Sektor finansowy charakteryzuje się sporą konkurencją, dlatego niezwykle istotne jest budowanie wizerunku marki. Opracowanie skutecznej promocji dla firmy nie ogranicza się do wymyślenia chwytliwego hasła. W jej skład wchodzą również działania z zakresu przygotowania kampanii SEO (pozycjonowania stron). Codziennie mierzymy się z takimi zadaniami, podchodząc do każdego klienta indywidualnie. W dzisiejszym case study przedstawiamy analizę kampanii dla firmy Tax-Pol.

Klient

Tax-Pol od 20 lat pomaga swoim klientom oferując zwrot podatku z Holandii, Wielkiej Brytanii i Niemiec. Od wielu lat jest liderem na rynku, któremu co roku rozliczenie podatku, powierzają kolejne tysiące klientów. W swojej ofercie firma posiada również pozyskiwanie zasiłków rodzinnych (Kindergeld, Kinderbijslag i Child Benefit) oraz innych rodzajów świadczeń socjalnych. Tax-Pol gwarantuje wysoką jakość usług, którą popiera doświadczeniem we współpracy z zagranicznymi Urzędami Skarbowymi.

Strona internetowa Tax-Pol wymagała wprowadzenia szeregu działań, które pozwoliłyby przyciągnąć uwagę grupy docelowej. Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje, co do przebiegu kampanii SEO, trwającej od stycznia 2019 roku.

Zakładane KPI kampanii SEO

Każda nasza współpraca z klientem polega na indywidualnym podejściu do branży oraz oczekiwań przez niego stawianych. Zaczynamy od  wywiadu pogłębionego, gdzie klient może przedstawić cele, zakładane KPI oraz wymagania co do kampanii.

Po rozmowie stawiamy cele dla kampanii, która w tym przypadku miała przynieść wzrost widoczności ogólnej domeny w wyszukiwarce Google oraz wzrost ruchu organicznego. Równie istotne było osiągnięcie topowych pozycji w Google dla najważniejszych fraz kluczowych związanych z rozliczeniem podatku z zagranicy.

Wskazane wskaźniki efektywności, były dla nas istotne przy rozpoczynaniu pracy nad stroną internetową klienta oraz podczas trwania kampanii. Ostatecznie wszelkie działania pozycjonowania strony, miały poprawić widoczność marki. Głównym celem, który stał się zwieńczeniem całej kampanii, był wzrost ilości klientów w firmie Tax-Pol.

Plan kampanii SEO i zrealizowane działania

Priorytetem było rozpoczęcie kampanii od analizy zastanej sytuacji. W zakres działań zaliczyliśmy przygotowanie strategii słów kluczowych, fraz  wraz z weryfikacją intencji użytkowników. Na tej podstawie określiliśmy dalsze zadania, które należało przeprowadzić dla osiągnięcia wyznaczonych celów.

Podstawowym dokumentem, który otwiera współpracę klienta z naszą agencją marketingową, jest audyt SEO. Stanowi on analizę strony internetowej i wskazuje konkretne działania, które należy przeprowadzić dla osiągnięcia oczekiwanych efektów.

Dalsze zadania obejmowały przygotowanie strategii działań SEO. Przygotowanie listy słów i fraz kluczowych, jest podstawą oraz pierwszym krokiem ku poprawie widoczności strony internetowej Klienta. Wprowadzenie ich na stronie i istniejących już podstronach, w przygotowywanych treściach, nagłówkach, tytułach stron i opisach meta, służyło pełnej optymalizacja witryny.

Optymalizacja strony nie ogranicza się jedynie do zmian w warstwie tekstowej. Należy również przeprowadzić działania, które nadadzą jej nowoczesnego charakteru zgodnego z zasadami SEO. Należ mieć na uwadze to, że jakość i sprawność strony jest jednym z kluczowych czynników wpływających na pozycję w wyszukiwaniach Google. Dzięki naszym specjalistom m.in.: poprawił się czas ładowania strony, zoptymalizowano grafiki oraz zastosowano URL mapping. Stworzenie mapy strony, jest niezwykle istotnym elementem podczas prowadzenia działań z zakresu optymalizacji strony. Jednym z celów jest ułatwienie poruszania się po stronie, czemu służy linkowanie wewnętrzne.

Ostatnim z szeregu zrealizowanych zadań jest linkowanie zewnętrzne, prowadzące z portali branżowych, forów internetowych i artykułów na portalach zewnętrznych. Link building daje możliwość zwiększenia ruchu na stronie, które było jednym z kluczowych wskaźników efektywności.

Efekty

Dla Klienta najważniejszymi celami było zwiększenie wzrostu widoczności witryny oraz osiągnięcie topowych pozycji w Google dla kluczowych fraz. W efekcie kampania przyczyniła się do zrealizowania wszystkich celów w tym tych głównych. Dzięki przeprowadzonych zadaniach udało się nam osiągnąć:

  • wzrost widoczności fraz w TOP10 o 320%,
  • wzrost ruchu organicznego o 138,89% w porównaniu do poprzedniego okresu.

Należy podkreślić, że wszystkie frazy, które odnotowaliśmy w TOP10, należą do kluczowych aspektów działalności Tax-Pol tj. rozliczeń podatku z zagranicy.

Efekty działań SEO dla Tax Pol

Źródło: Senuto

Przykładowe frazy w TOP10

  • firmy rozliczające podatek z Niemiec
  • zwrot podatku vat z Niemiec
  • biura rozliczające podatek z Niemiec
  • podatek z Niemiec
  • rozlicz podatek z Niemiec
  • zwrot podatku z Niemiec
  • zwrot podatku Niemcy
  • zwrot podatku w Niemczech
  • rozliczanie podatku z Niemiec
  • rozliczenie podatku z Niemiec
  • zwrot podatku Austria
  • zwrot podatku z Austrii
  • rozliczenie podatku Austria
  • rozliczenia podatkowe Austria
  • rozliczenie podatku z Niemiec
  • rozliczenie podatku z Holandii
  • zwrot podatku z Holandii
  • zwrot podatku z Anglii
  • Anglia zwrot podatku

Działania SEO z agencją LTB

W LTB specjaliści pracują nad tym, aby poprawić widoczność strony internetowej w sieci. Wiedza i doświadczenie stają się podstawą sukcesu każdej kampanii. Jeżeli także chciałbyś poprawić widoczność swojej marki oraz zwiększyć ruch witryny, sprawdź ofertę przygotowaną przez nas.

Zapytaj o działania dla swojej marki!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *