Content i tematyczny blog firmowy

Gdzie szukać inspiracji

  • Home
  • -
  • BLOG
  • -
  • Marketing
  • -
  • Skąd czerpać pomysły na tematy blogowe? Niezawodne źródła inspiracji

Skąd czerpać pomysły na tematy blogowe? Niezawodne źródła inspiracji

Firmowy blog jest jedną z ulubionych form content marketingu wśród SEO-wców. Jego założenie daje nam możliwość stałej aktualizacji treści na stronie o tematy najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. To idealny sposób na generowanie ruchu, który dzięki ciekawej treści, odpowiedniej formie i dobremu linkowaniu jesteśmy w stanie zamienić na zainteresowanie ofertą, a w konsekwencji – konwersję.

Bez wątpienia wszelkiego rodzaju artykuły poradnikowe i tematy związane z najnowszymi zmianami w konkretnej dziedzinie są w stanie wykreować Twój wizerunek – jako eksperta w danej branży. Jednak przy tym musisz pamiętać, że blog powinno się prowadzić z określoną regularnością. Dwa, trzy, cztery wpisy w miesiącu – to zależy wyłącznie od Twoich możliwości przerobowych i kreatywności w wymyślaniu tematów. A gdy pomysłów już Ci zabraknie, skorzystaj z poniższych propozycji i znajdź nowe, ciekawe zagadnienia, które będą interesujące dla potencjalnych odbiorców.

Wykorzystaj spadki u konkurencji – znajdź je w Senuto!

Marketing bywa brutalny, a idealnym przykładem na poparcie tej tezy jest fakt, że najlepiej szukać fraz, dzięki którym można zwiększyć widoczność swojej strony, u konkurencji. W ten sposób jesteśmy w stanie dokładnie przeanalizować, czy naszej ofercie czegoś brakuje, z czym aktualnie radzimy sobie lepiej, a z czym gorzej, i wykorzystać tę wiedzę do uzyskania przewagi.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Pierwszym krokiem powinno być określenie, jakie strony internetowe są naszą bezpośrednią konkurencją. Senuto ułatwia nam sprawę – po wpisaniu adresu URL naszej witryny wyświetla wykres prezentujący porównanie zbiorów analizowanych przez to narzędzie fraz charakterystycznych dla naszej domeny oraz domen o zbliżonym profilu słów kluczowych. Wskazuje zatem jasno, jakie strony internetowe potencjalnie zabierają Ci ruch.

analiza konkurencji

Wyniki analizy konkurencji w Senuto

analiza konkurencji i fraz kluczowych senuto

Analiza fraz w Senuto

Ten ruch możesz odzyskać! Gdy znasz już swoich konkurentów, przeanalizuj ich witryny, dalej wykorzystując Senuto. Szczególnie powinna interesować Cię zakładka Wzrosty/Spadki. Tutaj sprawdzisz, jakie słowa kluczowe aktualnie zyskują lepsze pozycje, a które z nich w ostatnim czasie charakteryzowały się gorszą widocznością. I to właśnie one mogą stać się Twoim celem. Skoro w ostatnim czasie zaliczyły spadek, to łatwo będzie je przechwycić. Wystarczy stworzyć dobrze zoptymalizowany tekst blogowy powiązany tematycznie ze wskazaną frazą, odpowiadającą także Twojemu profilowi działalności, i sprawdzić, czy po jakimś czasie nie przebijesz swojego konkurenta.

Przy takim poszukiwaniu inspiracji warto wziąć pod uwagę dwa ważne parametry. Pierwszym z nich będzie średnia miesięczna liczba wyszukiwań – im wyższa, tym trudniej będzie Ci przechwycić ruch na swój blog, ale gdy już się to uda, może on zagwarantować lepsze wyniki sprzedaży. Oprócz tego należy zwrócić uwagę na zmianę pozycji. Gdy różnica pomiędzy poprzednim wynikiem a aktualnym jest bardzo duża (na przykład zmiana z 9 na 18 pozycję), wówczas jest to wyraźny znak, że należy działać!

Odkryj content gap dzięki Ahrefsowi

content gap Ahrefs

Content gap Ahrefs

Gdy już znasz swoją konkurencję (na przykład na podstawie wcześniej omawianego wykresu z Senuto), możesz tę wiedzę wykorzystać do stworzenia raportu na temat content gap. Jak sama nazwa wskazuje, to prezentacja luki pomiędzy Twoją treścią, a tekstami udostępnianymi przez inne firmy, działające w Twojej branży. Można ją odkryć właśnie dzięki Ahrefsowi, wybierając odpowiednią opcję w zakładce Site Explorer, podając kilka adresów podobnych witryn do Twojej i generując wyniki, prezentujące frazy, na które rankują inne strony internetowe.

Trzeba tutaj pamiętać, aby odpowiednio wybrać kraj, w odniesieniu do którego chcemy poznać wyniki. Oprócz tego należy zwrócić uwagę na informacje dotyczące najwyższych pozycji osiąganych w ramach danej domeny przez określone słowo kluczowe – im są one wyższe, tym trudniej będzie nam wywalczyć lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania, ale tymi znajdującymi się poza pierwszą dziesiątką warto się zainteresować.

Daj sobie pomóc – skorzystaj z ChatGPT

Kolejną propozycją jest wykorzystanie ChatGTP. To narzędzie, pod warunkiem, że będzie dobrze promptowane, może nam dostarczyć bardzo ciekawych propozycji gotowych tematów, ale też dokładniejszych wytycznych, co powinno się w takim tekście znaleźć. Wskazówki te mogą od razu stać się zaleceniami dla Ciebie lub copywritera – dzięki nim na pewno dużo łatwiej będzie opracować dany temat.

wykorzystanie ChatGTP

Wykorzystanie ChatGTP

Jeśli zaproponowane tytuły nie przypadną nam do gustu, zawsze możemy wygenerować nową odpowiedź lub poprosić ChatGPT o przygotowanie kolejnych propozycji.

Napisz i poznaj nasze usługi!

Skorzystaj z darmowych podpowiedzi od wyszukiwarki Google

W przypadku niszowych tematów zastosowanie wcześniejszych opcji może okazać się problematyczne. Ahrefs czy Senuto prezentują bowiem zwykle wyniki w odniesieniu do fraz, które mają średnio co najmniej 10 wyszukań miesięcznie. ChatGPT nie jest jeszcze doskonałym narzędziem i może nie mieć „wiedzy” o wszystkim, o co go zapytamy, szczególnie jeśli będziemy to robili w języku polskim. Ale z pomocą mogą nam przyjść także wyniki wyszukiwania i podpowiedzi od Google – zarówno te, które pojawiają nam się, gdy zaczynamy wpisywać interesujące nas słowo kluczowe, jak i wyświetlające się u dołu wyników podobne wyszukiwania.

podpowiedzi od wyszukiwarki Google

Podpowiedzi od wyszukiwarki Google

Wygeneruj większy ruch, dając użytkownikom to, czego szukają

Zaproponowane narzędzia i sposoby to potężne źródło inspiracji, aby tworzyć wpisy blogowe zgodne z aktualnymi trendami, które przyciągną uwagę czytelników i ich zaangażują. Dzięki nim sprawdzisz, jakie tematy warto jeszcze poruszyć, aby wyprzedzić konkurencję i wygenerować jak największy ruch – nie tylko na stronie, ale także w biznesie.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski
B2B Sales Manager
+48 71 333 38 89

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB