Branża hotelarska odczuła skutki wielu ograniczeń wprowadzonych z powodu pandemii COVID-19, w tym konieczności zamknięcia działalności noclegowni i hoteli nawet na kilka miesięcy. Choć wielu wykorzystało czas przestoju na lepsze przystosowanie swoich obiektów do nowego reżimu sanitarnego i przygotowało się na ponowne, bezpieczne przyjęcie gości hotelowych, konkurowanie o ich uwagę po powrocie do normalnej działalności pozostaje bez zmian. Obecnie główną rolę w promowaniu działalności hoteli odgrywa marketing internetowy, z którego pomocą możemy zbudować silny wizerunek marki nawet w tak konkurencyjnej branży. W jaki sposób wykorzystujemy narzędzia promocji i e-marketingu w branży hotelarskiej?

Marketing w hotelarstwie – strategia działania

Pomimo ogromnej konkurencji w branży hotelarskiej i intensywniejszej niż kiedykolwiek walki o każdego klienta, większość hoteli może zaoferować swoim gościom coś unikalnego, co warto wykorzystać w ramach promocji i podkreślić jako jedną z największych zalet obiektu. Biorąc za przykład jednego z klientów LTB, hotel Jasek Premium we Wrocławiu, jego zdecydowane zalety to ekskluzywność, wysoki standard oraz przystosowanie do obsługi klientów biznesowych. Elementy te wykorzystaliśmy w promocji, skupiając się na podkreślaniu tych cech we wszystkich tworzonych kanałach komunikacji z klientem. Dzięki takiemu podejściu każdy zainteresowany gość wie, że po hotelu może oczekiwać wysokiej jakości obsługi, spokoju, elegancji i ekskluzywności – cech, których może nie zapewnić mu konkurencyjny, być może tańszy hotel.

Realizując kampanie marketingowe dla hoteli warto odpowiednio zaprezentować oferty specjalne, źródło: hoteljasek.com.pl.

W branży hotelarskiej na atrakcyjność oferty wpływa nie tylko cena, ale przede wszystkim warunki, jakie hotel jest w stanie zapewnić swoim gościom.

Podkreślanie najważniejszych cech i zalet hotelu na każdym etapie promocji i budowania wizerunku w sieci wzmacnia pozycję hotelu na tle konkurencji.

Opracowanie strategii działań w marketingu hotelu rozpoczynamy zawsze w bliskiej współpracy z naszym klientem, skupiając się na jego celach i oczekiwanych efektach prowadzonej przez nas promocji. Jako że PR ma w hotelarstwie ogromne znaczenie, zawsze staramy się nakierować klienta na przygotowanie dobrej strategii komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej. Promocja będzie odbywała się zarówno przez reklamy i treści tworzone w sieci, jak i pozytywny kontakt z klientami, promowanie hotelu podczas eventów oraz współpracę z ludźmi o odpowiednich zasięgach, zdolnymi przekonać do naszego klienta swoich odbiorców. Wreszcie, ważnym elementem budowania wizerunku hotelu i marketingu jego marki będzie stworzenie wizerunku osób odpowiedzialnych za działanie obiektu. Dla gości liczą się doświadczenia, a największy wpływ na nie ma bezpośredni kontakt z człowiekiem. Nawet najlepszy wystrój, doskonale przygotowana oferta czy wyjątkowe menu w hotelowej restauracji nie zagwarantują sukcesu, jeśli obsługa nie będzie spełniała standardów, jakie próbujemy przekazać przez promocję w sieci.

Kompleksowa promocja hotelu w agencji LTB. Poznaj naszą ofertę

Zaczynając od opracowania strategii marketingowej w ścisłej współpracy z klientem, przez przygotowanie harmonogramu działań marketingowych i wdrażanie kolejnych rozwiązań, aż po stałą, bieżącą analizę realizacji kampanii, specjaliści LTB oferują kompleksową opiekę marketingową dla klientów z branży hotelarskiej i turystycznej. Bazując na naszym doświadczeniu, licznych rozmowach z byłymi i obecnymi klientami oraz ciągłej analizie działań w obrębie branży hotelarskiej jesteśmy w stanie na bieżąco wyciągać wnioski odnośnie rozwiązań i narzędzi marketingowych, które przyniosą najlepsze efekty.

Oferujemy profesjonalne prowadzenie kampanii PR, przygotowanie strony internetowej i profili w mediach społecznościowych, branding, realizację kampanii Google Ads, usługi SEO oraz content marketing. Przez wykorzystanie możliwości wszystkich dostępnych nam narzędzi jesteśmy w stanie skuteczniej docierać do Twojej grupy docelowej.

Jakie narzędzia e-marketingu warto wykorzystać w promocji hotelu?

Hotele są najczęściej działalnością lokalną, skupioną na pozyskiwaniu klientów przebywających aktualnie w okolicy lub zainteresowanych pobytem w określonej lokalizacji. Z tego też względu jednym z pierwszych i najważniejszych narzędzi, na jakich musimy skupić się budując lub poprawiając wizerunek hotelu w sieci będzie narzędzie Google Moja Firma. Stworzenie profesjonalnej wizytówki hotelu w wyszukiwarce przez uzupełnienie profilu o najważniejsze informacje, adres hotelu, ofertę, zdjęcia czy opinie klientów wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony www, a jednocześnie umieści hotel na jakże ważnej w branży hotelarskiej mapie Google. To właśnie mapa jest często pierwszym punktem, na którym skupiają się goście hotelowi poszukujący noclegu w wybranej przez siebie destynacji. Agencja LTB zadba o to, by to Twój obiekt przyciągnął ich uwagę.

Social proof – pokazujemy zadowoonych gości

Pozostając na poziomie wyszukiwarki, ważnym elementem budowania i dbania o wizerunek hotelu w sieci realizowanym w ramach marketingu internetowego będą opinie użytkowników. Tzw. social proof to jedno z najsilniejszych narzędzi PR-owych, jakie można włączyć do promocji w branży hotelarskiej. Twoja grupa odbiorców będzie wyciągała wnioski na temat hotelu na podstawie opinii innych użytkowników.

Pomijając konieczność zadbania o najwyższy standard obsługi gwarantujący dobre opinie, z perspektywy marketingu musimy zawsze pozostać jeden krok przed pojawiającymi się opiniami i zadbać o to, by zawsze godnie reprezentowały hotel w sieci.

Social proof można wykorzystać także na stronie internetowej, stosując opinie z Google, mediów społecznościowych oraz opinie zbierane bezpośrednio od gości hotelowych w formie referencji.

Kampania SEO dla obiektów hotelowych

Marketing hotelu będzie skupiał się oczywiście także na realizacji założeń SEO i umiejętnym pozycjonowaniu strony internetowej na najważniejsze słowa kluczowe. W przypadku hoteli działalność lokalna powoduje konieczność wykorzystania zarówno fraz krótkich, jak i fraz długiego ogona oraz fraz lokalnych, pozwalających ustawić stronę internetową na wyższych pozycjach dla zapytań z nazwą miasta lub obszaru. SEO będzie realizowane przez tworzenie i optymalizację treści na stronie internetowej, ale też przez wykorzystywanie możliwości agregatów zbierających informacje o hotelach, stron branżowych oraz katalogów firm i hoteli.

Reklamy PPC – szybka i efektywna promocja hotelu

Ostatnim, choć niemniej ważnym narzędziem promocji internetowej w branży hotelarskiej powinny stać się reklamy Google Ads oraz reklamy w mediach społecznościowych wykorzystujące sezonowość wydarzeń oraz efekt FOMO. Wprowadzenie promocyjnych ofert wygasających w krótkim czasie lub dostępnych dla ograniczonej liczby klientów i promowanie ich poprzez płatne kanały może znacząco podwyższyć ich klikalność i współczynnik konwersji, a dodatkowe dopasowanie reklam i promowanych wydarzeń do sezonowości w branży hotelarskiej wzmocni efekt skutecznej reklamy.

Jak zwiększyć ruch w hotelu – e-marketing na przykładzie naszych klientów

W kwietniu bieżącego roku opublikowaliśmy historię sukcesu jednego z naszych klientów działającego w branży hotelarskiej w jednej z największej aglomeracji w Polsce. W ramach współpracy przejęliśmy prowadzenie kampanii Google Ads, skupiając się na skutecznej promocji hotelu w sieci i wykorzystaniu możliwości, jakie dają narzędzia Google. Efektem działań było nie tylko osiągnięcie lepszych wyników konwersji, wyświetleń i kliknięć w reklamy hotelu w Google, ale pośrednio także zwiększenie ruchu w samym hotelu. Wyniki osłabły oczywiście w momencie pojawienia się pandemii COVID-19 i chwilowego zaprzestania działania, ale obecnie ponownie wracają na dobre tory i hotel może cieszyć się wzrostem liczby klientów pomimo trudnej sytuacji w całej branży hotelarskiej. Więcej o efektach tej kampanii można przeczytać w naszym dziale Case Studies, https://www.ltb.pl/wzrost-konwersji-o-300-kampania-google-ads-dla-hotelu/.

W swoim marketingowym portfolio posiadamy także współpracę z innym przedstawicielem branży hotelarskiej – rezydencją oferującą wygodne noclegi w centrum Zakopanego. Jako że promocję prowadziliśmy przed okresem świątecznym, naszym głównym celem było uzyskanie 100% sprzedaży miejsc noclegowych na cały okres świąt. Obiekt już wcześniej cieszył się dobrą opinią i recenzjami, więc zadanie było łatwiejsze, wymagając przede wszystkim poprawienia skuteczności kampanii Google Ads. Osiągnięcie zamierzonego celu podkreśla jednak doskonale, że same płatne kampanie nie wystarczą bez odpowiednio przygotowanej strony internetowej i wykorzystania innych narzędzi marketingu internetowego, podobnie jak dobre pozycjonowanie strony hotelu nie wystarczy, by osiągnąć pełen zasięg marki w sieci.

Marketing dla hotelu – stwórz skuteczną reklamę w sieci z LTB

Kluczem do sukcesu w marketingu w branży hotelarskiej jest postrzeganie reklamy jako pełnego pakietu działań wykorzystujących wszystkie dostępne narzędzia marketingu tradycyjnego i internetowego. Przygotowanie dobrej strony internetowej i mediów społecznościowych, osiągnięcie dobrej pozycji w wyszukiwarce dzięki działaniom SEO, budowanie dobrego PR przez otwartą komunikację z klientami oraz bieżące obserwowanie zachodzących zmian i pojawiających się trendów współgrają ze sobą, pomagając specjalistom LTB osiągnąć sukces dla naszych klientów.

Wypromuj hotel z LTB

Jedno przemyślenie nt. „Skuteczny marketing hotelu. Jak promować się w sieci?

  1. Zdecydowanie warto w tej branży postawić na Social Proof. Pamiętajmy, że to że potencjalni klienci trafią na naszą stronę to jedno, ale to że realnie zdecydują się na nasze usługi to drugie, a pozytywne opinie o naszym hotelu na pewno nam w tym pomogą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *