Strona internetowa dla firmy

Ważne aspekty

Strona internetowa dla firmy – Ważne aspekty

Funkcjonowanie w biznesie bez własnej strony internetowej jest w dzisiejszych czasach praktycznie niemożliwe. Dobrze przygotowana strona internetowa jest jednym z warunków sine qua non skutecznego podejścia do biznesu.

Czy wyobrażacie sobie funkcjonowanie podmiotu gospodarczego bez własnej strony www? Raczej nie. Niemniej samo posiadanie witryny firmowej jest obecnie niewystarczające. Należy tak przygotować stronę firmową, by była atrakcyjnym kanałem komunikacyjnym dla klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych. Na czym w związku z tym należy się skupić przy tworzeniu strony firmowej? Prezentujemy kluczowe aspekty przygotowania profesjonalnej strony firmowej.

Firmowa strona internetowa

Zapytaj o nasze usługi

Strona szablonowa, wizytówkowa, czy witryna indywidualnie dopasowana pod daną firmę?

Podejmując się stworzenia nowej strony firmowej należy zastanowić się nad jej designem. Czy wybieramy stronę wizytówkową prezentującą jedynie kluczowe dane o firmie, szablon dostępny od ręki, czy też stronę z indywidualnym layoutem?

Wizytówkowa strona firmowa

Strona wizytówkowa jest najprostszą formą prezentacji informacji o firmie. Wybierając stronę wizytówkową ograniczamy się do reklamy i promocji jedynie danych teleadresowych. Pomimo ograniczeń strony wizytówkowe mogą być doskonałą formą przekazu dla wybranych branż zawodowych, np. adwokatów, notariuszy, komorników, czy lekarzy specjalistów.

Szablonowe strony firmowe

Decydując się na gotowy projekt graficzny istnieje zagrożenie, iż taki sam szablon www został już wcześniej wykorzystany. Problemem szablonowych stron firmowych może być także niemożność dostosowania ich pod wymagania konkretnego biznesu. Jeżeli już decydujemy się na szablonową stronę firmową wybierzmy dobry szablon płatny. Unikajmy szablonów darmowych – posiadają błędy w kodzie źródłowym, są przestarzałe i mogą być narażone na ataki wirusowe.

Indywidualny projekt graficzny dla firmowej strony www

Przygotowany od A do Z projekt dopasowany pod daną firmę jest najlepszym rozwiązaniem, dzięki któremu możemy dopasować go pod wymagania własne i klientów. Wybierając stronę www opartą na indywidualnie stworzonym projekcie graficznym możemy wyróżnić się na tle konkurencji, zaprezentować największe walory firmy oraz wyeksponować kreatywność i nieszablonowość. Potencjalni klienci z pewnością docenią profesjonalizm takiej strony www.

Strona internetowa dla firmy – CMS czy rozwiązanie autorskie?

Czasy tworzenia stron w oparciu o archaiczne systemy php i czysty html minęły bezpowrotnie. Obecnie standardem jest tworzenie stron na systemie CMS, który umożliwia pełne zarządzanie stroną internetową – treścią, grafiką i poszczególnymi elementami. Pozostaje jeszcze kwestia doboru oprogramowania – czy wybieramy ogólnodostępny system CMS, czy też decydujemy się na autorski system oferowany tylko przez daną firmę? Agencje oferujące autorskie rozwiązania zapewniają, iż to właśnie ich systemy są lepsze i bezpieczniejsze.

Mimo wszystko zalecamy dobór systemu Open Source pozwalającego na przyszłą rozbudowę i wprowadzanie poprawek nie tylko przez firmę, która tworzyła stronę www, lecz także przez innych specjalistów. W ten sposób możemy sobie zapewnić wolność w doborze partnera w zakresie web designu. Systemy Open Source są także bardziej bezpieczne i stabilne.

Dodatkowo tworząc stronę firmową warto zadbać o to, by witryna była stworzona na systemie umożliwiającym dalszą rozbudowę o kolejne podstrony, czy też elementy podstron. Nie wystarczy zbudować witrynę jedynie na systemie CMS – użyty szablon powinien być na tyle elastyczny, by w przyszłości mógł być rozbudowany o interesujące nas dodatki (nowe podstrony, nowa treść, nowe produkty itp.).

Przede wszystkim mobilność!

Ruch na stronach z urządzeń mobilnych rośnie w tempie geometrycznym. Prezentowanie stron internetowych dostosowanych pod urządzenia mobilne jest obecnie standardem. Także Google zaczyna promować w wyszukiwarkach strony dostosowane pod urządzenia mobilne. Zadbajmy nie tylko o responsywność witryny, lecz także o użyteczność swojej strony firmowej dla użytkowników korzystających ze smartfonów i tabletów.

Co w takim razie możemy zrobić? Przede wszystkim:

  • zaprezentujmy kluczowe informacje u góry witryny (numer telefonu, godziny otwarcia),
  • podlinkujmy numer telefonu, dzięki czemu użytkownik będzie mógł zadzwonić do waszej firmy jedynie klikając w numer telefonu,
  • zwiększmy odstępy od linków i przycisków,
  • ukryjmy elementy mogące zasłaniać kluczowe informacje,
  • dopasujemy przyciski CTA pod palec użytkownika – umieszczajmy przyciski w zakresie ruchu kciuka,
  • skróćmy formularz kontaktowy,
  • przyczepmy menu i kluczowe elementy firmowe.

Nie każmy swoim klientom męczyć się podczas przeglądania naszej strony internetowej. Dopasujmy naszą firmową witrynę pod urządzenia mobilne. Dzięki temu zyskamy większy ruch, zwiększymy zaangażowanie użytkowników oraz zmniejszymy ilość odrzuceń.

Strona internetowa dla firmy – skup się na użytkowniku

Wielu przedsiębiorców zleca tworzenie stron internetowych dopasowanych pod własne wymagania graficzne i tekstowe. Zazwyczaj jest to błąd. Należy przygotowywać stronę przede wszystkim z myślą o swoich klientach, zarówno dotychczasowych, jak i potencjalnych. Strona firmowa powinna być łatwa w odbiorze, czytelna i pozwalająca na proste przemieszczanie się pomiędzy podstronami. Warto zadbać o prawidłowo rozmieszczone elementy. Korzystanie ze strony internetowej ma być przyjemnością, a nie drogą przez mękę.

Blog na stronie firmowej? A komu to potrzebne?

I need it meme

Projektując stronę firmową myślmy długofalowo i zabezpieczmy miejsce pod przyszłego bloga. Wielu polskich przedsiębiorców nie docenia znaczenia jakie daje blog firmowy. Jest to miejsce pozwalające nie tylko na komunikację z aktualnymi klientami firmy, lecz także na pozyskanie nowych klientów szukających danych usług lub produktów. Poprzez wpisy na blogu możemy promować własną firmę jako specjalistów w danej dziedzinie. Każdy wpis na blogu daje także możliwości na pozyskanie konwertującego ruchu z wyszukiwarek internetowych.

Chcesz rozpocząć prowadzenie bloga firmowego, a nie wiesz, jak się do tego zabrać?

Dostosowanie strony firmowej pod kątem pozycjonowania

Aby firmowa strona internetowa mogła być skutecznym kanałem komunikacyjnym z nowymi klientami musi być przede wszystkim „SEO friendly”, czyli dostosowana pod roboty wyszukiwarek. Dzięki temu można osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych na interesujące nas frazy.

Dlatego też, oprócz zadbania o wygląd wizualny, należy brać pod uwagę aspekty związane z potencjalnym pozycjonowaniem danej witryny. Już w początkowym etapie tworzenia struktury nowej strony firmowej należy zaplanować podział stron i poszczególnych elementów. Doskonałym rozwiązaniem byłaby komunikacja z agencją SEO w celu dobrania strategii oraz potencjalnych fraz kluczowych.

Szukasz profesjonalnej strony dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami – pomożemy w każdym elemencie marketingu internetowego.

Napisz do nas

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB