Skuteczny marketing w małej firmie to wyzwanie wymagające dziś doskonałej znajomości zasad rządzących światem wirtualnym. Sukces firmy w Internecie, bez względu na jej rozmiar, wymaga dziś nie tylko profesjonalnie przygotowanej strony www, ale też aktywnej obecności w mediach społecznościowych, dobrego pozycjonowania w wyszukiwarkach czy porządnego i przemyślanego content marketingu. Jak zaplanować marketing firmy w Internecie i zwiększyć jej rozpoznawalność w sieci?

Marketing małych przedsiębiorstw w formie outsourcingu

Podczas gdy trendy rynkowe pokazują zdecydowanie korzyści płynące z prowadzenia przemyślanej strategii marketingowej, wiele firm w dalszym ciągu nie jest w stanie samodzielnie zarządzać własnym wizerunkiem w sieci. Dobry marketing firmy opiera się dziś nie na samej obecności w popularnych mediach społecznościowych czy posiadaniu własnej strony www, ale regularnych i zaplanowanych działaniach wynoszących je na szczyty list wyszukiwarek. By móc w pełni docenić zalety e-marketingu i odczuć wyniki obecności w sieci, wiele firm decyduje się na przekazanie działań marketingowych profesjonalnym agencjom interaktywnym.

Marketing małych przedsiębiorstw prowadzony w formie outsourcingu usług marketingowych pozwala na przeniesienie odpowiedzialności za kampanie promocyjne na zespół profesjonalnych i doświadczonych ludzi, którzy są w stanie wdrożyć odpowiednie rozwiązania i zorganizować marketing w małej firmie zgodnie z opracowaną strategią działania. W agencji LTB oferujemy kompleksową pomoc i obsługę z zakresu pozycjonowania, prowadzenia kampanii AdWords, Social Media Marketingu, Content Marketingu oraz administracji www wszystkim małym i średnim firmom rozumiejącym potrzebę istnienia w sieci.

Promocja w małej firmie – wykorzystaj potencjał wyszukiwarek

Choć oczywiście nie wszystkie narzędzia promocji w sieci muszą być wykorzystywane jednocześnie, stworzenie solidnej kampanii marketingowej w oparciu o skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce i uczestnictwo w kampaniach AdWords to podstawa pozyskiwania ruchu organicznego.

W 2017 roku wyszukiwarka Google odpowiadała za 79% globalnego ruchu z wyszukiwarek, otrzymując ponad 63 tysiące zapytań na sekundę każdego dnia. Choć algorytm jej działania zmienia się kilkadziesiąt razy w roku, działania SEO są w dalszym ciągu uważane za jedne z najskuteczniejszych narzędzi pozyskiwania ruchu.

Pozycjonowanie to dziś jedno z najtańszych, a jednocześnie najskuteczniejszych działań, na jakie można postawić prowadząc marketing dla małej firmy. Kiedyś rozumiano je wyłącznie jako nasycanie treści słowami kluczowymi, jednak dziś wiadomo już że znacznie ważniejsza dla robotów jest jakość prezentowanych treści. Przykładowo, statystyki opublikowane przez Impact pokazują, że nawet 50% zapytań wpisywanych do wyszukiwarek składa się z 4 lub więcej słów, a dłuższe wpisy na pozycjonowanych stronach zyskują znacznie większe zainteresowanie, niż treści słabo rozbudowane. Użytkownicy szukają dziś przede wszystkim odpowiedzi na specyficzne zapytania, precyzując swoje oczekiwania w bardzo charakterystyczny sposób.

 

Doprowadzenie witryny internetowej firmy na pierwszą stronę wyszukiwarki może być procesem długofalowym, lecz jego efekty w postaci generowanego ruchu z pewnością da się po czasie odczuć.

Próba zdobycia wysokiego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania zostaje dziś powoli zastąpiona płatną reklamą w formie kampanii AdWords, czyli wykupowaniem w procesie aukcji słów kluczowych, dla których reklama firmy będzie pojawiała się na pierwszym miejscu wyszukiwarki. Konieczność zastosowania i sukces kampanii AdWords ma jednak ścisły związek z branżą, w obrębie której porusza się marka – w połączeniu z dobrym pozycjonowaniem może przynieść naprawdę zaskakujące rezultaty nawet w starciu z dużą konkurencją.

Marketing internetowy dla małych firm – współczesne narzędzia promocji

Kolejnym ważnym z punktu widzenia współczesnego marketingu dla średnich firm jest oczywiście obecność w mediach społecznościowych. Social Media Marketing to dziś nieodłączny element działań promocyjnych, pozwalający na zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci i dający jej szansę aktywnego dialogu z potencjalnym klientem. To właśnie platformy takie jak Instagram czy Facebook są dziś wizytówką firmy, na podstawie której klienci decydują o chęci korzystania z jej usług i produktów. Umożliwienie bezpośredniego kontaktu to jednak nie wszystko – budując wizerunek w mediach społecznościowych warto być aktywnym uczestnikiem dialogu, samodzielnie docierając do potencjalnych klientów, organizując konkursy, wrzucając ciekawe i zachęcające do akcji treści, czy wreszcie wykorzystując opcję płatnej promocji postów na danej platformie.

Istotną rolę w działaniach marketingowych pełni też tzw. content marketing, opierający się przede wszystkim o stworzenie firmowego bloga. Tu pojawiały będą się treści powiązane z działalnością firmy i branżą, w jakiej się obraca. Wpisy blogowe powinny być przygotowane profesjonalnie, mieć charakter informacyjny, ale też stanowić uzupełnienie do działań promocyjnych i zachęcać czytelnika do korzystania z oferty marki. Marketing dla małych firm nie opiera się wyłącznie na działaniach zewnętrznych, ale przede wszystkim budowaniu wizerunku na własnych portalach i przyjmowania pozycji specjalisty w danej dziedzinie. To dlatego tak ważne jest dopilnowanie, by wszystkie profile społecznościowe dobrze współgrały z przekazem na blogu i stronie www, a ta ostatnia była efektowna, funkcjonalna i przygotowana zgodnie z najnowocześniejszymi zasadami UX.

Marketing dla średniej firmy – strategia planowana z głową

Z tak rozległymi możliwościami promocyjnymi w Internecie i poza nim, marketing w firmie musi dziś jak nigdy wiązać się ze strategicznym planowaniem własnej obecności w sieci i rozważnym podejmowaniem poszczególnych działań. Popularne wśród użytkowników mediów społecznościowych hasło: „Internet nie zapomina” jest dziś najlepszym dowodem na to, że chaotyczne i nieprzemyślane działania mogą szybko obrócić się na niekorzyść każdej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *