Które branże lepiej wykorzystają Ads niż SEO?

Co i kiedy wybrać dla swojej marki?

Które branże lepiej wykorzystają Ads niż SEO?

Obecnie każda branża, która chce osiągać zysk i zdobywać nowych klientów musi istnieć w Internecie. Najskuteczniejszymi metodami marketingu w wyszukiwarce Google  jest pozycjonowanie (SEO) i linki sponsorowane (Ads). Szczególnie warto przyjrzeć się drugiej metodzie, która jest najlepszym rozwiązaniem dla nowych biznesów lub branż oferujących sezonowe usługi, promocje lub wyprzedaże.

Czy zawsze inwestować w pozycjonowanie?

Bezapelacyjną zaletą pozycjonowania jest trwałość. Efekty pozycjonowania będą cały czas dostępne w Internecie nawet po zakończeniu kampanii. Pozycjonowanie opiera się na wartościowym contencie, który przyciąga czytelników.

Strony na których publikowane są unikatowe i wartościowe treści, infografiki czy materiały wideo są promowane przez serwis Google. Ponadto budowanie wartościowego zaplecza korzystnie wpływa na postrzeganie marki. Kolejną zaletą pozycjonowania jest bezpłatny ruch na stronie. W przeciwieństwie do linków sponsorowanych nie trzeba ponosić kosztów za każdorazowe wejście na stronę.  Niestety pozycjonowanie ma również wady, które mogą być istotnym problemem w wielu branżach. Po pierwsze budowanie wartościowego contentu jest niezwykle czasochłonne. Ponadto wypracowana pozycja w wyszukiwarce może zostać utracona przez zmianę algorytmów działania wyszukiwarki. Samo pozycjonowanie nie jest odpowiednią formą promocji dla nowopowstałych przedsiębiorstw e-commerce, które potrzebują natychmiastowych efektów marketingu.

Zapytaj o nasze usługi

Zalety i wady Ads

Pierwszą, najważniejszą zaletą linków sponsorowanych jest ich natychmiastowy efekt. W momencie założenia biznesu czy stworzenia nowego produktu, linki sponsorowane generują ruch na stronie, dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Wystarczy jedynie spełnić podstawowe założenia kampanii oraz ustalić szacunkową cenę minimalną za pierwszą stronę. Kolejną kwestią wartą uwagi jest prosta i elastyczna obsługa panelu Ads.

wady i zalety adwords

W dowolnym momencie można zmieniać treść reklamy (czy frazy kluczowe, których ilość może być nieograniczona) dostosowując ją do nowych promocji lub sezonowych ofert.

Link sponsorowany zawsze będzie promowany przez serwis Google, bez względu na zmieniające się co jakiś czas algorytmy wyszukiwarek.

Możemy również ustalić w jakich godzinach i jak długo będą wyświetlane reklamy w wyszukiwarce.  Największą wadą linków sponsorowanych jest ich wysoka cena.

Wysoka cena uzależniona jest o ilość kampanii opartych o tą samą frazę kluczową co nasza oraz od jakości naszej kampanii, którą ocenia Google. W przypadku gdy nasza kampania prowadzona jest starannie przez długi okres czasu, Serwis Google będzie sukcesywnie obniżał ceny kliknięć.

Kiedy wybierać Ads?

Jeżeli zakładamy nową stronę internetową z naszym biznesem to Ads od pierwszego dnia będzie generował ruch. Decydując się tylko pozycjonowanie będziemy zmuszeni czekać na satysfakcjonujące efekty.

Nowopowstała strona nie będzie miała wysokiej pozycji w wyszukiwarce. W ostatnim czasie jednym z czynników, które pozwalają na wysoką pozycję jest historia strony internetowej. Im starsza jest strona, tym wyższą osiąga pozycję w wyszukiwarce. Ads powinien być również wybierany w momencie realizacji krótkookresowych celów takich jak zwiększenie ilości leadów, zwiększenie sprzedaży lub odwiedzających.

Linki sponsorowane świetnie sprawdzą się podczas realizacji wyprzedaży, okolicznościowych akcji lub ofert czasowych.

Przygotowując promocje na Boże Narodzenie czy organizując posezonową wyprzedaż nie warto skupiać się na pozycjonowaniu SEO. Kiedy promocja lub wyprzedaż zostanie odpowiednio zoptymalizowana w wyszukiwarkach Google będzie już nieaktualna. Za pomocą sponsorowanych linków można testować hasła i komunikaty reklamowe.

Elastyczność Ads pozwala na zmianę treści w dowolnym momencie, gdy nie przynosi ona pożądanych wyników.

Gdy chcemy sprawdzić efektywność naszych treści reklamowych wystarczy ustawić kilka reklam w jednej grupie i uruchomić ustawienie „Wyświetl reklamy równomiernie.” Tym sposobem sprawdzimy, które z przygotowanych nagłówków lub haseł reklamowych itp. zachęciły większą grupę internautów do wejścia na stronę.

Najczęstsze błędy przy realizacji kampanii Ads

Zdarza się, że tworząc reklamy popełniane są kosztowne błędy, które doprowadzą do wysokich kosztów promocji w wyszukiwarkach Google. Najczęstsze błędy wynikają z niewłaściwego zarządzania reklamą. Twórcy realizują zbyt szerokie kampanie, na przykład łączą różne kategorie produktów.

błędy w AdWords

Kontrolowanie i zarządzanie takimi kampaniami jest bardzo trudne i może doprowadzić do małej liczby wejść na stronę. Częstym błędem jest również tworzenie zbyt szerokich grup reklamowych, w których łączone są ze sobą niepodobne produkty. W takim przypadku teksty reklamowe nie są sprecyzowane oraz mają nieprecyzyjne targetowanie. Zbyt szeroka grupa reklamowa nie pozwala na efektywne śledzenie słów kluczowych, które generują wzrost klikalności i sprzedaży. Często twórcy reklam stosują zbyt ogólne frazy kluczowe, które nie będą właściwie opisywać reklamowanej usługi lub produktu.

Dla jakich branż Ads jest najlepszym rozwiązaniem?

Jak wynika z kwartalnych sprawozdań Google najlepiej wykorzystują Ads następujące branże:

  • Finanse i ubezpieczenia
  • Handel detaliczny i hurtowy
  • Branża turystyczna
  • Branża komputerowa i elektroniczna
  • Sprzedaż i naprawa samochodów
  • Biznes i przemysł

Wymienione branże najlepiej wykorzystują możliwości Ads w dotarciu do nowych klientów. Wszystkie branże stosują odpowiednie frazy kluczowe, które najczęściej są stosowane przez użytkowników Internetu.

Linki sponsorowane odpowiadają na zapotrzebowania wszystkich konsumentów. Internauci, którzy chcą skorzystać z konkretnych usług lub kupić konkretny produkt bardzo często wchodzą w linki sponsorowane, ponieważ dzięki kluczowym frazom szybko znajdują obiekt poszukiwań.

Ads nie jest rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorców.

Sprawdź naszą ofertę

Jeżeli marża na oferowanych produktach lub usługach jest niska, koszty związane z obsługą Ads mogą jeszcze bardziej obniżyć przychód. Dla takich przedsiębiorstw najlepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie i praca nad wartościowym i unikalnym contentem.


Poznaj możliwości Ads, odwiedź naszą ofertę: Google Ads – LTB

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB