Ośrodki leczenia uzależnień, w tym ośrodki specjalistyczne i ambulatoria, grupy wsparcia, telefony zaufania – od maja 2018 dla tych podmiotów Google zmienił zasady reklamowania w swojej sieci. Co się zmieniło, jak od teraz wygląda reklama – o tym w krótkim wpisie na naszym blogu.

Co jakiś czas Google przeprowadza zmiany w zasadach reklamowania usług konkretnych branży – związane jest to nie tylko z udoskonalaniem algorytmów (np. poprawą trafności wyszukiwań), ale także z bezpieczeństwem użytkowników. Ta druga kwestia dotyczy szczególnie branży związanych z medycyną czy farmacją i podobnymi, które dotykają na tyle istotnych sfer naszego życia,  że reklamowanie tego rodzaju usług nie powinno być nieograniczone.

Jak zmienia się reklama usług związanych z leczeniem uzależnień?

Od maja 2018 roku reklama tego rodzaju usług zostanie praktycznie zakazana – dozwolona będzie w Stanach Zjednoczonych, o ile dany obiekt otrzyma odpowiedni certyfikat. W pozostałych krajach reklamowanie usług związanych z leczeniem uzależnień będzie właściwie niemożliwe w takich kanałach, jak AdWords oraz sieć reklamowa Google. Kogo dotyczą zmiany?

  • placówek medycznych i ośrodków specjalistycznych,
  • programów wsparcia dla uzależnionych prowadzonych przez specjalne hostele i organizacje,
  • telefony zaufania,
  • gabinety terapeutyczne oferujące leczenie uzależnień.

Reklama oczywiście jest możliwa w innych kanałach i innymi metodami, takimi jak content marketing, polegający na tworzeniu treści bogatych w rzetelne informacje, czy też pozycjonowanie naturalne w Google. Obecnie część wyników nadal jest widoczna, ale warto już teraz zweryfikować prowadzone kampanie w AdWords, by zminimalizować swoje straty.

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *