Aplikacje PWA

Kluczowe informacje o aplikacji PWA

Aplikacje PWA – Kluczowe informacje

Progressive Web Apps, określane najczęściej jako aplikacje PWA lub aplikacje progresywne to ciekawa i coraz popularniejsza alternatywa dla aplikacji mobilnych. W przypadku klientów, dla których tworzymy strony internetowe, stworzenie dedykowanej aplikacji byłoby zupełnie odrębnym, dość kosztownym przedsięwzięciem wymagającym zaangażowania deweloperów pracujących z aplikacjami mobilnymi.

Aplikacje PWA eliminują tę konieczność – stworzona w tym trybie strona internetowa działa na urządzeniach mobilnych jak strona responsywna, ale ma też wiele cech dodatkowych. W LTB przygotujemy ją dla Twojej firmy.

Zapytaj o nasze usługi

Aplikacje PWA – na czym to polega?

Aplikacja PWA to tak naprawdę strona internetowa stworzona w trybie Progressive Web App. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwala m.in. na przeglądanie niektórych treści na stronie w trybie offline oraz podpinanie strony do pulpitu jako aplikacji na urządzeniach mobilnych. Aplikacje PWA zostały stworzone z myślą o użytkownikach korzystających z sieci poza przeglądarkami desktopowymi i częściowo zastąpiły tradycyjne aplikacje dla stron, w których przypadku budowanie zupełnie odrębnej aplikacji nie miało większego sensu. Co ciekawe, wielu użytkowników wyraża niechęć do instalowania dziesiątek aplikacji na swoim telefonie i preferuje przeglądać strony w mobilnej przeglądarce, oczekując od nich jednak wygody użytkowania porównywalnej z aplikacją.

Progressive Web App to strona internetowa rozbudowana o funkcjonalności znane z aplikacji mobilnych takie jak powiadomienia push czy możliwość dodania jej do ekranu głównego. Aplikacje PWA to aplikacje mobilne, które otwierają się z pomocą przeglądarki mobilnej, a nie w formie odrębnej aplikacji.

Dlaczego PWA zyskały uznanie użytkowników?

Popularność aplikacji PWA można prześledzić do 2015 roku, kiedy to Google zaczęło wspierać takie rozwiązania i wyznaczać pewne wymagania dla stron tworzonych w takiej formie. Ważny jest tu także rozwój samego rynku mobilnego – według raportów Hootsuite za 2019 rok, aż 67% populacji na świecie korzysta z urządzeń mobilnych i przegląda z ich pomocą internet, korzystając przy tym zarówno z przeglądarek jak i aplikacji. Znaczenie mobile rośnie, a użytkownicy oczekują najwyższej wygody przeglądania sieci niezależnie od wielkości ekranu, na jakim ją przeglądają. Jedynie responsywne strony, a optymalnie te tworzone w trybie Progressive Web App, mogą zapewnić komfort przeglądania bez konieczności tworzenia dedykowanej aplikacji.

Najważniejsze zalety aplikacji PWA – dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania?

Gdy aplikacje PWA pojawiały się na rynku i zdobywały coraz większą popularność, właściciele stron internetowych często pytali o to, czy strony stworzone w trybie aplikacji PWA są faktycznie lepsze, niż pełnoprawne aplikacje mobilne. Dziś znacznie łatwiej wymienić konkretne korzyści korzystania z Progressive Web Apps, zarówno po stronie użytkowników jak i właścicieli stron.

Użytkownik korzystający ze strony w trybie PWA:

  • nie musi pobierać aplikacji ze sklepu Google czy AppStore ani jej aktualizować,
  • nie potrzebuje wiele wolnego miejsca w pamięci telefonu na instalację aplikacji,
  • może korzystać ze strony w trybie offline, jeśli wcześniej odwiedził stronę (telefon zapisuje dane ze strony),
  • może przypiąć ikonę strony do ekranu startowego, jak w przypadku aplikacji, nie zastanawiając się za każdym razem nad adresem strony internetowej,
  • może korzystać z powiadomień push wysyłanych bezpośrednio na telefon,
  • może liczyć na szybkie ładowanie strony,
  • ma szansę na otworzenie strony nawet przy słabszym połączeniu internetowym.

Strony stworzone w trybie Progressive Web App są intuicyjne i łatwe w obsłudze, a dzięki interfejsowi zbliżonemu do wyglądu strony w przeglądarce desktopowej nie wymagają uczenia się aplikacji na nowo. To właśnie całkowita odmienność interfejsów aplikacji mobilnych od stron internetowych jest jedną kwestii, które niektórym użytkownikom przeszkadzają najbardziej. Z PWA problem nie powinien się pojawiać.

Co zyskuje właściciel strony stworzonej w trybie PWA?

  • Tańsze przygotowanie projektu aplikacji progresywnej niż tradycyjnej aplikacji mobilnej.
  • Pewność, że aplikacja PWA zadziała niezależnie od systemu operacyjnego i typu przeglądarki wykorzystywanej przez użytkowników.
  • Możliwość wykorzystania funkcjonalności urządzeń mobilnych, w tym połączenia strony z usługą geolokalizacji lub powiadomieniami push.
  • Niższy współczynnik odrzuceń (dzięki szybkiemu ładowaniu strony).
  • Szansę na wyższą konwersję i dłuższy czas pobytu użytkownika na stronie.
  • Lepszą widoczność w Google – wyszukiwarka nagradza strony przygotowane pod urządzenia mobilne, a aplikacje PWA mogą być bez problemu pozycjonowane i optymalizowane jak tradycyjne strony www.

Aplikacje PWA są dla użytkowników wyjątkowo wygodne i sprawdzają się nie tylko w przypadku informacyjnych stron firmowych prezentujących swoją ofertę i usługi w formie katalogów czy podstron, ale także dla sklepów internetowych. Brak potrzeby instalowania zewnętrznej aplikacji, logowania się do niej, nauki nowego układu strony czy poszukiwania dostępu do sieci to tylko niektóre z zalet sprawiających, że warto zainteresować się tematyką aplikacji PWA podczas tworzenia własnej strony internetowej.

Tworząc aplikacje PWA bazujemy na doświadczeniach użytkownika (UX) i budujemy strony internetowe tak, by korzystanie z nich w przeglądarce mobilnej było równie wygodne, jak w przeglądarce desktopowej. Zapytaj o możliwość wykonania aplikacji PWA naszych ekspertów.

Zapytaj doradcę LTB o możliwość przygotowania aplikacji PWA

Z PWA korzystają zarówno małe, jak i duże firmy

Z możliwości jakie dają PWA korzysta dziś wiele firm, także tych największych posiadających własne aplikacje mobilne. Swoje platformy przygotowali w ten sposób m.in. OLX, Starbucks czy Uber, a także wiele sklepów odzieżowych dających użytkownikowi możliwość wyboru pomiędzy aplikacją mobilną a stroną w przeglądarce.

Decydując się na wdrożenie aplikacji PWA można liczyć m.in. na wzrost konwersji wśród użytkowników, którzy na co dzień chętniej korzystali z przeglądarki desktopowej niż aplikacji mobilnej, a także wzrost czasu trwania sesji i niższy współczynnik odrzuceń. Użytkownik odwiedzający z poziomu telefonu słabo przygotowaną stronę internetową prawdopodobnie ją opuści, często nie decydując się na instalację aplikacji. Z PWA strona już od pierwszego wejścia będzie gotowa do wygodnego przeglądania i zaoferuje pełną funkcjonalność łączącą zalety stron desktopowych i aplikacji mobilnych.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB