Consulting marketingowy – Doradztwo i konsultacje marketingowe dla firm

Doradztwo, konsulting i wsparcie

Profesjonalne doradztwo marketingowe

Rozwój firmy wymaga działań marketingowych pozwalających na realizację zakładanych celów. Nie zawsze kompetencje firmy i instytucji pozwalają na poprawną analizę sytuacji i przygotowanie strategii działań.

 

Koniecznością w takiej sytuacji jest pozyskanie wiedzy z zewnątrz, niekoniecznie poprzez zwiększenie składu osobowego zespołu w firmie. Idealnym rozwiązaniem jest współpraca z doświadczonymi specjalistami z różnych dziedzin marketingowych. Takie warunki zapewnia LTB oraz oferta doradztwa i consultingu w zakresie działań marketingowych i internetowych.

Zapewniamy jednorazowe projekty consultingowe
oraz długookresowe wsparcie marketingowe!

Rodzaje konsultacji marketingowych

Doradztwo marketingowe i consulting realizujemy na każdym etapie rozwoju firmy, marki. Konsultacje marketingowe możemy podzielić na 2 obszary:

1. Konsultacje marketingowe strategiczne

Dedykowany consulting dla zarządów i dyrektorów marketingu. Konsultacje marketingowe strategiczne mają na celu przekształcenie sposobu, w jaki firma postrzega marketing i pomagają w skuteczniejszym wykorzystaniu zasobów w długim okresie, aby osiągnąć sukces na rynku. To zaawansowana usługa doradcza, która może przyczynić się do znaczącego wzrostu i rozwoju organizacji. Celem strategicznych konsultacji marketingowych jest przemyślane i długofalowe podejście do marketingu w całej firmie.

2. Konsultacje marketingowe dla wybranych działów

Consulting dotyczy określonych obszarów funkcjonowania marketingu. Nasi specjaliści mogą pomóc w optymalizacji działań w obszarze digital marketingu, w tym SEO, social media marketing, e-mail marketing itp. oraz w obszarach marketingu tradycyjnego. W ramach konsultacji współpracujemy z przedstawicielami organizacji. Konsultacje marketingowe mają na celu wzmocnienie działów i przyczyniają się do lepszych wyników biznesowych organizacji.

Świadczymy profesjonalne usługi doradcze obejmujące jednorazowe konsultacje w wybranych kwestiach, jak i kompleksowe wsparcie doradcze. Jesteśmy elastyczni – dopasowujemy się do potrzeb naszych klientów. Konsultacje marketingowe mogą dotyczyć różnych obszarów funkcjonowania firmy – działów sprzedaży, działów produktu, marketingu i reklamy, obsługi klienta i badań i rozwoju.

Poinformuj nas o zakresie usług consultingowych. Niezwłocznie przystąpimy do analizy.

 

Łukasz Jaworski
Łukasz Jaworski
B2B Sales Manager
+48 71 333 38 89

Dla kogo są konsultacje marketingowe?

Konsultacje marketingowe są przeznaczone dla różnych podmiotów na różnym etapie rozwoju.

Zarządy firm i dyrektorzy marketingu

Konsultacje strategiczne w celu wprowadzenia nowych produktów na rynek, zwiększenia efektywności działań marketingowych i zasięgów marki

Przedstawiciele przedsiębiorstw i sklepów internetowych

Małe i średnie firmy często nie mają zasobów ani ekspertów marketingowych na etacie. Konsultacje marketingowe pozwalają im skorzystać z wiedzy specjalistów, którzy pomogą opracować skuteczną strategię marketingową, zoptymalizować działania i zwiększyć konkurencyjność na rynku.

Nowo powstałe startupy

Startupy, które dopiero rozpoczynają działalność, mogą skorzystać z konsultacji marketingowych, aby określić właściwą ścieżkę wzrostu, skutecznie wypromować swoje produkty/usługi i zdobyć pierwszych klientów.

Organizacje non-profit

Konsultacje marketingowe są również cenne dla organizacji non-profit, które chcą zwiększyć swoją widoczność i skuteczność działań, przyciągając więcej darczyńców i wspierających swoją misję.

Indywidualni przedsiębiorcy i freelancerzy

Osoby prowadzące własne małe firmy lub działalność jako freelancerzy mogą skorzystać z konsultacji marketingowych, aby lepiej rozumieć swoją grupę docelową, zwiększyć widoczność online i rozwijać swoje usługi lub produkty.

Konsultacje marketingowe – strategiczne podejście do marki

Konsulting marketingowy jest usługą świadczoną przez specjalistów z zakresu marketingu, którzy doradzają firmom i organizacjom w kwestiach związanych z marketingiem i strategią biznesową. Konsultanci marketingowi są ekspertami w dziedzinie analizy działań marketingowych, strategii marketingowej, trendów i efektywnych strategii promocyjnych.

Głównym celem konsultingu marketingowego jest wsparcie klientów w osiąganiu ich celów marketingowych oraz zwiększanie efektywności działań marketingowych. Konsultanci marketingowi doradzają jak zrealizować zakładane cele marketingowe i sprzedażowe w kontekście sytuacji biznesowej danej firmy.

Zakres consultingu obejmuje między innymi:

  • strategie i plany marketingowe,
  • KPI działań marketingowych,
  • budowę działu marketingu,
  • wsparcie przy rekrutacji specjalistów ds. marketingu,
  • employer branding,
  • personal branding,
  • cele i budżety marketingowe,
  • kierunki dzialań marketingowych,
  • weryfikacja grupy odbiorczej,
  • analiza działań konkurencji,
  • styl komunikacji marki,
  • consulting techniczny IT,
  • strategia działań na rynkach zagranicznych,
  • promocja w Google i innych wyszukiwarkach,
  • social media – promocja marki i obsługa klienta,
  • audyty SXO,
  • audyty social media,
  • audyty e-commerce,
  • PR w Google,
  • Public Relations,
  • analiza spójności wizerunku marki,
  • audyt lejka sprzedażowego,
  • weryfikacja założeń customer journey,
  • audyt UX sklepów internetowych i stron firmowych,
  • szkolenia marketingowe.

Analizujemy potrzeby danych firm i marek przygotowując najodpowiedniejsze propozycje działań. Szkolimy zespoły marketingowe naszych klientów oraz wspieramy działy zarządcze w strategicznych planach biznesowych.

Zapewniamy:
  • Konsultacje jednorazowe
  • Regularny consulting strategiczny
  • Warsztaty marketingowe
  • Doradztwo projektowe
  • Wsparcie specjalistów
  • Przygotowanie strategii, harmonogramów

Cele konsultacji marketingowych

Cele konsultacji marketingowych mogą być różnorodne, a ich konkretny zakres zależy od potrzeb i wymagań danej organizacji, sytuacji rynkowej, grup odbiorczych. Inne cele mają konsultacje w ramach wybranych dziedzin, inne konsultacje strategiczne. W LTB podchodzimy indywidualnie do każdej marki i wspieramy przedstawicieli organizacji także po zakończeniu współpracy, wspierając firmy całościowo, w ramach outsourcingu usług marketingowych oraz operacyjnie.

 

Do głównych celów konsultacji marketingowych możemy zaliczyć:

 

1. Opracowanie strategii marketingowej, bądź też wsparcie w przygotowywaniu. Wieloaspektowe podejście naszych managerów pozwala na skuteczne określenie sytuacji wyjściowej, celów oraz sposobów osiągnięcia efektów.

 

2. Zwiększenie świadomości marki. Konsultacje marketingowe mogą być skierowane na zwiększenie rozpoznawalności marki wśród klientów i potencjalnych klientów.

 

3. Lojalizacja klientów. Konsultanci marketingowi mogą pomóc w opracowaniu strategii utrzymania obecnych klientów i budowania lojalności wobec marki. Programy lojalnościowe, personalizacja komunikacji czy tworzenie pozytywnego doświadczenia klienta mogą być elementami tych działań.

 

4. Optymalizacja działań marketingowych. Konsultacje marketingowe mogą mieć na celu analizę i optymalizację działań marketingowych, tak aby zwiększyć ich efektywność i zwrot z inwestycji.

 

5. Wskazanie błędów marketingowych. Kompleksowa analiza popełnianych błędów marketingowych w działaniach operacyjnych i strategicznych.

 

6. Opracowanie i weryfikacja lejka sprzedażowego i analiza customer journey. Sprawdzamy, jak wygląda ścieżka klienta i jakie są metody na poprawę działań marketingowych w poszczególnych etapach lejka sprzedażowego.

 

7. Weryfikacja grup odbiorczych i persony marketingowej. Analizujemy opracowane grupy odbiorcze i weryfikujemy style komunikacji dopasowane pod poszczególne persony.

 

8. Ocena, zmiana komunikacji marketingowe. Sprawdzamy dostosowanie stylu komunikacji do grupy odbiorczej w odniesieniu do oferowanych produktów i usług.

 

9. Wdrożenie nowych produktów, marki na rynek. W przypadku ekspansji firmy na nowe rynki bądź też wdrożenie nowych produktów, nas konsultanci mogą pomóc w opracowaniu odpowiedniej strategii wejścia i zdobycia pozycji na tym rynku.

 

10. Wzrost sprzedaży. Bardzo szeroki aspekt analizy, który obejmuje kanały dotarcia do klienta, lejki sprzedażowe, aktualne działania promocyjne.

 

Cele doradztwa marketingowego mogą być zróżnicowane. Nasze doświadczenie pozwala na odpowiednią identyfikację celów i problemów oraz zaproponowanie sposobów na rozwój marki.

Wspieramy zarządy, marketing managerów
oraz przedsiębiorców. Zapewniamy także konsulting
wybranych dziedzin marketingowych dla specjalistów.

Consulting i doradztwo internetowe

Internet to potężne narzędzie i sfera najszybszego rozwoju bardzo zróżnicowanych podmiotów. Niesie on dla każdego przedsiębiorstwa możliwości dotarcia do nowych klientów niezależnie od uwarunkowań geopolitycznych i umożliwia świadczenie nowoczesnych, innowacyjnych usług.

 

Posiadamy szerokie doświadczenie w działaniach internetowych, wspieramy firmy w doborze najlepszych produktów internetowych i strategii osiągania zakładanych celów.

 

Zakres usług consultingowych:

  • doradztwo w zakresie rozpoczęcia działalności przedsiębiorstwa w Internecie,
  • budowanie marki produktów i usług w oparciu o narzędzia internetowe,
  • adresy internetowe – pozyskanie, pośrednictwo w przejęciach i zakupach domen, wszelkie sprawy formalne, w tym własnościowe,
  • inwestycje domenowe,
  • infrastruktura dla serwisów internetowych i poczty e-mail,
  • serwis www – audyt projektów, projektowanie, wdrożenie i nadzór,
  • e-commerce – rozwiązania prawne i funkcjonalne, audyty sklepów internetowych, przygotowanie rozwiązań automatyzujących,
  • certyfikaty SSL – formalności, sprzedaż i wdrożenie,
  • strategia bezpieczeństwa danych i pomoc w zabezpieczeniu przed atakami,
  • pomoc prawna w roli eksperta branżowego.

Zapewniamy kompleksowe podejście do klienta na każdym etapie rozwoju firmy.

Consulting marketingowy obejmuje:

Analiza marketingowa

analizę tematów, celów
i problematyki

Wycena consultingu

wycenę i długość
trwania

realizacja konsultingu

consulting/warsztaty
marketingowe

Wsparcie marketingowe

wsparcie i weryfikacja

Współpraca z uczelniami wyższymi

Aktywnie działamy w zakresie edukacji wrocławskich studentów. Jesteśmy partnerami lokalnych uczelni wyższych, dla których realizujemy projekty edukacyjne i stażowe.

Organizujemy studia podyplomowe oraz specjalności na studiach magisterskich. Nasi specjaliści są wykładowcami na studiach dziennych, zaocznych oraz podyplomowych.

Wspieramy studentów realizując efektywne projekty stażowe oraz studia praktyczne pozwalające łączyć edukację akademicką z praktyką firmową.

Współpraca akademicka pozwala nam rozwój umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia, co przekłada się na współpracę z klientami.

FAQ

Pytania, na które warto znać odpowiedzi:

01

Do kogo w firmach kierowana
jest usługa consultingu?

Strategiczne konsultacje marketingowe dedykowane
są dla właścicieli firm, przedsiębiorców, zarządów,
marketing managerów. Realizujemy także consulting
wybranych dziedzin marketingowych, dzięki czemu także
specjaliści mogą uzyskać informacje
na wybrane problemy, tematy.

02

Jak długo trwa
consulting marketingowy?

Wszystko zależy od specyfiki tematu, celów firm
oraz zakresu dziedzin do weryfikacji.
Konsultacje mogą być jednorazowe
lub regularne.

03

W jaki sposób realizowana
jest konsultacja marketingowa?

Consulting przeprowadzany jest z daną osobą,
grupą osób w sposób zdalny lub stacjonarny.
W zależności od problematyki mogą to być
konsultacje jednogodzinne lub kilkugodzinne
warsztaty marketingowe.

Co dalej?

Czekamy na wiadomość od Ciebie. Skonkretyzuj wymagania i skontaktuj się z nami.

Porozmawiajmy

POROZMAWIAJMY
Łukasz Jaworski

Łukasz Jaworski
B2B Sales Manager
biuro@ltb.pl
+48 71 333 38 89

UMÓWMY SIĘ NA SPOTKANIE

Wyślij wiadomość

ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Przedstaw nam tematy do konsultacji – zaproponujemy dopasowane rozwiązania.
NAPISZ DO NAS

Propozycja działań

ODBIERZ PROPOZYCJĘ DZIAŁAŃ
Na podstawie przekazanych nam tematów do konsultacji
zaproponujemy rozwiązania do wdrożenia
– konsultacje jednorazowe, warsztaty strategiczne
lub cykl spotkań konsultingowych.

Wieloaspektowość

LTB Marketing 360° – kompleksowe usługi marketingowe

Web development

Web
development

Elastyczne i efektowne rozwiązania webowe ukierunkowane na użytkownika.

Ecommerce development

Ecommerce
development

Funkcjonalne i dedykowane rozwiązania zaprojektowane pod użytkownika.

Public Relations

Public
Relations

Nieszablonowe i inspirujące strategie komunikacyjne dopasowane do grupy odbiorczej.

Graphic Design

Graphic
design

Angażujące koncepcje graficzne dla każdej branży.

Szkolenia marketingowe

Szkolenia
marketingowe

Dopasowane warsztaty marketingowe podnoszące kompetencje zespołów.

Strategia marketingowa

Strategia
marketingowa

Koncepcje zorientowane na wykorzystanie potencjału i realizacje celów.

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja
wizualna

Inspirujące projekty wyróżniające markę wśród konkurencji.

Skonsultuj z nami swoje oczekiwania!

Zrób pierwszy krok i zaplanuj niezobowiązujące spotkanie, podczas którego wyjaśnimy wszystkie wątpliwości.

NAPISZ DO NAS

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB