Budżet na kampanie reklamowe w Google Ads

Jak go dobrze rozplanować?

Jak dobrze rozplanować budżet na kampanie reklamowe w Google Ads?

Google Ads jest to system reklamowy służący do planowania, uruchamiania oraz wyświetlania reklam sponsorowanych, które dają możliwość dotarcia do potencjalnego klienta.  Za pośrednictwem tego narzędzia można prowadzić kampanie w sieci wyszukiwania Google, na stronach partnerów reklamowych serwisu i na YouTube, a także kampanie produktowe i Google Sponsored Promotions skierowane do użytkowników poczty Gmail. Prezentujemy, na czym polega skuteczne planowanie kampanii reklamowej, z czego wynikają koszty dla reklamodawcy i jaki jest najlepszy sposób na optymalizacje budżetu kampanii w Google Ads.

Czym jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy firmy Google, służący do planowania, uruchamiania oraz wyświetlania reklam sponsorowanych. Narzędzie to pozwala prowadzić różnorodne kampanie dające możliwość dotarcia do potencjalnego klienta we wszystkich obszarach sieci. Reklamy w Google Ads pomagają skłonić użytkownika do określonego działania, co przekłada się na wymierne korzyści dla reklamodawcy. Do głównych zalet tego systemu należą:

  • możliwość samodzielnego ustalenia wysokości budżetu kampanii z podziałem na sumy przeznaczone do wydania w ciągu dnia, tygodnia czy też miesiąca,
  • wybór rodzaju rozliczenia – za tysiąc wyświetleń (CPM) lub za jedno kliknięcie (CPC),
  • możliwość samodzielnego decydowania o tym,  wyświetlona zostanie reklama,
  • opcja włączenia i wyłączenia reklam Google Ads w dowolnym momencie.

Kampania reklamowa w Google Ads może zostać uruchomiona z dnia na dzień, dając przy tym natychmiastowe efekty w postaci wzrostu widoczności strony internetowej firmy.

Poznaj możliwości, jakie daje realizacja kampanii Google Ads!

Kampanie, jakie można prowadzić za pośrednictwem Google Ads

Google Ads pozwala na emisję reklam w różnych formach. Wykorzystywane są:

  • reklamy tekstowe zawierające zachęcający do kliknięcia opis,
  • reklamy graficzne w postaci zdjęć, grafik oraz gifów,
  • reklamy wideo w formie krótkich filmików,
  • reklamy generujące połączenia, które promują kontakt telefoniczny i pozwalają na wykonanie telefonu do przedsiębiorstwa za pomocą jednego kliknięcia,
  • reklamy elastyczne, które dopasowują zakres udostępnianych informacji do miejsca, w jakim są wyświetlane,
  • reklamy aplikacji – promujące aplikację i pozwalające pobrać ją na urządzenie za pomocą jednego kliknięcia.

Niezależnie od formy, reklamy za pośrednictwem Google Ads mogą być wyświetlane użytkownikom w różny sposób. Do najpopularniejszych metod prowadzenia kampanii reklamowych w tym serwisie należą zamieszczanie reklam w sieci wyszukiwania Google, reklamy typu display na stronach partnerów reklamowych Google, reklamy w serwisie YouTube, reklamy produktowe, a także Google Sponsored Promotions.

Reklama w sieci wyszukiwania Google

Reklama w sieci wyszukiwania Google jest oznaczona zielonym lub czasami żółtym znaczkiem z napisem „reklama”. Sponsorowane linki wyświetlają się zarówno na samej górze strony wyników wyszukiwania, jak i na dole. Użytkownik wchodzi w kontakt z tego typu reklamami regularnie, w trakcie codziennego korzystania z sieci.

Reklama na stronach partnerów reklamowych Google

Reklama stanowiąca część kampanii prowadzonej przy pomocy Google Ads może być wyświetlana na powierzchniach reklamowych innych stron internetowych będących stronami partnerów reklamowych Google. Są to portale o różnej wielkości i tematyce, dzięki czemu istnieje możliwość dotarcia do zróżnicowanych grup użytkowników.

Reklama na stronach partnerów reklamowych Google występuje w postaci banerów kierujących do witryny reklamodawcy, umiejscowionych między akapitami lub obok tekstu, a także pełnoekranowych, pojawiających się w tle lub typu pop-up. Banery te mogą przybierać formę zarówno tekstową, jak i graficzną, popularne jest również wykorzystanie banerów dynamicznych dostosowujących się o specyfiki konkretnej powierzchni reklamowej.

reklama display

Przykład reklamy typu display na stronach partnerów

Reklama na serwisie YouTube

Google Ads oferują również reklamę w YouTube, który miesięcznie regularnie odwiedza blisko 16 milionów Polaków, co decyduje o wysokim potencjale reklamowym serwisu. Za pośrednictwem tego portalu można dotrzeć do potencjalnych klientów stosunkowo niskim kosztem. Do wyboru reklamodawcy są różne formaty materiałów promocyjnych:

  • spoty niemożliwe do pominięcia,
  • spoty z możliwością pominięcia po 5 sekundach odtwarzania,
  • bumpery, czyli sześciosekundowe filmy promocyjne będące nakładkami reklamowymi pojawiającymi się podczas wyświetlania właściwego filmu.
Reklama na serwisie YouTube

Przykład reklamy na serwisie YouTube

Reklama produktowa

Przez Google Ads można przedstawić ofertę firmy przy pomocy kampanii produktowej. Reklama tego typu obejmuje:

  • zdjęcia produktu,
  • nazwę produktu,
  • cenę produktu,
  • przekierowanie na podstronę sklepu, gdzie można dokonać zakupu danego towaru.

Pozwala ona klientowi zdobyć podstawowe dane na temat interesującego go produktu bez konieczności wchodzenia na stronę sprzedawcy. Reklamy produktowe wyświetlane są na górze lub po prawej stronie listy wyników wyszukiwania, a także w zakładce Google Zakupy. Dzięki temu oferta jest doskonale widoczna dla potencjalnego klienta, co zwiększa szansę na jego odwiedziny na stronie internetowej firmy.

reklama produktowa google ads

Przykład reklamy produktu

Google Sponsored Promotions

Przy pomocy Google Ads firma może reklamować swoje produkty i usługi także za pośrednictwem kampanii Google Sponsored Promotions, czyli reklam skierowanych do użytkowników poczty Gmail, które wyświetlają się w górnej części skrzynki odbiorczej lub są wysyłane w formie newslettera i zapisywane w zakładce „Oferty”.

Google Sponsored Promotions

Przykład reklamy Google Sponsored Promotions

Rozplanowanie budżetu na kampanię reklamową

Budżet na kampanię reklamową w Google Ads wyznacza limit obciążeń w ramach konkretnej kampanii. Powinna być to średnia kwota, jaką dana firma jest w stanie wydawać każdego dnia. W planowaniu budżetu kampanii należy brać pod uwagę kilka czynników.

Od czego zależy budżet kampanii?

Budżet kampanii w Google Ads jest kwestią indywidualną. Wpływ mają na niego czynniki regulujące koszt usług, takie jak:

  • branża,
  • konkurencja w branży,
  • rodzaj produktu,
  • grupa docelowa,
  • obszar wyświetlania reklam,
  • częstotliwość wyświetlania reklam,
  • jakość kampanii,
  • cele kampanii,
  • struktura kampanii,
  • czas trwania kampanii,
  • ilość uruchomionych kampanii,
  • wprowadzane zmiany,
  • długość okresu testowego.

Jak dobrze opracować budżet kampanii?

Do opracowania budżetu kampanii w Google Ads niezbędne jest przeprowadzenie testów, które pozwolą ustalić najlepszą strategię, najskuteczniejszy rodzaj kampanii, odpowiednie słowa kluczowe, a także stawki i wiele innych elementów składających się na ostateczny koszt kampanii reklamowej.

Korektę budżetu można przeprowadzić po uzyskaniu wstępnych danych dotyczących przełożenia kliknięć użytkowników na działania podejmowane przez nich w witrynie firmy, czyli zakupy, subskrypcje czy też wypełnianie formularzy. By dowiedzieć się, czy budżet przeznaczony na reklamę pozwala w osiągnięciu celów reklamodawcy, warto skorzystać z Google Analytics – darmowego narzędzia pozwalającego zobaczyć, co konsumenci zrobili po kliknięciu w reklamę i odwiedzeniu witryny firmy.

Napisz do nas – przestawimy Ci naszą ofertę przeprowadzenia kampanii w Google Ads

Ile firma powinna przeznaczyć na kampanię reklamową w Google Ads?

Nie próbuj określić minimalnej ani maksymalnej kwoty, jaką należy przeznaczyć na kampanię z użyciem Google Ads. Kluczowym czynnikiem decyzyjnym jest zawsze cel biznesowy, jaki chce osiągnąć dana firma. Zgodnie z oficjalnymi zaleceniami firmy Google, początkujący reklamodawcy powinni ustalić średni dzienny budżet na kampanię reklamową w wysokości od 10 do 50 złotych. Dalsze wydatki w tym zakresie zależą od opisanych wcześniej czynników oraz analizy wyników w trakcie okresu testowego.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB