SEO stron internetowych dla firm usługowych działających przede wszystkim na rynku lokalnym będzie opierało się o odpowiednie dopasowanie fraz kluczowych, pełną optymalizację strony oraz realizację link buildingu. W zależności od specyfiki branży działania na rynku lokalnym mogą wiązać się z wysoką konkurencyjnością fraz, ale i szansą na osiągnięcie i utrzymanie wartościowej pozycji dla wielu z nich. Na przestrzeni ostatniego roku nasza firma pracowała nad SEO dla klienta w branży IT – firmy Nano Serwis. Jakie wyniki osiągnęliśmy?
Działający na rynku wrocławskim od 2005 serwis laptopów i komputerów stacjonarnych Nano Serwis oferuje profesjonalne usługi z zakresu naprawy i regeneracji sprzętu komputerowego. 15-letnie doświadczenie w branży przeprowadziło firmę nie tylko przez wiele generacji technologii wykorzystywanych przez producentów sprzętu komputerowego, ale i działań marketingowych. Choć kiedyś wysokie zainteresowanie usługami serwisowymi wystarczyło, by zaistnieć w świadomości konsumenta, współcześnie bez odpowiedniej promocji w sieci trudno przyciągnąć uwagę grupy docelowej. Strona internetowa Nano Serwis potrzebowała gruntownego odświeżenia i optymalizacji, aby ponownie zyskać wysokie pozycje w wynikach SERP. Jakie działania wdrożyliśmy i co udało nam się osiągnąć od kwietnia 2019 roku?
Podstawą każdej rozmowy o pozycjonowaniu i optymalizacji stron internetowych jest przedstawienie naszym Klientom możliwości, perspektyw oraz wymagań w zakresie SEO. Już od początku bazujemy na wynikach przeprowadzonego audytu SEO, aby zapoznać się z aktualną sytuacją strony w wyszukiwarce, działaniami konkurencji oraz elementami, w których zmiany mogą przynieść wartościowy wzrost widoczności strony. Podejmując się prowadzenia działań SEO dla Nano Serwis już od początku zaznaczaliśmy, że aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki potrzebny jest czas, ciągły monitoring zmian oraz stopniowe poszerzanie zakresu fraz, na które pozycjonujemy. Wyjaśniliśmy też, że w przypadku naszego klienta konieczne będzie skupienie się na działaniach i frazach lokalnych.
Działania rozpoczęliśmy od przygotowania nowej wersji strony www z uwzględnieniem odświeżenia wyglądu witryny (dopasowanie do aktualnych trendów i tego, co użytkownik może uznać za wizualnie atrakcyjne), a także optymalizacji działania wszystkich elementów strony i poprawy szybkości jej ładowania. Następnie przeszliśmy do przygotowania nowych i optymalizacji obecnych treści, researchu i wdrażania fraz kluczowych oraz link buildingu.
Rozpoczynając pracę ze stroną nano-serwis.pl w kwietniu 2019 roku ustaliliśmy z klientem, że naszym priorytetem będzie:
Realizując działania z zakresu optymalizacji strony, a także udoskonalając witrynę i wzbogacając ją o nowe treści w ramach content marketingu zdołaliśmy osiągnąć wszystkie postawione sobie cele i w dalszym ciągu pracujemy nad tym, by poprawiać wyniki i utrzymać tendencję wzrostową.
Analizę wyników prowadzonych działań przeprowadzimy na podstawie analizy ruchu organicznego oraz danych dostępnych z narzędzia Google Search Console. W przeciągu ostatnich 6 miesięcy liczba kliknięć w stronę wzrosła o ponad 3 tysiące, a łączna liczba wyświetleń o ponad 130 tysięcy. Co więcej, średni CTR wzrósł z poziomu 1,8% za poprzednie 6 miesięcy do poziomu 2,1% za ostatnie 6 miesięcy. Wszystkie wyniki przekraczają cele, jakie założyliśmy na ten rok bazując na wynikach z roku poprzedniego.
Dodatkowe porównanie wyników roku obecnego z poprzednim wskazuje, że wzrosty na polu łącznej liczby kliknięć, wyświetleń oraz średniego CTR wzrastają w dobrym, stabilnym tempie, a strona nie odnotowuje większych wahań i nieoczekiwanych spadków. Szczególnie dobrze prezentuje się na poniższym wykresie wzrost liczby kliknięć, które z poziomu bliskiemu 0 przekroczyły w tym roku wynik 5,5 tysiąca.
Analizując wyniki dla poszczególnych fraz przedstawione na załączonym poniżej wykresie Senuto zauważymy, że wzrosty dla widoczności strony w TOP3 i TOP10 są naprawdę znaczące, a wyniki przewidziane w celach działań na pierwszy rok współpracy zostały nie tylko osiągnięte, ale i poprawione.
Ostatecznie, po ponad roku współpracy z firmą Nano Serwis z Wrocławia udało nam się znacząco poprawić pozycję witryny firmowej w wynikach wyszukiwania i zwiększyć widoczność marki w sieci na rynku lokalnym. Poprawie uległ ogólny ruch organiczny na stronie oraz CTR, a sam klient zauważył wzrost zainteresowania swoimi usługami i większą liczbę zapytań pojawiających się z pomocą formularza kontaktowego na stronie.
Osiągaj sukcesy z LTB – skontaktuj się z nami
Jeśli chcesz poprawić widoczność swojej strony internetowej w sieci i poprawić jakość leadów pozyskiwanych z organicznych wyników wyszukiwania, sprawdź, w jakich działaniach mogą pomóc Twojej firmie specjaliści LTB.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.