Media społecznościowe i SEO

Dlaczego wyszukiwarka i social media potrzebują siebie nawzajem?

Dlaczego wyszukiwarka i social media potrzebują siebie nawzajem?

Od kilku lat trwa debata nad powiązaniem SEO oraz social mediów – dwóch kluczowych narzędzi w digital marketingu. Omawiamy to zagadnienie, a także rozwiewamy wątpliwości co do oddzielenia ich od siebie. W artykule przybliżamy wskazówki, które warto wykorzystać podczas prowadzenia mediów społecznościowych. Pozwalają one przenieść się na wyższe miejsce w rankingu. Sprawdź jak to osiągnąć.

Sporo osób uważa, że wyszukiwarka i media społecznościowe to dwie różne sprawy – funkcjonujące niezależnie od siebie. Jest to jednak podejście, które może okazać się zgubne, ponieważ łączy je zdecydowanie więcej niż dzieli. Przede wszystkim zarówno wyszukiwarka, jak i media społecznościowe działają tylko dzięki pomocy Internetu. Bez dostępu do środowiska sieciowego praktycznie nie istnieją.

Zapytaj o marketing dla Twojej marki!

Media społecznościowe i SEO

Media społecznościowe i SEO to dwa ściśle powiązane ze sobą elementy. Ich głównym celem jest zapewnienie użytkownikowi najlepszej i zarazem najbardziej mu potrzebnych treści. Wspólnie tworzą one duet, bez którego niemożliwe byłoby tak wygodne korzystanie z dobrodziejstw Internetu. Ponadto jest to niezwykle skuteczne narzędzie w internetowej działalności marketingowej.

Z mediów społecznościowych korzysta około 3 mld osób! Jest to wielka rzesza użytkowników skupiona wokół kilku narzędzi, które wykorzystywane jest przez nich do kontaktu z innymi, rozrywki a niekiedy nawet do pracy.  Liczba godzin spędzana przed ekranem telefonu lub monitorem komputera sprawia, że są to doskonałe narzędzia do przekazywania różnego rodzaju informacji. Mądre i skuteczne podejście marketingowe firm i instytucji, czyni z mediów społecznościowych potężne narzędzie służące budowaniu marki i rozwijaniu jej w sieci.

Jak pomaga zaangażowanie w mediach społecznościowych?

Na pierwszy rzut oka media społecznościowe i SEO to dwa odrębne tematy, gdyż media społecznościowe nie przyczyniają się bezpośrednio do optymalizacji wyszukiwarek. Jednak zaangażowanie i udostępnianie linków w mediach społecznościowych wpływa korzystnie na ekspozycję marki i zwiększony ruch buduje wokół niej zainteresowanie. To wszystko przekłada się na zwiększenie obrotów i idących za tym przychodów.

Pozycja strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce jest związana z liczbą posiadanych przez nią sygnałów z mediów społecznościowych. Najwyższe pozycje w Google’u i innych wyszukiwarkach otrzymują te wyniki, które uzyskały sporo sygnałów pochodzących z różnych mediów społecznościowych. Częstotliwość udostępniania treści na platformach takich jak:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • LinkedIn,
  • Instagram

jest odzwierciedleniem popularności i aktualności treści. Pokazuje to również, które przekazy są dla odbiorców interesujące.

Szanujące się firmy chcące pokazać, że są otwarte i elastycznie reagują na aktualne trendy, posiadają swoje profile lub fanpage w mediach społecznościowych. Jednak samo założenie profilu jest dopiero częścią sukcesu. Konieczne jest sukcesywne tworzenie i dodawanie przemyślanych treści. Ważne jest, kreatywne podejście zarówno w wyborze tematów jak i podejściu do nich. Wywołanie interakcji użytkownika przeglądającego informacje w sieci jest trudne. Wśród wielu różnych przekazów trzeba znaleźć sposób, który okaże się dla niego atrakcyjny. Należy zatem koncentrować się nie na sobie lub firmie, lecz na odbiorcy.

social media a seo

Reakcje i zaangażowanie odbiorców

Jaki jest związek między mediami społecznościowymi a SEO?

Udostępnianie treści w mediach społecznościowych wpływa na uzyskanie wyższej pozycji w rankingach. Powodów tego zjawiska jest wiele, oto kilka z nich:

1. Media społecznościowe utwierdzają autorytet witryny

Strona, która posiada wysoki autorytet i jest wartościowa, ma lepszą pozycję w rankingu w przeciwieństwie do stron o niskim autorytecie. Największe wyszukiwarki na rynku, czyli Google, Yahoo czy Bing uznają autorytet witryny za niezwykle istotny czynnik, co przekłada się na pozycję w rankingach. Zbudowanie autorytetu to proces, który wymaga zaangażowania, cierpliwości i czasu. Konieczne jest regularne publikowanie treści prezentujących wysoką jakość, która musi wynikać także ze zwiększonej liczby odwiedzin i interakcji użytkowników.

2. Treści w mediach społecznościowych są indeksowane wcześniej

Boty wyszukiwarek, które zajmują się indeksowaniem treści w mediach społecznościowych, pracują nieustannie. Regularne publikowanie odpowiednio przygotowanych treści ma ogromny wpływ, świadczy o tym także fakt, że treści z mediów społecznościowych pojawiają się u góry wyników wyszukiwania.

social media a seo

3. Dobre budowanie linków

Dobór i trafność słów kluczowych pomaga w uzyskaniu dobrej pozycji. Tworzenie angażujących treści wpływa na liczbę udostępnień, a co za tym idzie na dodarcie do większej liczby osób i polepszenie wyników.

4. Widoczność prezentowanych treści

Przygotowywane treści muszą docierać do docelowej grupy odbiorców. Tworzenie interesujących treści i udostępnianie je na profilach w mediach społecznościowych wpływa na dotarcie do grupy docelowej.

Pozorną różnicą między SEO a mediami społecznościowymi jest to, że w przypadku pierwszego mowa jest o technicznej stronie sieci, a w drugiej zaś o ludziach. Niedobrym rozwiązaniem jest koncentracja wyłącznie na aspektach technicznych mających wpłynąć na lepszą pozycję. Jest to ważny element, ale nie wolno zapominać, że treści są tworzone dla odbiorców – niekoniecznie algorytmów. Mogą przynieść (chwilowy) wysoki wynik w wynikach wyszukiwania, jednak jest to zgubna praktyka.

Wyłącznie zaufane grono, wiernych czytelników gwarantuje sukces i prowadzenie z powodzeniem bloga oraz profili w social mediach.

Konieczne jest zatem zaangażowanie i skupienie się na ich potrzebach. Odpowiedź na nie w formie publikowanych treści jest znakiem świadomości zaistnienia potrzeby zyskania informacji w danym temacie.

Oczywiście algorytm pomaga wyprowadzić witrynę na wysoką pozycję, jednak przygotowanie treści wyłącznie pod frazy kluczowe i puste hasła nie niesie żadnej większej wartości. Budowanie świadomości marki powinno opierać się na treściach wysokiej wartości, a więc: dobrze skonstruowanych pod względem językowym, odpowiadających na zapotrzebowanie komunikacyjne odbiorców, interesujących ich. Postawienie w centrum człowieka pozwoli na zbudowanie lojalnego grona konsumentów, którzy chętnie będą podejmować interakcję.

Wyższa pozycja w rankingu wyszukiwania

Bardzo dużo treści, które przewijają się w mediach społecznościowych, dociera do docelowych odbiorców dzięki udostępnianiu ich przez inne osoby. Nie tylko znane marki mogą odnieść spory sukces. Również niewielkie, mało znane firmy okazują się bardzo atrakcyjne, dzięki publikowaniu wartościowych, ciekawych i innowacyjnych treści.

Zadzwoń do nas – zapytaj o darmową konsultację!

Wykorzystywanie mediów społecznościowych jest sposobem na stałą promocję

Wchodzenie użytkowników w interakcje jest okazją do pokazania produktów innym osobom. Ważne jest jednak ustalenie i zachowanie złotego środka. Publikowanie codziennie nowych postów, może znudzić odbiorców i okazać się dla nich mało atrakcyjne. Dobrze przygotowany post jest doskonałym sposobem promocji.

SEO i media społecznościowe różnią się od siebie, lecz są jednak ściśle powiązane. Zintegrowanie ich wspólnego potencjału pozwala na uzyskanie zaskakująco dobrych wyników, i przynosi wielkie korzyści. Nie należy zatem ignorować żadnego aspektu. Relacje SEO i mediów społecznościowych są szczególnie cenne zarówno dla firm, które nie zaistniały jeszcze na rynku, jak i dla stałych „graczy”. Wykorzystanie dostępnych możliwości nie tylko pozytywnie wpłynie na sprzedaż, ale również będzie sposobem przyciągnięcia dużej liczby odbiorców. Media społecznościowe należy traktować jako poważną siłę. Obok dobrze przygotowanej strony internetowej, umiejętne prowadzenie profili w mediach społecznościowych pomoże osiągnąć lepszą pozycję.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB