Pozycjonowanie strony medycznej

Wzrosty UU o ponad 200%

Pozycjonowanie strony medycznej – Wzrosty UU o ponad 200%

Pozycjonowanie strony medycznej – Wzrosty UU o ponad 200%Podejmując klientów z różnych sektorów rynku produktów i usług, agencja marketingowa musi być zawsze przygotowana na nowe wyzwania i indywidualne podejście do każdego przypadku. Różnice pomiędzy prowadzeniem działań dla sklepu internetowego, studia tatuażu czy kliniki okulistycznej są ogromne, czego najlepszym przykładem są przygotowywane przez nas wcześnie studia przypadku. Końcowe cele zawsze obejmują jednak pewien stopień budowania widoczności marki w sieci, poprawy wyników na stronie i ogólnego zwiększenia zasięgów we wszystkich kanałach działania. Co udało nam się osiągnąć w ramach marketingu internetowego dla prywatnej kliniki we Wrocławiu?

Kim jest nasz klient?

Współpracę z wrocławską prywatną kliniką i zespołem przychodni specjalistycznych Na Grobli rozpoczęliśmy w marcu 2018 roku. Sama klinika działa na rynku wrocławskim od 2000 roku, oferując specjalistyczne usługi medyczne z zakresu ginekologii, ortopedii, chirurgii dziecięcej, oraz urologii. Do dyspozycji pacjentów oddane tu są nie tylko gabinety diagnostyczne, ale także prywatna sala operacyjna przygotowana do przeprowadzania operacji laparoskopowych oraz zabiegów otolaryngologicznych.

Pozycjonowanie strony medyczne NaGrobli.com

Zapytaj o nasze usługi

W związku z dużą konkurencyjnością na rynku prywatnej opieki medycznej, po wielu latach działania, właściciele kliniki Na Grobli zdecydowali się na zwiększenie swojej widoczności w sieci i dostosowanie dotychczasowej strategii reklamowej i marketingowej do współczesnych realiów promocji. Swoje zaufanie i obecność w sieci powierzyli w ręce specjalistów LTB. Razem opracowaliśmy cele, założenia i oczekiwania dla kampanii, którą z powodzeniem możemy określić dziś jako sukces. A oto jak działaliśmy:

Cele kampanii – wstępny raport pozycji strony

Jasne określenie założeń, z jakimi przystępujemy do pracy nad wizerunkiem internetowym danej marki, jest zawsze priorytetem. To dzięki jasnej wizji możemy współpracować z klientem otwarcie, osiągając realne cele i nie obiecując sukcesu ponad to, co możliwe i bezpieczne z punktu widzenia white hat SEO. Dlatego też podczas pierwszych spotkań z przedstawicielami Na Grobli sprawdziliśmy, z jaką sytuacją startujemy i na jej podstawie oceniliśmy, nad czym można pracować.

Sytuacja na start:

  • Ilość fraz w TOP50: 12
  • Ilość fraz w TOP10: 0
  • Ilość użytkowników tygodniowo: około 300
  • Ilość odsłon tygodniowo: około 800
  • Szybkość ładowania strony: Niska
  • Jakość optymalizacji: Średnia

Już na pierwszy rzut oka zauważyć można tu obszary wymagające poprawy. Wzrost ruchu na stronie, w tym szczególnie ruchu organicznego z wyszukiwarki, zwiększenie zaangażowania użytkownika na stronie, a także osiągnięcie topowych pozycji na wybrane frazy kluczowe i ogólna poprawa widoczności marki to podstawy, na których opieraliśmy wszystkie działania dla kliniki Na Grobli. Dodatkowo włączyliśmy do działań zdobycie pacjentów na wybrane usługi w ofercie przychodni.

Działania krok po kroku – jak przygotować skuteczną strategię marketingową?

Analiza fraz kluczowych to zawsze dobry wstęp do planowania działań SEO i pierwszy krok w stronę przygotowania skutecznej kampanii. Na podstawie briefu przygotowanego przez klienta, analizy działań konkurencji oraz popularności fraz kluczowych udało nam się wyodrębnić najważniejsze frazy ogólne, dla których dążyliśmy do osiągnięcia jak najwyższych pozycji, a także wiele pobocznych fraz długiego ogona, fraz lokalnych oraz fraz poradnikowych, które ułatwiają pacjentom znalezienie informacji o klinice naszego klienta na podstawie najczęstszych zapytań w wyszukiwarce.

Ważnym źródłem informacji dla naszego zespołu był także przeprowadzony audyt SEO, na którego bazie oceniliśmy, że powodem dla słabszych wyników strony był między innymi brak optymalizacji dla kluczowych podstron, problem z indeksowaniem poszczególnych stron w obrębie całej witryny, brak tytułów i opisów dla wielu podstron, brak najważniejszych fraz kluczowych na podstronach innych niż strona główna. Na portalu naszego klienta pojawiały się także problemy techniczne – w niektórych linkach zdarzały się łańcuchy przekierowań, które w efekcie nie prowadziły użytkownika tam, gdzie powinny, a pliki robots.txt i mapa strony nie zostały prawidłowo przygotowane i nie mogły działać zgodnie z oczekiwaniami.

Praca nad funkcjonowaniem strony internetowej

Żadne działania SEO nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli sama witryna www nie będzie działała zgodnie z oczekiwaniami odwiedzających ją użytkowników. Nie może tu być mowy o opóźnionym ładowaniu, źle skonfigurowanym kodzie, bałaganie w linkach czy wreszcie słabym wyglądzie całej strony. Podczas gdy nasi specjaliści SEO planowali więc swoją pracę, graficy i web developerzy działali nad dostosowywaniem struktury strony i całkowitym przerabianiem witryny.

Po wstępnym przygotowaniu strony przyszedł czas na jej optymalizację pod kątem SEO, które wbrew pozorom nie opiera się jedynie o wrzucanie fraz kluczowych do tekstów na stronie czy opisów kategorii produktów. Znaczącą rolę w budowaniu pozycji strony w sieci odgrywają działania na stronie:

  • Dostosowanie struktury strony do wybranych fraz kluczowych.
  • Wprowadzenie linków wewnętrznych.
  • Optymalizacja prędkości globalnie.
  • Optymalizacja tytułów stron, nagłówków i tagów opisowych (w tym meta description), pozwalająca na zwiększenie CTR (współczynnik klikalności) w SERPie (strona wyników wyszukiwania w Google).
  • Dostosowanie tagów alt w grafikach, by pozycjonowały w zakładce Google Obrazy.
  • Poprawa powielonych treści (duplicate content), czyli wielu linków prowadzących do jednej podstrony z pomocą tzw. tagów kanonicznych (canonical tags).
  • Optymalizacja linków wewnętrznych.

W ramach budowania treści pod SEO zadbaliśmy przede wszystkim o porządne opisy usług, historii kliniki, podstronę kontaktu, treści na stronie głównej, a także optymalizację wszystkich nagłówków pod kątem treści, ilości i hierarchii wpływających bezpośrednio na to, jak strona odbierana jest przez roboty Google.

LinkBuilding

Podobnie jak w przypadku poprzednich case study, dla kliniki Na Grobli link building odegrał ważne zadanie. Dzięki pozyskaniu dla kliniki wartościowych odnośników i zwiększeniu jej obecności na portalach zewnętrznych, a także stworzeniu dedykowanych stron tematycznych o charakterze poradnikowym kierujących ruch na stronę główną, ruch na stronie znacząco wzrósł. Według danych zebranych po analizie strony przez Majestic, w tzw. świeżym indeksie wykryto 297 zewnętrznych źródeł linkujących do strony głównej naszego klienta.

Co w przyszłości?

Przede wszystkim zdobycie większej ilości wysokiej jakości linków, pozyskanie i wypromowanie nowych słów kluczowych, dodawanie kolejnych podstron z treścią wartościową dla użytkownika, ale i pozycjonowania strony, a dodatkowo ciągła praca nad UI (interfejs użytkownika), dzięki której korzystanie ze strony stanie się jeszcze łatwiejsze.

Efekty współpracy z kliniką Na Grobli

Budowanie pozycji w sieci dla klinik i instytucji medycznych ma pewne ograniczenia, na co wskazywaliśmy już przy okazji badania pracy naszego zespołu przy stronie jednej z klinik okulistycznych. Ograniczenia nie oznaczają jednak, że zadanie jest niemożliwe do wykonania – rosnąca liczba zapytań w wyszukiwarkach o sprawdzonych specjalistów w różnych dziedzinach medycyny jest najlepszym dowodem na zapotrzebowanie na profesjonalną kampanię pozycjonowania i szansą na stworzenie dobrej pozycji w poniekąd niszowej jeszcze kategorii. Co udało nam się osiągnąć po zaledwie roku współpracy z kliniką Na Grobli i ich stroną internetową?

  • Wzrost liczby użytkowników (w skali tygodnia) do ok. 1500, a więc o 210,95% w stosunku do stanu sprzed marca 2018.
  • Wzrost liczby odsłon strony (tygodniowo) do ok. 3600 – o 336,5% w porównaniu z początkami działań.
  • Wzrost ilości stron na sesję o 39,59%
  • Wzrost średniego czasu trwania sesji o 14,99%
  • Spadek współczynnika odrzuceń o 13,52%
  • Wzrost ruchu organicznego o 254,81%
  • Wzrost średniego trwania sesji z wyników organicznych o 14,99%
  • Wzrost ilości  fraz w TOP3 w Google.pl z 0 do 174.
  • Wzrost ilości  fraz w TOP10 w Google.pl z 12 do 441.
  •  Wzrost ilości  fraz w TOP50 w Google.pl z 12 do 2529.

Efekty pozycjonowania dla fraz kluczowych

Sytuacja, z jaką przyszło się zmierzyć naszym specjalistom SEO na stronie Na Grobli, nie była najlepsza – zaledwie 12 fraz pozycjonujących w TOP 50 i zero fraz w TOP 10 oznaczało, że dotarcie potencjalnych pacjentów na stronę kliniki było właściwie niemożliwe. Opisane w powyższym case study działania pozwoliły jednak zupełnie odwrócić sytuację – słupki popularności strony cały czas pną się w górę, a obecne statystyki strony według Senuto wyglądają następująco:

Senuto - marketing medyczny dla NaGrobli.com

Tak znacząca poprawa to zasługa pracy między innymi nad doborem fraz kluczowych, przeprowadzonym kompleksowo na bazie narzędzi takich jak Planer Słów Kluczowych Google, Google Search Console czy Uber Suggest. Zgłębiając szczegóły, frazy takie jak: badanie usg Wrocław, usg brzucha Wrocław, endometrioza Wrocław, klinika laryngologiczna Wrocław, klinika ortopedyczna Wrocław czy badania prenatalne Wrocław nie były w marcu 2018 roku w ogóle obecne na stronie, choć są przecież dość oczywistym wyborem dla charakteru działania kliniki Na Grobli. Jak wygląda sytuacja teraz?

  • usg prenatalne wrocław – TOP1
  • usg ciąży wrocław – TOP5
  • leczenie endometriozy wrocław – TOP2
  • endometrioza wrocław – TOP2
  • ginekologia estetyczna wrocław – TOP3
  • wycięcie migdałków wrocław – TOP1
  • klinika ortopedyczna wrocław – TOP2
  • artroskopia wrocław – TOP2
  • artroskopia kolana wrocław – TOP3
  • poradnia genetyczna wrocław – TOP1

itd.

Przedstawione wyżej frazy to tylko część sukcesu, jaki udało nam się osiągnąć w przeciągu ostatniego roku. Jeśli obecny trend wzrostowy będzie trwał dalej, z dalszymi pracami planowanymi w zakresie optymalizacji strony i treści, wszystkie cele postawione na początku współpracy LTB i kliniki specjalistycznej Na Grobli we Wrocławiu zostaną osiągnięte z nadwyżką!

Realizuj z nami skuteczne działania marketingowe!

Zrób pierwszy krok – napisz do nas

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB