Specjaliści agencji LTB chętnie dzielą się swoją wiedzą podczas różnego rodzaju szkoleń dla naszych klientów. Tym razem na spotkaniu z przedstawicielami Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej omawialiśmy wykorzystanie mediów społecznościowych w branży turystycznej w ramach szkolenia “Media społecznościowe w turystyce”.

Jerome David Salinger napisał niegdyś: “Wiedza powinna prowadzić do mądrości i jeśli tego nie robi, jest tylko obrzydliwą stratą czasu“. Kiedy przygotowujemy się do szkolenia, zawsze chcemy, aby uczestnicy wynieśli z niego jak najwięcej umiejętności teoretycznych oraz praktycznych. Tak samo było podczas zrealizowanego projektu dla Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Szkolenia, aby być na bieżąco i poszerzać wiedzę

Prowadzenie firmy, fundacji czy zarządzanie konkretną spółką handlową albo instytucją wiąże się z posiadaniem określonych kompetencji. Przyznajemy, że brzmi banalnie, ale z drugiej strony w praktyce różnie z tym bywa. Tak samo jest w przypadku budowania procesów komunikacyjnych i kreowania komunikatów. Przy dynamicznie rozwijających się nowoczesnych mediach tym bardziej warto być na bieżąco nie tylko z kwestiami technicznymi, ale też i formalno-prawnymi.

Zwłaszcza że według danych Eurostatu jeszcze z 2019 roku wychodzi, że tylko 3,7% dorosłych Polaków korzysta ze szkoleń. Jako nacja wypadamy blado na tle unijnej średniej, gdzie odsetek ten stanowi 10,8%. Rozwój kompetencji jest więc wsparciem budowania konkurencyjności danego podmiotu. Pracownik, który poszerza wiedzę, jednocześnie daje przewagę na rynku swojemu pracodawcy. Im szybciej przekonamy się do szkoleń, tym prędzej zyskamy przewagę nad innymi podmiotami.

Szkolenie z komunikacji w mediach społecznościowych lub też każde inne szkolenie z zakresu marketingu internetowego jest zatem niezbędne. Osoby odpowiedzialne za te obszary w strukturze organizacji albo też i sam właściciel firmy dzięki takiemu rozwiązaniu wpływają na rozwój osobisty oraz rozwój instytucji, którą reprezentują.

Uczestnicy sami wybrali tematykę szkolenia DOT

Przy planowaniu szkolenia z zakresu komunikacji, szkolenia z mediów społecznościowych, jak i pozostałych działań marketingowych, dobrą praktyką jest odpowiadanie na potrzeby pracowników. Oczywiście może się zdarzyć, że należy im podpowiedzieć możliwości, ale i tak na końcu to pracownicy sami czują, co na co dzień przydałoby im się najbardziej.

Pracownicy punktów Informacji Turystycznych z Dolnego Śląska sami wybrali tematykę szkolenia w wewnętrznym głosowaniu. Spośród kilku propozycji, które otrzymali od Polskiej Organizacji Turystycznej, współorganizującej wydarzenie, wybrali te dotyczące mediów społecznościowych.

Zostaliśmy zatem zaproszeni w roli prelegentów do poprowadzenia szkolenia, które w swoim zakresie objęło:

  • aplikacje,
  • serwisy,
  • omówienie prowadzenia i optymalizacji fanpage’a,
  • sposoby pozyskiwania leadów z tych kanałów,
  • informacje dotyczące budowania newsletterów,
  • omówienie charakterystyki popularnych platform jak Facebook, Instagram, YouTube oraz Twitter.

Już w trakcie samego wydarzenia podczas owocnej dyskusji poruszyliśmy również kwestie związane z aplikacją TikTok.

Jak zorganizować szkolenie dla pracowników, aby był efekt?

Szkolenie dla Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej było bardzo obszerne. Wiązało się naturalnie z koniecznością poświęcenia na nie większej liczby godzin. Choć osoba dorosła bez problemu potrafi się skoncentrować i skupić swoją uwagę na temacie nawet do 9 godzin, to i tak nie zapominajmy, aby robić przerwy.

Szkolenia social media z LTB

Realizowane szkolenie z mediów społecznościowych, które z ramienia agencji LTB prowadziła Daria z Michałem, zostało podzielone na 3 części. Dzięki temu zaproszeni goście mieli chwilę oddechu od dużej dawki wiedzy, ale też czas na networking przy filiżance kawy. O aspekcie integracyjnym też nie powinniśmy zapominać podczas takiego wydarzenia. I tutaj znaczenie ma również lokalizacja. Sala dostosowana do liczby uczestników, dostęp do Internetu, do wyświetlacza, odpowiednia ilość gniazdek oraz kącik gastronomiczny to absolutna podstawa. Akurat w Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu pod tym względem nie mogliśmy na nic narzekać.

Nasi prelegenci zawsze na początku szkolenia informują uczestników o kwestiach organizacyjnych, więc każdy wie, jak będzie ono przebiegało. Dla wygody proponujemy sesje pytań na sam koniec spotkania, ale oczywiście jeśli ktoś chciałby coś doprecyzować w trakcie, także ma taką możliwość.

Zaproszeni przez DOT goście byli też uprzedzeni o konieczności zabrania ze sobą komputerów lub tabletów. Pamiętajmy o takich szczegółach, bo wówczas mamy możliwość przekazania praktycznej wiedzy. W tym przypadku podczas sesji warsztatowych zgromadzeni pracownicy mieli okazję bliżej poznać narzędzia reklamowe oraz programy online do tworzenia grafik.

Po szkoleniu warto zebrać feedback. Zawsze jest przyjemnie, gdy na koniec pojawiają się oklaski, bo to już pierwszy sygnał, że szkolenie się podobało. Jeśli jest możliwość, to dodatkowo po zakończeniu dobrze też porozmawiać w kuluarach z uczestnikami i wysłuchać co było najbardziej interesujące, a co przyda się im mniej. My zawsze wyciągamy wnioski ze szkoleń prowadzonych dla klientów, aby również się rozwijać.

Zorganizuj z LTB szkolenia marketingowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *