Co jakiś czas zespół Google postanawia zaskoczyć środowiska branżowe, wprowadzając zmiany w kwestiach dotychczas ustabilizowanych. Od niedawna w kampaniach Ads ponad wynikami organicznymi wyświetlają się cztery linki tekstowe będące reklamą. Do tej pory temu układowi towarzyszyły także reklamy znajdujące się w sidebarach, jednak teraz ma to ulec zmianie.
Zmiany w Google Ads
Dotychczasowy układ reklam i wyników po wpisaniu zapytania – na przykład frazy półbuty męskie Wrocław – pokazywał użytkownikowi trzylinki tekstowe, pod nimi – wyniki organiczne, których porządek zależał od jakości strony i wysiłków agencji SEO, a obok, po prawej – reklamy produktowe oraz czasem także kolejne reklamy tekstowe.
Co się teraz zmieni? Przede wszystkim reklam będzie nieco mniej, a wyniki wyszukiwania wraz z linkami reklamowymi będą przedstawiane w bardziej uporządkowany sposób. To dobra zmiana dla tych, którzy często korzystają z urządzeń mobilnych – układ wyników w nowej wersji będzie dla nich wygodniejszy.
Konsekwencje wprowadzonych zmian dla skuteczności kampanii reklamowej
Skoro linki tekstowe znikają z sidebaru, obok wyników organicznych pojawia się znacznie więcej miejsca na reklamy produktowe, które stają się coraz częściej wykorzystywane. Z kolei jeśli nad wynikami mogą pojawić się jedynie cztery linki tekstowe w obrębie samej reklamy Ads zapanuje silniejsza konkurencja. Konieczny okaże się zatem większy wysiłek, jeśli chodzi o zapewnienie swoim reklamom dobrych pozycji, tak by w ogóle dotarły one do użytkowników.
Minusem tego rozwiązania jest fakt, że wyniki organiczne przesuwają się znacznie w dół – jeśli oprócz linków tekstowych na stronie pojawi się także mapka i reklama produktowa, wyniki naturalne znajdą się na tyle nisko, że będą widoczne dopiero po przesunięciu strony w dół.
Co można zaliczyć na plus?
- Większa liczba kliknięć w reklamy znajdujące się na pierwszych czterech miejscach wyszukiwarki,
- Lepsze wyniki dla fraz produktowych,
- Bardziej przejrzysty widok strony wyszukiwarki.
Te wszystkie zmiany pociągają za sobą konieczność optymalizacji kampanii reklamowej w Ads. Aby osiągnąć zadowalające efekty i zanotować wzrost wejść na stronę oraz podnieść sprzedaż warto zadbać, by zajęła się tym profesjonalna agencja SEO, która skutecznie posługuje się narzędziami Google Ads.