Pozycjonowanie to zabieg, który polega na przygotowaniu tekstów z wykorzystaniem powszechnych metod w atrakcyjny sposób. – Zdanie bez sensu, proponuję: Treści na strony kategorii produktowych w platformach e-commerce muszą spełniać kilka najważniejszych celów. Wyjaśniamy, w jaki sposób należy zoptymalizować podstron kategorii produktowych.
Wszystkie treści umieszczane na stronie internetowej sklepu w mniejszym lub większym stopniu wpływają na działania prowadzone w ramach SEO. Opisy kategorii i podkategorii dzięki zastosowaniu się do ogólnych założeń i zasad SEO wpłyną na widoczność sklepu w Internecie. Jest to cenne źródło, w którym można przeprowadzić wewnętrzne treści, wprowadzić słowa kluczowe, czy inne elementy, które pozwolą Google’owi zrozumieć, o co chodzi. Jest to zatem dobre miejsce na umieszczenie dodatkowej treści, która bez wątpienia wesprze przeprowadzane działania. Konieczne jest jednak zachowanie umiaru w liczbie słów, tak aby nie zniechęcić potencjalnych klientów i aby Google, nie miało problemów z rozpoznaniem tekstu.
Napisz do nas – wykonamy audyt SEO Twojej strony!
Używanie słów kluczowych musi być naturalne. Stosowanie różnych odmian, w atrakcyjny sposób wplecionych w tekst nie będzie sztuczne. Tekst jest tworzony dla osób, a nie automatów. Opis kategorii i podkategorii również jest dobrym narzędziem w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Warto jest zastosować formę poradnikową wzbogaconą o wyrażenia z języka korzyści. Klient będzie wtedy wiedział jakie konkretne korzyści uzyska po zakupie.
Istotną rolę odgrywa także samo umiejscowienie tekstów kategorii i podkategorii sklepów. W wyborze miejsca konieczne jest znalezienie i wdrożenie tzw. złotego środka pomiędzy założeniami pozycjonowania a doświadczenia użytkownika. SEO wymaga umieszczania opisów kategorii jak najwyżej, najlepiej nad listą produktów, jednak wyśrodkowane podejście sugeruje, aby część opisu umieścić nad listą produktów, a resztę na dole. Opisy kategorii są ważne, gdyż stanowią dodatkową treść wykorzystywaną do SEO, jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Mogą one w ten sposób wyróżnić się wśród konkurencji, gdyż wiele podmiotów nie opatruje kategorii opisami.
Teksty optymalizacyjne bywają jeszcze przez niektórych niedoceniane. Jest to jednak bardzo ważna kwestia, która przekłada się na osiągane wyniki i generujące je zyski. Wszystkie elementy umieszczane w sieci muszą być dokładnie przemyślane i przygotowane w odpowiedni sposób.
Osoby przygotowujące różnego rodzaju teksty zarówno opisy, jak i kategorie produktów muszą zastanowić się, co będą wpisywać w wyszukiwarce osoby, które będą szukać konkretnych produktów czy usług. Umieszczenie w nich najważniejszych informacji takich jak rodzaj produktu, zastosowanie czy do czego służy, pozwoli robotom pozycjonującym, dopasować strony do pożądanych przez użytkowników zapytań wyszukiwawczych. Niezbędne będzie zawarcie takich informacji, jak:
Wszystko po to, aby pozwolić konsumentowi dotrzeć do oferowanych towarów przy minimalnym wysiłku. Należy pamiętać o tym, że klient często nie zna dokładnej nazwy produktu czy modelu. Pamięta tylko jego charakterystyczne cechy lub zastosowanie.
Przykład zamieszczonych tekstów optymalizacyjnych w kategorii produktów – ekokarat.pl
Najprostszą radą, która wpłynie na atrakcyjność tekstu opisującego produkt, jest wczucie się w konsumenta. Tworzone treści muszą być przekonujące. Osoba, która się tym trudzi musi odpowiedzieć sobie na pytanie co ją by przekonało, zachęciło do dokonania zakupu lub skorzystania z konkretnej oferty. Zapewnienie czytelności i przejrzystości jest również ważnym elementem.
Tekst powinien być napisany w jasny, nieskomplikowany sposób, tak aby był zrozumiały dla każdego klienta. Używanie branżowego słownictwa może zaburzyć jasność i uniwersalność przekazu. Ponadto należy podzielić go na akapity i nadać im oryginalne tytuły, które jednak będą wskazywać, czego dotyczą. Warto jest stosować pogrubienia (bold), wypunktowania i inne optyczne wyróżniki, które wpływają na odbiór treści. W ten sposób każda osoba, która wejdzie na stronę produktu, w prosty sposób będzie mogła zapoznać się ze wszystkimi informacjami, które go dotyczą.
Opisanie atutów, które odróżniają produkt od konkurencji, jest równie ważne. Przy mnogości ofert i produktów konieczne jest wyróżnienie się wśród konkurencji. Podanie wszystkich technicznych informacji o produkcie pozwoli klientowi szybko poznać jego specyfikę, a ponadto ułatwi wyszukiwanie w sieci po pojedynczych parametrach.
Konieczne jest także zwrócenie uwagi na poprawność pod względem gramatycznym, ortograficznym, stylistycznym i językowym. Przed dodaniem jakiegokolwiek produktu warto jest dokładnie sprawdzić zapis, lub poprosić o to inną osobę. Świeże spojrzenie na tekst pozwoli wyłapać ewentualne nieprawidłowości.
Warto również zdecydować się na nieco większy trud i przygotować teksty na stronę samodzielnie. Kopiowanie ich z innych stron, na przykład z opisów producenta jest bezsensownym działaniem, które nie przyniesie zamierzonych efektów. Publikowane treści muszą być unikatowe, w przeciwnym wypadku będą one z duplikowanym contentem co negatywnie wpłynie na pozycjonowanie, i nie zapewni wysokiego miejsca w wyszukiwarce Google.
W przypadku posiadania w ofercie bardzo podobnych produktów dobrym rozwiązaniem może być przygotowanie uniwersalnego opisu dla grupy podobnych lub takich samych produktów, a w dalszej kolejności stworzenie ich wariantów. Przygotowywanie tekstów dotyczących tych samych lub bardzo podobnych produktów jest trudnym zadaniem. Ciężko jest unikać pewnych konstrukcji zdań lub sformułowań. Dobrym rozwiązaniem będzie pisanie ich w odstępach czasowych. Pozwoli to na spojrzenie z nieco innej perspektywy i stworzenie innych opisów.
Rozpocznij skuteczną kampanię SEO z LTB!
Opis pełni bardzo ważną rolę, jednak aby tekst był bardziej przyjazny dla użytkownika, konieczne jest wzbogacenie go o zdjęcia produktów. Te jednak również muszą być w odpowiedni sposób przygotowane. Konieczna jest ich optymalizacja, wykonanie w dobrej rozdzielczości i opis. Wszystko to powinno spełniać pewne warunki, takie jak:
Przygotowanie grafik przy zachowaniu niezbędnych wymagań pozwoli na poprawne wyświetlanie w Google’u, a także w mediach społecznościowych. Warto jest postawić na prostotę i minimalizm. Zdjęcie ma przedstawiać sam produkt, bez nakładek, logotypów, haseł, znaków wodnych czy aranżacji tła. Oddanie kilku ujęć produktu z różnych perspektyw jest również dobrym rozwiązaniem.
Pozycjonowanie jest wymagającym procesem, który wymaga czasu, umiejętności i dobrego podejścia. Warto pamiętać o tym, że wszystkie elementy na stronie podlegają SEO. Jest to gwarancją skutecznego pozycjonowania.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.