Narzędzia do planowania słów kluczowych

Przygotowanie strategii SEO – Część 2

Narzędzia do planowania słów kluczowych – część 2

Przygotowanie strategii SEO, poznanie realnych oczekiwań swoich klientów, sprawdzenie, w jaki sposób odbiorcy twoich usług poszukują firm z twojej branży – w tych wszystkich i wielu innych funkcjach sprawdzają się narzędzia do planowania słów kluczowych. Które z nich warto znać?

Poprzedni wpis poświęcony był mechanizmom działania wyszukiwarek oraz darmowemu narzędziu Google Keyword Planner. Tym razem przyjrzymy się kolejnym narzędziom, z którymi można pracować, by lepiej dobrać słowa kluczowe pod pozycjonowanie, kampanie Google Ads czy nawet pod kątem tworzenia atrakcyjnych tekstów marketingowych.

Zapytaj o nasze usługi

Semstorm

Atrakcyjne narzędzia do analizowania słów kluczowych oferuje aplikacja Semstorm – dostęp do niej wymaga założenia konta, a część opcji jest płatna. Narzędzie do sprawdzania fraz pozwala dokładnie przeanalizować słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy trafiają na naszą witrynę. Są to także frazy nieobjęte monitoringiem w Google Ads czy w pozycjonowaniu, dlatego warto sprawdzać, czy dane wyrażenie nie zapewni większego ruchu i konwersji niż dotychczasowe słowa kluczowe, w które inwestujesz.

Semstorm - planowanie słów kluczowych

Semstorm pokazuje wszystkie słowa kluczowe, przez które użytkownicy mogą trafić na witrynę – zarówno te, które pozwolą wyświetlić stronę na pierwszej stronie wyszukiwarki, jak i te, które zapewniają jej nieco dalsze miejsca.

planowanie słów kluczowych z semstorm

Aplikacja podpowiada również, na jakich frazach warto się skupić – które mają potencjał do poprawy wyników naszej witryny, a które spadają. Które są często wyszukiwane, a które są wpisywane tak rzadko, że przynoszą mały ruch na stronę.

Korzystając z tego narzędzia można doprecyzować szacunki uzyskane przy pomocy Google Keyword Planner. Otrzymujemy tu ponadto ogromną pulę słów kluczowych, które są związane z daną witryną, a nie ogólnie z branżą. Możemy zweryfikować także, czy przypadkiem klienci nie trafiają na naszą stronę z wyszukiwań niezwiązanych z prowadzonym biznesem albo czy jakiś produkt z naszej oferty cieszy się szczególnym zainteresowaniem w naszej grupie odbiorców. Analiza takich informacji pozwala dostosować działania marketingowe oraz ofertę, pozwala bowiem poznać potrzeby potencjalnych klientów.

Answer The Public

Ciekawym narzędziem do dość kreatywnego planowania słów kluczowych, szczególnie fraz longtailowych, jest Answer The Public – dostępne także dla polskojęzycznych zapytań. Narzędzie to analizuje wpisane hasło, dobiera do niego operatory, a następnie tworzy dłuższe frazy. Na przykład po wpisaniu bardzo ogólnej frazy „sukienki” otrzymujemy propozycje takich rozbudowanych fraz:

planer słów kluczowych answer the public

Czy są one trafne – z pewnością nie wszystkie. Jeśli jednak zależy nam na znalezieniu słów kluczowych, które prezentują nieco niestandardowe podejście, jeśli szukamy inspiracji czy chcemy dopasować frazy do specyficznych oczekiwań klienta – warto skorzystać z tego narzędzia. Ponadto każdy z wyników jest klikalny i odeśle nas do wyników dla danej frazy w Google.

Sprawdź naszą ofertę

Oczywiście narzędzi do planowania słów kluczowych jest w internecie znacznie więcej – można znaleźć zarówno darmowe, jak i płatne aplikacje czy strony umożliwiające analizę listy słów kluczowych, analizę konkretnej witryny pod kątem słów kluczowych czy wykonanie szacunków na potrzeby SEO lub kampanii Ads. Własne narzędzia oferują takie aplikacje, jak Ahrefs, MajesticSEO, Senuto czy SeoQuake – by wymienić tylko najpopularniejsze.

Istotne jest śledzenie danych z posiadanej witryny – po jakich słowach kluczowych najczęściej trafiają do nas klienci, jakie słowa kluczowe przynoszą największy ruch, a jakie są nieskuteczne. Informacje te pozwolą lepiej dopasować zakres prowadzonych działań marketingowych, lepiej docierać do potencjalnych odbiorców i lepiej dopasowywać swoją ofertę do oczekiwań klienta.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB