Case study pozycjonowania w Norwegii

Serwis GASTRO-LINE.no

Case study pozycjonowania serwisu w Norwegii – GASTRO-LINE.no

W pierwszej połowie 2015 roku wdrożyliśmy sklep internetowy umożliwiający sprzedaż urządzeń i akcesoriów online. W lipcu 2015 roku opracowaliśmy kompleksową strategię działań związanych z pozycjonowaniem sklepu gastro-line.no w Google.no.

Informacja o kliencie

Gastro-Line jest firmą oferująca swoje produkty i usługi na terenie całej Norwegii. Głównym celem spółki jest sprzedaż sprzętu i akcesoriów gastronomicznych oraz ich serwisowanie. Na początku 2015 roku firma sprzedawała produkty przez swoją stronę internetową oraz przez popularne serwisy ogłoszeniowe typu finn.no. W wyniku przeprowadzonych konsultacji klientowi została zaprezentowana kompleksowa strategia rozszerzenia możliwości sprzedażowych przy pomocy narzędzi marketingu internetowego.

gastroline_www_scr_1

Główne cele kampanii SEO

Najważniejszym celem kampanii SEO było osiągnięcie czołowych pozycji na frazy ogólne, które w języku polskim można określić jako „urządzenia/sprzęt gastronomiczny”: Storkjøkkenutstyr, Storkjøkken utstyr, Gastro storkjøkken, Storkjøkken, Dagligvare utstyr oraz lokalne dla Oslo, Moss, Østfold. Niniejsze frazy zostały wybrane na podstawie największej ilości wyszukiwań fraz powiązanych tematycznie z oferowanym asortymentem. Dodatkowo celem było także wyprzedzenie konkurencji w naturalnych wynikach wyszukiwań Google oraz zwiększenie ilości przeprowadzanych transakcji online.

Stan początkowy

W lipcu 2015 roku domena gastro-line.no nie zajmowała wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Ruch pochodzący z naturalnych wyników był znikomy. Domena posiadała jedynie 3 linki dochodzące do strony głównej. Poniżej znajduje się zrzut ekranu z panelu monitorującego pozycje w Google, przedstawiający stan początkowy (lipiec 2015):

Gastro-lipiec2015Etap I – Optymalizacja witryny

Pierwszym naturalnym etapem rozpoczęcia kampanii SEO dla sklepu była odpowiednia optymalizacja, która została wykonana na podstawie przeprowadzonego przez nas audytu SEO. Trzeba jednak podkreślić, że optymalizacja jest procesem ciągłym i zmiany na stronie sklepu były wprowadzane systematycznie.

Kluczowe zmiany obejmowały m.in.:
  • optymalizację Meta Tagów,
  • optymalizację znaczników Title,
  • zwiększenie szybkości ładowania się strony sklepu,
  • optymalizację opisów grafik,
  • optymalizację nagłówków,
  • usunięcie błędów witryny,
  • optymalizację kategorii i podstron statycznych,
  • wzmocnienie linkowania wewnętrznego,
  • optymalizację podstron produktowych,
  • wzbogacenie witryny o unikalną treść.

Docelowa optymalizacja sklepu pod kątem pozycjonowania zakończyła się po około dwudziestu dniach prac. Dodatkowe zmiany optymalizacyjne były wykonywane na bieżąco w trakcie trwania kampanii.

Etap II – Linkbuilding

Po wprowadzeniu kluczowych zmian optymalizacyjnych można było przystąpić do kolejnego etapu kampanii SEO – linkbuildingu.

Kluczowe źródła pozyskiwania odnośników to:

  • publikacje w wartościowych, tematycznych serwisach;
  • wartościowy marketing szeptany na forach dyskusyjnych;
  • tworzenie zaplecza, w tym zaplecza tematycznego;
  • pozycjonowanie relacyjne;
  • inne źródła, m.in. wartościowe katalogi stron i firm.

Pozyskiwanie linków trwało kilka miesięcy. Linki posiadały zróżnicowany profil oraz anchor text, dzięki czemu linkowanie spełniało wymagania white hat seo.

Efekty kampanii SEO

Po sześciu miesiącach działań SEO dla sklepu Gastro-Line.no, udało się nam uzyskać zadowalające efekty dla bardzo konkurencyjnych fraz ogólnych. Domena Gastro-Line.no osiągnęła pozycje TOP6 dla wszystkich fraz, dla których prowadzona była kampania. Poniższa grafika przedstawia zrzut ekranu z panelu monitorującego pozycje w Google.no – stan na marzec 2015:

gastro-marzec2016Dodatkowo witryna osiągnęła wysokie pozycje dla fraz produktowych:

  • Kjølemonter,
  • Rustfritt utstyr,
  • Pizzautstyr,

i innych.

Z całą stanowczością można stwierdzić, iż cele strategii SEO zostały osiągnięte. W efekcie pozycjonowania ruch na stronie klienta zaczął systematycznie rosnąć – trend ten w dalszym ciągu się utrzymuje. Co niezwykle ważne, odwiedzający pozyskani za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania, charakteryzują się wysokim zaangażowaniem – odnotowujemy prawie pięciominutowy średni czas spędzony na stronie. Dodatkowo stale zwiększa się ilość przeprowadzanych transakcji online. W przyszłości planowane jest wdrożenie kampanii Google Zakupy oraz pozycjonowanie fraz produktowych. Posiadamy informację od klienta o pełnym sukcesie przeprowadzonej kampanii, dzięki czemu współpraca nadal jest kontynuowana.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB