Jeżeli chcemy dotrzeć z naszym artykułem do jak największej ilości osób, sprawić, by stał się viralem musimy wyróżnić go nie tylko napisanym tekstem. Kluczową rolę odgrywa treść wizualna, która zachęci lub zniechęci czytelników do dzielenia się artykułem z innymi. Około 65 % osób jest wzrokowcami, a 90 % zdobywanych informacji jest wizualna. Dlatego warto stosować te elementy contentu, które są poprawią estetykę artykułu i będą przekazywały konkretne informacje.
Kiedy podzielimy tekst ciekawymi obrazami wysokiej jakości, ludzie chętniej przeczytają artykuł. Oczywiście umieszczone obrazy lub zdjęcia muszą być zgodne treścią artykułu. Jak pokazuje doświadczenie, artykuły z obrazami i zdjęciami uzyskają o 94% więcej wyświetleń niż artykuły bez zdjęć.
Należy wziąć pod uwagę fakt, że Internet jest nasycony różnymi treściami, dlatego należy dokładnie wybierać materiały, które skupią uwagę internautów. Ponadto z każdym rokiem coraz więcej osób korzysta z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dlatego format artykułu musi być czytelny i przejrzysty dla osób, które przeczytają go na smartfonie lub tablecie.
Preferuje się używanie oryginalnych zdjęć lub zdjęć, które są modyfikowane przez autora, ponieważ zwiększa to poczucie osobistego kontaktu autora z czytelnikami.
Istnieje wiele serwisów oferujących możliwość zakupu atrakcyjnych zdjęć wysokiej jakości. Jednak ich usługi są bardzo drogie. Na szczęście można tworzyć niepowtarzalne, urzekające obrazy za darmo za pomocą bezpłatnych narzędzi takich jak Canva. Ewentualnie istnieje nieskończona ilość doskonałych zdjęć o wysokiej jakości w serwisach takich jak Flickr i Morguefile, które można pobrać za darmo. Ze względu na dużą ilość zdjęć na tych serwisach jest mało prawdopodobne, że inni autorzy wykorzystają dane zdjęcie lub obraz. Przed użyciem wybranych zdjęć lub obrazów warto upewnić się, że są one przeznaczone do komercyjnego użytku.
Filmy są niewiarygodnie przydatne do przedstawiania problematyki artykułu. Badań wykazały, że włączenie wideo na stronie docelowej zwiększyło liczbę konwersji o 86%. Istnieje wiele rodzajów filmów wideo, które mogą poprawić jakość artykułu. W zależności od przedstawianej tematyki i stylu artykułu warto można wykorzystać filmy wideo, filmy animowane, pokazy i wiele innych. Niezależnie od wyboru, ważne jest, aby filmy były zgodne z ogólnym stylem i kompatybilny z całością tekstu. Niedawno Moz przeprowadził badanie, które wykazało, że artykuły z filmami otrzymują około 300% więcej linków udostępnień, więc warto upewnić się, że wykorzystany film jest najwyższej klasy i wzbudzi zainteresowanie wielu czytelników.
Infografika jest doskonałym sposobem do przedstawiania złożonych danych i statystyk w atrakcyjny, łatwy do zrozumienia sposób.
Aby infografika przyniosła pożądany efekt, należy zadbać o przejrzysty układ i atrakcyjny wygląd. W infografice muszą byś wykorzystane odpowiednie kolory, kształty i czcionki, aby przekazać najistotniejsze dane.
Informacje, które chcesz umieścić w infografice, muszą być dokładne i istotne dla całości artykułu. Czasami nawet najbardziej pozornie przyziemne statystyki mogą być ciekawe dla czytelników, gdy zostaną przekazane we właściwy sposób. Infografiki z powodzeniem są wykorzystywane w blogosferze oraz na portalach społecznościowych. Mają one ogromny potencjał w kampaniach marketingowych. Infografiki dzięki swojej estetyce i atrakcyjnej formie przekazywania informacji, często stają się viralową treścią przekazywaną przez wielu internautów. Udostępniając infografiki za pośrednictwem mediów społecznościowych, najlepiej umieść obraz miniatur oraz hiperłącze do witryny, w której znajduje się pełny obraz i artykuł. Pozwala to pominąć wszelkie ograniczenia rozmiaru na platformach społecznościowych i zwiększyć ruch na witrynie.
Określenie „mem” zostało po raz pierwszy wymyślone przez Richarda Dawkinsa w 1976 roku, aby określić zdolność do przekazywania informacji i idei między ludźmi. Memy są teraz powszechnie znane jako obrazy z humorystyczną treścią. Kiedy memy stały się popularnym sposobem komunikacji i przekazywania idei nie dostrzeżono w nich ogromnego potencjału marketingowego.
Obecnie stworzenie i dodanie własnego memu do artykułu jest świetnym sposobem wywoływania pozytywnych emocji i wyróżnienia się na tle innych.
Przed wykorzystaniem memu w artykule należy określić, czy memy są odpowiednie dla czytelników do których adresowany jest artykuł i czy uzyskają rzeczywiste zaangażowanie z odbiorcami.
Inną unikalną zaletą memów jest to, że pozwalają tworzyć żarty o konkretnych branżach lub grupach społecznych, co jest świetnym sposobem na skupianie konkretnych odbiorców artykułu i zwiększa szansę na większą liczbę udostępnień.
Minęły dni, w których prezentacje były wykorzystywane tylko w salach konferencyjnych. Za pośrednictwem witryn takiej jak SlideShare, można znacznie zwiększyć zasięg artykułu.
Ciekawa prezentacja SlideShare umożliwia informowanie i komunikowanie się z czytelnikami, bez względu na używane przez urządzenie.
Prezentacje mają podobną funkcję jak infografiki. Prezentację można wykorzystać jeżeli temat jest zbyt obszerny, do przedstawienia go w formie infografiki. Estetyczna i przejrzysta prezentacja może spowodować, że czytelnicy artykułu chętniej podzielą się nim ze swoimi znajomymi na portalach społecznościowych. Ponieważ prezentacja może zawierać wiele informacji, kluczowe znaczenie ma estetyka i przejrzysty sposób przekazywania informacji poprzez wykorzystanie odpowiedniej czcionki, obramowania czy kolorystyki. Podobnie jak w przypadku infografiki, przekazywane informacje muszą być zweryfikowane i być zgodne z treścią artykułu.
Właściwa estetyka artykułu jest kluczem do sukcesu. Atrakcyjnie wizualny artykuł na pewno zostanie doceniony przez czytelników i pojawi się na wielu profilach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Jednakże źle dobrane elementy content marketingu użyte w artykule mogą zniechęcić czytelników do zapoznania się z prezentowaną treścią i przyniosą odwrotne od zamierzonych efekty
Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.
Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.