Link building to proces, który opiera się na zdobywaniu linków prowadzących do pozycjonowanej przez nas strony. Linki te, by były skuteczne, powinny pochodzić z wartościowych źródeł. Istnieje wiele sposobów na to, by zdobyć jakościowe odnośniki, które nie dość, że będą miały pozytywny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania, to wygenerują naturalny ruch.

Analiza domeny pod kątem umieszczenia linku

Jak ocenić czy dana strona jest dobra do umieszczenia linku? – narzędzia i przykłady

Na to, czy dana strona jest odpowiednim miejscem do umieszczenia linku ma wpływ kilka czynników. Powinniśmy przestrzegać się pozyskiwania linków z niewyselekcjonowanych wcześniej źródeł, gdyż może to przynieść skutki odwrotne do zamierzonych, czyli spadku pozycji w SERP-ach.

Jakościowy link-building jest bardzo trudny w realizacji, jednakże przynosi satysfakcjonujące efekty. W dalszej części artykułu opiszę w jaki sposób krok po kroku przeanalizować konkretną stronę pod kątem tego, czy warto na niej pozyskać link prowadzący do naszej strony.

Analiza profilu linków domeny

Profil linków to w prostym tłumaczeniu zbiór wszystkich informacji na temat odnośników, które kierują do naszej strony. W profilu zawierają się takie dane jak ilość i jakość linków, rodzaje kotwic oraz to, w jaki sposób linki zostały pozyskane.

Ważnym czynnikiem wpływającym na profil linków, jest jakość pozyskiwanych odnośników. Rozumieć przez to należy linki pochodzące z dobrych i sprawdzonych źródeł, czyli stron, które w „oczach Google” mają wysoką wartość oraz są popularne.

Link pozyskany z dowolnej podstrony silnej domeny (powiązanej tematycznie z naszą stroną) przekaże o wiele większą wartość niż link ze strony głównej niepopularnej domeny o złym profilu linków.

Kluczem do długoterminowego sukcesu jest pozyskiwanie wartościowych linków. Proces ten jest ciężki, ale wiąże się to z tym, że z czasem nasza strona zyska na wartości oraz przegoni konkurencję.

Błędem jest myślenie typu „link to link” – odnośniki ze słabych źródeł z początku mogą przynieść korzyści w postaci wzrostu pozycji w wynikach wyszukiwania, jednakże z czasem strona zacznie tracić na wartości, nie wspominając o tym, że budowanie linków ze spamerskich stron grozi nałożeniem filtra od Google, co wiążę się z utratą pozycji na wszystkich pozycjonowanych frazach.

Profil linków konkretnej domeny możemy sprawdzić między innymi w narzędziu Majestic SEO – poprzez użycie wtyczki lub wpisanie adresu URL na stronie majestic.com.

Profil linków Majestic

Majestic jest płatnym narzędziem do kompleksowej analizy linków. Oczywiście twórcy umożliwiają użytkownikom przeprowadzenie darmowej analizy, jednakże zawiera ona tylko takie dane jak Trust Flow oraz Citation Flow. Bezpłatny audyt profilu nie pozwala na sprawdzenie takich informacji jak źródła backlinków, ilościlinków zdobywanych w konkretnym zakresie dat, rodzaje anchorów czy listy odwołujących się domen.

Rozpoczynając działania link-buildingowe podstawowymi danymi pomagającymi określić czy dana strona stanowi dobre źródło do umieszczenia linku, jest zbiór informacji znajdujący się na głównej stronie Majestic.

Trust Flow oznacza jakość oraz wiarygodność analizowanej domeny, zaś Citation Flow związany jest z ilością linków, które prowadzą do strony. Witryny, które posiadają wartości obu tych współczynników na podobnym poziomie są stronami, na których warto linkować naszą domenę. W przypadku, gdy Citation Flow jest dwukrotnie większy od Trust Flow, powinniśmy odpuścić umieszczanie linku. Oczywiście najlepiej, gdy TF jest większy od CF, jednakże różnica kilku punktów (tak jak na zdjęciu powyżej) nie jest czymś złym.

Analizując domenę warto spojrzeć do zakładki Backlinki, która znajduje się tutaj:

Backlinki Majestic

Na podstawie danych zawartych w tej zakładce możemy wywnioskować, z jakich źródeł dana strona pozyskuje linki oraz jakiej są one jakości.

Analiza backlinków w Majestic

Po analizie profilu linków możemy przejść do kolejnego, równie ważnego, elementu – parametru umieszczonego linku.

Dofollow czy nofollow?

Kolejnym atrybutem, który powinniśmy sprawdzić jest parametr linku, czyli rel=”dofollow” oraz rel=”nofollow”.

Parametry te traktować można jako sygnały dla robotów wyszukiwarek, mówiące o tym, czy konkretny bot ma podążać dalej za linkiem i przecrawlować stronę, która jest linkowana. Parametr dofollow pozwala robotom na przejście na kolejną stronę, zaś nofollow temu zabrania (bot widzi link i wie dokąd on prowadzi, jednakże nie podejmuje z nim żadnej reakcji).

Chcąc budować silne oraz wartościowe linki powinniśmy szukać stron, które oferują umieszczenie odnośnika z parametrem dofollow, ponieważ takie linki przekażą link juice (moc SEO) naszej stronie.

To, czy dany link jest dofollow czy nofollow sprawdzić możemy przy pomocy wielu wtyczek do przeglądarek internetowych. Najbardziej popularną wtyczką jest MozBar.

Analiza linku jest bardzo prosta:

  • Włączamy wtyczkę poprzez kliknięcie kolejno:

Mozbar Mozbar Mozbar

  • Link dofollow powinien się nam podświetlić na niebiesko:

Mozbar - link dofollow

 

Szansa na wygenerowanie wartościowego ruchu

Budując sieć linków prowadzących do naszej strony powinniśmy mieć również na uwadze to, czy link w danym miejscu może wygenerować wartościowych ruch, który ma pośredni wpływ na pozycje w SERP-ach.

Szacowany ruch możemy sprawdzić przy użyciu narzędzia SEMSTORM:

Analiza strony - semstorm

Jeżeli dana strona miesięcznie generuje duży i naturalny ruch to istnieje spora szansa na to, że ktoś kliknie w link, który umieściliśmy na łamach danej witryny. Osoba, która przejdzie na naszą stronę prawdopodobnie jest zainteresowana prezentowaną ofertą, a co za tym idzie – jest duża szansa na to, że pozyskamy kolejnego klienta.

Jeżeli ktoś przejdzie na naszą stronę i dokona z nią interakcji, tj. przejdzie na kolejną podstronę, to Google dostaje sygnał, że użytkownik znalazł na naszej stronie tego, czego szukał, a wtedy nasza witryna zyskuje na wartości.

Jaki link jest wartościowy pod kątem SEO?

Podsumowując część o warunkach decydujących o tym czy dany link jest dobry, możemy dojść do pewnego wniosku.

Link, który chcemy pozyskać powinien pochodzić z wartościowej strony o dobrym profilu, mieć nadany atrybut dofollow oraz dawać nam szansę na wygenerowanie naturalnego ruchu.

Metody pozyskiwania wartościowych linków

We wcześniejszej części artykułu omówiłem czynniki, które mają wpływ na to, czy dana strona jest warta umieszczenia na niej linku, czy też nie. Teraz możemy przejść do metod pozyskiwania wartościowych linków. Warto dywersyfikować ich źródła, gdyż takie działanie przyniesie najlepsze efekty.

Link building na forach internetowych

Budowanie linków w oparciu o fora internetowe jest dość ryzykownym oraz ciężkim rozwiązaniem (nie dyskwalifikuje to jednak tej metody). Powód jest dość prosty – duża część for internetowych jest miejscem spamu, a co za tym idzie linki z takiego miejsca nie są dla nas wartościowe. Z drugiej strony fora, które nie są spamerskie, są moderowane, a co za tym idzie – moderatorzy/ administratorzy często usuwają posty z linkiem.

Z tej racji znalezienie dobrego forum (dobrego pod kątem budowania linków) jest bardzo ciężkim zadaniem, ale oczywiście wartym poświęcenia czasu. Forum, na którym udzielają się normalni użytkownicy, gdzie powstają naturalne dyskusje oraz można podzielić się linkiem z innymi, to miejsce idealne do umieszczenia odnośnika do swojej strony.

Po pierwsze zdobywamy wartościowy link pod kątem SEO, a po drugie (pod warunkiem, że post jest dobrze napisany) zdobędziemy naturalny ruch na swoją stronę, który może przełożyć się na wygenerowanie sprzedaży.

Forum internetowe możemy znaleźć na kilka sposobów.

Pierwszym z nich jest ręczne wyszukiwanie – dokładnie tak samo jak szukamy innych informacji w wyszukiwarce. Metoda ta jest najprostsza, jednakże w niektórych sytuacjach może być nam ciężko znaleźć odpowiednie forum.

Szukanie for w Google

Wyszukiwanie przy pomocy wyszukiwarki możemy wnieść na wyższy poziom korzystając ze specjalnych operatorów intitle oraz inurl.

Operator intitle ograniczy wyszukiwania do stron, które w tytule zawierają wybraną frazę. Możemy go wykorzystać do wyszukania forum internetowego. Większość takich miejsc w tytule zawiera właśnie frazę „forum”. Drugim często powtarzalnym schematem jest występowanie frazy „forum” w adresie URL.

Tak więc by wyszukać forum internetowego, na którym znajdziemy pożądaną frazę musimy w wyszukiwarce wpisać następującą formułę:

Operatory wyszukiwania w Google

Symbol „|” oznacza wyrażenie logiczne OR – czyli jeden z dwóch warunków musi być prawdziwy, by wynik został wyświetlony. Na powyższym przykładzie oznacza to, że Google wyświetli nam strony, które w tytule lub adresie URL posiadają frazę „forum”, a w treści strony znajduje się fraza „pozycjonowanie”.

Wyniki wyszukiwania z użyciem specjalnych operatorów

Kolejnym sposobem na znalezienie forum internetowego, które stanowiłoby dobre miejsce do umieszczenia linku jest analiza działań konkurencji przy użyciu narzędzia MajesticSEO.

Konkurencyjne firmy, które widnieją wysoko w wynikach wyszukiwania, z pewnością mają prowadzone działania SEO, co jest dla nas możliwością znalezienia miejsca do publikacji linku na forum internetowym (oraz w innych miejscach).

Swojego konkurenta możemy znaleźć m.in. poprzez ręczne sprawdzenie wyników wyszukiwania oraz analizę pierwszych pozycji.

Po wybraniu strony, którą chcemy sprawdzić przechodzimy do sekcji Backlinks w narzędziu MajesticSEO, a następnie szukamy miejsc, w których występuje fraza „Forum”.

Analiza backlinków w Majesticu

W ten sposób możemy oczywiście szukać innych miejsc do umieszczenia linku do własnej strony.

Publikacje artykułów na zewnętrznych portalach

Umieszczanie własnej treści na zewnętrznych stronach to doskonały sposób na pozyskanie wartościowego linku. W odróżnieniu od for internetowych – tutaj istnieje mniejsza szansa na to, że link zostanie usunięty.

Oczywiście znalezienie odpowiedniego portalu nie jest takie proste, ponieważ musimy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników.

Zacznijmy od najważniejszego – czyli tematyki danej strony. Google o wiele lepiej traktuje linki, które pochodzą z tematycznie powiązanej witryny. Rozumieć przez to należy, że jeżeli prowadzimy działania SEO dla klienta zajmującego się czyszczeniem tapicerek samochodowych, to nie będziemy chcieli publikować artykułu z linkiem na portalu/ blogu o tematyce parentingowej. W takiej sytuacji najlepiej będzie znaleźć internetowy serwis motoryzacyjny, który posiada specjalną sekcję z artykułami.

Portale możemy wyszukiwać ręcznie, ale o wiele wygodniejszą opcją jest skorzystanie z oferty serwisów gromadzących strony chcące umieścić u siebie publikacje. Dobrym przykładem tego typu platformy jest WhitePress, na której to możemy przeglądać tysiące blogów oraz stron internetowych gotowych do przyjęcia naszego artykułu.

WhitePress pozwala nam na filtrowanie wyników według wielu kryteriów – ceny publikacji, tematyki portalu, regionu, ilości użytkowników w skali miesiąca oraz profilu linków. Wszystkie te czynniki są ważne dla osoby zlecającej publikację.

Filtry wyszukiwania WhitePress

Odpowiednie dostosowanie filtrów pod pozycjonowaną stronę pozwoli nam na zdobycie bardzo wartościowego linku.

Przykładowo – dla klienta z branży medycznej wybierzemy kategorię „Zdrowie, medycyna”. Ważnym czynnikiem jest również cena, jaką możemy zapłacić za pojedynczą publikację. Umieszczenie artykułu na dobrym, tematycznym portalu może wiązać się z wydaniem sporej ilości gotówki.

Oczywiście – znajdziemy serwis, na którym publikacja kosztuje około 50-60 zł brutto, ale równie dobrze, możemy znaleźć portal, gdzie przyjdzie nam zapłacić nawet kilka tysięcy złotych. Wszystko więc zależne jest od budżetu, jakim dysponujemy.

W przypadku WhitePress-a, jak i wielu innych platform, edycja opublikowanego artykułu jest ograniczona, tj. mamy możliwość darmowego wprowadzenia zmian przez określony czas. Po jego przekroczeniu chcąc zmienić nawet jedno zdanie w treści zobowiązani będziemy do dokonania kolejnej (oczywiście mniejszej) zapłaty.

Artykuły na zewnętrznych portalach stanowią bardzo dobre źródło pozyskiwania linków, pod warunkiem, że nasza treść zostanie opublikowana na „żywym” serwisie, a nie czyimś zapleczu niegenerującym ruchu oraz posiadającym bardzo słaby profil linków.

Link building relacyjny

Link building relacyjny, jak sama nazwa wskazuje, polega na budowaniu relacji pomiędzy stronami. Oczywiście ta relacja nie musi działać na zasadzie „przyjaźni” z inną stroną. W tym przypadku polega to na odnalezieniu tematycznie powiązanej strony oraz zwrócenia się z prośbą o podlinkowanie naszego contentu lub strony głównej.

Naturalnie prośba ta nie może polegać na napisaniu prostego maila wyglądającego mniej więcej tak:

„Dzień dobry,

Prowadzimy stronę, która tematycznie pasuje do Państwa strony.

Czy możemy prosić o udostępnienie naszego linku?”

Taka wiadomość nie wygląda naturalnie, a przede wszystkim – nie ma szans, by ktokolwiek potraktował ją poważnie. Postawmy się w roli odbiorcy – sprawdzamy skrzynkę pocztową i widzimy wiadomość od nieznajomej osoby. Wiadomość, która wygląda tak jak ta powyżej. Jakie są nasze odczucia? Prawdopodobnie odbierzemy to jako spam lub natręctwo i już nigdy od tej osoby nie odbierzemy e-maila.

Jak więc powinna wyglądać wiadomość do administratora danej strony? Załóżmy, że portal prowadzi własnego bloga, na którym publikuje autorskie treści. Tak się składa, że my również mamy bloga. Sprawdźmy o czym pisze autor i czy coś pokrywa się z naszą treścią – być może na jakiś temat napisaliśmy o wiele więcej, czy też poruszyliśmy temat, o którym odbiorca maila tylko wspomniał – to dla nas idealna okazja na zdobycie linku. Przykładowo na naszym blogu mamy długi i wyczerpujący temat wpis o silnikach BMW oraz ich serwisie, zaś nasz „cel” w swojej publikacji o autach BMW napisał tylko kilka zdań na ten temat.

Przejdźmy więc do napisania e-maila, który daje nam duże szanse na pozyskanie linku relacyjnego.

„Dzień dobry,

kontaktuję się z Państwem w sprawie artykułu na Państwa blogu (link do wpisu).

Uważam, że treść jest wyczerpująca i porusza wszystkie najważniejsze informacje dotyczące aut marki BMW. Moją szczególną uwagę zwróciła część o trzeciej generacji aut – zgadzam się z argumentem, że popularność modelu E36 wpłynęła na jej cenę oraz renomę. Nie bez powodu – auta te cechują się niesamowitą wytrzymałością oraz niskimi kosztami eksploatacji.

Zauważyłem jednak, że na temat silników w autach marki BMW w Państwa artykule nie znajduje się wiele szczegółowych informacji. Sam jestem zapalonym motomaniakiem i prowadzę bloga na ten temat. Niedawno opublikowałem wpis, w którym szczegółowo opisuję niemalże wszystkie modele silników z aut BMW – wspominam o podziale silników na serie, ich wadach, zaletach oraz najczęstszych usterkach.

Uważam, że Państwa czytelnicy chcieliby się dowiedzieć więcej na ten temat, dlatego też piszę z zapytaniem – czy może chcieliby Państwo wspomnieć o moim artykule w swoim wpisie? Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli szukać w internecie informacji na temat silników – wystarczy, że przejdą do konkretnego artykułu podanego u Państwa na blogu.

Link do mojego wpisu: adres url.

Z poważaniem.

Kamil Siegień.”

Linki relacyjne możemy również zdobywać nie posiadając własnego bloga – w końcu nie każda strona musi go mieć. W takim przypadku możemy poszukać w internecie (za pomocą operatorów Google lub narzędzi takich jak Brand24) wzmianek o naszej firmie lub naszej branży.

Istnieją serwisy, które są swego rodzaju bazami placówek (nie tylko – prócz tego prowadzą inną działalność na stronie) i na swoim portalu publikują dane firm z danej branży. Jeżeli znajdziemy taką listę, to możemy skontaktować się z administratorem w celu umieszczenia danych naszej firmy (wraz z adresem WWW).

Ten rodzaj link-buildingu stosujemy dla wielu naszych klientów, w tym dla ośrodka zajmującego się leczeniem uzależnień i depresji. Dzięki przeanalizowaniu działań konkurencji oraz operatorom wyszukiwania odnaleźliśmy dobre miejsce do zamieszczenia linku.

Administratorzy na łamach swojego serwisu publikują wyczerpujące artykuły poruszające tematy uzależnień, psychologii oraz psychoterapii. Portal posiada również spis ośrodków odwykowych w całej Polsce – uznaliśmy, że to szansa na zdobycie linku, więc od razu napisaliśmy e-maila.

Mail SEO

Kilka dni później otrzymaliśmy odpowiedź, że wpis został dodany. Co ważne – link ma nadany atrybut dofollow, a profil linków jest bardzo dobry.

link-relacyjny

profil-linkow-psychologia

Prowadząc działania dla firmy, która jest już rozpoznawana w sieci, możemy również przy pomocy narzędzia Brand24 poszukiwać wzmianek o danym brandzie. Jeżeli jakiś serwis wspomni o naszej firmie na łamach swojego portalu, to możemy zwrócić się z prośbą o dodanie linku do naszej witryny.

Tworzenie wysokiej jakości contentu

Ostatnim z opisywanych w tym artykule sposobem na zdobycie bardzo dobrego linku jest tworzenie contentu w bardzo wysokiej jakości na własnej stronie.

Możemy tworzyć wiele rodzajów treści – raporty, analizy czy też poradniki. To, co zostanie opublikowane na naszej stronie zależy wyłącznie od nas. Omówmy więc kilka typów treści oraz jak się to ma do pozycjonowania.

Raporty i analizy

Tworzenie raportów i analiz (oczywiście popartymi konkretnymi danymi, a nie domysłami twórcy) to dobry sposób na zdobycie wartościowego linku. Jeżeli na łamach swojego serwisu opublikujemy wyczerpujący raport na konkretny temat, który będzie zawierał wszelkiego rodzaju grafy i wykresy, tabele oraz dane liczbowe, to mamy dużą szansę na to, że ktoś inny pisząc na podobny temat, w treści swojego artykułu załączy link prowadzący do naszej publikacji.

Oczywiście nie musimy czekać na to, by ktoś sam znalazł i podzielił się na swojej stronie naszym linkiem. Możemy sami szukać miejsc, w których chcielibyśmy umieścić odnośnik do naszej witryny.

Twórcy, którzy dbają o swoich użytkowników stale rozwijają treść na swojej stronie, więc nawet jeśli znajdziemy artykuł sprzed dwóch lat to możemy skontaktować się z autorem. Pamiętajmy o tym, by odpowiednio uargumentować naszą prośbę. Podobnie jak w przypadku linków relacyjnych – nie piszmy dwuzdaniowego maila. Postarajmy się jak najbardziej spersonalizować naszą wiadomość oraz udowodnić autorowi, że nasza treść (w tym przypadku raport lub analiza) jest warta podlinkowania.

Evergreen content

Evergreen content to w wolnym tłumaczeniu wiecznie aktualna i użyteczna treść. Rolą takiego contentu jest stałe generowanie ruchu i leadów oraz wywołanie w czytelniku potrzeby podzielenia się daną treścią ze znajomymi poprzez social media lub na własnej stronie.

By treść kwalifikowała się jako evergreen content musi spełnić kilka ważnych warunków:

  • Jakość – tworząc treść musimy przede wszystkim skupić się na jej jakości. I choć brzmi to banalnie, to wielu twórców zapomina o tym czynniku pisząc krótki artykuł, który zawiera nielogiczne i bezsensowne zdania. Czytelnikowi musimy dostarczyć konkretne oraz użyteczne dane, co oznacza unikanie niepotrzebnych informacji, których zadaniem jest jedynie wypełnienie tekstu. Bardzo dobrym pomysłem jest odwoływanie się do różnych analiz, raportów i badań (pamiętając o podaniu źródła) – użytkownicy lubią czytać autentyczne informacje, a nie domysły autora.
  • Treść musi być odpowiedzią na potrzeby użytkowników – jeżeli naszym artykułem rozwiążemy czyjś problem lub pomożemy czytelnikowi w jakikolwiek sposób, to mamy o wiele większą szansę na odniesienie sukcesu.
  • Czytelność – pisząc długi oraz merytoryczny artykuł musimy również pamiętać o tym, by tekst był możliwie jak najbardziej czytelny dla użytkownika. Stosujmy śródtytuły, pogrubienia i odwołania oraz wstawmy kilka użytecznych grafik (dotyczących tematyki – mogą to być na przykład wykresy, które w prosty sposób przekazują nawet ciężkie w zrozumieniu dane).
  • Tytuł oraz opis treści – pod żadnym pozorem nie stosujmy clickbaitowych tytułów oraz opisów. Użytkownik, który poczuje się oszukany, prawdopodobnie wyjdzie z naszej strony równie szybko, co na nią wszedł i już nigdy do nas nie wróci – tym samym my stracimy nowego użytkownika, który mógł nam wygenerować leada.
  • Metodyka pisania – nie możemy zapomnieć o tym, by treść pisać pod kątem SEO. Oczywiście nie możemy przesadzać – sztucznie nasycony słowami kluczowymi tekst nie jest atrakcyjny dla oka i może spowodować negatywne emocje wśród użytkowników. Zależnie od długości artykułu powinniśmy użyć kilka razy frazy kluczowej oraz w miarę możliwości linki wewnętrzne do innych podstron w obrębie naszej domeny.
  • Tematyka treści – tworząc evergreen content musimy pamiętać o tym, by opisywany przez nas temat nie był chwilowy. Rozumieć przez to należy to, że powinniśmy pisać o czymś, co jest trwałe. Przykładowo – poradnik o tym, co warto zobaczyć na jarmarku bożonarodzeniowym we Wrocławiu jest bardzo złym pomysłem na evergreen content – ten wpis będzie na nas „pracował” tylko przez określony czas. Mało kto będzie szukał informacji na ten temat przez większość roku.

Tworzenie evergreen contentu to dla nas szansa nie tylko na zdobycie naturalnego ruchu z Google, ale również na to, by ktoś podzielił się naszą treścią na swojej stronie, co wiąże się z pozyskaniem bardzo wartościowego linku (to zaś ma wpływ na wyniki SEO).

White paper

White paper to dokument, który w żaden sposób nie pełni roli sprzedażowej czy promocyjnej. Zadaniem raportu jest przekazanie użytkownikowi najważniejszych informacji na temat działalności firmy. Dla przedsiębiorstwa to okazja, by pochwalić się swoimi projektami, osiągnięciami oraz innymi danymi, które mogą świadczyć o profesjonalizmie firmy.

White paper pisany jest w oficjalny i techniczny sposób. W takim dokumencie nie ma miejsca na własne uwagi, spostrzeżenia czy zwracanie się do użytkownika na „Ty”. Większość takich dokumentów pisana jest na wzór opracowania naukowego (raport), które w prosty sposób przekazuje czytelnikowi osiągnięcia firmy.

Wydawać by się mogło, że white paper nie ma bezpośredniego wpływu na zdobywanie linków. Jest to jednak błędne myślenie. Dla nas, jako autorów takiego dokumentów, jest to szansa na zdobycie bardzo silnego i wartościowego linku. W jaki sposób? Przykładowo – zdarza się, że twórcy stron/ blogów chcą opublikować wysokiej jakości content przykładowo o agencjach SEO w Polsce. My, jako agencja SEO posiadająca taki dokument, możemy się odezwać do twórcy takiego wpisu, jednocześnie załączając swój white paper z prośbą o podlinkowanie.

Skuteczne prowadzenie działań link buildingowych – podsumowanie

Opierając swoje działania link-buildingowe na czterech powyższych metodach możemy być pewni tego, że z czasem przyniosą one oczekiwane efekty. Oczywiście pod warunkiem, że sieć linków będziemy budowali systematycznie, a każdy zdobyty odnośnik będzie pochodził ze strony z dobrym profilem linków.

Roboty wyszukiwarek coraz bardziej zwracają uwagę na jakość linków, a nie na ich ilość, dlatego też przy planowaniu strategii budowania linków, a także jej egzekucji, powinniśmy poświęcić wystarczająco dużo czasu na to, by znaleźć odpowiednie miejsca do zamieszczenia linku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *