Prezentujemy historię sukcesu naszego klienta – Hotelu z dużej aglomeracji w Polsce. Efektem jest wzrost konwersji o ponad 300% przy zachowaniu stałego budżetu reklamowego.
Informacja o kampanii
Działania dla naszego klienta rozpoczęliśmy w styczniu 2020 roku, przejmując prowadzenie kampanii Google Ads w ramach kompleksowej obsługi marketingowej. Celem klienta była maksymalizacja efektu sprzedażowego z zachowaniem dotychczasowego poziomu budżetu marketingowego.
Przeprowadzone działania
Przejmując kampanię Google Ads, rozpoczęliśmy prace od przeprowadzenia audytu Google Ads i na podstawie wyciągniętych wniosków wdrożone zostały następujące działania:
- bieżąca optymalizacja budżetów,
- dodanie nowych grup reklamowych,
- utworzenie nowych kampanii,
- wyłączenie ulepszonego CPC dla niektórych kampanii (dla tych, które wykazywały mało danych na temat konwersji).
- usunięcie fraz kluczowych, które nie generowały ruchu.
- usunięcie fraz w dopasowaniu ścisłym.
- utworzenie rozszerzonych reklam tekstowych.
- utworzenie uniwersalnych reklam.
- zmiany maksymalnego CPC (zwiększenie lub zmniejszenie),
- dopasowanie kosztu do zachowania budżetu a zwiększenia wyników,
- zmienione kierowanie reklam.
Czynności realizowaliśmy w ciągu kilku początkowych dni, tak by efekty z kampanii były widoczne w jak najszybszym czasie.
Efekty kampanii Google Ads
W lutym, porównując dane za styczeń, osiągnęliśmy dwukrotnie lepsze wyniki, zarówno pod względem kliknięć, wyświetleń, jak i konwersji. Obniżony został także śr. koszt CPC.
Kampania Google Ads – styczeń 2020.
Kampania Google Ads – Luty 2020.
Łącznie odnotowaliśmy 133 konwersji, dzięki czemu uzyskaliśmy koszt konwersji na poziomie 30,46 zł – koszt zmniejszył się o połowę w porównaniu do stycznia.
W styczniu nastąpiło wiele zmian w zakresie ustalania stawek, natomiast optymalizacja CPC pozwoliła pozyskać potencjalnych klientów z bardziej efektywnych reklam. Dodatkowo dla niektórych grup reklam zastosowano nową wartość kosztów. Dzięki temu mogliśmy osiągnąć kilkukrotnie wyższe wyniki w tym samym budżecie marketingowym.
Istotną zmianą było wyłączenie ulepszonego CPC dla kampanii, w których system nie dysponuje wystarczającą liczbą informacji na temat konwersji. Zapobiegliśmy w ten sposób sytuacji, w której system automatycznie ograniczyłby zasięgi kampanii, uznając ją za mało efektywną. Te działania pozytywnie wpłynęły na aktywność kampanii, jednak sytuacja była dynamiczna, dlatego też stale obserwowaliśmy zmiany na wyniki kampanii.
Ponadto utworzone zostały nowe kampanie, które zostały przygotowane pod promocję w kontekście różnych wydarzeń związanych z branżą turystyczną organizowanych w mieście lokalizacji hotelu.
Osiągaj podobne sukcesy – napisz do nas!
Bardzo dobry i konkretny przykład. Świetne wyniki, gratulujemy!
A czy w obecnej sytuacji epidemiologicznej prowadzicie Państwo jakieś działania reklamowe dla tej branży, czy na razie wszystko stanęło?
Gratulacje, dobrze wykonana robota. A jak się ma sytuacja w obecnych czasach? Branża hotelarska została nią silnie dotknięta.