Strategia pozycjonowania

Czym jest i na czym polega dobre SEO

Strategia pozycjonowania – na czym polega dobre SEO

Na pozycjonowanie stron internetowych składa się wiele procesów. Wymagają one posiadania odpowiedniej wiedzy, a także opracowania strategii, która będzie wdrażana konsekwentnie.

Ważne jest, by współgrała ona ze strategią firmy i strategią marketingową. Przed rozpoczęciem opracowywania strategii warto dogłębnie poznać działania, które pomogą w jej tworzeniu i przeprowadzaniu. Co trzeba dokładnie wiedzieć o budowaniu strategii SEO?

Zapytaj o nasze usługi

Co to jest strategia pozycjonowania?

Stanowi szereg działań, które właściciel witryny internetowej ma zamiar podjąć w celu zwiększenia jej odwiedzin przez użytkowników.

Co można dzięki niej uzyskać?

Dzięki wdrożeniu skutecznej strategii pozycjonowania można zwiększyć ruch na stronie, osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania pod konkretne słowa kluczowe, a w końcu zdobyć większe zainteresowanie potencjalnych klientów.

W dłuższej perspektywie czasu ma ona przynieść firmie większe przychody, a co za tym idzie – zwiększyć wartość przedsiębiorstwa.

Jakie są elementy składowe każdej strategii?

Dobra strategia musi zawierać:

Strategię pozycjonowania najlepiej uskuteczni wybrany ekspert, który doskonale wie o tym, jakie aspekty SEO są najistotniejsze. Bez wiedzy, doświadczenia i umiejętności strategia SEO zawsze będzie niekompletna. Błędy na etapie tworzenia strategii przekładać się będą na wszystkie kolejne kwestie.

Cel strategi pozycjonowania

W zależności od celu, jaki będzie chciała zrealizować dana organizacja aktywnie działająca w internecie, można mówić o różnych strategiach pozycjonowania. Specjaliści SEO będą wykorzystywali odmienne narzędzia oraz będą w nieco inny sposób realizowali poszczególne etapy strategii.

Z jakich strategii można skorzystać?

Strategia sprzedażowa ukierunkowana jest na przyczynienie się do wzrostu sprzedaży produktów danego przedsiębiorstwa. Wybierane słowa kluczowe najczęściej odnoszą się do profilu działalności danej firmy, sprzedawanych produktów czy świadczonych usług. Zwraca się uwagę na te słowa kluczowe, które mogą być używane w języku potocznym przez internautów.

Dzięki strategii pozycjonowania wizerunkowego można zdobyć lojalność i przywiązanie klienta, a to oczywiście będzie przekładało się na stały strumień przychodów z zakupów dokonywanych przez klientów. Warto zadbać o to, by artykuły lub wpisy o firmie były zatem najwyższej jakości.

Strategia contentowa

Opierając się na wyszukiwanych frazach kluczowych, należy zaplanować treści na stronę. Warto od razu wyznaczyć miejsce, w którym będą one publikowane i systematycznie tworzyć content. Planując treści, warto opierać się o sprawdzone dane. Dzięki temu ma się pewność, że działania przyniosą oczekiwane rezultaty.

Warto więc zadbać o kontekst semantyczny wokół słów kluczowych w swoich treściach. Google analizuje, czy publikowane teksty brzmią naturalnie i zawierają powiązane ze sobą tematycznie frazy kluczowe.

Każdy opublikowany artykuł powinien być zorientowany wokół konkretnej frazy kluczowej. Należy jednak unikać stawiania zbyt dużej liczby słów kluczowych do tekstu. Gdzie umiejscowić słowa kluczowe? Najlepiej uwzględnić je w tytule, leadzie,  metadanych strony czy kilku nagłówkach – najlepiej na samym początku.

meta dane - przykład

Przykładowe meta dane – meta title, meta description

Prowadzenie działań optymalizacyjnych stron internetowych dla fraz typu pozycjonowanie nie jest łatwe. Warto rozważyć wzbogacenie swojej strategii słów kluczowych i zamiast kierować się popularnością fraz, wziąć pod uwagę zamiary użytkowników.

W doborze słów kluczowych powinniśmy analizować cele użytkowników wyszukujących informacji w Google. Inny cel ma osoba, która mierzy się z jakimś problemem i szuka podpowiedzi rozwiązania. Inny cel ma osoba, która wpisuje w Google nazwę konkretnego produktu.

Strategia fraz kluczowych

Słowa kluczowe to wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google, gdy chcą odnaleźć interesujące ich informacje.

Dobór fraz kluczowych polega na stworzenie listy wyrażeń, dzięki którym strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania. Dobranie słów kluczowych to początkowy etap działań SEO. Znając je, można określić, które z nich są dla firmy najważniejsze i to na nich skupić działania.

Jak działa planner słów kluczowych?

Narzędzia do analizy słów kluczowych dostarczają informacji o tym, jak często są wyszukiwane określone słowa i jak te wyszukiwania zmieniały się z czasem. Dzięki tym danym można zawęzić listę słów kluczowych do tych, z których naprawdę można korzystać.

Narzędzia do analizy słów kluczowych dostarczają informacji o tym, jak często są wyszukiwane określone słowa i jak te wyszukiwania zmieniały się z czasem. Dzięki tym danym można zawęzić listę słów kluczowych do tych, z których naprawdę chcemy korzystać.

Proces wyszukiwania słów kluczowych powinien być powtarzany regularnie co jakiś czas.

Narzędzia SEO

Warto skorzystać z darmowych narzędzi SEO dostępnych online, które dla dowolnego zapytania prezentują różne kombinacje słów kluczowych i formułowanych pytań w wyszukiwarce Google.

Answer The Public – darmowe narzędzie SEO dostępne online, które dla dowolnego zapytania prezentuje różne kombinacje słów kluczowych i formułowanych pytań w wyszukiwarce Google.

Answer The Public

Aplikacja dynamicznie generuje wizualizacje i tabele, które obrazują, w jaki sposób użytkownicy pytają Google podczas poszukiwania informacji. Sugestie fraz kluczowych i pytań prezentowanych w narzędziu bazują na automatycznych podpowiedziach wyszukiwarki Google. Answer The Public może być wykorzystywany do międzynarodowego SEO jako narzędzie do wyszukiwania zapytań long tail dla różnych języków świata.

Wyniki wyszukiwania zapytać dotyczących SEO — Answer The Public

Ubersuggest.io – darmowe, użyteczne i proste w obsłudze narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych z długiego ogona, które można wykorzystać do międzynarodowego SEO.

Przydaje się szczególnie do badań fraz kluczowych pod kątem:

  • SEO,
  • PPC,
  • Planowania działań content marketingowych.

strategia pozycjonowania

Ubersuggest pozwala namierzyć słowa kluczowe dostępne z poziomu automatycznego uzupełniania zapytań w wyszukiwarce Google dla wyników:

  • internet,
  • wiadomości,
  • grafika,
  • zakupy,
  • podpowiedzi zapytań w wyszukiwarce YouTube.
Ubersuggest - SEO

Wyniki analizy strony internetowej ltb.pl w Neilpatel.com – Ubersuggest

Strategia link buildingu

Linki przychodzące to jedna z podstawowych strategii SEO. Nie wystarczy jedynie wdrożyć idealnie zoptymalizowaną stronę internetową z oczekiwaniem, że będzie dobrze widoczna w wyszukiwarkach. Stronę należy promować, zamieszczając linki w różnych miejscach sieci.

Link building ma na celu zwiększenie widoczności witryny oraz marki.

Strategia link buildingu pozwala dotrzeć do tego, z jakich miejsc i z jakiego rodzaju stron internetowych pochodzą linki do strony. Przedstawia aktualny przegląd liczby i jakości linków przychodzących kierujących na stronę internetową. Pozwala porównać działania z największymi konkurentami i przeglądać źródła pozyskiwania linków.

Dzięki niej możemy dostać wskazówki dotyczące edycji niewłaściwych lub niedostatecznie ukierunkowanych linków.

URL mapping

Mapowanie adresów URL słów kluczowych to proces określania, która strona witryny powinna zawierać określone słowa kluczowe, aby zmaksymalizować optymalizację całej witryny jako całości. Często optymalizacja jest skierowana tylko na stronę główną witryny.

Podczas migracji lub przeprojektowania strony internetowej, która wiąże się ze zmianami adresów URL, posiadanie strategii przekierowań 301 ma kluczowe znaczenie dla utrzymania autorytetu linków, który został zbudowany z czasem. Bez przekierowań nowe adresy URL musiałyby budować autorytet i zaufanie od zera i prawdopodobnie witryna odnotowałaby ogromny spadek ruchu.

Pomożemy Ci opracować odpowiednią strategię pozycjonowania

Skuteczne pozycjonowanie strony w Google

Dobra strategia pozycjonowania, a następnie sukcesywne jej wdrażanie w życie strony, jest kluczem do sukcesu w zdobywaniu przez stronę internetową wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Niemiej jednak ważna, jest tutaj wiedza i doświadczenie, które zdecydowanie ułatwi dobór odpowiedniej strategi pod misje branży. Dobrym rozwiązaniem w początkowych etapach pozycjonowania strony, jest skorzystanie z usług specjalistów do spraw marketingu lub z oferowanych szkoleń SEO dla pracowników firmy.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB