Rywalizacja z największymi sklepami internetowymi sprzedającymi biżuterię w internecie to ogromne wyzwanie, do którego podejście bez odpowiedniej wiedzy i strategii skazane jest na porażkę. W dzisiejszym artykule przedstawimy, w jaki sposób udało nam się wydzielić dla naszego klienta kawałek z tego tortu i zaistnieć na rynku sklepów jubilerskich online.

Charakterystyka klienta

Pozycjonowany przez nas sklep internetowy zajmuje się sprzedażą biżuterii popularnych marek. W jego ofercie znajdują się ozdoby takie jak bransoletki, kolczyki, pierścionki, naszyjniki czy zegarki. Współpracę rozpoczęliśmy w październiku 2020 roku. Najlepszym dowodem zadowolenia klienta z efektów jest to, że współpracuje z nami po dziś dzień.

Jak wyglądała sytuacja przed rozpoczęciem współpracy?

Klient w chwili przyjścia do nas borykał się z dużymi problemami i spadkiem pozycji. Sklep posiadał pewną widoczność, jednak były to wyniki zdecydowanie zbyt małe, by móc mówić o stabilnej pozycji firmy na tak konkurencyjnym rynku.

Strona wyświetlała się w:

  • TOP 3 jedynie na 25 fraz,
  • TOP 10 na 309 fraz,
  • TOP 50 na 1 822 frazy.

Ponadto sklep w ostatnim miesiącu przed rozpoczęciem współpracy (wrzesień 2020 roku) został odwiedzony przez 8 686 użytkowników (dane z GA).

Wyznaczenie strategii

Nasi specjaliści dostrzegli w serwisie duży potencjał. Mając doświadczenie w walce o pozycje na bardzo konkurencyjnych rynkach, swoje prace rozpoczęli od stworzenia szczegółowej strategii działania oraz przygotowania keyword mappingu. Dzięki niemu wyznaczyli frazy, na których skupienie się w pozycjonowaniu przyniesie klientowi największe korzyści.

Jednocześnie rozpoczęliśmy przeprowadzanie obszernego audytu SEO, który miał dać nam odpowiedzi odnośnie obecnej kondycji sklepu. Składał się z trzech części:

  • Analiza techniczna strony – czyli opis wszystkich błędów znajdujących się w kodzie strony wraz z opisem sposobów ich rozwiązania.
  • Optymalizacja SEO – lista możliwych poprawek z perspektywy pozycjonowania,
  • Analiza linków – dzięki której znaliśmy mocne i słabe strony profilu linkowego strony i mogliśmy przygotować właściwą strategię linkowania.

Najważniejsze działania w projekcie

Optymalizacja techniczna

Zanim przystąpiliśmy do wprowadzania na stronie optymalizacji SEO, do akcji wkroczył nasz zespół z działu technicznego. Ich zadania polegały na naprawie błędów opisanych wcześniej w audycie. Jest to fundament od którego zawsze zaczynamy pracę na stronach klientów.

Optymalizacja pod kątem SEO

Mając prawidłowo funkcjonujący sklep mogliśmy przystąpić do tego co najważniejsze z perspektywy pozycjonowania w przeglądarkach internetowych – optymalizacji SEO. W jej ramach wprowadziliśmy szereg zmian na stronie takich jak:

  • poprawiliśmy drzewo kategorii,
  • zoptymalizowaliśmy strukturę tworzenia meta opisów,
  • dodaliśmy nowe teksty optymalizacyjne na podstrony kategorii,
  • dodaliśmy nowe meta opisy dla podstron kategorii,
  • usprawniliśmy linkowanie wewnętrzne,
  • wdrożyliśmy dane strukturalne,
  • zoptymalizowaliśmy grafiki,
  • wprowadziliśmy przyjazne adresy URL,

Jednocześnie rozwijaliśmy przez cały czas także sekcję blogową strony.

Poprawa UX

Nasza agencja bardzo dużą uwagę przywiązuje również do aspektów UX, czyli doświadczeń, jakich dozna użytkownik końcowy korzystający ze strony. To w końcu on, decyduje później o zakupie dlatego tak ważne jest, aby poruszał się po niej bezproblemowo. W ramach tego elementu między innymi:

  • zadbaliśmy o odpowiednie wyróżnienie przycisków kup teraz i dodaj do koszyka,
  • dopasowaliśmy kolorystykę strony do identyfikacji wizualnej klienta,
  • zadbaliśmy o właściwe odstępy pomiędzy elementami na stronie,
  • poprawiliśmy wersję mobilną strony.

Linkbuilding

W ramach działań linkbuildingowych pozyskaliśmy dla naszego klienta linki z ponad 500 domen. W ich skład wchodziły linki pochodzące z takich źródeł jak fora internetowe, bazy firm oraz artykuły.

Cały proces linkbuildingu został rozłożony w czasie tak, aby przyrost linków był stopniowy i wyglądał naturalnie.

Efekty współpracy

Konsekwentna realizacja opracowanej strategii przyniosła oczekiwane rezultaty. Nasze prace spowodowały, że sklep w ostatnich 3 miesiącach odwiedzany był przez kolejno 20 484, 21 716 oraz 24 077 użytkowników. Średnia ilość odwiedzin w omawianym okresie zestawiona z początkiem współpracy daje wzrost o 254%. A sądząc po rosnących pozycjach i trendzie w liczbie użytkowników, to jeszcze nie koniec!

Równie dobre wyniki udało nam się osiągnąć w kontekście poszczególnych fraz kluczowych, gdzie liczba wyników w TOP 3 zwiększyła się, aż o 540%. Wzrosty odnieśliśmy również na frazy znajdujące się w TOP 10 (280%) oraz TOP 50 (170%).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź DIGITAL MARKETING TOOLS & SOLUTIONS - nasz magazyn marketingowy!Pobierz za darmo