Gdzie powinieneś pojawić się w interencie jeżeli masz firmę?

7 miejsc, w których musisz istnieć

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • Marketing
  • -
  • 7 miejsc, w których powinieneś pojawić się w interencie jeżeli masz firmę

7 miejsc, w których powinieneś pojawić się w interencie jeżeli masz firmę

Czy można zdobyć klientów i sprzedawać, jeżeli koncentrujemy się tylko na starych metodach promocji i reklamy? Można, ale lepsze wyniki i satysfakcję osiągniemy, jeżeli nasza firma pojawi się w internecie. Gdzie i dlaczego warto się promować, dowiecie się z poniższego artykułu.

 

Własna strona internetowa z blogiem oraz aktualnościami

Prowadząc własną firmą obecnie praktycznie nie da się obyć bez pojawienia się w internecie z własną stroną internetową lub innego rodzaju wizytówką. Strona internetowa jest jedną z metod – ale nie jedyną, dzięki której można przekazać osobom zainteresowanym naszą ofertą jakieś informacje. Najczęściej na stronie internetowej pojawiają się dane dotyczące historii firmy, aktualna oferta i wszelkie informacje dotyczące usług, które można zlecić. Strona internetowa to jej wizytówka, więc powinna być zadbana, a przede wszystkim estetyczna.

Zapytaj o nasze usługi

Obecnie standardem są strony RWD (responsywne) – tego rodzaju witryny wyświetlane są dobrze zarówno na komputerach jak i na smartfonach czy tabletach.

Dostosowanie strony do standardu RWD jest dobrym pomysłem nie tylko ze względu na przyjazność witryny względem wygody poruszania się po stronie, ale jest także dobre dla pozycjonowania. Warto wspomnieć, że z miesiąca na miesiąc zwiększa się liczba użytkowników, którzy przeglądają strony na urządzeniach mobilnych, warto zatem sprawić, by strona była im przyjazna.

Prezentacja swojej oferty i dokonań w sposób estetyczny i dający poczucie spełnienia oczekiwań potencjalnego klienta to jedno. Drugą sprawą jest wykazanie swojej wiedzy w branży, w której się poszukamy. W tym celu najważniejszym narzędziem komunikacji jest autorski blog.

Niektóre firmy prowadzą blog, wykorzystując do tego tzw. ghost writerów, czyli osoby, które odpłatnie wykonujące prace twórcze zrzekając się wszelkich praw autorskich do tekstów. Nie ma to większego znaczenia, kto rzeczywiście stworzył tekst, o ile przekazuje on wartościowe informacje i daje użytkownikowi poczucie tego, że firma może być autorytetem i specjalistą w danym zakresie.

Równolegle do bloga można prowadzić dział aktualności, który związany jest np. z wprowadzonymi nowościami w firmie czy zmianami w ofercie. Warto wspomnieć, że dużo artykułów pojawiających się na stronie sprawia, że poprawia się szansa na to, iż witryna pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Może to teoretycznie poprawić współczynnik konwersji.

Media społecznościowe – w zależności od potrzeb

Social media stały się obecnie tak popularne, że niektóre firmy bazują wyłącznie na nich, nie posiadając własnej strony internetowej. Nie jest to błąd, o ile potrafi się je właściwie wykorzystać. Najpopularniejszym medium społecznościowym jest naturalnie Facebook. Wynika to z tego, że to tam znajduje się najwięcej aktywnych użytkowników i nadaje się on do prowadzenia kampanii marketingowych dla większości firm działających w relacjach B2C (skoncentrowanych na kliencie). Nie wszystkie firmy odnajdą się jednak na Facebooku, gdyż ich profil działalności może być zbyt niszowy, by zdobyć tam właściwie swoim potrzebom zaangażowanie.

Media społecznościowe dostarczają wielu informacji w bardzo krótkim czasie, ich odbiorcami są często osoby nastawione na obrazy i filmy, zamiast słów. Facebook będzie zatem dobrym miejscem dla wszystkich firm, które oferują fizyczny produkt i mogą się nim pochwalić.

Podobnie sukces można osiągnąć wykorzystując do celów promocyjnych Instagrama oraz Snapchata. Te media społecznościowe są skoncentrowane wyłącznie na obrazach oraz filmikach. Ich użytkownicy to głównie osoby młode – przed 25. rokiem życia. Jeżeli zatem mamy ciekawy start-up, którym chcemy podbić świat – tam właśnie powinniśmy się pojawić by nasycić potencjalnych klientów coraz to ciekawszymi obrazkami naszego produktu czy aplikacji.

Istnieją również media społecznościowe, które nastawione są na pozyskiwanie kontaktów biznesowych, służą również prezentacji własnego doświadczenia oraz umiejętności. Jednym z takich miejsc jest LinkedIn – doskonałe miejsce dla wszelkiego rodzaju start-upów, agencji, firm w branży IT.

Facebook

Jeszcze innym miejscem, które warto wykorzystać jest popularny YouTube. To miejsce wymaga jednak największego wkładu finansowego, gdyż nakręcenie atrakcyjnego materiału wideo kosztuje, zwłaszcza jeżeli nie chcemy wyjść na amatorów i zlecamy to profesjonalistom. YouTube jest jednak miejscem, które rzadko przyciąga fanów reklam, jeśli zatem chcemy zaprezentować swoją działalność i ofertę powinniśmy to zrobić bardziej na zasadzie poradnika, w którym zbuduje konkretną potrzebę oraz pokażemy dlaczego warto skorzystać z naszych usług czy kupić nasze produkty.

Specjalistyczne fora internetowa – można w tym celu wykorzystać monitoring mediów

Fora internetowe według wielu osób przechodzą do przeszłości na rzecz coraz popularniejszych mediów społecznościowych, przede wszystkim Facebooka, gdzie tworzone są grupy (otwarte oraz zamknięte) przypominające swoim style właśnie fora internetowe. Większość dawnych forów obecnie służy jedynie jako narzędzie pozyskiwania archiwalnych informacji lub jest areną działań osób wymieniających się linkami. Niektóre fora zachowały jednak swoją tożsamość i często pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na nieco dłuższe zapytania skierowane do wyszukiwarki przez internautę.

Warto założyć własne – oficjalne – konto na specjalistycznych forach odpowiadających naszej branży. Tam, gdzie wciąż toczy się aktywna dyskusja, możliwe jest przekazanie wielu informacji, dzięki którym nie tylko budujemy swoją markę, poprawiamy wizerunek eksperta ale również możemy pozyskiwać nowych klientów.

Jeżeli chcemy pokazać się tam, gdzie o nas mówią, powinniśmy wykorzystać płatny monitoring mediów. Narzędzie to umożliwia nam dokładne śledzenie informacji, które pojawiają się w sieci, a dotyczą naszej firmy bądź wskazanych słów kluczowych. Narzędzia te często wykorzystują duże agencje marketingowe, ale trendem jest wykorzystanie ich także przez pojedyncze firmy, które chcą znaleźć się tam, gdzie toczona jest dyskusja na temat danego brandu.

Portale specjalistyczne i bazy firm

Warto poszukać w internecie miejsc, które agregują informacje na temat firm poruszających się w jednej branży lub w jednym ogólnym obszarze, np. budownictwo. W takich miejscach nie tylko możemy wstawić wartościowy link znacząco podnoszący wartość naszej witryny dla wyszukiwarki, ale dodajemy także informacje dot. oferty i możliwości. Często dzięki takim miejscom firma zdobywa nowych klientów, ale jeszcze częściej zdobywa partnerów biznesowych. Niestety portale specjalistyczne czy bazy firm często są płatne, ale abonament daje jednak spore możliwości. Najczęściej występuje on w abonamencie rocznym, koszty mogą wahać się od około 150 złotych do nawet tysiąca złotych brutto za 365 dni aktywnego pakietu.

Blogi – jako osoby komentujące ale także jako firmy, które się promują

Blog to nie tylko miejsce, w którym chwalimy się swoją wiedzą. Jest to także miejsce, gdzie możemy komentować opinie innych firm oraz osób, np. będącymi internetowymi liderami opinii. Popularne blogi pomagają pozostać nam zauważonym, zwłaszcza, jeżeli toczymy merytoryczną dyskusję.

Ciekawe, branżowe blogi możemy również wykorzystać do celów promocyjnych, jednak najczęściej wiązać będzie się to z kilkucyfrową sumą, która przyjdzie nam zapłacić za „lokowanie produktu”. Niektórzy blogerzy podejmują się recenzji produktów lub usług odpłatnie. Dzięki takim recenzjom możemy jednak sporo zyskać, gdyż dla wielu osób zdanie blogera liczy się i może być powodem dokonania zakupu czy zlecenia usługi.

Artykuły sponsorowane

Podobnie jak w przypadku blogów, możemy zapłacić także za artykuły sponsorowane, które pojawić się mogą w różnych miejscach internetu. Niektóre z nich już dzięki samej grafice przenoszącej do artykułu właściwego implikują, iż tekst został uprzednio opłacony i nie warto go przeczytać. Do zadania zlecenia artykułu sponsorowanego podchodzi się jednak coraz kreatywniej, wykorzystuje się np. tzw. advertoriale, czyli formy reklamy, które są jednocześnie artykułem tematycznym np. z infografikami i reklamą podaną w bardzo subtelny sposób.

Sprawdź naszą ofertę

Strony internetowe naszych partnerów i klientów

Jeżeli nasze usługi wykorzystywane są przez ciekawe firmy, instytucje czy organizacje, warto poprosić je o to, aby na swojej stronie internetowej w jakiś sposób to zakomunikowali. Jest to jeden ze sposób przyciągania ruchu na swoją stronę, poprawia to wartość strony dla wyszukiwarki, jest także metodą na generowanie tzw. buzzu, czyli szumy związanego z działalnością firmy.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB