Dynamiczny rozwój branży gastronomicznej i coraz większe zainteresowanie otwieraniem nowych lokali przez małych przedsiębiorców sprawiło, że z roku na rok coraz większą rolę w pozyskiwaniu klientów odgrywa skuteczny marketing gastronomiczny. Reklama dla restauracji nie może się już skupiać wyłącznie na tradycyjnych działaniach offline, a więc ulotkach, promocjach i ofertach sezonowych – współczesny marketing gastronomiczny przeniósł się online, wykorzystując wszelkie możliwości, jakie dają wirtualne narzędzia reklamy. Jak zwiększyć sprzedaż w restauracji i stworzyć własny przepis na skuteczny marketing gastronomiczny?

Jak budujemy wizerunek restauracji w sieci. Internetowy marketing w gastronomii

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek konkretnych działań marketingowych potrzebne jest opracowanie skutecznej strategii działania opartej o budowanie pozytywnej relacji z klientem i społeczności skupionej wokół marki. Public Relations w gastronomii będzie mieć ogromne znacznie, stąd też przygotowania do marketingu restauracji rozpoczynamy od opracowania pełnej strategii komunikacyjnej i wyznaczania już od pierwszych etapów współpracy konkretnego planu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Przygotowanie wytycznych dotyczących komunikowania się z odbiorcą w Internecie, mediach społecznościowych, firmowej stronie internetowej, podczas eventów, w lokalach, czy w relacjach z influencerami, blogerami i mediami pozwoli zbudować solidne podstawy spójnego wizerunku marki. To na nim oprzemy wszystkie pozostałe działania w obrębie marketingu dla restauracji.

Dalej, budując pełny harmonogram marketingowy obejmujący planowane działania w zakresie komunikacji, marketingu i promocji, uczestnictwa w wydarzeniach i eventach oraz budowania świadomości marki podejmujemy próbę myślenia długofalowego. Skupiamy się nie tylko na natychmiastowych efektach wprowadzanych zmian wizerunkowych i marketingowych na stronie i w mediach społecznościowych, ale i tworzeniu spójnego, solidnego wizerunku marki przez osoby ją tworzące. Jako agencja marketingowa możemy zająć się technicznym aspektem marketingu w sieci, ale o utrzymanie wypracowanej pozycji i efektów reklamy musi zadbać również sama marka, w każdym codziennym kontakcie z klientem i mediami.

Co oferujemy? Przygotowanie harmonogramu marketingowego, stałą analizę komunikacji i realizacji planów kampanii marketingowej oraz kompleksową opiekę PR-ową, dzięki której zbudujemy i utrzymamy zbudowany wizerunek silnej marki.

Public Relations w gastronomii

Prowadzenie kampanii PR w Internecie pozwala zbudować i utrwalić świadomość marki, budując nie tylko dobre relacje z mediami, ale i docelową grupą odbiorców. Jako agencja marketingowa wykorzystujemy w reklamie dla gastronomii zarówno tradycyjne narzędzia PR, jak i sprawdzone narzędzia marketingu internetowego pozwalające na lepsze dotarcie z przekazem do właściwych odbiorców.  Przygotowujemy informacje do mediów, publikujemy kluczowe informacje w social media, zajmujemy się pełnym planowaniem komunikacyjnym i dokumentowaniem wydarzeń ważnych z perspektywy marki. Prowadzimy analizę zagrożeń i potencjału marketingowego, by jeszcze lepiej dopasować tworzone treści do wizerunku marki i oczekiwań odbiorcy. Badamy zachowania klientów, sprawdzamy, jak reagują na zmiany, jak odbierają restaurację, jak oceniają wprowadzone zmiany w menu – marketing dla restauracji opiera się w równej mierze na wiedzy i znajomości narzędzi marketingowych, jak i aktywnym reagowaniu na feedback klienta. W tej branży będzie on niezwykle ważnym wyznacznikiem kierunku działań.

Marketing dla restauracji a wizerunek marki

Wszystkie działania w ramach marketingu w gastronomii powinny odzwierciedlać wykreowany wizerunek marki. Współcześnie nie wystarczy już otwarcie lokalu w atrakcyjnej lokalizacji, ciekawy wystrój wnętrza czy rozbudowane menu przyciągające uwagę klientów. Chcąc skutecznie wykorzystać narzędzia marketingu internetowego i przekonać klientów do swojej marki potrzebne będzie wyczucie i umiejętność atrakcyjnego przedstawiania swojej marki. Stworzenie z nimi relacji, nawiązanie dialogu i podtrzymanie konwersacji to podstawa budowania zaufania i pozytywnego odbioru. Do sukcesu nie wystarczy już reklama offline, choć samo pojawienie się online również nie stanie się jego wyznacznikiem. Marketing internetowy należy wykorzystać kompleksowo, wdrażając wiele różnych, współpracujących ze sobą rozwiązań.

Działania marketingowe dla restauracji

Zaplanowanie strategii marketingowej będzie zależało od tego, czy współpracujemy z klientem na już istniejącym rynku i pracującym nad poprawą swojego wizerunku, czy też z zupełnie nową marką, która dopiero buduje swoją widoczność w sieci i nastawia się na solidne wejście na mocno konkurencyjny rynek.

Media społecznościowe

Dla marek już istniejących zaczynamy od analizy i weryfikacji profili w social mediach, opracowując jednocześnie nowe plany odnośnie prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych. Ze strony specjalistów LTB, współpracujące z nami marki otrzymują:

  • pełne wsparcie w działaniach w social media,
  • tworzenie i publikowanie postów,
  • Przygotowywanie strategii komunikacji marki,
  • Gotową Księgę Odpowiedzi na potrzeby opieki nad klientem i budowania pozytywnego wizerunku dbającej marki,
  • tworzenie materiałów graficznych i elementów wizualnych do wszystkich kanałów komunikacji,
  • realizację kampanii reklamowych.

Strona internetowa dla restauracji

Strona internetowa jest wizytówką marki w sieci i jeśli istnieje jeden najważniejszy element marketingu w gastronomii, będzie nim solidnie przygotowana strona www. Zajmiemy się stworzeniem nowej strony internetowej zgodnej z budowanym wizerunkiem marki, odpowiadającej na potrzeby techniczne i komunikacyjne firmy, ale i przyjaznej dla odbiorcy. Wszystkie publikowane treści zostaną dokładnie zaplanowane pod kątem content marketingu, zoptymalizowane pod względem SEO i przygotowane na wprowadzanie sezonowych działań promocyjnych. Ze stroną zostaną powiązane nowe strony docelowe dotyczące marki, związane z konkretnymi eventami i akcjami marketingowymi. Możliwe jest nawet przygotowanie zupełnie odrębnego, choć powiązanego z marką serwisu content marketingowego, skupiającego się na budowaniu autorytetu marki w określonej dziedzinie. Przewodniki po kuchniach świata, porady ekspertów, relacje ciekawych wydarzeń branżowych – możliwości jest wiele, a wszystkie działania zostaną dopasowane indywidualnie do Twojej marki.

Jak skutecznie działać w marketingu gastronomicznym?

Wykorzystanie dostępnych rozwiązań marketingowych, w tym rosnącej popularności influencerów, otwartych wydarzeń promocyjnych, kart lojalnościowych oraz budowania społeczności wokół social mediów marki pomogą stworzyć lojalną bazę klientów, którzy w kontakcie z marką będą czuli się kimś więcej, niż kolejnym płacącym gościem restauracji.

Realizując marketing gastronomiczny pamiętajmy o zadbaniu o opinie znajdujące się w Google Moja Firma – źródło: google.com.

Oprócz realizacji założeń SEO, która pozwoli wybić stronę internetową na wysokie pozycje w wyszukiwarce na frazy lokalne, warto skupić się w marketingu gastronomicznym na ciągłym kontakcie z klientem. Stworzenie i utrzymanie na dobrym poziomie profilu w Google Moja Firma pozwoli przyciągnąć uwagę klientów poszukujących restauracji lokalnie, bezpośrednio na mapie, bez wcześniejszego zapoznawania się z jej ofertą czy kampaniami medialnymi. Polityka prokonsumencka nastawiona na zbieranie i publikowanie przez klientów pozytywnych opinii w Google i na portalach gastronomicznych to kolejny krok w stronę budowania silnego wizerunku marki – użytkownicy ocenią markę przez pryzmat doświadczeń innych klientów często bez zapoznawania się z tym, co marka ma do zaoferowania.

Kampanie smsowe i mailingowe, regularne akcje promocyjne i wydarzenia kulinarne, angażowanie influencerów, obecność we wszystkich kanałach społecznościowych i tworzenie contentu wykraczającego poza standardową działalność restauracji sprawiają, że możemy wykorzystać na swoją korzyść tzw. efekt FOMO (z angielskiego fear of missing out), a więc strachu przed przegapieniem czegoś ważnego. Klienci przywiązują się do marki wiedząc, że ta zawsze zaskakuje nowymi pomysłami i ciekawymi propozycjami i czując, że są to wydarzenia, których nie możesz przegapić. We współczesnym marketingu, nie tylko gastronomicznym, FOMO jest niezwykle silnym i skutecznym narzędziem.

Reklama restauracji – skuteczny marketing internetowy z LTB

Przy branży wymagającej tak kompleksowych i skupionych na wielu aspektach działań trudno wybrać jeden element mający największy wpływ na ostateczny sukces w marketingu gastronomicznym. Obok ogromnego znaczenia budowania strony internetowej, utrzymywania wysokiej pozycji w rankingach wyszukiwarek, na wizerunek marki i jej odbiór przez klientów wpłyną wszelkie działania komunikacyjne i PR-owe.

Jesteśmy na bieżąco z trendami, staramy się rozwijać działania dla naszych klientów w oparciu o zmieniające się oczekiwania rynku i klienta, a na pierwszym miejscu zawsze stawiamy sukces osiągany przez realizację małych, realistycznych celów. Kampanie marketingowe i PR-owe w marketingu gastronomicznym mogą rozłożyć się na wiele lat pracy przy budowaniu wizerunku marki, ale dbając o realizację celów już od pierwszych dni i na każdym etapie współpracy możemy zbudować silną, konkurencyjną, przygotowaną na wyzwania markę dla Twojej restauracji.

Wypromuj z LTB swoją restaurację

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *