PodejmujÄ…c klientów z różnych sektorów rynku produktów i usÅ‚ug, agencja marketingowa musi być zawsze przygotowana na nowe wyzwania i indywidualne podejÅ›cie do każdego przypadku. Różnice pomiÄ™dzy prowadzeniem dziaÅ‚aÅ„ dla sklepu internetowego, studia tatuażu czy kliniki okulistycznej sÄ… ogromne, czego najlepszym przykÅ‚adem sÄ… przygotowywane przez nas wczeÅ›nie studia przypadku. KoÅ„cowe cele zawsze obejmujÄ… jednak pewien stopieÅ„ budowania widocznoÅ›ci marki w sieci, poprawy wyników na stronie i ogólnego zwiÄ™kszenia zasiÄ™gów we wszystkich kanaÅ‚ach dziaÅ‚ania. Co udaÅ‚o nam siÄ™ osiÄ…gnąć w ramach marketingu internetowego dla prywatnej kliniki we WrocÅ‚awiu?

Kim jest nasz klient?

WspółpracÄ™ z wrocÅ‚awskÄ… prywatnÄ… klinikÄ… i zespoÅ‚em przychodni specjalistycznych Na Grobli rozpoczÄ™liÅ›my w marcu 2018 roku. Sama klinika dziaÅ‚a na rynku wrocÅ‚awskim od 2000 roku, oferujÄ…c specjalistyczne usÅ‚ugi medyczne z zakresu ginekologii, ortopedii, chirurgii dzieciÄ™cej, oraz urologii. Do dyspozycji pacjentów oddane tu sÄ… nie tylko gabinety diagnostyczne, ale także prywatna sala operacyjna przygotowana do przeprowadzania operacji laparoskopowych oraz zabiegów otolaryngologicznych.

Pozycjonowanie strony medyczne NaGrobli.com

W zwiÄ…zku z dużą konkurencyjnoÅ›ciÄ… na rynku prywatnej opieki medycznej, po wielu latach dziaÅ‚ania, wÅ‚aÅ›ciciele kliniki Na Grobli zdecydowali siÄ™ na zwiÄ™kszenie swojej widocznoÅ›ci w sieci i dostosowanie dotychczasowej strategii reklamowej i marketingowej do współczesnych realiów promocji. Swoje zaufanie i obecność w sieci powierzyli w rÄ™ce specjalistów LTB. Razem opracowaliÅ›my cele, zaÅ‚ożenia i oczekiwania dla kampanii, którÄ… z powodzeniem możemy okreÅ›lić dziÅ› jako sukces. A oto jak dziaÅ‚aliÅ›my:

Cele kampanii – wstępny raport pozycji strony

Jasne okreÅ›lenie zaÅ‚ożeÅ„, z jakimi przystÄ™pujemy do pracy nad wizerunkiem internetowym danej marki, jest zawsze priorytetem. To dziÄ™ki jasnej wizji możemy współpracować z klientem otwarcie, osiÄ…gajÄ…c realne cele i nie obiecujÄ…c sukcesu ponad to, co możliwe i bezpieczne z punktu widzenia white hat SEO. Dlatego też podczas pierwszych spotkaÅ„ z przedstawicielami Na Grobli sprawdziliÅ›my, z jakÄ… sytuacjÄ… startujemy i na jej podstawie oceniliÅ›my, nad czym można pracować.

Sytuacja na start:

  • Ilość fraz w TOP50: 12
  • Ilość fraz w TOP10: 0
  • Ilość użytkowników tygodniowo: okoÅ‚o 300
  • Ilość odsÅ‚on tygodniowo: okoÅ‚o 800
  • Szybkość Å‚adowania strony: Niska
  • Jakość optymalizacji: Åšrednia

Już na pierwszy rzut oka zauważyć można tu obszary wymagajÄ…ce poprawy. Wzrost ruchu na stronie, w tym szczególnie ruchu organicznego z wyszukiwarki, zwiÄ™kszenie zaangażowania użytkownika na stronie, a także osiÄ…gniÄ™cie topowych pozycji na wybrane frazy kluczowe i ogólna poprawa widocznoÅ›ci marki to podstawy, na których opieraliÅ›my wszystkie dziaÅ‚ania dla kliniki Na Grobli. Dodatkowo włączyliÅ›my do dziaÅ‚aÅ„ zdobycie pacjentów na wybrane usÅ‚ugi w ofercie przychodni.

DziaÅ‚ania krok po kroku – jak przygotować skutecznÄ… strategiÄ™ marketingowÄ…?

Analiza fraz kluczowych to zawsze dobry wstÄ™p do planowania dziaÅ‚aÅ„ SEO i pierwszy krok w stronÄ™ przygotowania skutecznej kampanii. Na podstawie briefu przygotowanego przez klienta, analizy dziaÅ‚aÅ„ konkurencji oraz popularnoÅ›ci fraz kluczowych udaÅ‚o nam siÄ™ wyodrÄ™bnić najważniejsze frazy ogólne, dla których dążyliÅ›my do osiÄ…gniÄ™cia jak najwyższych pozycji, a także wiele pobocznych fraz dÅ‚ugiego ogona, fraz lokalnych oraz fraz poradnikowych, które uÅ‚atwiajÄ… pacjentom znalezienie informacji o klinice naszego klienta na podstawie najczÄ™stszych zapytaÅ„ w wyszukiwarce.

Ważnym źródÅ‚em informacji dla naszego zespoÅ‚u byÅ‚ także przeprowadzony audyt SEO, na którego bazie oceniliÅ›my, że powodem dla sÅ‚abszych wyników strony byÅ‚ miÄ™dzy innymi brak optymalizacji dla kluczowych podstron, problem z indeksowaniem poszczególnych stron w obrÄ™bie caÅ‚ej witryny, brak tytułów i opisów dla wielu podstron, brak najważniejszych fraz kluczowych na podstronach innych niż strona główna. Na portalu naszego klienta pojawiaÅ‚y siÄ™ także problemy techniczne – w niektórych linkach zdarzaÅ‚y siÄ™ Å‚aÅ„cuchy przekierowaÅ„, które w efekcie nie prowadziÅ‚y użytkownika tam, gdzie powinny, a pliki robots.txt i mapa strony nie zostaÅ‚y prawidÅ‚owo przygotowane i nie mogÅ‚y dziaÅ‚ać zgodnie z oczekiwaniami.

Praca nad funkcjonowaniem strony internetowej

Å»adne dziaÅ‚ania SEO nie przyniosÄ… oczekiwanych rezultatów, jeÅ›li sama witryna www nie bÄ™dzie dziaÅ‚aÅ‚a zgodnie z oczekiwaniami odwiedzajÄ…cych jÄ… użytkowników. Nie może tu być mowy o opóźnionym Å‚adowaniu, źle skonfigurowanym kodzie, baÅ‚aganie w linkach czy wreszcie sÅ‚abym wyglÄ…dzie caÅ‚ej strony. Podczas gdy nasi specjaliÅ›ci SEO planowali wiÄ™c swojÄ… pracÄ™, graficy i web developerzy dziaÅ‚ali nad dostosowywaniem struktury strony i caÅ‚kowitym przerabianiem witryny.

Po wstÄ™pnym przygotowaniu strony przyszedÅ‚ czas na jej optymalizacjÄ™ pod kÄ…tem SEO, które wbrew pozorom nie opiera siÄ™ jedynie o wrzucanie fraz kluczowych do tekstów na stronie czy opisów kategorii produktów. ZnaczÄ…cÄ… rolÄ™ w budowaniu pozycji strony w sieci odgrywajÄ… dziaÅ‚ania na stronie:

  • Dostosowanie struktury strony do wybranych fraz kluczowych.
  • Wprowadzenie linków wewnÄ™trznych.
  • Optymalizacja prÄ™dkoÅ›ci globalnie.
  • Optymalizacja tytułów stron, nagłówków i tagów opisowych (w tym meta description), pozwalajÄ…ca na zwiÄ™kszenie CTR (współczynnik klikalnoÅ›ci) w SERPie (strona wyników wyszukiwania w Google).
  • Dostosowanie tagów alt w grafikach, by pozycjonowaÅ‚y w zakÅ‚adce Google Obrazy.
  • Poprawa powielonych treÅ›ci (duplicate content), czyli wielu linków prowadzÄ…cych do jednej podstrony z pomocÄ… tzw. tagów kanonicznych (canonical tags).
  • Optymalizacja linków wewnÄ™trznych.

W ramach budowania treÅ›ci pod SEO zadbaliÅ›my przede wszystkim o porzÄ…dne opisy usÅ‚ug, historii kliniki, podstronÄ™ kontaktu, treÅ›ci na stronie głównej, a także optymalizacjÄ™ wszystkich nagłówków pod kÄ…tem treÅ›ci, iloÅ›ci i hierarchii wpÅ‚ywajÄ…cych bezpoÅ›rednio na to, jak strona odbierana jest przez roboty Google.

LinkBuilding

Podobnie jak w przypadku poprzednich case study, dla kliniki Na Grobli link building odegraÅ‚ ważne zadanie. DziÄ™ki pozyskaniu dla kliniki wartoÅ›ciowych odnoÅ›ników i zwiÄ™kszeniu jej obecnoÅ›ci na portalach zewnÄ™trznych, a także stworzeniu dedykowanych stron tematycznych o charakterze poradnikowym kierujÄ…cych ruch na stronÄ™ głównÄ…, ruch na stronie znaczÄ…co wzrósÅ‚. WedÅ‚ug danych zebranych po analizie strony przez Majestic, w tzw. Å›wieżym indeksie wykryto 297 zewnÄ™trznych źródeÅ‚ linkujÄ…cych do strony głównej naszego klienta.

Co w przyszÅ‚oÅ›ci?

Przede wszystkim zdobycie wiÄ™kszej iloÅ›ci wysokiej jakoÅ›ci linków, pozyskanie i wypromowanie nowych słów kluczowych, dodawanie kolejnych podstron z treÅ›ciÄ… wartoÅ›ciowÄ… dla użytkownika, ale i pozycjonowania strony, a dodatkowo ciÄ…gÅ‚a praca nad UI (interfejs użytkownika), dziÄ™ki której korzystanie ze strony stanie siÄ™ jeszcze Å‚atwiejsze.

Efekty współpracy z klinikÄ… Na Grobli

Budowanie pozycji w sieci dla klinik i instytucji medycznych ma pewne ograniczenia, na co wskazywaliÅ›my już przy okazji badania pracy naszego zespoÅ‚u przy stronie jednej z klinik okulistycznych. Ograniczenia nie oznaczajÄ… jednak, że zadanie jest niemożliwe do wykonania – rosnÄ…ca liczba zapytaÅ„ w wyszukiwarkach o sprawdzonych specjalistów w różnych dziedzinach medycyny jest najlepszym dowodem na zapotrzebowanie na profesjonalnÄ… kampaniÄ™ pozycjonowania i szansÄ… na stworzenie dobrej pozycji w poniekÄ…d niszowej jeszcze kategorii. Co udaÅ‚o nam siÄ™ osiÄ…gnąć po zaledwie roku współpracy z klinikÄ… Na Grobli i ich stronÄ… internetowÄ…?

  • Wzrost liczby użytkowników (w skali tygodnia) do ok. 1500, a wiÄ™c o 210,95% w stosunku do stanu sprzed marca 2018.
  • Wzrost liczby odsÅ‚on strony (tygodniowo) do ok. 3600 – o 336,5% w porównaniu z poczÄ…tkami dziaÅ‚aÅ„.
  • Wzrost iloÅ›ci stron na sesjÄ™ o 39,59%
  • Wzrost Å›redniego czasu trwania sesji o 14,99%
  • Spadek współczynnika odrzuceÅ„ o 13,52%
  • Wzrost ruchu organicznego o 254,81%
  • Wzrost Å›redniego trwania sesji z wyników organicznych o 14,99%
  • Wzrost iloÅ›ci  fraz w TOP3 w Google.pl z 0 do 174.
  • Wzrost iloÅ›ci  fraz w TOP10 w Google.pl z 12 do 441.
  •  Wzrost iloÅ›ci  fraz w TOP50 w Google.pl z 12 do 2529.

Efekty pozycjonowania dla fraz kluczowych

Sytuacja, z jakÄ… przyszÅ‚o siÄ™ zmierzyć naszym specjalistom SEO na stronie Na Grobli, nie byÅ‚a najlepsza – zaledwie 12 fraz pozycjonujÄ…cych w TOP 50zero fraz w TOP 10 oznaczaÅ‚o, że dotarcie potencjalnych pacjentów na stronÄ™ kliniki byÅ‚o wÅ‚aÅ›ciwie niemożliwe. Opisane w powyższym case study dziaÅ‚ania pozwoliÅ‚y jednak zupeÅ‚nie odwrócić sytuacjÄ™ – sÅ‚upki popularnoÅ›ci strony caÅ‚y czas pnÄ… siÄ™ w górÄ™, a obecne statystyki strony wedÅ‚ug Senuto wyglÄ…dajÄ… nastÄ™pujÄ…co:

Senuto - marketing medyczny dla NaGrobli.com

Tak znaczÄ…ca poprawa to zasÅ‚uga pracy miÄ™dzy innymi nad doborem fraz kluczowych, przeprowadzonym kompleksowo na bazie narzÄ™dzi takich jak Planer Słów Kluczowych Google, Google Search Console czy Uber Suggest. ZgłębiajÄ…c szczegóły, frazy takie jak: badanie usg WrocÅ‚aw, usg brzucha WrocÅ‚aw, endometrioza WrocÅ‚aw, klinika laryngologiczna WrocÅ‚aw, klinika ortopedyczna WrocÅ‚aw czy badania prenatalne WrocÅ‚aw nie byÅ‚y w marcu 2018 roku w ogóle obecne na stronie, choć sÄ… przecież dość oczywistym wyborem dla charakteru dziaÅ‚ania kliniki Na Grobli. Jak wyglÄ…da sytuacja teraz?

  • usg prenatalne wrocÅ‚aw – TOP1
  • usg ciąży wrocÅ‚aw – TOP5
  • leczenie endometriozy wrocÅ‚aw – TOP2
  • endometrioza wrocÅ‚aw – TOP2
  • ginekologia estetyczna wrocÅ‚aw – TOP3
  • wyciÄ™cie migdaÅ‚ków wrocÅ‚aw – TOP1
  • klinika ortopedyczna wrocÅ‚aw – TOP2
  • artroskopia wrocÅ‚aw – TOP2
  • artroskopia kolana wrocÅ‚aw – TOP3
  • poradnia genetyczna wrocÅ‚aw – TOP1

itd.

Przedstawione wyżej frazy to tylko część sukcesu, jaki udaÅ‚o nam siÄ™ osiÄ…gnąć w przeciÄ…gu ostatniego roku. JeÅ›li obecny trend wzrostowy bÄ™dzie trwaÅ‚ dalej, z dalszymi pracami planowanymi w zakresie optymalizacji strony i treÅ›ci, wszystkie cele postawione na poczÄ…tku współpracy LTB i kliniki specjalistycznej Na Grobli we WrocÅ‚awiu zostanÄ… osiÄ…gniÄ™te z nadwyżkÄ…!

Realizuj z nami skuteczne dziaÅ‚ania marketingowe!

Zrób pierwszy krok – napisz do nas

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *