Instagram jest idealnym narzędziem do budowania relacji z użytkownikami. Pozwala być bliżej potencjalnego klienta, jednocześnie zapewniając szybki kontakt. Na sukcesywny zasięg wpływa kilka aspektów, takich jak częstotliwość postów czy harmonijna kompozycja graficzna.
Audyt instagramowego profilu ma na celu zweryfikowanie, czy prowadzenie konta na social media idzie w parze z zamierzonymi celami i czy Twoje działania są zgodne z ustaloną wcześniej strategią.
W jaki sposób skutecznie zoptymalizować komunikację na Instagramie?
Pierwszą rzeczą, na którą zawsze zwraca się uwagę, jest biogram. Stanowi przestrzeń, w której skuteczne zaprezentowanie się stanowi klucz do sukcesu. Musi on spełniać pewne wymogi. W kilku konkretnych zdaniach warto zawrzeć esencję tego:
Bardzo ważne jest to, by w prosty sposób podkreślić powód, dla którego obserwator ma zacząć nas obserwować i czego może się od nas dowiedzieć. Umieszczenie w profilu aktualnego linka, przenoszącego do naszej strony czy sklepu oraz uwzględnienie emotikonek dodatkowo przyciągną uwagę odbiorcy.
W analizie ważna jest także częstotliwość wstawiania postów. To, ile razy dziennie się pojawiają i czy są dodawane systematycznie, ma wpływ na widoczność i odbiór firmy. Warto zwrócić tutaj uwagę na ewentualne przestoje i długość ich trwania. Im krótsze, tym lepiej. Wszystko jednak zależy od strategii danej firmy.
Istotne jest, czy generowane przez nas treści są angażujące dla odbiorców, czy dobrze się je czyta i czy w jakikolwiek sposób wywołują ich zainteresowanie. Uwzględnienie CTA zachęci do komentowania, przyczyni się do interakcji i zakupu naszych produktów.
Wzrok zawsze przyciągają grafiki umieszczane do postów. Muszą charakteryzować się nie tylko kreatywnością i oryginalnością wykonania, ale także czytelnością. Inaczej odbierane są zdjęcia stockowe, a inaczej te własne. Na kompozycję graficzną składa się więc wiarygodność i spójność w feedzie. Dobór odpowiedniej grafiki pozwala zachować ciągłość działań i kompatybilność prowadzonego profilu.
Hashtagi ułatwiają przeglądanie i obserwowanie treści. Pozwalają odkryć nowych twórców. Mogą opisywać ogólne koncepcje, odnosić się do treści przedstawianych przez zdjęcia, ale także opisywać ich styl, styl życia, brand czy emocje, jakie grafiki mają wzbudzać.
Użytkownicy Instagrama mogą śledzić konkretne #, pozwalając na to, aby publikowane pod nimi posty pojawiały się na ich feedzie, ale także przeglądać je poprzez wyszukanie konkretnego hasła i #. W jaki sposób dobierać hashtagi? Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Instastory umożliwia publikowanie angażujących interaktywnych postów, dzięki którym wzrasta szansa na pobudzenie do działania. Ich regularne udostępnianie wpływa na rozpoznawalność i widoczność marki na platformie.
Każde kolejne stories sprawia, że profil marki pojawia się w gronie pierwszych kilku profili, które wyświetlają się użytkownikowi na ekranie. Im częściej następują publikacje, tym większe szanse na to, że zostanie się zauważonym. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak skutecznie przygotować Instastory, przeczytaj nasz artykuł o ich tworzeniu.
Określenie poziomu zaangażowania w tym interakcję ze społecznością uwzględnia komentowanie i odpowiadanie na komentarze użytkowników. Warto zwrócić uwagę na szybkość odpowiadania i na to, czy jakiekolwiek komentarze są pozostawione bez odpowiedzi. Nic tak nie zbliża do drugiego użytkownika, jak możliwość dzielenia się doświadczeniami.
Statystyki Instagrama można sprawdzić pod każdym postem. Wystarczy wejść w wybrane zdjęcie i kliknąć po lewej stronie „zobacz statystyki”. Drugi wskaźnik widoczny jest w profilu po lewej stronie. Klikając na ikonę, rozwinie nam menu ze statystykami. Odnajdziemy tam aktywność, zawartość i grupę odbiorców, które dzielą się na poszczególne kategorie.
Żeby mieć dostęp do instagramowych statystyk konieczne będzie przełączenie konta prywatnego na firmowe albo na profil twórcy.
Umożliwi to promowanie postów, sprawdzanie zasięgu i odwiedzin konta. Udostępniając numer telefonu lub e-mail, dodatkowo ułatwia się w ten sposób kontakt i zwiększa tym sposobem zasięg.
Pod uwagę trzeba wziąć czynny udział w działaniach. Wyznacznikiem jest liczba obserwujących konto, czy jest ona większa, czy też mniejsza. Zaangażowanie pod postami odgrywa kluczową rolę, jeśli ma się na celu zwiększenie liczby stałych odbiorców, którzy szczerze zainteresowani są profilem na Instagramie i chcą zostać na dłużej. Spadek następuje wtedy, gdy zaniedbamy regularne działania i nasi odbiorcy nie będą dłużej odnajdywać na platformie ciekawych treści.
Statystyki obserwatorów i zasięgu profilu na Instagram
Przeprowadzając audyt social media, zwraca się uwagę na mnóstwo czynników. Od dobrej idei wszystko się zaczyna, ale w pewnym momencie może się okazać, że będziemy potrzebować specjalistycznego wsparcia, ponieważ coś poszło nie tak. Dobra strategia to podstawa i przedłużenie naszego pomysłu na prowadzenie profilu. Planowanie treści zawsze jest dobrym nawykiem.
Trzeba wiedzieć, w jaki sposób dobierać i kontynuować strategię, by kogoś nieustannie zaciekawiać. Jak widać, na popularność prowadzonego profilu wpływa nie tylko spójność działań, w tym oryginalność grafik. Ważna jest także interakcja z odbiorcami i kreatywne pomysły na stories, które ciągle będą wzbudzać zainteresowanie i zachęcać do interakcji.
B2B Sales Manager
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.