Reklama w wyszukiwarce Google

Wszystkie formy promocji

Reklama w wyszukiwarce Google – Wszystkie formy promocji

Nie ulega wątpliwości, że Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową – z samej tylko poczty elektronicznej korzysta aż miliard użytkowników, czyli co siódmy mieszkaniec Ziemi. Podobnie jest z korzystaniem z wyszukiwarki. To, że Google są ważną częścią ludzkiego życia wskazuje, chociażby fakt, że nazwa ta wchodzi do codziennego języka – po angielsku używa się wyrażenia: „google it”, a w języku polskim funkcjonuje zwrot: „wygugluj to”.

W wyszukiwarce Google szukamy informacji na każdy temat – dostępność lokalnych usług, opinie na temat produktów, filmy czy książki, rozmaite aktualności… Z popularności tej wyszukiwarki korzystają z powodzeniem specjaliści od marketingu. Jeśli masz swoją stronę internetową, dzięki działaniom SEO możesz sprawić, że po wpisaniu odpowiedniej frazy pojawi się ona już w pierwszej dziesiątce wyników.

Zapytaj o nasze usługi

 Reklama w Internecie przyjmuje różne formy – warto wybrać taką, która jest najlepiej widoczna. Wiele osób instaluje w swojej przeglądarce dodatki, które automatycznie zatrzymują wiele reklam, dlatego skaczące po ekranie bannery są coraz mniej skuteczne. Natomiast reklama w wyszukiwarce Google to narzędzie pozwalające wykorzystać popularność samej wyszukiwarki wśród internautów. Można wtedy połączyć reklamę swoich usług/produktów z wynikami, które wyświetlają się w odpowiedzi na wpisaną do wyszukiwarki frazę.

Jakie rodzaje reklamy można zastosować w wyszukiwarce Google?

1. Reklama w wyszukiwarce – SEO

Reklama polegająca na promowaniu firmy w sieci wykorzystuje narzędzia marketingu internetowego. Wśród nich jednym ze skuteczniejszych jest pozycjonowanie w ramach SEO (ang. Search Engine Optimization) – stosuje się wówczas rozmaite działania mające na celu poprawę widoczności strony w wyszukiwarce Google.

Jak to działa?

Skuteczna reklama w Internecie to cel, o którym marzy wielu posiadaczy witryn internetowych. Nie wszyscy natomiast zdają sobie sprawę z tego, jak wiele zależy od samej strony – optymalizacja witryny pod wyszukiwarkę pozwala zmodyfikować jej wygląd i kształt w taki sposób, by najistotniejsze treści zostały właściwie wyeksponowane. Dotyczy to także funkcjonalności witryny i pozwala uporządkować jej zawartość tak, by była bardziej czytelna dla odbiorcy.

Kiedy boty Google’a, które „przeczesują” Internet, trafią na Twoją stronę – poprawnie zoptymalizowaną – uznają ją za wartościową i dobrą jakościowo, a to pozwoli jej znaleźć się wyżej w rankingu. Mówiąc prościej – użytkownicy mogą znaleźć Twoją witrynę już na pierwszej stronie wyników Google, a nie w czwartej dziesiątce, gdzie mało kto zagląda.

Drugim krokiem jest pozycjonowanie, czyli swego rodzaju promocja strony internetowej. Dla przykładu – jeśli prowadzisz szkołę językową i chcesz, aby osoby zainteresowane nauką języka obcego trafiły właśnie do Twojej placówki, wybierz najważniejsze aspekty Twojej działalności. Staną się one słowami kluczowymi, które będą pozycjonowane w sieci. Wówczas, po wpisaniu w Google fraz, na przykład „szkoła językowa Katowice” albo „lekcje angielskiego Katowice” Twoja strona wyprzedzi konkurencyjne firmy z regionu.

Promocja strony internetowej w Google

2. Reklama w Google – wykorzystanie narzędzi Google Ads

Zespół Google doskonale wie, jaką siłą są dobre pozycje w wyszukiwarce – statystyki jasno wskazują, że większość użytkowników wybiera pierwsze trzy wyświetlone wyniki. Najlepsze pozycje są na pierwszej stronie wyników, bo to na niej skupia się większość internautów. Pozycjonowanie pozwala na promocję w Internecie i podniesienie swojej pozycji w rankingu Google.

Można jednak wykorzystać także inne narzędzie – Google Ads pozwala zamieścić reklamę w wyszukiwarce tuż ponad wynikami organicznymi (naturalnymi). Po wpisaniu frazy np. torebki skórzane, tuż pod polem wyszukiwania, a nad wynikami, wyświetlą się trzy lub cztery sponsorowane linki, również powiązane z tą frazą. Reklamy Ads pojawiają się też pod wynikami – na początku i na końcu wyświetlanej listy wyników, a więc w strategicznych miejscach, na których skupia się uwaga użytkowników.

Reklama w Google AdWords

Kampania Ads to obecnie coraz popularniejsza forma reklamy w Internecie. Narzędzia, które oferuje, pozwalają wybrać grupę odbiorców, określić zasięg kampanii i bardzo skutecznie promować swoje usługi czy produkty także poza wynikami w wyszukiwarce. Wykorzystując remarketing możesz sprawić, że reklama Twojej firmy pojawi się także na innych stronach, które współpracują z Google.

3. Promocja firmy w Internecie – Google Moja Firma

Szczególną wartość ma promocja firmy w Internecie – kiedyś można było zamieścić reklamę w książce telefonicznej, ale obecnie to w sieci najczęściej szukamy informacji na temat lokalizacji, działalności i zakresu usług różnych przedsiębiorstw. Aby firma mogła się rozwijać, potrzebuje klientów. Oni natomiast muszę w ogóle wiedzieć, że dany podmiot istnieje i oferuje poszukiwane przez nich usługi – być może nawet w tej samej dzielnicy lub w sąsiedniej miejscowości.

W tym wypadku doskonale sprawdza się reklama w Google Moja Firma. To wygodny sposób na wprowadzenie do wyszukiwarki podstawowych informacji na temat swojej działalności, w tym – adresu rzeczywistego i form kontaktu, opisu usług, adresu www i innych. Po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytania, na przykład „drukarnia Wrocław”, użytkownik otrzyma nie tylko wyniki odpowiadające tej frazie, ale dokładne lokalizacje na mapie.

Skuteczna reklama w internecie poprzez Google Moja Firma

Dzięki temu narzędziu promocja w Internecie ma także wymiar praktyczny – to sposób, by dać się odnaleźć potencjalnym klientom. Dodatkowe informacje czy odnośnik do firmowej strony internetowej pozwalają użytkownikom zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa.

4. Wykorzystanie linków graficznych – Google Zakupy

Skuteczna reklama w wyszukiwarce może wykorzystywać również sponsorowane linki, podobnie jak kampanie Ads, ale w postaci grafiki. To rozwiązanie wykorzystywane zwłaszcza przez sklepy internetowe, które mogą zamieszczać małe zdjęcia swoich produktów wraz z nazwą producenta, ceną czy dostępnością. Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę hasło „wkrętarki”, nad wynikami organicznymi oraz nad linkami tekstowymi Ads (lub obok, po prawej), pojawi się mniejsze okienko ze sponsorowanymi linkami graficznymi.

Reklama graficzna w wyszukiwarce google

Tego rodzaju reklama w wyszukiwarce szczególnie oddziałuje na tzw. wzrokowców oraz na tych, którzy szukają konkretnych wyników. Jest też dobrym sposobem, by zachęcić użytkownika do wejścia na daną stronę, podającą gotową ofertę.

Sprawdź naszą ofertę

Dobrze przygotowana strategia marketingowa powinna uwzględniać warunki i potrzeby danej firmy. W planowaniu warto wziąć pod uwagę także dostępne narzędzia, które mogą zapewnić zamierzone efekty. Dzisiaj konsumenci często sami szukają informacji na temat regionalnie dostępnych usług – wystarczy wyjść im naprzeciw i zadbać o to, by znaleźli Twoją stronę już na początku swoich poszukiwań, czyli w wyszukiwarce Google.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB