Skorzystanie z komputera bliskiej osoby w okresie przedświątecznym może skutkować sporym zaskoczeniem – zwłaszcza jeśli bardzo zależy nam na tym, aby świąteczne prezenty do ostatniej chwili pozostały niespodzianką. Korzystając z laptopa, komputera stacjonarnego czy nawet z urządzeń mobilnych innej osoby wystarczy przejrzeć kilka portali – wyświetlające się na nich reklamy mogą nam podpowiedzieć, jakie plany zakupowe snuje ostatnio właściciel urządzenia…
Działanie remarketingu jest proste – poprzez wykorzystanie mitycznych plików cookie (na co wyrażamy zgodę korzystając z dowolnej strony) przeglądarka komunikuje się między daną witryną a naszym komputerem (lub telefonem, tabletem…). Mówiąc w bardzo dużym uproszczeniu pliki te zapisują w naszej przeglądarce informacje o tym, co przeglądaliśmy na stronie, jak się po niej poruszaliśmy itd. Dzięki temu, kiedy po kilku dniach odwiedzimy inne portale, w banerach reklamowych zobaczymy te produkty, które wcześniej oglądaliśmy w witrynie sklepu internetowego.
Sklepy internetowe mogą w ten sposób „przypomnieć się” osobom, które są potencjalnie zainteresowane zakupem. Zależnie od opcji, jakie wybierze usługodawca (sklep internetowy, deweloper, doradca kredytowy itd.), możemy zostać później uraczeni reklamą jeśli wykonaliśmy jedną z czynności:
Ponadto Google oferuje usługodawcom możliwość kierowania reklam na podstawie zainteresowań użytkowników. Jeśli na swoim komputerze często wyszukujesz informacje związane z kosmetykami, zdrowym żywieniem i urodą, będziesz widzieć reklamy o zbliżonej tematyce. Czasem nasze wyszukiwania mogą powodować małe zamieszanie – gdy z jednego urządzenia korzystają dwie osoby o bardzo zróżnicowanych zainteresowaniach, można otrzymać dość zabawne rezultaty – np. mężczyzna zobaczy reklamę balsamu do ciała, a kobieta – reklamę hantli.
O działaniu remarketingu boleśnie przekonał się jakiś czas temu jeden z redaktorów popularnego serwisu i naczelny znanego tygodnika, udostępniając screenshot kontrowersyjnej reklamy znalezionej na konkurencyjnym portalu. Internauci wytknęli mu, że reklamy wyświetlają się w odpowiedzi na częste zapytania wprowadzane do wyszukiwarki przez użytkownika, zatem ośmieszająca reklama nie wynika z intencji właścicieli portalu, ale z zainteresowań szukającego…
Remarketing jest bardzo przydatnym narzędziem, pozwalającym zwiększyć efektywność prowadzonej kampanii reklamowej w sieci. W przeciwieństwie do reklamy niekierowanej trafia on do tych użytkowników, którzy szukają informacji na temat danego produktu lub wręcz możliwości kupienia go. Remarketing sprzyja więc zwiększeniu ruchu na stronie i znacząco wpływa na poprawę konwersji.
Remarketing może jednak stać się zdradziecki, jeśli starasz się ukryć planowany zakup dla bliskiej osoby. Warto o tym pamiętać szczególnie teraz, kiedy szukamy prezentów na Święta – jeśli nie chcesz, by planowany od tygodni zakup wyszedł na jaw się przed czasem, psując wszystkim niespodziankę, można wyłączyć zapisywanie informacji o wyszukiwaniu w ustawieniach konta w przeglądarce lub – w prostszej wersji – korzystać z sesji incognito. Albo dobrze pilnować telefonu.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.