Pozycjonowanie to zabieg, który polega na przygotowaniu tekstów z wykorzystaniem powszechnych metod w atrakcyjny sposób. – Zdanie bez sensu, proponuję: Treści na strony kategorii produktowych w platformach e-commerce muszą spełniać kilka najważniejszych celów. Wyjaśniamy, w jaki sposób należy zoptymalizować podstron kategorii produktowych.

Kategorie i podkategorie sklepu a SEO

Wszystkie treści umieszczane na stronie internetowej sklepu w mniejszym lub większym stopniu wpływają na działania prowadzone w ramach SEO. Opisy kategorii i podkategorii dzięki zastosowaniu się do ogólnych założeń i zasad SEO wpłyną na widoczność sklepu w Internecie. Jest to cenne źródło, w którym można przeprowadzić wewnętrzne treści, wprowadzić słowa kluczowe, czy inne elementy, które pozwolą Google’owi zrozumieć, o co chodzi. Jest to zatem dobre miejsce na umieszczenie dodatkowej treści, która bez wątpienia wesprze przeprowadzane działania. Konieczne jest jednak zachowanie umiaru w liczbie słów, tak aby nie zniechęcić potencjalnych klientów i aby Google, nie miało problemów z rozpoznaniem tekstu.

Używanie słów kluczowych musi być naturalne. Stosowanie różnych odmian, w atrakcyjny sposób wplecionych w tekst nie będzie sztuczne. Tekst jest tworzony dla osób, a nie automatów. Opis kategorii i podkategorii również jest dobrym narzędziem w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Warto jest zastosować formę poradnikową wzbogaconą o wyrażenia z języka korzyści. Klient będzie wtedy wiedział jakie konkretne korzyści uzyska po zakupie.

Istotną rolę odgrywa także samo umiejscowienie tekstów kategorii i podkategorii sklepów. W wyborze miejsca konieczne jest znalezienie i wdrożenie tzw. złotego środka pomiędzy założeniami pozycjonowania a doświadczenia użytkownika. SEO wymaga umieszczania opisów kategorii jak najwyżej, najlepiej nad listą produktów, jednak wyśrodkowane podejście sugeruje, aby część opisu umieścić nad listą produktów, a resztę na dole. Opisy kategorii są ważne, gdyż stanowią dodatkową treść wykorzystywaną do SEO, jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Mogą one w ten sposób wyróżnić się wśród konkurencji, gdyż wiele podmiotów nie opatruje kategorii opisami.

Teksty SEO – ich zadania i rezultaty

Teksty optymalizacyjne bywają jeszcze przez niektórych niedoceniane. Jest to jednak bardzo ważna kwestia, która przekłada się na osiągane wyniki i generujące je zyski. Wszystkie elementy umieszczane w sieci muszą być dokładnie przemyślane i przygotowane w odpowiedni sposób.

Osoby przygotowujące różnego rodzaju teksty zarówno opisy, jak i kategorie produktów muszą zastanowić się, co będą wpisywać w wyszukiwarce osoby, które będą szukać konkretnych produktów czy usług. Umieszczenie w nich najważniejszych informacji takich jak rodzaj produktu, zastosowanie czy do czego służy, pozwoli robotom pozycjonującym, dopasować strony do pożądanych przez użytkowników zapytań wyszukiwawczych. Niezbędne będzie zawarcie takich informacji, jak:

  • producent,
  • model
  • inne istotne parametry.

Wszystko po to, aby pozwolić konsumentowi dotrzeć do oferowanych towarów przy minimalnym wysiłku. Należy pamiętać o tym, że klient często nie zna dokładnej nazwy produktu czy modelu. Pamięta tylko jego charakterystyczne cechy lub zastosowanie.

pozycjonowanie kategorii

Przykład zamieszczonych tekstów optymalizacyjnych w kategorii produktów – ekokarat.pl

Jak pisać, aby teksty były atrakcyjne?

Najprostszą radą, która wpłynie na atrakcyjność tekstu opisującego produkt, jest wczucie się w konsumenta. Tworzone treści muszą być przekonujące. Osoba, która się tym trudzi musi odpowiedzieć sobie na pytanie co ją by przekonało, zachęciło do dokonania zakupu lub skorzystania z konkretnej oferty. Zapewnienie czytelności i przejrzystości jest również ważnym elementem.

1. Zadaj  o jasność i uniwersalność przekazu

Tekst powinien być napisany w jasny, nieskomplikowany sposób, tak aby był zrozumiały dla każdego klienta. Używanie branżowego słownictwa może zaburzyć jasność i uniwersalność przekazu. Ponadto należy podzielić go na akapity i nadać im oryginalne tytuły, które jednak będą wskazywać, czego dotyczą.  Warto jest stosować pogrubienia (bold), wypunktowania i inne optyczne wyróżniki, które wpływają na odbiór treści. W ten sposób każda osoba, która wejdzie na stronę produktu, w prosty sposób będzie mogła zapoznać się ze wszystkimi informacjami, które go dotyczą.

2. Wskaż atuty produktów

Opisanie atutów, które odróżniają produkt od konkurencji, jest równie ważne. Przy mnogości ofert i produktów konieczne jest wyróżnienie się wśród konkurencji. Podanie wszystkich technicznych informacji o produkcie pozwoli klientowi szybko poznać jego specyfikę, a ponadto ułatwi wyszukiwanie w sieci po pojedynczych parametrach.

3. Nie popełniaj błędów

Konieczne jest także zwrócenie uwagi na poprawność pod względem gramatycznym, ortograficznym, stylistycznym i językowym. Przed dodaniem jakiegokolwiek produktu warto jest dokładnie sprawdzić zapis, lub poprosić o to inną osobę. Świeże spojrzenie na tekst pozwoli wyłapać ewentualne nieprawidłowości.

4. Stwórz unikalne treści

Warto również zdecydować się na nieco większy trud i przygotować teksty na stronę samodzielnie. Kopiowanie ich z innych stron, na przykład z opisów producenta jest bezsensownym działaniem, które nie przyniesie zamierzonych efektów. Publikowane treści muszą być unikatowe, w przeciwnym wypadku będą one z duplikowanym contentem co negatywnie wpłynie na pozycjonowanie, i nie zapewni wysokiego miejsca w wyszukiwarce Google.

W przypadku posiadania w ofercie bardzo podobnych produktów dobrym rozwiązaniem może być przygotowanie uniwersalnego opisu dla grupy podobnych lub takich samych produktów, a w dalszej kolejności stworzenie ich wariantów. Przygotowywanie tekstów dotyczących tych samych lub bardzo podobnych produktów jest trudnym zadaniem. Ciężko jest unikać pewnych konstrukcji zdań lub sformułowań. Dobrym rozwiązaniem będzie pisanie ich w odstępach czasowych. Pozwoli to na spojrzenie z nieco innej perspektywy i stworzenie innych opisów.

Sam opis wystarczy?

Opis pełni bardzo ważną rolę, jednak aby tekst był bardziej przyjazny dla użytkownika, konieczne jest wzbogacenie go o zdjęcia produktów. Te jednak również muszą być w odpowiedni sposób przygotowane. Konieczna jest ich optymalizacja, wykonanie w dobrej rozdzielczości i opis.  Wszystko to powinno spełniać pewne warunki, takie jak:

  • format JPG,
  • przejście kompresji,
  • nazwy bez znaków specjalnych i numerowanie.

Przygotowanie grafik przy zachowaniu niezbędnych wymagań pozwoli na poprawne wyświetlanie w Google’u, a także w mediach społecznościowych. Warto jest postawić na prostotę i minimalizm. Zdjęcie ma przedstawiać sam produkt, bez nakładek, logotypów, haseł, znaków wodnych czy aranżacji tła. Oddanie kilku ujęć produktu z różnych perspektyw jest również dobrym rozwiązaniem.

Pozycjonowanie jest wymagającym procesem, który wymaga czasu, umiejętności i dobrego podejścia. Warto pamiętać o tym, że wszystkie elementy na stronie podlegają SEO. Jest to gwarancją skutecznego pozycjonowania.

Rozpocznij skuteczną kampanię SEO z LTB!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź DIGITAL MARKETING TOOLS & SOLUTIONS - nasz magazyn marketingowy!Pobierz za darmo