Kampania Google Ads

5 prostych porad na skuteczną reklamę w sieci

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • Marketing
  • -
  • Kampania Google Ads – 5 prostych porad na skuteczną reklamę w sieci

Kampania Google Ads – 5 prostych porad na skuteczną reklamę w sieci

Google Ads to nic innego jak system reklamowy, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Tworzone w ten sposób kampanie są doskonałym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie, zdobycie nowych klientów oraz na popularność w sieci. Niewątpliwą zaletą reklamy w Google Ads jest również fakt, że daje ona natychmiastowe efekty – pojawia się już pierwszego dnia kampanii na pierwszej stronie wyszukiwarki Google.

Zadbaj o swoją kampanię Ads

Jak prowadzić kampanie Google AdWords?

Poniżej przedstawiamy pięć najważniejszych czynności, o które musisz zadbać, by Twoja reklama mogła być w pełni skuteczna:

1. Wykorzystaj wszystkie możliwości, jakie daje kampania Google Ads

Na początku powinieneś zapoznać się z możliwościami systemu Ads gdyż od ich wykorzystania często zależy sukces całej kampanii. A są one bardzo szerokie: od kierowania kampanii na określoną lokalizację czy urządzenia poprzez możliwość ustawiania indywidualnego harmonogramu na opcji uruchomienia remarketingu kończąc. Od Ciebie zależy jak połączysz poszczególne składniki kampanii i jak „zaserwujesz” je potencjalnemu klientowi. Opanowanie podstaw nie powinno zająć Ci dużo czasu jednak aby odpowiednio zoptymalizować kampanię będziesz potrzebował już trochę doświadczenia. Z czasem zadziała intuicja a kampanie będą coraz bardziej udane. Pamiętaj – tutaj praktyka czyni mistrza.

2. Nie kieruj kampanii na urządzenia mobilne, jeśli nie masz responsywnych stron docelowych

Jeśli kiedykolwiek próbowałeś za pomocą telefonu komórkowego poruszać po nieresponsywnej witrynie to wiesz jak trudne i frustrujące to bywa. Jeśli więc nie posiadasz strony www dopasowanej pod urządzenia mobilne to zrezygnuj z opcji wyświetlania jej na takich właśnie urządzeniach. Zrobisz to redukując budżet na ich wyświetlanie do 0%. Wyeliminujesz wówczas kliknięcia, które mają znikomą szansę na konwersje. Zaoszczędzony budżet będzie wykorzystany na wyświetlenia np. na komputerach na których Twoja strona prezentuje się bez zarzutu.

Nie masz strony responsywnej? – napisz do nas

3. Rozwiń listę słów kluczowych

Kiedy zobaczysz, po jakich słowach kluczowych użytkownicy znajdują Twoją reklamę, szybko zauważysz, że w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje zapytanie są dużo bardziej kreatywni niż początkowo zakładałeś. Dlatego pierwsze co powinieneś więc zrobić to zoptymalizowanie słów kluczowych, które już masz. Jeśli przykładowo sprzedajesz buty, to powinieneś dodać do listy słów kluczowych takie wyrażenia jak ,,wygodne buty” ,,buty na każdą okazję” oraz wziąć pod uwagę alternatywne dla ich nazwy, na przykład ,,szpilki” – oczywiście jeśli takowe w swojej ofercie posiadasz. Zwiększy to zasięg Twojej reklamy i dzięki temu trafisz do większej liczby użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.

4. Dodaj wykluczające słowa kluczowe

Za pomocą wykluczających słów kluczowych zapobiegniesz wyświetlaniom się reklam, wyszukiwanych po niepożądanych przez nas słowach kluczowych (czyli takich po wpisaniu których nasza strona nie powinna być odpowiedzią na dane zapytanie użytkownika). Pamiętaj, że płacisz za każde kliknięcie, a wykluczające słowa kluczowe pomogą w obniżeniu ilości niekonwertujących wejść na stronę internautów, którzy wcale nie szukali Twojego produktu. W szczególności rozważ dodanie do listy wykluczających słów kluczowych takich haseł jak „za darmo”, „darmowe” czy „gratis” – w końcu chcesz przecież zarabiać.

Skuteczna kampania AdWords

5. Zrób reaserch słów kluczowych

Zanim zdecydujesz się na ustawienie jakichkolwiek słów kluczowych, musisz wiedzieć, czego ludzie szukają. Pomocne będzie tutaj wykorzystanie planera słów kluczowych, które wyszuka powiązane z Twoją frazą słowa kluczowe. Pomoże on także w oszacowaniu liczby osób, które wpisały ten termin w wyszukiwarkę. Możesz skorzystać także z kolejnej ciekawej opcji wbudowanej w planer, a mianowicie z możliwości wyświetlenia prognoz dotyczących przewidywanej stawki za kliknięcie dla wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Dzięki temu lepiej zaplanujesz swój budżet i już przed startem kampanii będziesz wiedział, na jakie efekty możesz mniej więcej liczyć.

Kontakt z nami

Google Ads to kampania, którą każdy może prowadzić samodzielnie, jednak zdecydowanie pewniejszym krokiem będzie zlecenie jej specjalistom. Dlaczego? Między innymi dlatego, że posiadają oni doświadczenie związane z tą branżą i doskonale wiedzą, jakie kroki należy podejmować, a jakich zdecydowanie unikać. Nie czekaj i skontaktuj się z naszymi specjalistami.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB