Optymalizacja profilu firmowego LinkedIn

6 podstaw optymalizacji profilu firmowego na LinkedIn

6 podstaw optymalizacji profilu firmowego na LinkedIn

Stworzenie strony firmowej na LinkedIn to kolejne rozszerzenie wizerunku firmowego w sieci i dobry sposób na budowanie świadomości marki. Traktowany jako portal społecznościowy dla ludzi aktywnych zawodowo, LinkedIn pozwala nie tylko docierać do nowych odbiorców zainteresowanych tematyką, którą zajmuje się Twoja firma, ale też ugruntować pozycję firmy jako lidera w branży, angażować pracowników w budowanie wizerunku firmy czy dzielić się wartościowymi treściami branżowymi. Jak powinna wyglądać optymalizacja profilu firmowego na LinkedIn?

Optymalizacja profilu firmowego na LinkedIn w 6 krokach

Na początek nie potrzeba wiele – liczba opublikowanych treści, zwiększone zainteresowanie społeczności czy zdobywanie wartościowych leadów przychodzi z czasem. O wygląd i strukturę profilu firmowego na LinkedIn warto zadbać jednak od początku, by aktywność marki w sieci zawsze kierowała do w pełni profesjonalnego, dopracowanego wizerunku marki.

Zapytaj o nasze usługi

1. Ustawienie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle

Zdjęcie profilowe na LinkedIn najlepiej ustawić w formie logo firmy – w przypadku profilu firmowego żadna inna opcja nie ma większego sensu, a logo powinno być pierwszym rozpoznawalnym elementem wizerunku marki. Avatar musi mieć wymiary 300 × 300 px i nawet przy tak małym zdjęciu, warto wgrać go w najlepszej jakości.

Przykład zdjęcia głównego naszej agencji. Przedstawienie zdjęcia grupowego ma za zadanie zaprezentować naszych pracowników jako główny wyróżnik firmy.

Drugim istotnym elementem wizualnym firmowego profilu na LinkedIn będzie zdjęcie w tle. Nie zostawiaj pustej, domyślnej przestrzeni – rozszerz logo firmy, wybierz nagłówek z firmowej strony www, stwórz unikalny wariant zdjęcia w tle przedstawiający firmowe motto, zaangażuj pracowników w zdjęcie grupowe. Możliwości jest kilka, ale ważne jest to, by tło było spójne z budowanym wizerunkiem firmy, odpowiadało stosowanej kolorystyce i łączyło się z innymi elementami graficznymi, jakie później będą wprowadzane na stronie.

2. Uzupełnienie informacji na temat firmy – opis, dane kontaktowe itp.

Ważnym punktem tworzenia wizerunku firmy w LinkedIn będzie uzupełnienie informacji o niej. Do dyspozycji mamy 2000 znaków, chociaż warto zamknąć się w skrótowym, ale unikalnym opisie dającym wgląd w działalność Twojej firmy. Unikamy tu pustych sloganów, pod które można podstawić nazwę innej firmy i stworzyć równie prawdziwe stwierdzenia.

W opisie firmy sprawdzają się konkrety, które zainteresują czytającego i przedstawią specjalność.

Opis firmy to też dobre miejsce na pozycjonowanie profilu. Pierwsze 156 znaków opisu pojawi się jako opis w wyszukiwarce Google. Uzupełniając informacje na temat firmy, pamiętajmy też o uzupełnieniu adresu witryny firmowej, określeniu branży, lokalizacji siedziby głównej czy specjalizacji wybranych z dostępnej na LinkedIn listy.

Pola edytowalne w zakładce „Informacje ogólne”

3. Ustawienie przycisku CTA

Pod logo firmy, bezpośrednio w nagłówku profilu na LinkedIn można umieścić przycisk, który zachęci odbiorcę do określonej reakcji. Dobrze sprawdzi się tu przekierowanie do witryny, zaproszenie do kontaktu czy link do pełnej oferty. Treść przycisku będzie zależała w dużej mierze od działalności, jaką prowadzi firma – przycisk powinien być istotny dla wizerunku marki.

Wybór przycisku dla strony firmowej profilu na LinkedIn.

4. Stworzenie szablonów pod posty, spójnych z SIW firmy

Przechodząc od formalności do faktycznego tworzenia treści pod LinkedIn, warto od początku ustalić szablon postów wykorzystywany przy każdej kolejnej publikacji. Szablon powinien być spójny z szatą graficzną profilu. Już przy kilku treściach opublikowanych w profilu, z perspektywy odbiorcy całość będzie prezentowała się profesjonalnie i wspomoże budowanie specjalistycznego, spójnego wizerunku marki.

5. Regularna publikacja różnorodnych treści

Do zwiększenia liczby obserwatorów, szczególnie tych aktywnych, potrzebna będzie regularna publikacja różnorodnych treści –  teksty mogą zgłębiać ofertę firmy, ciekawostki branżowe, odnosić się do ważnych wydarzeń i zmian w tematyce związanej z działalnością firmy. Dobrym pomysłem będą też linki do artykułów powiązanych z branżą, dodane wraz z komentarzem firmy odnośnie zawartości artykułu. Jeśli treści są powiązane z grafiką, nie wybierajmy zdjęć stockowych – te „z życia firmy” wyglądają znacznie lepiej, a dodatkowo budują poczucie społeczności i wizerunek dobrego pracodawcy.

6. Ustawienie spersonalizowanego adresu URL

Własny URL zawsze prezentuje się lepiej, niż losowo wygenerowany podczas rejestracji profilu firmowego. Spersonalizowany URL warto ustawić od samego początku – zaklepać adres, póki jest jeszcze dostępny. Z linkiem prezentującym nazwę firmy, a nie przypadkową kombinacją znaków i cyfr, Twój profil firmowy będzie wyglądał bardziej profesjonalnie, a sam adres będzie łatwiejszy do zapamiętania i znalezienia. Indywidualny adres URL wpływa też lepiej na pozycjonowanie profilu LinkedIn w Google.

Edycja publicznego adresu URL możliwa jest w sekcji „Ustawienia” w narzędziach administracyjnych profilu.

Rozpocznij z nami działania na LinkedIn

Dlaczego warto optymalizować profil firmowy na LinkedIn?

Z perspektywy biznesu,  LinkedIn jest wyjątkową platformą promocyjną trafiającą przede wszystkim do odbiorcy realnie zainteresowanego tematyką działalności Twojej firmy. Publikując regularnie możesz docierać do nowych, potencjalnych klientów, zdobywać wysokiej jakości leady, budować sieć kontaktów, znajdować przyszłych pracowników i aktywnie uczestniczyć we współtworzeniu treści istotnych dla Twojej branży. Warto zainteresować się działaniami na LinkedIn z perspektywy budowania pozytywnego wizerunku marki w sieci – obecność w mediach społecznościowych jest obecnie kluczowa, a profil LinkedIn jest zwykle w pierwszej 10 wyników wyszukiwania wyświetlających się po umieszczeniu w wyszukiwarce nazwy Twojej firmy. Zadbaj, by był dobrą wizytówką.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB