Przedsiębiorcy mogą zwiększyć swoje szanse na zdobycie lojalnych klientów i zwiększenie sprzedaży dzięki remarketingowi. Remarketing jest kampanią reklamową Google AdWords przeznaczoną dla konkretnej grupy klientów, która weszła już na stronę sklepu, choć nie zawsze dokonała jakichkolwiek zakupów.

Tworząc kampanię remarketingową można korzystać z gotowych i zdefiniowanych list remarketingowych lub stworzyć indywidualnie listy klientów oparte o wybrane parametry, jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy zainteresowania.

Remarketing dzieli się na:

  1. standardowy,
  2. RLSA,
  3. remarketing wideo,
  4. remarketing w aplikacjach mobilnych
  5. i dynamiczny.

Standardowy remarketing jest skierowany do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili stronę sklepu. Reklama witryny będzie wyświetlana na banerach podczas przeglądania stron internetowych zachęcając do powrotu na witrynę reklamodawcy.

RLSA to inaczej remarketing w wyszukiwarce. Reklama będzie wyświetlana użytkownikom zapisanym na liście  w wynikach wyszukiwania na wyszczególnionych pozycjach. Jeżeli użytkownik przeglądał w sklepie kurtki zimowe, lecz nie zdecydował się na ich zakup to przy następnym wyszukiwaniu wyników dla frazy „kurtki zimowe” strona tego sklepu będzie wyróżniona w wynikach wyszukiwania.

odwiedzanie stron

Jak wykazują badania internauci chętniej korzystają z ofert stron, które znają i wcześniej odwiedzali. Remarketing wideo można wykorzystać, gdy połączy się konto AdWords z profilem na YouTube. Reklamy wideo będą wyświetlane wszystkim, którzy obejrzeli dowolny film z kanału witryny, zareagowali na niego, odwiedziły kanał strony lub są jej subskrybentami.

Remarketing w aplikacjach mobilnych jest przeznaczony do osób, które odwiedziły stronę sklepu poprzez urządzenia mobilne lub aplikację. Reklama będzie wyświetlana podczas mobilnego przeglądania Internetu lub korzystania z aplikacji. Jej treść i wygląd dostosowana jest do wyświetlenia na urządzeniach mobilnych. Remarketing dynamiczny jest najnowszą formą marketingu i wymaga szerszego omówienia.

 

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny różni się od remarketingu standardowego tym, że banery reklamowe tworzone są automatyczne i dopasowywane do miejsc w serwisie jakie odwiedził użytkownik. To jakie produkty będą wyświetlane potencjalnym klientom decyduje algorytm Google AdWords.

Serwis nieustannie monitoruje za pomocą plików cookie ruch użytkowników i zbiera informacje jakie kategorie produktów są najczęściej wybierane czy oglądane. Następnie są one wyświetlane w banderach na stronach internetowych. Remarketing dynamiczny można uruchomić, gdy założone jest konto AdWords oraz konto w Google Merchant Center. Strona musi udostępnić bazę danych produktów poprzez Google Merchant Center. Z bazy danych roboty Google będą wybierać zdjęcia produktów i wyświetlać je potencjalnym klientom.

Serwis Google najczęściej wyświetla potencjalnym klientom te produkty, które były przeglądane, lecz nie zostały z różnych powodów kupione. Po kilku dniach na banerach przeglądanych stron użytkownik zobaczy trzy produkty, które przeglądał w sklepie internetowym. Google będzie pokazywać również alternatywne produkty. Będą one podobne do oglądanych produktów na stronie sklepu, lecz wyselekcjonowane na podstawie decyzji innych klientów sklepu.

W ramach remarketingu klientom będą wyświetlane bestsellery z kategorii, którą potencjalny klient przeglądał lub produkty najchętniej kupowane przez innych klientów. Ostatnia strategia remarketingowa oparta jest na strategii cross-sell. Polega na tym, że klientowi wyświetlane są produkty, które uzupełniają wcześniej zakupione produkty. Na przykład klient kupił w sklepie internetowym buty do biegania. Po kilku dniach na stronach wyświetlane są reklamy odzieży termoaktywnej jako produkt komplementarny.

 

Zalety remarketingu dynamicznego

Ten rodzaj marketingu jest stanowi naturalne uzupełnienie wcześniejszych działań reklamowych. To efektywny sposób nakierowania klientów, którzy nie zakończyli podjętych działań lub zachęcenia klientów do lojalnych zakupów na konkretnej witrynie. Jak wykazują badania około 70% klientów sklepów internetowych opuszcza koszyk. Najczęstszym powodem są zbyt wysokie koszty wysyłki.

dodawanie do koszyka
Aby ograniczyć ryzyko wyrzucenia produktów z koszyka, warto zadbać o niski koszt dostawy i jej jasne reguły.

Remarketing dynamiczny powinien przekonać klientów do zakupu w momencie, gdy wybierane przez nich produkty będą oferowane w promocyjnych cenach. Dzięki działaniom remarketingowym budowana jest świadomość marki. Klienci, którzy widzą wyświetlające się reklamy danej witryny prawdopodobnie wybiorą ją spośród innych podczas następnych zakupów. W przeciwieństwie do remarketingu standardowego klienci zobaczą na banerach indywidualną reklamę dostosowaną tylko do nich. Może to zwiększyć wartości pojedynczej wizyty oraz wskaźnik konwersji.

Przekaz reklamowy jest dynamiczny, reklamodawca może licytować powierzchnię w czasie rzeczywistym i określać samodzielnie wartość indywidualnego użytkownika.

Remarketing dynamiczny choć jest automatycznym i masowym sposobem reklam, wykorzystując dane z Google Analitycs potrafi przewidywać scenariusze zachowania klientów.


Dynamiczny remarketing AdWords jest doskonałym narzędziem, które uzupełnia i wspiera całą kampanię marketingową. Udoskonalone algorytmy Google wpływają na wzrost sprzedaży, co skutkuje lepszą intratnością pozostałych działań marketingu w Internecie.

remarketing w LTB

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

autoresponder system powered by FreshMail