Kampanie Google Ads są jedną z najpopularniejszych form reklamy w internecie – wiele firm, dla otrzymania najlepszych efektów, decyduje się na przygotowanie ich przy współpracy z agencją marketingową. W LTB zajmujemy się kompleksowymi działaniami i prowadzeniem kampanii Google Ads, bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu i wiedzy naszych ekspertów. Jakich informacji potrzebujemy od Państwa, by przygotować reklamę w Google Ads? Jak powinien wyglądać brief przygotowany dla agencji przed przystąpieniem do współpracy?

Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii Google ADS

1. Jaki jest główny cel kampanii?

Pierwszym, najbardziej podstawowym, a zarazem najważniejszym pytaniem briefu dla kampanii Google Ads będzie zapytanie o jej główny cel oraz wyniki, jakie chcą Państwo osiągnąć. Reklama w Google Ads może być nastawiona na zwiększanie sprzedaży, budowanie świadomości marki, wzrost rejestracji użytkowników, remarketing. Im lepiej opisany cel działań, tym lepiej dopracowana pod jego kątem kampania.

2. Jaki jest obszar kierowania kampanii?

W początkowych punktach briefu warto określić, jaki jest obszar kierowania kampanii (konkretna miejscowość, miejscowość + obszar w promieniu 20 km, całe województwo, reklama ogólnokrajowa), pamiętając, że im lepsze większe dopasowanie ścisłej lokalizacji, tym większa szansa na pozyskanie potencjalnego klienta. Nie warto nastawiać się na kampanię krajową, jeśli firma działa w określonym regionie i chce przyciągać klientów w swojej okolicy.

3. Jaki jest budżet miesięczny/całościowy?

Określając cele i zasięg kampanii należy ustalić jeszcze swój budżet miesięczny, jaki są w stanie poświęcić Państwo na kampanię Google Ads. Znając widełki budżetu, będziemy w stanie dobrać założenia kampanii adekwatne do kwoty miesięcznej i uzyskać wymierne efekty biznesowe. Nie ma sensu prowadzenie działań na jedną lub dwie najdroższe frazy globalne, jeśli kilka mniejszych da wspólnie równie wysoką, jeśli nie wyższą szansę na przyciągnięcie klientów.

4. Jaki typ kampanii wybieramy?

Drugim równie ważnym elementem briefu Google Ads będą kwestie dotyczące charakterystyki samej kampanii. Istnieje możliwość wyboru pomiędzy:

  • kampanią tekstową w wyszukiwarce Google
  • reklamą w sieci reklamowej GDN
  • reklamą produktową – PLA,
  • remarketingiem,
  • remarketingiem dynamicznym,
  • reklamą na YouTube.

Z naszej strony polecamy, by promując sklep, zdecydować się na kampanię Google Shopping, dzięki której będzie możliwe wyświetlenie każdego produktu z osobna i przekierowanie klienta poszukującego określonych produktów do konkretnej podstrony zakupowej.

Reklamy tekstowe skupiają się na promowaniu Państwa strony internetowej w pierwszych wynikach wyszukiwania – polecamy je szczególnie dla firm, które chcą zainteresować klienta swoimi usługami.

Remarketing to natomiast sposób na nawiązanie kontaktu z osobami, które wcześniej weszły w interakcję z Państwa aplikacją mobilną lub witryną, umożliwiając wyświetlanie im Państwa reklamy, gdy ci korzystają z wyszukiwarki Google lub witryn partnerskich Google. Remarketing pomaga zwiększyć świadomość marki oraz zachęcić niezdecydowanych odbiorców do dokonania zakupu.

5. Jaki jest czas trwania kampanii

Znając formę kampanii Google Ads należy określić czas jej trwania i zdecydować, czy będzie to działanie jednorazowe, czy promocję rozłożymy w czasie dla uzyskania bardziej długotrwałych efektów. Bazując na naszym doświadczeniu i otrzymując od Państwa określony czas trwania kampanii, jesteśmy w stanie powiedzieć, w jakich miesiącach możemy uzyskać przypuszczalny wynik oraz co możemy zrobić i jakie zmiany optymalizacyjne wprowadzić w trakcie trwania reklamy.

6. W jakich dniach tygodnia i godzinach reklama powinna być aktywna?

W kwestii czasu działania kampanii musimy określić także, w jakich dniach i godzinach reklama będzie wyświetlana dla użytkowników – optymalne dopasowanie pory dnia, w jakich jest najbardziej aktywna, pozwala zabezpieczyć reklamę i budżet przed kliknięciami, które nie przynoszą efektu bądź są wyklikiwane przez boty.

7. Jaka jest grupa docelowa?

Musimy ocenić także grupę docelową kampanii reklamowej. Jej określenie pozwoli dobrać skuteczne treści reklam i dotrzeć do potencjalnych odbiorców usługi, którą Państwo oferują.

8. Czym wyróżnia się oferta firmy, produkt?

Przygotowując reklamę w Google Ads chcemy zebrać od Państwa jak najwięcej informacji, by stworzyć najbardziej skuteczną i przynoszącą oczekiwane efekty kampanię. W związku z powyższym potrzebujemy informacji o wyróżnikach oferty lub firmy, które chcą Państwo przedstawić w swojej reklamie – czy mają Państwo konkretne hasła reklamowe lub motto utożsamiane z marką, a może dysponują Państwo charakterystycznym elementem wizerunku wykorzystywanym we wszystkich reklamach?  Jeśli tak chcielibyśmy to wykorzystać w reklamach, by tym bardziej podkreślić i zbudować świadomość marki.

9. Jaka jest obecna aktywność marki w internecie?

Kampania Google Ads może wykorzystywać nie tylko materiały i hasła stworzone na potrzeby reklamy, ale także Państwa dotychczasową obecność w sieci. W briefie warto zaznaczyć, czy prowadzą Państwo aktywnie blog firmowy i profile w Social Mediach. Ten pierwszy może zostać wykorzystany do promowania pracowników firmy jako ekspertów w swojej dziennie oraz do kierowania fraz związanych z zapytaniami poradnikowymi. Jeśli stawki CPC są stosunkowo niskie wyniki reklamy można zwiększyć kierując ruch z reklam na bloga. Social Media są z kolei solidnym wsparciem dla reklam Google Ads, szczególnie jeśli Państwa strona internetowa nie jest jeszcze mocno rozbudowana. Zawsze możemy skierować też odbiorców do kanałów społecznościowych w celu rozszerzenia informacji. Pamiętajmy też, że odnośniki na stronie do Social Mediów, mają podwójną korzyść, wspomagając zarówno SEO jak i Google Ads.

10. Jak często przeprowadzane są aktualizacje www?

11. Czy były wcześniej prowadzone kampanie SEM?

12. W jaki sposób były mierzone konwersje?

Na zakończenie, wśród pytań dodatkowych w briefie pojawią się też kwestie takie jak częstotliwość przeprowadzania przez państwa aktualizacji strony www (informacja niezbędna dla specjalisty Google Ads, bo może wpłynąć bezpośrednio na jakość kampanii) oraz dotychczasowy sposób mierzenia konwersji (np. połączenia telefoniczne, formularze na stronie, przyciski kup teraz itp.). Zapytamy także, czy korzystali już Państwo wcześniej z agencji PPC (być może zechcą Państwo przełożyć pewne kwestie na współpracę z nami), a także czy były już wcześniej prowadzone dla Państwa strony reklamy PPC. Ich audyt ułatwi nam zapoznanie się ze wcześniejszymi wynikami i przygotowanie planu, który pomoże wzmocnić kampanię.

Rozpocznij kampanię Google Ads z LTB

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *