9 najlepszych taktyk dla reklam Google Ads

Jak optymalizować kampanię i zwiększać skuteczność

9 najlepszych taktyk dla reklam Google Ads

Skuteczność kampanii PCC (Pay Per Click) zależy od wielu czynników i ze względu na dużą zmienność trendów w marketingu internetowym warto każdego roku przyjrzeć się nowym taktykom i zaktualizować swoje podejście do reklam w sieci. Jak nie utknąć w martwym punkcie i rozwijać reklamy w 2020 roku? Oto dziewięć taktyk, które warto wypróbować w kampaniach Ads.

1. Kieruj reklamę do właściwego odbiorcy

O konieczności zwrócenia uwagi na grupę docelową reklamy i targetowanie kampanii do odpowiednich grup wiemy już od dawna. W 2020 roku skupimy się na nich jednak jeszcze dokładniej, bo tylko w takim wydaniu reklama PPC będzie miała sens. Wykorzystując możliwości Google Ads i Analytics, zwróć uwagę na swoją demografię i zasięgi dotychczasowych reklam. Odpowiednie dostosowanie zasięgu reklamy do zainteresowań odbiorców znacząco zwiększy szansę na trafienie do większego grona potencjalnych klientów.

Case study – 3000 kliknięć za 658 zł!

2. Określ, kim jest Twój potencjalny Klient?

Każda marka musi być w stanie jasno określić swoją grupę docelową i profil klienta idealnego. Zaprezentowany poniżej zrzut ekranu pokazuje współczynnik konwersji reklamy dla osób zainteresowanych tematyką „dom i ogród” oraz „pościele”. Przedstawieni klienci klikali w reklamę kołdry częściej, utrzymując konwersję na poziomie o 37% lepszym niż średnia. O takie właśnie wyniki warto walczyć, bo choć lepsze i bardziej konkretne dopasowanie grupy docelowej dla reklam PPC może wydawać się niewielką zmianą, praktyka pokazuje, że efekty w konwersji mogą być dla takiej zmiany mocno widoczne.

3. Dostosuj reklamę pod zachowania potencjalnych Klientów

Znając swoich odbiorców i mając przynajmniej częściowe pojęcie o tym, jak zachowują się w sieci, możesz znacznie lepiej dopasować reklamy do przewidywalnych zachowań docelowego odbiorcy. Czy będzie to reklama produktu, czy usługi, znacznie łatwiej trafisz do klienta aktywnie ich poszukującego niż tego, który może, ale nie musi być nim zainteresowany. Czasami całkowita zmiana profilu reklamy jest najlepszym sposobem na trafienie do większego grona odbiorców.

Zachowania odbiorców na rynku warto wykorzystać, by dopasować reklamę do klientów skłonnych podjęcia interakcji.

4. Dopasuj reklamę do wydarzeń w życiu odbiorcy

Reklamy w formie Direct Response wykazują obecnie najlepszą konwersję, bo pozwalają dopasować profil reklamy nie tylko do zainteresowań ogólnych użytkownika, ale konkretnych wydarzeń w jego życiu. Pojawienie się z reklamą w odpowiednim czasie daje znacznie większe szanse na pozyskanie nowego Klienta, czego najlepszym przykładem są reklamy pojawiające się na portalach internetowych po zmianach statusu w mediach społecznościowych lub zwiększonym zainteresowaniu daną tematyką. Wydarzenia takie jak ślub, przeprowadzka czy ukończenie szkoły (bo do takich ogranicza nas obecnie Google Ads) są doskonałym momentem do promowania potencjalnemu Klientowi nowych rozwiązań i produktów – dostosowując do nich reklamę i łącząc jej cechy z dopasowaniem do zainteresowań i zachowania użytkowników w sieci masz szansę znacznie zwiększyć jej efektywność.

5. Uruchom responsywną reklamę w wyszukiwarce (RSA) na grupę reklam

Reklamy responsywne RSA zostały uruchomione w Polsce stosunkowo niedawno i wiele osób do tej pory widzi sporo trudności w ich integrowaniu w kampanię PPC. W 2020 roku warto jednak jeszcze raz spróbować swoich sił w RSA, dokładnie zapoznać się ze sposobem działania tego typu reklam i wykorzystać ich pełen potencjał – to naprawdę może przynieść korzyści.

Czym jest reklama RSA? Dostępna dla Google Ads opcja pozwala na stworzenie jednej reklamy responsywnej dopasowującej się do użytkownika w miejscu wcześniej tworzonej grupy reklam o takiej samej tematyce, ale innych nagłówkach i treści. Wielokrotnie zdarza się, że firmy dość uparcie opierają swoje reklamy na bardzo konkretnej grupie odbiorców czy frazach kluczowych i boją się wychodzić poza nie. Z RSA można pozwolić sobie na nieco większą różnorodność i przetestować jakie słowa i kombinacje faktycznie działają!

Wprowadzenie nowych słów kluczowych daje szanse zwiększenia konwersji dotychczas prowadzonych reklam. Przygotowując je, warto pamiętać jednak o dwóch kwestiach: reklamy responsywne mają uczyć się zachowania użytkowników, co w praktyce oznacza, że roboty Google będą potrzebowały trochę czasu, by faktycznie przetestować, co działa, a co nie. Dodatkowo warto pamiętać, że RSA nie zrobi za nas wszystkiego – do kampanii dalej należy dostosować wartościowe nagłówki i opisy, z których stworzona zostanie reklama docelowa.

6. Ustal docelowy koszt pozyskania (CPA) lub zwrot wydatków na reklamę (ROAS)

Umiejętne korzystanie ze zautomatyzowanej w Google Ads optymalizacji kampanii pod określone CPA lub ROAS jest konieczne, ale nawet duże firmy często zapominają o ustaleniu granicznego kosztu pozyskania lub zwrotu wydatków za reklamę dla dużych kampanii. Wiemy doskonale, że ani CPA, ani ROAS nie są doskonałymi wskaźnikami dla sukcesu kampanii Google Ads, ale wyznaczając je dość logicznie, możemy lepiej zapanować nad efektywnością całej kampanii.

Ustalenie CPA i ROAS w najbardziej rozsądny sposób warto oprzeć o kilka faktów, zwracając uwagę na to, że przeniesienie kupującego nieświadomego reklamy do faktycznej konwersji może wymagać różnych kampanii marketingowych, a sam klient jest wartością długofalową i nie można oceniać go wyłącznie przez pryzmat ceny jednej kampanii. Warto też dość rozsądnie podejść do swoich progów – nie każdy wydatek na reklamę będzie wart zachodu, jeśli szanse na jej konwersję są wyjątkowo niskie.

7. Wykorzystaj strategię inteligentnego określania stawek

Powracając częściowo do punktu poprzedniego, jedną z ciekawszych taktyk wartych wypróbowania w ramach planowania kampanii PPC w 2020 roku są strategie inteligentnego określania stawek za reklamę. Dostępna w Google automatyzacja kampanii jest dla nas, jako agencji reklamowej, wyjątkowym ułatwieniem, ale teraz może stać się jeszcze łatwiejsza właśnie dzięki wprowadzonemu w Google Ads systemowi automatyzacji. Wśród ważniejszych strategii możemy wyróżnić tu m.in.

  • Ustalenie docelowego CPA,
  • Ustalenie docelowego ROAS,
  • Maksymalizację konwersji,
  • Doskonalenie CPC.

Do strategii, które mogą znacząco poprawić jakość Twoich kampanii PPC w 2020 roku, warto dodać także:

  • Przejrzyste raportowanie, dzięki któremu sprawdzisz efektywność inteligentnego ustalania stawek. Analizowanie bieżących raportów pozwala w wyznaczaniu celów kolejnych kampanii i jeszcze lepsze optymalizowanie stawek dla kampanii w wyszukiwarkach.
  • Dopasowywanie stawek na kampanię dla konkretnych użytkowników i urządzeń. Znając swojego klienta docelowego możesz zdecydować, ile wydać na kampanie wyświetlane na konkretnych urządzeniach, w danych lokalizacjach, o danej porze dnia, dla Twojej listy remarketingowej, w określonej przeglądarce czy dla danego języka wyszukiwania.

8. Przeanalizuj i zmień strukturę swoich kampanii

Zmiany to jedna z tych kwestii, których nie należy się bać, planując kampanie reklamowe. Struktura kampanii i jej odpowiednia optymalizacja są niezwykle ważne dla sukcesu i z czasem stare schematy i formaty mogą okazać się zwyczajnie zbyt nieatrakcyjne dla użytkownika. Zlecając audyt kampanii specjaliście PPC pozwól, by ten zasugerował ewentualne zmiany, które wpłyną na poprawę efektywności Twoich reklam. Pamiętaj – aby każdy czynnik wpływający na reklamę był odpowiednio dobrany, musisz strategicznie podchodzić do całego szkieletu kampanii.

Planując kampanie reklamowe PPC od podstaw lub starając się zmienić szkielet już istniejących reklam, zawsze warto skupić się na:

  • demografii,
  • sezonowości,
  • produkcie, z którym wychodzisz do klienta,
  • budżecie,
  • docelowym odbiorcy.

Dobrze skonstruowana reklama uwzględnia każdy z wymienionych czynników i czasami, wraz z upływem czasu, niektóre z nich ulegną zmianie. Brak obaw przed ich optymalizacją to najlepsze, co możesz zrobić dla swoich kampanii PPC w 2020 roku.

9. Wykorzystaj remarketing

Na koniec skupimy się na jednej ze strategii, której wiele firm zwyczajnie się obawia. Nawiązując do konieczności regularnego korzystania z raportów i analizy generowanej przez Google Analytics, jednym z podstawowych błędów prowadzących do braku sukcesu w kampaniach PPC jest brak remarketingu. W 2020 roku musimy zdać sobie sprawę, że nasi Klienci nie są sobie równi i nie można każdego z nich atakować taką samą formą reklamy czy remarketingu. Przykładem mogą być tu sklepy, które prowadzą zarówno działalność internetową, jak i fizyczne punkty sprzedaży. Skoro klient w sklepie miałby dowiadywać się o możliwości dokonania zakupów online (a właściwie każdy pracownik ma obecnie obowiązek informowania o takiej możliwości), dlaczego do klientów online miałaby docierać jedynie kolejna reklama o promocjach i zakupach w sieci? Nawet prosta reklama przekierowująca do linku z lokalizatorem najbliższego sklepu zwiększa szanse na konwersję i zdobycie cennego Klienta.

Realizuj kampanie z agencją LTB!

Strategii dla kampanii PPC jest wiele i choć nowe taktyki na nadchodzący rok możemy wymieniać bez końca, to i tak działania są uzależnione od grupy odbiorczej oraz specyfiki danej branży. Sprawdź, co LTB może zrobić dla Twojej firmy i skorzystaj z oferty reklam w Google Ads.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB