Jak wykorzystać projektowanie graficzne do rozwoju firmy?

Spójność graficzna jako klucz do sukcesu firmy

Jak wykorzystać projektowanie graficzne do rozwoju firmy?

Każda firma posiada własną identyfikację wizualną, jest nią spójność graficzna, którą można zauważyć w każdym obszarze działań marki. Niemniej jednak w projektach graficznych ważna jest kreatywność, estetyka i jasność przekazu, która w szczególności przyciąga określoną grupę docelowych odbiorców. W artykule omawiamy zasady projektowania grafik do marketingu w mediach społecznościowych oraz sposób, w jaki projekt graficzny może wpływać na konsumenta.

Napisz do nas i poznaj nasze usługi projektowania graficznego!

Czym są usługi projektowania graficznego?

Usługi projektowania graficznego skierowane są zarówno do klientów indywidualnych, małych oraz średnich film, jak i do międzynarodowych korporacji. W trakcie ich realizacji tworzone są oryginalne, kreatywne projekty odpowiadające na indywidualne potrzeby klienta i oparte o jego wstępne założenia. Projekty graficzne mają na celu wyróżnienie firmy klienta na tle konkurencji. Stanowią doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala zrealizować cele oraz strategie komunikacyjne marki.

Wśród projektów realizowanych przez firmy świadczące usługi projektowania graficznego można wymienić:

  • logo dopasowane do strategii danej marki i stanowiące podstawę identyfikacji wizualnej firmy,
  • strony i sklepy internetowe charakteryzujące się unikalną i w pełni dopasowaną do profilu działalności klienta grafiką,
  • grafiki social media, między innymi grafiki profilowe, zdjęcia w tle, thumbnaile czy też tła wydarzeń przeznaczone na portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, YouTube oraz Twitter,
  • infografiki zapewniające jasny przekaz wybranej grupie odbiorców,
  • ulotki i materiały reklamowe w różnych formatach,
  • reklamy prasowe dopasowane do wymagań konkretnego wydawcy,
  • wizytówki podkreślające profesjonalizm firmy, dopasowane do indywidualnych potrzeb danego klienta,
  • katalogi firmowe, foldery, plakaty, newslettery i mailingi html.

Przykład ulotki reklamowej dla firmy motli.pl

Grafiki marketingowe w mediach społecznościowych

Prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych stanowi niezwykle istotny element budowania marki. Platformy social media pozwalają docierać do większej liczby odbiorców. Dzięki nim można znacznie skuteczniej reklamować swoje produkty, dzielić się informacjami na temat oferowanych usług oraz posiadaną wiedzą. Realizację tych celów ułatwiają grafiki w mediach społecznościowych. By skutecznie przyciągały potencjalnych klientów, muszą być przygotowane z zachowaniem określonych wytycznych.

Kolorystyka

Kolorystyka znajdująca się na grafice marketingowej w mediach społecznościowych powinna korespondować z kolorystyką charakterystyczną dla danej marki. Najlepiej, jeżeli nawiązuje do kolorów obecnych w logo firmy lub na jej stronie internetowej.

Font

Font zastosowany w grafice social media powinien być dostosowany do grupy docelowej, do jakiej kierowane są treści. W zależności od odbiorcy font może być mniej lub bardziej oficjalny. Istotne jet również ograniczenie liczby fontów wykorzystanych w obrębie jednej grafiki. Nie powinno być ich więcej niż trzy, wypada przy tym, by do siebie pasowały.

Ilość tekstu

Grafika w mediach społecznościowych powinna zawierać tylko najważniejsze informacje. Zbyt duża ilość tekstu może być przytłaczająca dla odbiorcy i powodować u niego szybką utratę zainteresowania przekazem.

Tło

Tło grafiki marketingowej nie powinno odwracać uwagi od zamieszczonej na niej treści.

Dzięki właściwie zaprojektowanej i przyciągającej wzrok grafice marketingowej w mediach społecznościowych firmy mogą skutecznie podnieść atrakcyjność swojego profilu i zwiększyć ruch odwiedzających.

Przykład grafiki marketingowej na social media

Jak i dlaczego projekt graficzny może wpłynąć na konsumentów?

Współcześni ludzie otoczeni są różnorodnymi przekaźnikami obrazowymi i to właśnie za ich pomocą przyswajają większość informacji. Potwierdzają to badania neurologiczne stwierdzające, iż ludzki mózg przyswaja elementy graficzne szybciej i łatwiej niż elementy tekstowe. Oznacza to, że człowiek najpierw zwraca uwagę na obrazy, zdjęcia i banery, a dopiero w dalszej kolejności czyta zamieszczoną pod nimi treść. Firmy powinny więc pamiętać, iż umieszczone w internecie grafiki mają decydujący wpływ na klikalność emitowanych treści i to od nich w znacznej mierze zależą zasięgi. Poprzez projekty graficzne można zbudować wizerunek marki i wzbudzić u konsumenta pożądane emocje. Istotną rolę pełnią w tym kolory, dzięki którym nadawca przekazu jest w stanie wpływać na nastrój odbiorcy i budować pożądane konotacje.

Kolory ciepłe

Ciepłe kolory wpływają na konsumenta pobudzająco. Mobilizują do działania, zwiększają energię i pewność siebie. Kolor czerwony łączony jest z ekscytacją oraz odwagą, żółty z optymizmem i ciepłem, z kolei pomarańczowy kojarzy się z radością i chęcią do działania.

Kolory zimne

Kolory zimne są bardziej stonowane, mają działanie uspokajające. Fioletowy wzbudza kreatywność, kojarzy się też z mądrością. Niebieski wywołuje zaufanie, wiąże się ponadto z uczuciem niezależności.

Silnie nacechowany jest również kolor zielony kojarzony ze zdrowiem i wywołujący w odbiorcy uczucie spokoju.

Nie jest więc przypadkiem, że Facebook zdecydował się na wykorzystanie koloru niebieskiego w swoim logo i na stronie internetowej. Rola wpływu kolorów na emocje konsumenta i jego nastawienie do danej marki jest widoczna także w zmianie kolorystyki wykorzystywanej przez sieć McDonald’s. Wprowadziła ona zielone elementy do reklam i wystroju restauracji, chcąc sprawić, by serwowane przez nią jedzenie kojarzyło się zdrowo.

Jak projekt graficzny może pomóc w rozwoju małej firmy?

Właściwie wykonany projekt graficzny jest niezwykle istotny dla rozwoju małej firmy. Unikalny znak firmowy oraz przyciągająca wzrok, oryginalna, a przy tym funkcjonalna strona internetowa to w dzisiejszych czasach podstawa prowadzenia działalności. Współcześni konsumenci otoczeni szumem informacyjnym i bombardowani przekazem wizualnym, zwracają uwagę na estetykę, jakość wykonania i oryginalność projektu graficznego, które wyróżniają daną firmę na tle konkurencji. Projekt ten jest więc narzędziem skutecznej komunikacji z odbiorcą, pozwala zwiększyć świadomość marki i jej rozpoznawalność. Dzięki spójności projektów graficznych można ponadto:

  • zbudować zaufanie klientów,
  • zwiększyć morale i produktywność pracowników,
  • zbudować wiarygodności marki,
  • podkreślić profesjonalizm firmy,
  • oszczędzić czas oraz pieniądze na drodze dalszego rozwoju.

Dobrze wykonany projekt graficzny ma także moc perswazji i wpływa na decyzję potencjalnych klientów o zakupie produktów lub skorzystaniu z usług danej firmy. Wszystko to jest niezwykle istotne dla małej, rozwijającej się firmy, która chce zaistnieć na rynku.

Skuteczne projektowanie graficzne – praktyczne wskazówki

Na projektowanie graficzne składa się wiele czynników. Oto lista praktycznych wskazówek, pomocna w stworzeniu skutecznego projektu.

  • Format stworzonej grafiki musi być dostosowany do rozmiarów reklam rekomendowanych przez danego wydawcę lub serwis. Pozwoli to na komfortową wizualizację udostępnionych treści przez odbiorców.
  • Wszystkie materiały marketingowe powinny być spójne, zawierać logotyp oraz ustaloną kolorystykę, które pozwolą odbiorcy na jednoznaczną identyfikację marki.
  • Projekt graficzny powinien cechować się jasnym i prostym przekazem, by odbiorca miał możliwość szybkiego rozpoznania, czego dotyczy prezentowana grafika.
  • Kolorystyka wykorzystana w projekcie graficznym musi być dostosowana do treści przekazu z uwzględnieniem wpływu kolorów na emocje człowieka oraz ich konotacji kulturowych.
  • Zastosowanie dużych kontrastów kolorystycznych pozwala przyciągnąć uwagę odbiorców.
  • Tekst umieszczony na grafice powinien znajdować się po prawej stronie. Dzięki temu jego treść jest lepiej przyswajana przez odbiorcę.
  • Kluczowe hasła reklamowe powinny być umieszczone w 1/3 odległości od krawędzi grafiki, gdyż to właśnie tam skupia się wzrok odbiorcy.

W projektowaniu graficznym konieczne są również oryginalność i kreatywność, które pozwolą danej marce wybić się na tle konkurencji.

Skonsultuj się z nami w sprawie usługi projektowania graficznego dla firm!

Projektowanie graficzne, a wizerunek marki

Usługi z zakresu projektowania graficznego są niezwykle istotnym elementem w budowie wizerunku marki. Dotyczą tworzenia logo, stron i sklepów internetowych, infografik, materiałów reklamowych i wielu innych. Wykorzystanie projektów graficznych jest szczególnie istotne w marketingu w mediach społecznościowych. Dzięki skorzystaniu z usług projektowania graficznego firma może zwiększyć swoje zasięgi, pozyskać nowych klientów, zbudować zaufanie do marki i przypieczętować swoją pozycję na rynku.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB