Popularność oświetlenia LED zarówno w warunkach domowych, jak i przemysłowych wzrosła w ostatnich latach wyraźnie, budując niezwykle konkurencyjny rynek dla producentów technologii. Ci, aby dotrzeć do swoich klientów, muszą działać dziś znacznie aktywniej, stawiając przede wszystkim na widoczność i wizerunek w sieci. W LTB współpracujemy z polskim producentem oświetlenia LED, marką Globus Lighting, od sierpnia 2018 roku. Jak prowadziliśmy dla nich kampanię i jakie cele udało nam się osiągnąć?

 

SEO dla producenta oświetlenia – Kim jest nasz klient?

Polski producent oświetlenia LED Globus Lighting oferuje wysokiej jakości oświetlenie przemysłowe i specjalistyczne, kierując swoje usługi i produkty do obiektów i przedsiębiorstw poszukujących energooszczędnej alternatywy dla tradycyjnego oświetlenia. Tworząc dedykowane rozwiązania dla chłodni, mroźni, miejsc publicznych, budynków czy ulic, Globus Lighting umożliwia wykorzystanie najnowszych technologii i ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko, nie ograniczając przy tym sprawności oświetlenia. Dodatkowo marka oferuje usługi projektowania oświetlenia dla indywidualnych potrzeb danego pomieszczenia, a także specjalistyczne audyty oświetleniowe przygotowujące do modernizacji instalacji.

Cele kampanii marketingowej – jak przygotowaliśmy się do działań SEO

Przeprowadzając wstępne rozmowy o założeniach kampanii marketingowej z naszym klientem, wiedzieliśmy, że główne skupienie działań skierujemy na zwiększanie ruchu na stronie. Klient miał już stworzoną swoją witrynę, jednak ta nie generowała wystarczającego ruchu i wymagała poprawek zarówno w kwestiach technicznych, jak i pod kątem treści. Porównując początkowe założenia z wynikami audytu i analizą rynku ustaliliśmy, że w pierwszym roku skupimy się na:

  • Zwiększeniu ruchu na stronie
  • Poprawie ruchu organicznego
  • Zwiększeniu zaangażowania użytkownika
  • Wzroście widoczności marki w sieci
  • Zdobyciu nowych klientów
  • Osiągnięciu topowych pozycji na wybrane frazy kluczowe

Początkowe statystyki strony nie wyglądały najlepiej, co z perspektywy SEO oznaczało sporo pracy. W sierpniu 2018 roku strona pojawiała się w TOP50 wyników dla zaledwie 14 fraz i ani razu dla wyników wyszukiwania w TOP 10. Brak domeny w TOP10 dla najważniejszych fraz kluczowych był wynikiem bardzo niskiej jakości optymalizacji pod kątem SEO. Taki stan daje jednak dość duże pole do wprowadzania poprawek, na których skupiliśmy się już od pierwszego dnia.

Główne działania marketingowe – kampania SEO dla Globus Lighting krok po kroku

Każdy przypadek pozycjonowania strony internetowej traktujemy indywidualnie, stawiając na sprawdzone techniki i narzędzia, ale i dostosowując się do wymagań i oczekiwań naszego klienta. W przypadku marki Globus Lighting nasze działania opieraliśmy o kilka najważniejszych kwestii:

1. Wybór fraz kluczowych

Rozbudowana oferta produktowa marki w połączeniu z profilem klienta, do jakiego zamierzamy trafić ze stroną internetową, umożliwiła wykorzystanie dość dużej liczby fraz kluczowych o wysokim potencjale wyświetleń. Wszystkie słowa kluczowe zostały dobrane na podstawie briefu i wywiadu z klientem,  analizy konkurencji oraz popularności fraz kluczowych. Poniżej przedstawiamy jedynie kilka przykładów wybranych ostatecznie fraz:

  • audyty oświetlenia
  • audyt oświetlenia zewnętrznego,
  • audyt oświetlenia wewnętrznego
  • oświetlenie do mroźni
  • oświetlenie do chłodni
  • producent paneli led
  • oprawy do wyższych temperatur
  • oświetlenie architektoniczne wewnętrzne
  • oprawy architektoniczne producent
  • oświetlenie zabytków
  • oświetlenie dekoracyjne budynków
  • oświetlenie budynków
  • polski producent oświetlenia led
  • producent oświetlenia ledowego
  • producent oświetlenia specjalistycznego
  • producent oświetlenia przemysłowego
  • nowoczesne rozwiązania oświetleniowe
  • rozwiązania oświetleniowe
  • producent oświetlenia ulicznego

2. Audyt SEO i optymalizacja strony

Prowadząc wstępny audyt SEO strony klienta ustaliliśmy, że rozpoczęcie działań z zakresu SEO i sukces w pozycjonowaniu witryny będą możliwe po wprowadzeniu szeregu zmian i poprawek usprawniających jej działanie. Dostępne do tej pory podstrony nie były odpowiednio zoptymalizowane, a co ważniejsze, na stronie klienta brakowało dedykowanych podstron pod wybrane frazy kluczowe. Ich wdrożenie pozwoliło znacząco zwiększyć ekspozycję strony i poprawić jej wyniki w wyszukiwarce. Kolejnym elementem działań był keywords mapping, czyli ustalenie kierowania fraz kluczowych do wybranych adresów URL.

Z perspektywy technicznej, na stronie klienta brakowało wielu meta tagów title i description, które znacząco wpływają na jakość wyników w wyszukiwarkach. Podczas ich naprawy postaraliśmy się o to, by nowo powstające strony zostały w pełni zoptymalizowane pod wybrane, wartościowe słowa kluczowe przekładające się bezpośrednio na wyniki strony w TOP 3 i TOP 10.

Pracując nad prawidłowym działaniem strony internetowej Globus Lighting, nasi specjaliści skupili się na:

  • Wyeliminowaniu łańcuchów przekierowań
  • Poprawie mapy strony i plików robots.txt
  • Optymalizacji wielkości grafik i atrybutów alt
  • Przygotowaniu odpowiedniej struktury podstron
  • Stworzeniu nowych podstron ułatwiających pozycjonowanie (m.in. podstron prezentujących wykonane przez klienta projekty i realizacje)

3. Optymalizacja SEO

Optymalizacja treści i zawartości strony internetowej pod kątem SEO i budowania pozycji w wyszukiwarkach obejmowała powielany już wielokrotnie schemat działań opartych na dostosowaniu struktury strony do promocji wybranych fraz, tworzeniu nowych treści pisanych pod SEO, optymalizacji nagłówków, wprowadzeniu linków wewnętrznych, optymalizacji prędkości ładowania strony, optymalizacji meta opisów oraz tagów title i alt, usuwaniu powielających się treści oraz instalacji certyfikatu SSL. Ten ostatni jest z punktu widzenia SEO coraz istotniejszy i znacząco wpływa na wyniki strony w wyszukiwarce.

Dlaczego SSL jest ważny także dla strony producenta oświetlenia?

Protokół SSL (Secure Socket Layer) zabezpiecza poufność danych wymienianych pomiędzy stroną internetową a użytkownikiem. Jego wdrożenie minimalizuje ryzyko niepożądanego wycieku wrażliwych danych, co w oczach robotów Google buduje wiarygodność strony. SSL jest jednym z czynników branych przez Google pod uwagę w ocenie wartości strony dla użytkownika, a co więcej, od dłuższego czasu strony, które nie posiadają certyfikatu SSL są opatrzone informacją, że witryna jest niezabezpieczona. Okienko takie najczęściej odstrasza użytkownika od odwiedzin na stronie, co znacznie obniży opłacalność jej utrzymywania.

4. Linkbuilding

Jak zawsze, pozycjonując stronę klienta, musieliśmy zwrócić swoją uwagę w stronę pozyskiwania cennych linków zewnętrznych na portalach branżowych, forach, czy w artykułach content marketingowych generujących ruch ze źródeł zewnętrznych. Te są dla wyników strony równie ważne, jak wyświetlenia organiczne – rola dobrego linku bywa nieoceniona w budowaniu popularności strony.

Efekty prac – co osiągnęliśmy po roku działań?

  • Wzrost ilości wyświetleń w Google o 750%
  • Wzrost ruchu organicznego o 226,14%
  • Osiągnięcie TOP10 dla najważniejszych fraz kluczowych

Tak podsumowane efekty pozycjonowania zadowolą każdego i zdecydowanie spodobały się naszemu klientowi, który dzięki współpracy z naszą agencją zdołał znacząco poprawić swoje wyniki sprzedażowe. Zyskując topowe wyświetlenia w wynikach dla fraz takich jak audyty oświetleniowe, oświetlenie do mroźni, producent paneli led, oświetlenie zabytków czy oświetlenie obiektów handlowych znacząco zwiększyliśmy ruch na stronie i pozyskaliśmy realnych klientów zainteresowanych współpracą z marką Globus Lighting.

Jak prezentują się efekty współpracy na wykresach?

Wykres z oprogramowania SENUTO dla domeny globuslighting.pl

Widoczność strony wzrastała od sierpnia 2018, wynosząc na początku około 90 fraz, dla których strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania i wzrastając do poziomu 350 fraz w czerwcu 2019, a więc po zaledwie 10 miesiącach od rozpoczęcia działań SEO na stronie. Co jednak ważne, wiele z powyższych fraz plasuje stronę w TOP 10 i TOP 50 wyników, co znacząco zwiększa szanse na ruch organiczny na stronie.

Nie gorzej przedstawia się analiza wzrostu wyświetleń na stronie naszego klienta. Z początkowych 200-300 wyświetleń domeny dziennie w sierpniu 2018 roku udało nam się dotrzeć do poziomu około 1000 wyświetleń każdego dnia. To aż 5-ciokrotny wzrost wyników po zaledwie rocznej współpracy. Co ważne, wyświetlenia strony według wykresu pozyskanego z Google Search Console mają tendencję wzrostową i nie tylko utrzymują się na poziomie wspomnianego 1000 wyświetleń dziennie, ale rosną, przyprowadzając na stronę coraz większą liczbę unikalnych użytkowników.

Wykres z Google Search Console dla domeny globuslighting.pl

Co w przyszłości?

Współpraca z Globus Lighting nie poprzestaje na intensywnych pracach nad optymalizacją strony. Obecnie skupiamy się na wdrażaniu kolejnych znaczących fraz kluczowych i dalszym budowaniu wartościowych treści pozwalających na osiągnięcie jeszcze wyższej pozycji strony w wyszukiwarkach. W agencji marketingowej LTB stawiamy na działania długofalowe gwarantujące stabilny wynik!

Sprawdź, jakie działania możemy zaproponować dla Twojej strony internetowej!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *