Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami i tylko nieliczne profile firmowe mogą przyciągnąć do siebie tysiące fanów, którzy rzeczywiście będą zainteresowani nabyciem produktu lub skorzystaniem z proponowanych usług. Wiele osób wyszukuje w internecie informacje na temat tego, co może poprawić zaangażowanie wśród fanów, mniej osób jednak wie czego nie robić, by nie stracić obserwatorów.

1. Monotonia

Media społecznościowe absolutnie nie mogą być związane z monotonią. Nawet najbardziej zagorzali fani marki mogą znudzić się obserwowaniem podobnych do siebie aktywności. Zamieszczanie na Facebooku czy Instagramie wciąż podobnych do siebie zdjęć nie pomoże zdobyć wielu fanów, wręcz przeciwnie – może stać się powodem do zrodzenia się wniosków jakoby marka nie miała wiele do zaprezentowania. Warto pokusić się o to aby:

  • Zaprezentować unikalne, jedyne w swoim rodzaju zdjęcia, nie tylko obrazujące produkt czy usługę ale także przedstawiające proces tworzenia, produkcji, przygotowywania do sprzedaży, wysyłki itd. Dobrze jest również postawić na przedstawienie samej firmy, jej pracowników, pomysłodawców.
  • W aktywnościach mocniej angażować fanów w życie marki – ciągłe raczenie fotografiami i krótkimi zdaniami związanymi z bieżącą aktywnością marki, dla wielu osób może być zwyczajne nudne
  • Warto zaskakiwać i przedstawić coś, czego nie robi nikt inny w danej branży

 

2. Nie liczmy na bezinteresowne szerowanie, lajkowanie i komentowanie

Fani social mediów lubią być nie tylko zaskakiwani ale także obdarowywani. Nie tylko fizycznymi prezentami ale także wiedzą czy unikalnym podejściem do komunikacji zawiązywanej między marką a klientem. Apele, w których wnosimy o to, aby polubić profil, podzielić się treścią i komentować, wklejane w treść każdego postu szkodzą i negatywnie wpływają na wizerunek marki.

Jeżeli content jest ciekawy, z pewnością nie będziemy musieli apelować o to, aby ktoś się nim podzielił, gdyż zrobią to sami użytkownicy mediów społecznościowych, fani naszej marki.

Tworzenie konkursów oraz co się z nimi wiąże – nagrody. W wielu przypadkach wymagają właśnie udostępnienia postu (w celu zwiększenia zasięgu) czy podlajkowania (w celu zaprezentowania tej aktywności na tablicy znajomych lubiącego). Jeżeli już jest to warunkiem wzięcia udziału w konkursie, marka także musi się czymś wykazać. Nagrody powinny być interesujące lecz niezbyt często oferowane, gdyż fanpage zacznie być kojarzony tylko z konkursami, a przecież nie o to chodzi. Lajki za nagrody? To brzmi jak spory przyrost polubień, ale będą one sztucznie napompowane, nie przyniesie to brandowi rzeczywistych klientów.

3. Okazywanie braku kompetencji

Niezależnie od tego, czy osoba zarządzająca profilem marki w mediach społecznościowych robi to umyślnie, czy nieumyślnie – wyraźny brak kompetencji może być powodem nawet do krytyki marki publicznie – w różnego rodzaju serwisach, na blogach, forach itd. Osoba, która odpowiedzialna jest za dostarczanie informacji fanom marki, powinna mieć przygotowane odpowiedzi na każde potencjalne pytanie lub schemat stworzenia odpowiedzi, jeśli nie jeszcze ona nie istnieje. Dobrze jest wykazać się nie tylko swoją sprawdzoną wiedzą, ale również czasem reakcji, który – co ważne – na przykład na Facebooku jest odnotowywany i może być wyznacznikiem jakości.

Pytania-i-odpowiedzi-w-mediach-spolecznosciowych

4. Brak planety marki

Planetą marki można nazwać taki zestaw skojarzeń, który w fizycznej wersji mógłby zostać umieszczony na jednej planecie i jednoznacznie właśnie z nią by się kojarzył. Duże rozbieżności w charakterystyce profilu w mediach społecznościowych wynikają najczęściej z tego, że osoba lub osoby zarządzające profilem w social media robią to używając stale zmieniających się taktyk i założeń. Początkowo marka przedstawia swoje produkty, później skupia się jedynie na poradach, następnie przechodzi w udostępnianie memów i filmików kojarzących się z ofertą firmy. Brak pomysłów powoduje zaśmiecanie firmowego profilu wieloma niepotrzebnymi z punktu widzenia fanów aktywnościami – to prosta droga do odlajkowania profilu i stracenia potencjalnych klientów.

5. Znikanie i pojawianie się

Niektóre profile marek w mediach społecznościowych wyglądają jak dziurawa droga. Na początku mamy stosunkowo gładki asfalt (czyli dużo ciekawych aktywności), a później wiele dziur i wybojów – czyli brak aktywności przez dłuższy czas i zamieszczanie postów, które są bezpłciowe albo wręcz szkodzące wizerunkowi. Aby temu zapobiec warto na początku zaplanować działania na kilka miesięcy lub tygodni wprzód. Spontaniczne dzielenie się czymś jest naturalnie dobre, ale i tak treść postów, zdjęcia, filmy czy innego rodzaju materiały powinny zostać odpowiednio obrobione.


Jeżeli szukasz pomocy w prowadzeniu fanpage’a na Facebooku, konta na Instagramie lub w innych mediach społecznościowych, sprawdź naszą ofertę – LTB oferuje social media marketing na najwyższym poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Wyceń swój projekt

* treść wymagana
formularz wyceny
X
formularz wyceny

autoresponder system powered by FreshMail