółu opinii publicznej. Ten proces koncentruje się na promowaniu wartości firmy, kultury organizacyjnej, oferty zawodowej i innych aspektów, które sprawiają, że firma jest postrzegana jako atrakcyjny pracodawca. Employer branding zewnętrzny ma na celu przyciąganie najbardziej odpowiednich talentów na rynek pracy, zwiększanie widoczności i prestiżu firmy oraz konkurencyjność na rynku pracy poprzez budowanie pozytywnej reputacji jako pracodawcy.

Co dalej?

Z niecierpliwością czekamy na kontakt i przedstawienie celów dla marki pracodawcy!

Porozmawiajmy

POROZMAWIAJMY
Łukasz Jaworski

Łukasz Jaworski
B2B Sales Manager
biuro@ltb.pl
+48 577 100 210

UMÓWMY SIĘ NA SPOTKANIE

Wyślij wiadomość

ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Napisz do nas w sprawie employer brandingu – przedstaw oczekiwania i cele.
NAPISZ DO NAS

Propozycja działań

ODBIERZ PROPOZYCJĘ DZIAŁAŃ
Po otrzymaniu kompletu informacji będziemy
mogli zaprezentować zakres naszej
współpracy, nasze podejście
oraz wycenę usług.

Kompleksowe podejście do marketingu

Szerokie kompetencje marketingu tradycyjnego i offline

Web development

Web
development

Rozwiązanie webowe dopasowane do celów kampanii.

Ecommerce development

Ecommerce
development

Sklepy internetowe dopasowane pod grupę odbiorczą.

Public Relations

Public
Relations

Strategie komunikacji nie tylko w obrębie employer brandingu.

Graphic Design

Graphic
design

Efekywne i skuteczne projektowanie graficzne.

Szkolenia marketingowe

Szkolenia
marketingowe

Szkolenia i warsztaty z różnych dziedzin marketingowych.

Strategia marketingowa

Strategia
marketingowa

Dostosowane pod strategie biznesowe koncepcje marketingowe.

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja
wizualna

Budowa świadomości marki z wykorzystaniem elementów wizualnych.

Przedstaw nam swoje oczekiwania!

Zacznijmy działać w obrębie employer brandingu i zaplanujmy niezobowiązujące spotkanie.

NAPISZ DO NAS

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB