Etapy tworzenia strony internetowej

Jak zaprojektować i wdrożyć stronę www?

Etapy tworzenia strony internetowej

W LTB tworzymy od podstaw strony www i sklepy internetowe zgodnie z najwyższymi standardami UX i najnowszymi trendami. Bez względu na branżę, wielkość Twojej firmy, funkcje, jakie ma spełniać strona www czy inne platformy, na jakich działasz, możemy przygotować stronę spełniającą Twoje oczekiwania i przyciągającą uwagę Twoich klientów. Jak wygląda realizacja projektu i tworzenie strony internetowej krok po kroku?

Etapy tworzenia strony internetowej

Standardowo pracę przy stronie internetowej dzielimy na 12 głównych etapów realizacji, opierając wiele z nich na bezpośrednim kontakcie z klientem i konsultowaniu poprawek oraz akceptacji wprowadzanych zmian. Dzięki takiemu schematowi nasi klienci pozostają na bieżąco z postępami prac i nie są postawieni przed skończonym dziełem, które może nie odpowiadać ich oczekiwaniom. Jeśli zamawiasz stronę internetową w LTB, jej tworzenie będzie przebiegało następująco:

  • Zamówienie strony i podpisanie umowy
  • Brief i zbieranie materiałów
  • Projektowanie graficznej koncepcji strony głównej
  • Sesje poprawkowe i akceptacja projektu
  • Projektowanie graficzne podstron
  • Sesje poprawkowe i akceptacja projektu podtron
  • Etap programistyczny – wdrożenie strony
  • Poprawki i akceptacja wdrożenia strony
  • Nanoszenie treści tekstowych i graficznych
  • Akceptacja gotowej strony
  • Kwestie techniczne: uzyskanie dostępów do panelu serwera i domeny, migracja strony na serwer docelowy, szkolenie z obsługi strony, udostępnienie danych do logowania i instrukcja CMS.
  • Zakończenie projektu

Decyzje i działania podejmowane na konkretnych etapach będą zależne od poziomu współpracy, jaki uda nam się nawiązać z klientem, a także specyficznych wymagań dla danej strony www. Łatwo zauważyć, że projektowanie strony sklepu internetowego będzie wymagało innych działań niż prosta strona informacyjna oparta o CMS WordPress.

Zapytaj o nasze usługi

Jakie elementy możemy wprowadzić na Twoją stronę www?

Już na etapie briefu www i zbierania materiałów przed stworzeniem projektu strony www upewniamy się jakie elementy powinny, zdaniem klienta, znaleźć się na jego stronie internetowej. Jeśli będzie to strona oparta o system CMS możemy zaproponować zbudowanie informacyjnej strony internetowej z możliwością prezentacji produktów oraz wdrożyć elementy takiej jak:

  • katalog produktów z podziałem na kategorie,
  • wyszukiwarka produktów
  • filtry i sortowanie produktów w ofercie,
  • blog,
  • możliwość publikowania materiałów do pobrania (w formie plików PDF, ZIP, JPG),
  • platforma logowania i tworzenia kont użytkowników,
  • formularze kontaktowe.

Strona internetowa może zostać stworzona także w trybie Progressive Web App, co umożliwi przeglądanie zawartości strony z poziomu urządzeń mobilnych w trybie offline.

Strona internetowa CMS WordPress

Z perspektywy technicznej, strona internetowa zostanie zbudowana w systemie PHP + MySQL, a system edycji treści będzie oparty o silnik WordPress 5.0 (lub nowszą wersję, jeśli taka się pojawi). W związku z tym jako nasz klient, po zakończeniu projektu strony i oddaniu jej do Twojego użytku zyskasz:

  • możliwość zarządzania prawami użytkowników i grupami użytkowników,
  • dostęp do wprowadzanych zmian podstron,
  • możliwość umieszczania plików i multimediów i zarządzania nimi,
  • możliwość zarządzania banerami, grafikami wydarzeń oraz tworzenia ich podstron,
  • dostęp do zarządzania galeriami zdjęć, strukturą strony, menu, podstronami,
  • możliwość generowania dokumentów i elementów stron do druku,
  • podgląd wprowadzanych zmian przed publikacją,
  • możliwość zarządzania aktualnościami, newsletterem, oznaczania tagów.

Dla stron internetowych możemy wprowadzić także inne wersje językowe (docelowo strony tworzone są w języku polskim z panelem administracyjnym również w języku polskim).

Projektowanie strony internetowej – grafika, układ, treści

Z perspektywy klienta wygląd strony internetowej i łatwość jej obsługi dla użytkowników będzie kwestią najważniejszą. Na elementach tych skupia się też wiele działań w fazie tworzenia strony www – do przygotowania mamy nie tylko graficzną koncepcję strony głównej i każdej z wykorzystanych podstron, ale też umieszczenie tekstów i zdjęć na stronie głównej, blogu, stronie wyników wyszukiwania, podstronach kategorii, stronach produktów itp.

W ramach przygotowania projektu graficznego strony klientowi przysługują 3 sesje poprawkowe dla każdej podstrony i strony głównej.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Często spotykamy się z pytaniami klientów o czas realizacji zamówienia na stronę internetową, możliwość wykonania strony priorytetowo czy określenia konkretnej daty zakończenia projektu. Choć zawsze staramy się działać dynamicznie, LTB stawia na jakość i dokładność wykonania.

  • Prace nad stroną www lub sklepem internetowym nie rozpoczynają się z chwilą zamówienia. Zanim przystąpimy do realizacji potrzebujemy skonsultować czas prac z działem webowym a także otrzymać od Państwa materiały i informacje niezbędne do budowania strony. Pozostajemy z klientem w stałym kontakcie i na bieżąco informujemy o postępie prac.
  • Termin realizacji ujęty w ofercie określony jest w dniach roboczych liczonych od daty rozpoczęcia prac ustalonej później, po konsultacjach z działem webowym. Jeśli potrzebują Państwo priorytetowej realizacji, możemy podjąć się jej jeśli dział projektowania stron wyrazi taką możliwość. Priorytetowe zamówienia są droższe w realizacji.
  • To Państwo dostarczają materiały i informacje niezbędne do przygotowania strony www. Jeśli ich nie otrzymamy, nie możemy przystąpić do prac. W przesłanej ofercie, a także podczas podpisywania umowy i rozmowy o materiałach podpowiemy, w jakiej formie przesyłać niezbędne materiały.

Zapytaj o nową stronę dla swojego biznesu!

Przeanalizujemy potrzeby, zaproponujemy rozwiązania i prześlemy szczegółową ofertę elementów, jakie możemy wdrożyć na Twojej stronie internetowej.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB