Progressive Web Apps, określane najczęściej jako aplikacje PWA lub aplikacje progresywne to ciekawa i coraz popularniejsza alternatywa dla aplikacji mobilnych. W przypadku klientów, dla których tworzymy strony internetowe, stworzenie dedykowanej aplikacji byłoby zupełnie odrębnym, dość kosztownym przedsięwzięciem wymagającym zaangażowania deweloperów pracujących z aplikacjami mobilnymi.
Aplikacje PWA eliminują tę konieczność – stworzona w tym trybie strona internetowa działa na urządzeniach mobilnych jak strona responsywna, ale ma też wiele cech dodatkowych. W LTB przygotujemy ją dla Twojej firmy.
Aplikacja PWA to tak naprawdę strona internetowa stworzona w trybie Progressive Web App. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwala m.in. na przeglądanie niektórych treści na stronie w trybie offline oraz podpinanie strony do pulpitu jako aplikacji na urządzeniach mobilnych. Aplikacje PWA zostały stworzone z myślą o użytkownikach korzystających z sieci poza przeglądarkami desktopowymi i częściowo zastąpiły tradycyjne aplikacje dla stron, w których przypadku budowanie zupełnie odrębnej aplikacji nie miało większego sensu. Co ciekawe, wielu użytkowników wyraża niechęć do instalowania dziesiątek aplikacji na swoim telefonie i preferuje przeglądać strony w mobilnej przeglądarce, oczekując od nich jednak wygody użytkowania porównywalnej z aplikacją.
Progressive Web App to strona internetowa rozbudowana o funkcjonalności znane z aplikacji mobilnych takie jak powiadomienia push czy możliwość dodania jej do ekranu głównego. Aplikacje PWA to aplikacje mobilne, które otwierają się z pomocą przeglądarki mobilnej, a nie w formie odrębnej aplikacji.
Popularność aplikacji PWA można prześledzić do 2015 roku, kiedy to Google zaczęło wspierać takie rozwiązania i wyznaczać pewne wymagania dla stron tworzonych w takiej formie. Ważny jest tu także rozwój samego rynku mobilnego – według raportów Hootsuite za 2019 rok, aż 67% populacji na świecie korzysta z urządzeń mobilnych i przegląda z ich pomocą internet, korzystając przy tym zarówno z przeglądarek jak i aplikacji. Znaczenie mobile rośnie, a użytkownicy oczekują najwyższej wygody przeglądania sieci niezależnie od wielkości ekranu, na jakim ją przeglądają. Jedynie responsywne strony, a optymalnie te tworzone w trybie Progressive Web App, mogą zapewnić komfort przeglądania bez konieczności tworzenia dedykowanej aplikacji.
Gdy aplikacje PWA pojawiały się na rynku i zdobywały coraz większą popularność, właściciele stron internetowych często pytali o to, czy strony stworzone w trybie aplikacji PWA są faktycznie lepsze, niż pełnoprawne aplikacje mobilne. Dziś znacznie łatwiej wymienić konkretne korzyści korzystania z Progressive Web Apps, zarówno po stronie użytkowników jak i właścicieli stron.
Użytkownik korzystający ze strony w trybie PWA:
Strony stworzone w trybie Progressive Web App są intuicyjne i łatwe w obsłudze, a dzięki interfejsowi zbliżonemu do wyglądu strony w przeglądarce desktopowej nie wymagają uczenia się aplikacji na nowo. To właśnie całkowita odmienność interfejsów aplikacji mobilnych od stron internetowych jest jedną kwestii, które niektórym użytkownikom przeszkadzają najbardziej. Z PWA problem nie powinien się pojawiać.
Co zyskuje właściciel strony stworzonej w trybie PWA?
Aplikacje PWA są dla użytkowników wyjątkowo wygodne i sprawdzają się nie tylko w przypadku informacyjnych stron firmowych prezentujących swoją ofertę i usługi w formie katalogów czy podstron, ale także dla sklepów internetowych. Brak potrzeby instalowania zewnętrznej aplikacji, logowania się do niej, nauki nowego układu strony czy poszukiwania dostępu do sieci to tylko niektóre z zalet sprawiających, że warto zainteresować się tematyką aplikacji PWA podczas tworzenia własnej strony internetowej.
Tworząc aplikacje PWA bazujemy na doświadczeniach użytkownika (UX) i budujemy strony internetowe tak, by korzystanie z nich w przeglądarce mobilnej było równie wygodne, jak w przeglądarce desktopowej. Zapytaj o możliwość wykonania aplikacji PWA naszych ekspertów.
Zapytaj doradcę LTB o możliwość przygotowania aplikacji PWA
Z możliwości jakie dają PWA korzysta dziś wiele firm, także tych największych posiadających własne aplikacje mobilne. Swoje platformy przygotowali w ten sposób m.in. OLX, Starbucks czy Uber, a także wiele sklepów odzieżowych dających użytkownikowi możliwość wyboru pomiędzy aplikacją mobilną a stroną w przeglądarce.
Decydując się na wdrożenie aplikacji PWA można liczyć m.in. na wzrost konwersji wśród użytkowników, którzy na co dzień chętniej korzystali z przeglądarki desktopowej niż aplikacji mobilnej, a także wzrost czasu trwania sesji i niższy współczynnik odrzuceń. Użytkownik odwiedzający z poziomu telefonu słabo przygotowaną stronę internetową prawdopodobnie ją opuści, często nie decydując się na instalację aplikacji. Z PWA strona już od pierwszego wejścia będzie gotowa do wygodnego przeglądania i zaoferuje pełną funkcjonalność łączącą zalety stron desktopowych i aplikacji mobilnych.
B2B Sales Manager
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.