Rozwój firmy wymaga działań marketingowych pozwalających na realizację zakładanych celów. Nie zawsze kompetencje firmy i instytucji pozwalają na poprawną analizę sytuacji i przygotowanie strategii działań.
Koniecznością w takiej sytuacji jest pozyskanie wiedzy z zewnątrz, niekoniecznie poprzez zwiększenie składu osobowego zespołu w firmie. Idealnym rozwiązaniem jest współpraca z doświadczonymi specjalistami z różnych dziedzin marketingowych. Takie warunki zapewnia LTB oraz oferta doradztwa i consultingu w zakresie działań marketingowych i internetowych.
Doradztwo marketingowe i consulting realizujemy na każdym etapie rozwoju firmy, marki. Konsultacje marketingowe możemy podzielić na 2 obszary:
Dedykowany consulting dla zarządów i dyrektorów marketingu. Konsultacje marketingowe strategiczne mają na celu przekształcenie sposobu, w jaki firma postrzega marketing i pomagają w skuteczniejszym wykorzystaniu zasobów w długim okresie, aby osiągnąć sukces na rynku. To zaawansowana usługa doradcza, która może przyczynić się do znaczącego wzrostu i rozwoju organizacji. Celem strategicznych konsultacji marketingowych jest przemyślane i długofalowe podejście do marketingu w całej firmie.
Consulting dotyczy określonych obszarów funkcjonowania marketingu. Nasi specjaliści mogą pomóc w optymalizacji działań w obszarze digital marketingu, w tym SEO, social media marketing, e-mail marketing itp. oraz w obszarach marketingu tradycyjnego. W ramach konsultacji współpracujemy z przedstawicielami organizacji. Konsultacje marketingowe mają na celu wzmocnienie działów i przyczyniają się do lepszych wyników biznesowych organizacji.
Świadczymy profesjonalne usługi doradcze obejmujące jednorazowe konsultacje w wybranych kwestiach, jak i kompleksowe wsparcie doradcze. Jesteśmy elastyczni – dopasowujemy się do potrzeb naszych klientów. Konsultacje marketingowe mogą dotyczyć różnych obszarów funkcjonowania firmy – działów sprzedaży, działów produktu, marketingu i reklamy, obsługi klienta i badań i rozwoju.
Konsultacje marketingowe są przeznaczone dla różnych podmiotów na różnym etapie rozwoju.
Zarządy firm i dyrektorzy marketingu
Konsultacje strategiczne w celu wprowadzenia nowych produktów na rynek, zwiększenia efektywności działań marketingowych i zasięgów marki
Przedstawiciele przedsiębiorstw i sklepów internetowych
Małe i średnie firmy często nie mają zasobów ani ekspertów marketingowych na etacie. Konsultacje marketingowe pozwalają im skorzystać z wiedzy specjalistów, którzy pomogą opracować skuteczną strategię marketingową, zoptymalizować działania i zwiększyć konkurencyjność na rynku.
Nowo powstałe startupy
Startupy, które dopiero rozpoczynają działalność, mogą skorzystać z konsultacji marketingowych, aby określić właściwą ścieżkę wzrostu, skutecznie wypromować swoje produkty/usługi i zdobyć pierwszych klientów.
Organizacje non-profit
Konsultacje marketingowe są również cenne dla organizacji non-profit, które chcą zwiększyć swoją widoczność i skuteczność działań, przyciągając więcej darczyńców i wspierających swoją misję.
Indywidualni przedsiębiorcy i freelancerzy
Osoby prowadzące własne małe firmy lub działalność jako freelancerzy mogą skorzystać z konsultacji marketingowych, aby lepiej rozumieć swoją grupę docelową, zwiększyć widoczność online i rozwijać swoje usługi lub produkty.
Konsulting marketingowy jest usługą świadczoną przez specjalistów z zakresu marketingu, którzy doradzają firmom i organizacjom w kwestiach związanych z marketingiem i strategią biznesową. Konsultanci marketingowi są ekspertami w dziedzinie analizy działań marketingowych, strategii marketingowej, trendów i efektywnych strategii promocyjnych.
Głównym celem konsultingu marketingowego jest wsparcie klientów w osiąganiu ich celów marketingowych oraz zwiększanie efektywności działań marketingowych. Konsultanci marketingowi doradzają jak zrealizować zakładane cele marketingowe i sprzedażowe w kontekście sytuacji biznesowej danej firmy.
Zakres consultingu obejmuje między innymi:
Analizujemy potrzeby danych firm i marek przygotowując najodpowiedniejsze propozycje działań. Szkolimy zespoły marketingowe naszych klientów oraz wspieramy działy zarządcze w strategicznych planach biznesowych.
Cele konsultacji marketingowych mogą być różnorodne, a ich konkretny zakres zależy od potrzeb i wymagań danej organizacji, sytuacji rynkowej, grup odbiorczych. Inne cele mają konsultacje w ramach wybranych dziedzin, inne konsultacje strategiczne. W LTB podchodzimy indywidualnie do każdej marki i wspieramy przedstawicieli organizacji także po zakończeniu współpracy, wspierając firmy całościowo, w ramach outsourcingu usług marketingowych oraz operacyjnie.
Do głównych celów konsultacji marketingowych możemy zaliczyć:
1. Opracowanie strategii marketingowej, bądź też wsparcie w przygotowywaniu. Wieloaspektowe podejście naszych managerów pozwala na skuteczne określenie sytuacji wyjściowej, celów oraz sposobów osiągnięcia efektów.
2. Zwiększenie świadomości marki. Konsultacje marketingowe mogą być skierowane na zwiększenie rozpoznawalności marki wśród klientów i potencjalnych klientów.
3. Lojalizacja klientów. Konsultanci marketingowi mogą pomóc w opracowaniu strategii utrzymania obecnych klientów i budowania lojalności wobec marki. Programy lojalnościowe, personalizacja komunikacji czy tworzenie pozytywnego doświadczenia klienta mogą być elementami tych działań.
4. Optymalizacja działań marketingowych. Konsultacje marketingowe mogą mieć na celu analizę i optymalizację działań marketingowych, tak aby zwiększyć ich efektywność i zwrot z inwestycji.
5. Wskazanie błędów marketingowych. Kompleksowa analiza popełnianych błędów marketingowych w działaniach operacyjnych i strategicznych.
6. Opracowanie i weryfikacja lejka sprzedażowego i analiza customer journey. Sprawdzamy, jak wygląda ścieżka klienta i jakie są metody na poprawę działań marketingowych w poszczególnych etapach lejka sprzedażowego.
7. Weryfikacja grup odbiorczych i persony marketingowej. Analizujemy opracowane grupy odbiorcze i weryfikujemy style komunikacji dopasowane pod poszczególne persony.
8. Ocena, zmiana komunikacji marketingowe. Sprawdzamy dostosowanie stylu komunikacji do grupy odbiorczej w odniesieniu do oferowanych produktów i usług.
9. Wdrożenie nowych produktów, marki na rynek. W przypadku ekspansji firmy na nowe rynki bądź też wdrożenie nowych produktów, nas konsultanci mogą pomóc w opracowaniu odpowiedniej strategii wejścia i zdobycia pozycji na tym rynku.
10. Wzrost sprzedaży. Bardzo szeroki aspekt analizy, który obejmuje kanały dotarcia do klienta, lejki sprzedażowe, aktualne działania promocyjne.
Cele doradztwa marketingowego mogą być zróżnicowane. Nasze doświadczenie pozwala na odpowiednią identyfikację celów i problemów oraz zaproponowanie sposobów na rozwój marki.
Internet to potężne narzędzie i sfera najszybszego rozwoju bardzo zróżnicowanych podmiotów. Niesie on dla każdego przedsiębiorstwa możliwości dotarcia do nowych klientów niezależnie od uwarunkowań geopolitycznych i umożliwia świadczenie nowoczesnych, innowacyjnych usług.
Posiadamy szerokie doświadczenie w działaniach internetowych, wspieramy firmy w doborze najlepszych produktów internetowych i strategii osiągania zakładanych celów.
Zakres usług consultingowych:
Zapewniamy kompleksowe podejście do klienta na każdym etapie rozwoju firmy.
Aktywnie działamy w zakresie edukacji wrocławskich studentów. Jesteśmy partnerami lokalnych uczelni wyższych, dla których realizujemy projekty edukacyjne i stażowe.
Organizujemy studia podyplomowe oraz specjalności na studiach magisterskich. Nasi specjaliści są wykładowcami na studiach dziennych, zaocznych oraz podyplomowych.
Wspieramy studentów realizując efektywne projekty stażowe oraz studia praktyczne pozwalające łączyć edukację akademicką z praktyką firmową.
Współpraca akademicka pozwala nam rozwój umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia, co przekłada się na współpracę z klientami.
Do kogo w firmach kierowana
jest usługa consultingu?
Strategiczne konsultacje marketingowe dedykowane
są dla właścicieli firm, przedsiębiorców, zarządów,
marketing managerów. Realizujemy także consulting
wybranych dziedzin marketingowych, dzięki czemu także
specjaliści mogą uzyskać informacje
na wybrane problemy, tematy.
Jak długo trwa
consulting marketingowy?
Wszystko zależy od specyfiki tematu, celów firm
oraz zakresu dziedzin do weryfikacji.
Konsultacje mogą być jednorazowe
lub regularne.
W jaki sposób realizowana
jest konsultacja marketingowa?
Consulting przeprowadzany jest z daną osobą,
grupą osób w sposób zdalny lub stacjonarny.
W zależności od problematyki mogą to być
konsultacje jednogodzinne lub kilkugodzinne
warsztaty marketingowe.
POROZMAWIAJMY
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Przedstaw nam tematy do konsultacji – zaproponujemy dopasowane rozwiązania.
NAPISZ DO NAS
ODBIERZ PROPOZYCJĘ DZIAŁAŃ
Na podstawie przekazanych nam tematów do konsultacji
zaproponujemy rozwiązania do wdrożenia
– konsultacje jednorazowe, warsztaty strategiczne
lub cykl spotkań konsultingowych.
Elastyczne i efektowne rozwiązania webowe ukierunkowane na użytkownika.
Funkcjonalne i dedykowane rozwiązania zaprojektowane pod użytkownika.
Nieszablonowe i inspirujące strategie komunikacyjne dopasowane do grupy odbiorczej.
Angażujące koncepcje graficzne dla każdej branży.
Dopasowane warsztaty marketingowe podnoszące kompetencje zespołów.
Koncepcje zorientowane na wykorzystanie potencjału i realizacje celów.
Inspirujące projekty wyróżniające markę wśród konkurencji.
Zrób pierwszy krok i zaplanuj niezobowiązujące spotkanie, podczas którego wyjaśnimy wszystkie wątpliwości.