SEO, czyli optymalizacja treści pod wyszukiwarki internetowe to jedno z najważniejszych, a jednocześnie najbardziej rozbudowanych i zawiłych zagadnień marketingu internetowego. Zrozumienie zasad działania SEO, a także potrzeby wykonywania konkretnych zabiegów na stronie w celu wypracowania lepszej pozycji w wyszukiwarce jest niezbędne dla tych, którzy chcą zająć się SEO samodzielnie, ale i dla klientów zlecających działania agencji marketingowej. W LTB opieramy pracę nad stronami internetowymi na wiedzy i doświadczeniu naszych specjalistów SEO. Na jakie pytania odpowiadamy najczęściej?
SEO, z angielskiego Search Engine Optimization to proces optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Celem wszystkich prowadzonych w ramach SEO działań jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji strony dla danych słów kluczowych, ale też zadbanie o utrzymanie tej pozycji jak najdłużej. Z perspektywy działań technicznych na SEO składa się optymalizacja treści na słowa kluczowe (w tym także opisów meta, nagłówków czy atrybutów alt dla zdjęć), zadbanie o odpowiednie indeksowanie strony, przygotowanie nawigacji, linkowanie wewnętrzne, dopracowanie czasu ładowania strony, optymalizacja pod urządzenia mobilne, eliminacja duplikacji treści oraz przyjazne URL.
SERP, z angielskiego Search Engine Results Page to nic innego, jak strona wyników wyszukiwania wyświetlająca się po wprowadzeniu w wyszukiwarkę określonego hasła. Z perspektywy SEO chcemy, by SERP-y były zawsze jak najlepsze dla strony internetowej naszego klienta, a pierwsze wyniki na liście kierowały do różnych podstron ponad wynikami konkurencji.
Omawiając plan działania oraz strategię marketingu internetowego w kontekście SEO często pojawia się pojęcie współczynnika odrzuceń. W najprostszych słowach współczynnik ten jest odsetkiem odwiedzin od użytkowników, którzy po wejściu na stronę po linku z wyszukiwarki od razu odrzucają ją, powracając do przeglądania innych wyników wyszukiwania. Im większy współczynnik odrzuceń, tym gorszy wynik strony z perspektywy algorytmu Google, ale także wyraźny znak dla Ciebie, właściciela strony internetowej, że prezentowane na niej treści lub forma ich prezentacji nie są wystarczająco ciekawe dla użytkowników. Na wysoki współczynnik odrzuceń może wpływać powolne ładowanie strony i brak optymalizacji, stąd tak mocne skupienie się na nim podczas eliminowania błędów SEO.
[ltb_button1 to=”/case-study/”]Sprawdź historie sukcesu naszych klientów[/ltb_button1]
Jeśli chcesz, by przyniosły oczekiwane i długotrwałe efekty, działania SEO muszą być rozłożone w czasie. Samo przygotowanie techniczne strony i wdrożenie zmian w postaci optymalizacji struktury, wewnętrznego linkowania czy dostosowania do urządzeń mobilnych to kwestia maksymalnie kilku dni pracy, jednak równie ważny aspekt pozycjonowania, czyli link building to już działanie czasochłonne i kompleksowe. Content marketing oraz link building wymagają opracowanego planu, wdrożenia zmian, monitoringu pozycji oraz wdrażania kolejnych działań w celu uzyskania i utrzymania dobrych pozycji w wyszukiwarce. Ta nie zmieni się też od razu i nie dla wszystkich fraz osiągnie wysokie miejsca w tym samym czasie. W związku z powyższym okres współpracy klienta i agencji przy działaniach SEO wynosi często minimum rok.
Pełny schemat działania algorytmu porządkującego wyniki w SERP nie jest znany, choć specjaliści SEO na przestrzeni lat odkryli wiele czynników wpływających na pozycje osiągane przez zoptymalizowane witryny. W związku z powyższym trudno jednak określić jednoznacznie które czynniki i działania będą miały dla SEO największe znaczenie – w zależności od branży, konkurencyjności danej frazy czy poczynionych już przygotowań w kierunku optymalizacji, na ostateczną pozycję mogą wpływać inne działania. Przeprowadzenie audytu SEO przed rozpoczęciem prac daje nam całkowity obraz sytuacji w danej branży i pozwala przygotować strategię realizowaną później na przestrzeni miesięcy tak, by optymalizacja przyniosła jak najlepsze efekty.
Sekcję ogólnych pytań o SEO zamkniemy często powielającym się pytaniem: dlaczego nasycenie tekstów słowami kluczowymi nie da jednakowych efektów dla wszystkich fraz? Odpowiedź jest tu prosta – wiele zależy od stopnia trudności oraz konkurencyjności frazy i tego jak wiele serwisów stara się pozycjonować na daną frazę kluczową. Hasła long-tail, często precyzyjnie odpowiadające na pytanie użytkownika mogą rankować jako pierwsze, ale te krótsze (np. odzież damska) potrzebują znacznie większych nakładów i czasu na osiągnięcie zadowalających pozycji ze względu na wysoką konkurencję. Często czynnikiem wpływającym na czas, po jakim strona pojawi się na wysokich pozycjach jest historia domeny – im gorsza, tym więcej czasu zajmie wypracowanie jej dobrej pozycji.
Jednym z częściej pojawiających się pytań spotykanych w sieci, ale też zadawanych nam bezpośrednio przez klientów jest kwestia możliwości samodzielnego wykonywania działań SEO. Owszem, pozycjonowanie stron poprzez nasycenie ich frazami kluczowymi jest możliwe do wykonania bez większego doświadczenia, szczególnie w oparciu o wiele poradników SEO dostępnych online. Jeśli jednak chcesz obserwować realne efekty pozycjonowania, zdobyć wysoką pozycję strony na zadane frazy kluczowe, a przede wszystkim utrzymać wypracowaną pozycję i czerpać korzyści z pozyskiwania użytkowników organicznych, specjalistyczna wiedza robi sporą różnicę.
Nasi eksperci SEO opierają wszystkie działania na Twojej stronie internetowej o swoje umiejętności techniczne, doświadczenie, ale też dostęp do wielu złożonych narzędzi SEO, analiz oraz statystyk pomagających przygotować plan działania i dopracować go na podstawie pierwszych otrzymywanych wyników.
Na barkach poprzedniego pytania często pojawia się kolejne: czy działania SEO mogą być przeprowadzone jednorazowo, bez konieczności późniejszej współpracy z agencją. W teorii możliwe jest zoptymalizowanie strony raz i pozostawienie jej samej sobie, w praktyce jednak niewiele tym zdziałamy. Pozycjonowanie stron to proces skoncentrowany na budowaniu oraz utrzymywaniu widoczności strony w sieci. SEO wymaga stałej pracy nad witryną, tworzenia nowych treści, zdobywaniu nowych linków, ale także doskonalenia tych już istniejących w celu utrzymania przewagi nad konkurencją.
Trzecim w kolejności pytaniem, jakie pada w kontekście SEO, jest kwestia zrozumienia, w jaki sposób działania w zakresie optymalizacji i pozycjonowania mogą wspomóc pozyskiwanie klientów.
W najbardziej ogólnych ramach SEO wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce dla najważniejszych fraz kluczowych oraz pozytywny odbiór strony przez użytkowników, co w efekcie przyciąga użytkowników zainteresowanych tematem i Twoją ofertą. Każdy z nich ma szansę zostać klientem, o ile zawartość strony i wartość Twojej oferty będą równie dobrze dopracowane, jak jej pozycja w wynikach SERP. Dzięki SEO osiągasz widoczność strony dla swojej grupy docelowej.
Odpowiednio przygotowana strona internetowa może docierać do użytkowników i Twojej grupy docelowej nie tylko w kraju, ale i za granicą. Strona nie musi być przy tym pisana w języku kraju, do którego chcemy dotrzeć – możesz celować swoim produktem do klientów polskich mieszkających w Niemczech, Norwegii czy Wielkiej Brytanii. Odpowiednio dobrane frazy i optymalizacja mogą ułatwić pojawienie się w świadomości takich użytkowników. W LTB skutecznie realizujemy kampanie pozycjonowania w Niemczech i Norwegii.
Osiągaj sukcesy z LTB – skontaktuj się z nami
Pozycjonowanie to skomplikowany i złożony proces, dlatego warto powierzyć stronę specjalistom i pozwolić, by pracowali w oparciu o solidnie opracowaną strategię SEO. Nasycenie tekstu pasującymi i często wyszukiwanymi hasłami nie wystarczy, by strona pojawiała się wysoko w SERP, a jednocześnie przyciągała wartościowych użytkowników i dawała konwersję, bez wysokiego współczynnika odrzuceń. Jeśli potrzebujesz pomocy przy pozycjonowaniu i optymalizacji swojej strony internetowej, skontaktuj się z nami.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.