Nie ma wątpliwości, że Instagram stał się siłą, z którą trzeba się liczyć. Z punktu widzenia brandingu i marketingu platforma ta nie może być ignorowana. Ciężko jest pracować tylko na jednym aktywnym linku w całym profilu, jednak gra jest warta świeczki.

Instagram jest świetnym wsparciem dla promocji i sprzedaży. Odpowiednio dobrana zawartość może z pewnością zwrócić uwagę i skierować ruch w odpowiednim kierunku. Jednak analiza danych odnośnie naszego konta jest niezbędna do skutecznej promocji i tworzenia kampanii, tak wiec z pomocą przychodzi nam Google Analytics.

Google Analytics a Instagram

Od 2015 roku Google Analytics śledzi wejścia na stronę internetową również za pośrednictwem Instagrama. To bezcenna możliwość dla tych, którzy korzystają z tego medium w celach biznesowych i udostępniają tam swoje najnowsze wpisy na blogu lub też link do strony internetowej. Możliwość śledzenia konwersji użytkownika z Instagrama na stronę internetową lub bloga jest ważna dla każdego właściciela firmy lub blogera.

Zanim Google wprowadził taka możliwość, bardzo ciężko było znaleźć sposób na mierzenie ruchu w celu śledzenia i kontrolowania ilości kliknięć aktywnego linku na koncie Instagrama. Wejścia z tej platformy w jakiś sposób gubiły się w panelu analitycznym i nie wyświetlały jako linki polecające. Nie można było znaleźć Instagrama w panelu Google Analytics obok Facebooka, Twittera i całej reszty portali społecznościowych. Instagramowicze wywierali bardzo duży nacisk na Google, aby ten w końcu zweryfikował ten problem.

Wcześniej blogerzy i marketerzy korzystali najczęściej ze strony bit.ly, która pozwala śledzić dane analityczne dotyczące jej skróconych linków i pokazuje, ile osób kliknęło dany link profilu, co można było rozumieć jako ilość osób odwiedzającą witrynę z Instagrama.
Problem polegał na tym, że nie każdy chciał klikać w link bit.ly, ponieważ wygląda on spamersko i nie wzbudza zaufania odbiorców.

Inną stosowaną wcześniej metodą śledzenia ruchu z Instagrama było tworzenie strony docelowej w witrynie dla Instagrama. Zasadniczo polegało to na tym, że tworzono dodatkową stronę internetową, gdzie zawierano linki do swojej strony internetowej oraz najnowszych wpisów na blogu. W ten sposób można było sprawdzić w Google Analytics ile osób odwiedza tę stronę, a można było na nią wejść tylko za pośrednictwem Instagrama.

Na szczęście obecnie nie trzeba stosować różnych dziwnych i absorbujących metod w celu śledzenia ruchu pochodzącego z Instagrama. W końcu Google Analytics w swoim panelu pokazuje nam ilość oraz standardowe dane odnośnie wejść na stronę z Instagrama. Takie dane pozwalają nam sprawdzić, jak duży wkład ma Instagram w promocji naszego biznesu i czy powinniśmy się skupić na rozwoju konta na tej platformie.

 

Jak sprawdzić ilość wejść na stronę z Instagrama?

1. Zaloguj się na swoje konto Google Analytics

Instagram w Google Analytics

2. Przejdź do sekcji „Raporty”

3. Przejdź do zakładki „POZYSKIWANIE”

4. Następnie kliknij „Cały ruch”

5. Następnie „Kanały

6. Kliknij „Social”

7. Teraz możesz zobaczyć wszystkie dane z Instagrama i innych kanałów mediów społecznościowych na swoim blogu lub stronie internetowej.

Dane z Instagram

 

Dane liczbowe czy demograficzne wykorzystać można w analizie ruchu tak jak inne źródła – dwutorowo – dane mogą pomóc wyciągnąć wnioski na temat profilu na Instagramie, zaś korekty na Instagramie mogą pomóc nam w analizie porównawczej np. w obrębie ostatnich 30 dni.

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

autoresponder system powered by FreshMail