W pierwszej połowie 2015 roku wdrożyliśmy sklep internetowy umożliwiający sprzedaż urządzeń i akcesoriów online. W lipcu 2015 roku opracowaliśmy kompleksową strategię działań związanych z pozycjonowaniem sklepu gastro-line.no w Google.no.
Gastro-Line jest firmą oferująca swoje produkty i usługi na terenie całej Norwegii. Głównym celem spółki jest sprzedaż sprzętu i akcesoriów gastronomicznych oraz ich serwisowanie. Na początku 2015 roku firma sprzedawała produkty przez swoją stronę internetową oraz przez popularne serwisy ogłoszeniowe typu finn.no. W wyniku przeprowadzonych konsultacji klientowi została zaprezentowana kompleksowa strategia rozszerzenia możliwości sprzedażowych przy pomocy narzędzi marketingu internetowego.
Najważniejszym celem kampanii SEO było osiągnięcie czołowych pozycji na frazy ogólne, które w języku polskim można określić jako „urządzenia/sprzęt gastronomiczny”: Storkjøkkenutstyr, Storkjøkken utstyr, Gastro storkjøkken, Storkjøkken, Dagligvare utstyr oraz lokalne dla Oslo, Moss, Østfold. Niniejsze frazy zostały wybrane na podstawie największej ilości wyszukiwań fraz powiązanych tematycznie z oferowanym asortymentem. Dodatkowo celem było także wyprzedzenie konkurencji w naturalnych wynikach wyszukiwań Google oraz zwiększenie ilości przeprowadzanych transakcji online.
W lipcu 2015 roku domena gastro-line.no nie zajmowała wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Ruch pochodzący z naturalnych wyników był znikomy. Domena posiadała jedynie 3 linki dochodzące do strony głównej. Poniżej znajduje się zrzut ekranu z panelu monitorującego pozycje w Google, przedstawiający stan początkowy (lipiec 2015):
Pierwszym naturalnym etapem rozpoczęcia kampanii SEO dla sklepu była odpowiednia optymalizacja, która została wykonana na podstawie przeprowadzonego przez nas audytu SEO. Trzeba jednak podkreślić, że optymalizacja jest procesem ciągłym i zmiany na stronie sklepu były wprowadzane systematycznie.
Docelowa optymalizacja sklepu pod kątem pozycjonowania zakończyła się po około dwudziestu dniach prac. Dodatkowe zmiany optymalizacyjne były wykonywane na bieżąco w trakcie trwania kampanii.
Po wprowadzeniu kluczowych zmian optymalizacyjnych można było przystąpić do kolejnego etapu kampanii SEO – linkbuildingu.
Kluczowe źródła pozyskiwania odnośników to:
Pozyskiwanie linków trwało kilka miesięcy. Linki posiadały zróżnicowany profil oraz anchor text, dzięki czemu linkowanie spełniało wymagania white hat seo.
Po sześciu miesiącach działań SEO dla sklepu Gastro-Line.no, udało się nam uzyskać zadowalające efekty dla bardzo konkurencyjnych fraz ogólnych. Domena Gastro-Line.no osiągnęła pozycje TOP6 dla wszystkich fraz, dla których prowadzona była kampania. Poniższa grafika przedstawia zrzut ekranu z panelu monitorującego pozycje w Google.no – stan na marzec 2015:
Dodatkowo witryna osiągnęła wysokie pozycje dla fraz produktowych:
i innych.
Z całą stanowczością można stwierdzić, iż cele strategii SEO zostały osiągnięte. W efekcie pozycjonowania ruch na stronie klienta zaczął systematycznie rosnąć – trend ten w dalszym ciągu się utrzymuje. Co niezwykle ważne, odwiedzający pozyskani za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania, charakteryzują się wysokim zaangażowaniem – odnotowujemy prawie pięciominutowy średni czas spędzony na stronie. Dodatkowo stale zwiększa się ilość przeprowadzanych transakcji online. W przyszłości planowane jest wdrożenie kampanii Google Zakupy oraz pozycjonowanie fraz produktowych. Posiadamy informację od klienta o pełnym sukcesie przeprowadzonej kampanii, dzięki czemu współpraca nadal jest kontynuowana.
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.