Media społecznościowe zdominowały całkowicie nasze życie. Miliony użytkowników na całym świecie codziennie korzysta z Facebooka, Instagrama, Twittera i wiele innych. Możliwości jakie niosą za sobą media społecznościowe są z powodzeniem wykorzystywane w biznesie. Wszystkie branże B2B i B2C nawiązują bezpośrednią relację z klientami, pozyskują nowych klientów i budują pozytywny wizerunek firm i marek.

Zróżnicowane narzędzia pozwalają wielu branżom na publikację wartościowych tekstów, zdjęć i plików wideo, które w bezpośredni i pośredni sposób będą zachęcały do nabycia konkretnych produktów i usług. Wiele branż może tworzyć kampanię opartą na rożnego rodzaju konkursach, które zaktywizują klientów do konkretnych działań promocyjnych. Bezpośrednia relacja pomiędzy firmą a klientem daje możliwość poznania preferencji klientów i monitorowania ich zachowania.

Specjaliści rozróżniają trzy typy mediów społecznościowych: specjalistyczne, hybrydowe i ogólne.

Facebook w biznesie

facebookJest to najczęściej używany serwis społecznościowy na świecie. Został uruchomiony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga  i początkowo skupiał amerykańskich absolwentów szkół średnich i wyższych. Na przestrzeni lat stał się popularny na całym świecie. Na początku 2014 roku liczba użytkowników serwisu Facebook przekroczyła miliard osób.

Obecnie prawie wszystkie firmy z branży B2B i B2C posiadają swój profil na Facebooku. Dostrzeżono w Facebooku możliwości prowadzenia dynamicznych kampanii marketingowych, budowania społeczności klientów wokół marek oraz prowadzenia bezpośredniej sprzedaży towarów i usług. Według cyklicznie publikowanych raportów Facebooka notowane są najlepsze zasięgi dla branż zajmujących się:

  • Mediami
  • Informatyką i komputerami
  • Sportem i rekreacją
  • Motoryzacją
  • Jubilerstwem
  • Żywnością
  • Turystyką

Złożone możliwości Facebooka pomogą w biznesie wszystkim branżom. Jednak wyżej wymienione branże, dzięki publikowanym treściom, zdjęciom czy plikom wideo najbardziej aktywizują do działania użytkowników Facebooka i z każdym dniem docierają do większej liczby odbiorców.

Specjaliści radzą, że najwięcej korzyści przynosi regularne publikowanie wartościowych postów każdego dnia.

W zależności od specyfiki branży należy publikować do trzech postów dziennie. Większa ilość może być odebrana przez użytkowników za spam i w efekcie zainteresowanie profilem będzie spadać.

Wypromuj się na Instagramie

instagramInstagram został stworzony do udostępniania zdjęć i filmów milionom użytkowników tego serwisu. W 2012 roku Instagram został kupiony przez Facebooka za miliard dolarów. Po przejęciu Instagrama zmieniono regulamin i umożliwiono firmom zewnętrznym korzystanie z serwisu.

Obecnie z serwisu Instagram korzysta około 500 milionów ludzi na całym świecie, w tym 3,2 miliona kont założyli Polacy.

Statystyki wykazują, że użytkownicy Instagrama są w przedziale wiekowym od 18 do 34 lat. Taka grupa docelowa wykazuje, że nie wszystkie branże mogą wykorzystać możliwości tego serwisu. Instagram najlepiej sprawdza się dla gastronomii, branż modowych, kosmetycznych, motoryzacyjnych i zajmujących się szeroko rozumianym lifestyle. Należy pamiętać, że Instagram oparty jest na hasztagach. Warto wykorzystywać popularne tagi przy zdjęciach naszych lokali, dań, ubrań, kosmetyków. Zwiększy to liczbę odbiorców, którzy poznają naszą ofertę i skorzystają z proponowanych usług czy produktów.

Przypnij się do Pinterest

pinterestIstniejący od 2010 roku portal społecznościowy służy to publikowania wszelkich materiałów wizualnych. Szacuje się, że w najbliższym czasie Pinterest będzie uzupełnieniem lub alternatywą dla Facebooka lub Twittera.

Pinterest stał się narzędziem do promocji branż zajmujących się turystyką, designem, projektowaniem wnętrz, modą i gastronomią.

Według statystyk około 66% zdjęć zamieszczanych na Pinterest związanych jest z jedzeniem i gotowaniem. Korzystanie z możliwości tego serwisu wymaga zaangażowania i tworzenia wysokiej jakości kampanii. Marketingowcy wykorzystują go do tworzenia konkursów, umieszczają inspiracyjne zdjęcia oraz filmy edukacyjne. Tego typu działania zwiększają lojalność wobec promowanej marki. Warto dodać, że ponad 83% użytkowników Pinterest stanowią kobiety. To one w pierwszej kolejności będą odbiorcą przygotowanych kampanii naszych produktów.

Nowe możliwości promocji dzięki LinkedIn

linkedinTen serwis społecznościowy kojarzony jest z prezentowaniem kariery zawodowej i służący do zdobywania kontaktu z nowymi pracodawcami. Branże marketingowe zauważyły, że LinkedIn stał się trzecim, pod względem liczby użytkowników, portalem społecznościowym.

Posiada ponad 450 milionów użytkowników, a liczba użytkowników sukcesywnie rośnie. Od początku serwis uważany jest za miejsce skupiające profesjonalistów.

Z powodzeniem promują się na nim branże z sektora finansowego, technicznego, informatycznego, elektronicznego czy telekomunikacyjnego. LinkedIn pozwala na zdobywanie wartościowych kontaktów i rekomendacji. Bardzo częstą praktyką jest zapraszanie stałych i nowych klientów do listy kontaktów. Pozwala to na sprawne przekazywanie informacji o nowych produktach lub usługach. Klienci bezpośrednio mogą zgłosić swoje problemy oraz przekazać sugestie i opinie. Budowanie sieci klientów zwiększa liczbę rekomendacji, dzięki czemu nowi klienci będą zainteresowani naszą ofertą.

Wykorzystywanie mediów społecznościowych do budowania pozytywnego wizerunku oraz zwiększania sprzedaży wymaga regularnych i konsekwentnych działań. Warto zlecić prowadzenie firmowych profili agencjom marketingowym, które zbadają grupę odbiorców i wykorzystają najlepsze narzędzia do promocji naszej marki. Doświadczone agencje podejmą decyzję czy nasza marka powinna być widoczna na Facebooku, Instagramie Twitterze czy wielu innych portalach społecznościowych.

Właściwy wizerunek w Internecie jest gwarancją pozyskiwania nowych klientów i zwiększaniem naszych zysków.


Więcej informacji na temat prowadzenia działań w mediach społecznościowych znajdziesz w naszej ofercie: https://www.ltb.pl/oferta/social-media-marketing

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *