Wielu Klientów dziwi się, gdy proponuje się im prowadzenie firmowego bloga. „To nie jest rozwiązanie dla mnie” mówią – czy jednak słusznie? Znaczna część użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki Google i to ona jest miejscem, w którym szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
Co to znaczy dla właściciela firmy? Jeżeli chce, aby potencjalny klient znalazł jego stronę internetową musi mieć wysokie pozycje w wyszukiwarce internetowej – nie jest to jednak niestety łatwe, dlatego z pomocą może przyjść właśnie blog! Jak to działa?
Blog sam w sobie nie stanowi czynnika rankingowego dla Google, jednak regularne publikowanie ciekawych i angażujących treści zwiększa ilość wyświetleń witryny i umożliwia docieranie do większego grona odbiorców. Może to mieć ogromny wpływ na wyniki SEO.
Dowiedź się dlaczego prowadzenie firmowego bloga ma znaczenie!
Po pierwsze prowadzenie bloga pozwala na stałe wprowadzanie na stronę nowych, świeżych treści, które wpływają na wiarygodność strony.
Te strony internetowe, które nie aktualizują informacji od razu tracą na wiarygodności – zarówno dla robotów Google, jak i dla użytkownika, który odwiedzając taką mało aktualizowaną stronę zaczyna się zastanawiać czy prezentuje ona aktualne informacje. Regularne publikowanie nowych treści wpływa na roboty Google, zachęcając je do tego, aby częściej indeksowały stronę.
Ponieważ w wielu branżach regularne aktualizowanie strony internetowych nie jest możliwe i może być problematyczne – zdecydowanie się na prowadzenie bloga pozwoli zadbać o świeżość informacji publikowanych na stronie.
Już Cię przekonaliśmy? Napisz do nasKolejną zaletą prowadzenia bloga jest dłuższe zatrzymanie odbiorcy na stronie internetowej.
Wartościowe treści na stronie wpływają pozytywnie na zainteresowanie odbiorcy. Ciekawe treści zachęcają do pozostania na stronie i poznania większej ilości szczegółów na dany temat. Takie pozostawanie na stronie ma oczywiście przełożenie na SEO – osoba, która uważa, że treści są pouczające, chętniej „przeklika” inne treści daje sygnał do Google, że treści na stronie odpowiadają konkretnemu wyszukaniu, a sama strona jest wartościowa.
Klienci czytający wpisy na blogu, mogą chętniej skorzystać z oferty sklepu, szukając gotowego rozwiązania interesującego ich problemu.
Osoba, która wejdzie na bloga prawdopodobnie odwiedzi również stronę główną – znacznie łatwiej zachęcić użytkownika do wejścia na bloga, którego treści będzie odpowiadała bardziej konkretnemu zapytaniu niż do odwiedzenia strony głównej, której wypozycjonowanie może być znacznie trudniejsze. I tak oto przechodzimy do kolejnej zalety prowadzenia firmowego bloga:
Łatwiejsze pozycjonowanie tzw. fraz długiego ogona.
Jak pokazuje doświadczenie większość klientów chce pozycjonować się na krótkie frazy – o ile fraza „krzesła Wrocław” czy „naprawa aut Kraków” wydaje się trafna i prosta to niestety jest bardzo trudna do wypozycjonowania. Małe sklepy czy lokalni przedsiębiorcy mają znacznie większe szanse na wypozycjonowanie dłuższych, bardziej szczegółowych fraz, które wpisuje mniejsza grupa osób. Frazy tego typu łatwiej podnieść w wynikach wyszukiwania, a również one mogą zapewnić bardzo dobre wyniki w SEO. Warto zaufać specjalistom, którzy dobiorą takie frazy, których wypozycjonowanie będzie znajdowało się w zasięgu możliwości danej strony.
Właśnie frazy długiego ogona będą doskonale pozycjonowały się dzięki blogowi – ponad połowa wyszukiwać Google zawiera ponad 4 słowa, takie wyszukiwania są bardziej precyzyjne i pozwalają użytkownikowi znaleźć lepsze wyniki. Pozycjonowanie takich długich fraz może być kłopotliwe, ale pisanie o nich na blogu będzie jak najbardziej naturalne. Sklepy i hurtownie mają szerokie pole działania, mogą z powodzeniem opublikować artykuł na temat tego „jak wybrać krzesła do jadalni inspiracje” czy „z jakiego materiału krzesło wybrać”. Oczywiście takie frazy nie są tak często wpisywane jak fraza „krzesło” niemniej jednak użytkownik, który wpisuje dłuższa frazę ma z pewnością bardziej wyraźne oczekiwania, dlatego jeżeli trafi na konkretną stronę po takim wyszukaniu z pewnością będzie bardziej zainteresowany jej przeglądnięciem niż klient, który wpisał mniej precyzyjny zwrot.
Naszego bloga odwiedziły m.in. osoby, które wpisywały następujące frazy:
Możliwość wewnętrznego linkowania na blogu.
Linkowanie zewnętrzne, tj. z innych portali, jest znacznie trudniejsze do uzyskania niż linkowanie wewnętrzne (wewnątrz portalu). Nie znaczy to jednak, że linkowanie wewnętrzne jest bez znaczenia. Blog daje nieograniczone możliwości linkowania, ponieważ te linki tworzy się samodzielnie. Brak linkowania wewnątrz strony to jeden z błędów, których nie warto popełniać.
Prowadząc bloga zyskuje się naturalną możliwość wzajemnego linkowania podobnych tematów – to naturalny i bardzo pożyteczny sposób, na podnoszenie jakości bloga zarówno dla użytkowania, jak i wyszukiwarki Google. Warto używać takich anchorów, które jasno wskażą wyszukiwarce o czym jest tekst, do którego link kieruje.
Przykład linku do tematycznie powiązanej podstrony.
Większa szansa na linkowanie dobrych treści na blogu.
Uzyskiwanie linków zewnętrznych jest trudniejsze, jednak z perspektywy SEO, najbardziej pożądane. Dla Google, aby uznać stronę za wartościową i wiarygodną muszą do niej linkować inne strony i to najlepiej takiej, które są istotne. Uzyskanie linków bez bloga jest możliwe, ale jest znacznie trudniejsze! Jeżeli prowadzisz bloga, na którym znajdują się rzetelne informacje z pewnością inne strony chętniej podzielą się tą wiedzą. Znacznie więcej linków uzyskują strony, które mają bloga, niż te które go nie mają – być może to dobry sposób, aby zlecić stworzenie bloga profesjonalistom albo zająć się tym samodzielnie? Oczywiste, że znacznie chętniej będzie się linkować bloga, na którym można dowiedzieć się więcej na temat tego czym kierować się wybierając materiał kuchennego blatu niż stronę główną producenta blatów.
Prowadzenie bloga jest korzystną opcją również dla stron medycznych. Placówki zdrowotne oraz prywatne gabinety, na swojej stronie umieszczają przede wszystkim informacje takie jak:
- oferta,
- godziny otwarcia,
- specjaliści i ich kwalifikacje.
Coraz mniej stron medycznych ogranicza się jedynie do podania do powyższych informacji.
Przykład bloga o fizjoterapii – Body Travel globaltherapy.pl
Blog strony medycznej często stanowi uzupełnienie informacji na temat konkretnych schorzeń lub zabiegów. Wpisy blogowe poruszają tematykę nawiązującą do oferty danej placówki. Regularne umieszczanie różnorodnych wpisów i aktualizowanie ich, zwróci większą uwagę robotów Google i osób odwiedzających stronę.
Blog strony medycznej często stanowi uzupełnienie informacji na temat konkretnych schorzeń lub zabiegów. Wpisy blogowe poruszają tematykę nawiązującą do oferty danej placówki. Regularne umieszczanie różnorodnych wpisów i aktualizowanie ich, zwróci większą uwagę robotów Google i osób odwiedzających stronę.
Każdy wpis stwarza przestrzeń nie tylko do zamieszczenia wartościowego contentu. Wpis może zawierać linki do konkretnych podstron z ofertą klienta.
Zleć prowadzenie bloga profesjonalistom!
Firmowy blog pomaga w budowaniu relacji z potencjalnym klientem, pozwala zbudować autorytet i potwierdza kompetencje.
Dokładnie tak, regularne prowadzenie bloga umacnia wizerunek firmy zrzeszającej grono ekspertów a pracownikom daje możliwość rozwoju zawodowego. Dodatkowo oprócz swojej użyteczności dla potencjalnych klientów jest to idealne miejsce do linkowania wewnętrznego w ramach witryny co jest istotne z punktu widzenia SEO.
ok zgadzam się,ale tylko jako miejsce do linkowania wewnętrznego w ramach witryny co jest istotne z punktu widzenia SEO.
Jeszcze warto dodać, iż prowadzenie Bloga pozwala w dzisiejszych czasach budować nasz brand, a to umożliwia sprzedaż oferowanych usług.