Szkolenia marketingowe i social media

Wpływ szkoleń na rozwój przedsiębiorstwa

Postaw na szkolenie i sam dziel się wiedzą

Kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Znane słowa Johanna Wolfganga von Goethego, ale nie każdy je wciela w życie. Tymczasem systematyczne szkolenia podnoszą kwalifikacje zawodowe, zwiększają wydajność w pracy oraz rynkową konkurencyjność. Jednak dla ogólnego rozwoju istotne jest też to, aby nabytą wiedzą dzielić się dalej.

Szkolenie dla konkurencyjności firmy i samych siebie

Szacuje się, że rynek usług szkoleniowych w Polsce jest warty ponad 4 miliardy zł. To mniej więcej 4/5 rocznego budżetu Wrocławia. Nic w tym jednak dziwnego jeśli weźmiemy pod uwagę dynamicznie zmieniające się trendy niemal w każdej z branż. Nie chcąc zostać w tyle za konkurencją, po prostu należy się szkolić oraz być na bieżąco z informacjami z różnych źródeł.

Zapytaj o szkolenia marketingowe!

Szkolenie dotyczące określonego obszaru z konkretnej branży pozytywnie wpływa na samego pracownika i jego pozycję w firmie oraz na rynku pracy. Osoby systematycznie poszerzające swoją wiedzę, poszerzają też własny sposób myślenia o danej kwestii. Czują się pewniej w tym co robią, a dzięki temu poprawiają swoją efektywność. Taki pracownik jest niezwykle cenny dla firmy.

Szkolenie social media - Facebook Ads bez tajemnic

Szkolenie social media – Facebook Ads bez tajemnic

Jakie szkolenie pomaga zachować konkurencyjność?

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce jest zarejestrowanych około 62 tysiące firm, zajmujących się pozaszkolnymi formami edukacji. To w uzupełnieniu do wspomnianej wartości rynku, pokazuje bardzo dużą skalę i potencjał branży. Instytucji i podmiotów jest zatem mnóstwo, a za każdym z nich jest szeroka oferta szkoleń. Co więc wybrać? Co pomaga w karierze zawodowej pracownika, ale też w konkurencyjności samego przedsiębiorstwa?

Zgodnie z bazą Rejestru Usług Szkoleniowych najwięcej szkoleń dotyczy rozwoju osobowości i kariery zawodowej, warsztaty z asertywności, komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji lub zarządzania czasem, a także informatyki i wykorzystania komputerów. Każde z wymienionych szkoleń można dopasować pod codzienną pracę i postawę pracownika. Niemniej istotne są też szkolenia czysto produktowe, czy szkolenia uzupełniającą dotychczasową wiedzę w danej tematyce. Agencja LTB prowadzi np. szkolenia z obsługi social media, warsztaty związane obsługą kampanii Google Ads i FaceAds, szkolenie ze strategii komunikacji marki i egzekucji jej wdrożenia oraz szkolenia ze stosowania nowoczesnych narzędzi w codziennej pracy działów marketingu.

Szkolenie to inwestycja długofalowa

Często zdarza się, że szkolenia są przeprowadzane dla obecnych klientów agencji. Bynajmniej nie chodzi tutaj o przekazanie całej niezbędnej wiedzy i w perspektywie czasu zakończenie współpracy. Szkolenia to inwestycja długofalowa zarówno dla tych firm, które decydują się na ich zakup, ale też i dla tych szkolących.

Wymiana doświadczeń, wyrównywanie poziomu wiedzy, nawet dzielenie się jakimś konkretnym know-how sprawi, że firmy wspólnie się rozwijają, łatwiej się im porozumiewać, a to wszystko dodatkowo napędza sytuację gospodarczą. Szkolenia realnie przekładają się zatem na sytuację makroekonomiczną w bezpośrednim otoczeniu przedsiębiorstwa.

Doskonale rozumieją to najwięksi gracze, duże korporacje oraz znaczna część średnich firm. Gorzej to wygląda jeśli spojrzy się na aktywność małych i mikroprzedsiębiorstw. Oprócz przesłanek czysto ekonomicznych na daną chwilę, taki stan rzeczy bierze się zapewne ze sposobu zarządzania. W tych większych podmiotach myśli się bardziej w dłuższych perspektywach czasowych i tak też postrzegana jest inwestycja w szkolenie pracowników, jako inwestycja długoterminowa.

Szkolenie marketingowe dla Dolnośląskiej Izby Gospodarczej

Forma szkolenia do wyboru

Wiemy już zatem dlaczego firmy decydują się na szkolenia dla pracowników. Poznaliśmy też te najpopularniejsze obszary, które są poruszane podczas szkoleń. Jesteśmy również świadomi, że systematyczne szkolenie wpływa na ogólny rozwój podmiotów biznesowych. Pozostaje więc jedynie rozpatrzyć jaka forma szkolenia jest najbardziej odpowiednia.

Jeszcze przed czasem pandemii zdecydowanie najpopularniejszą formą szkolenia, była ta stacjonarna. Nie miało większego znaczenia, czy szkolenie odbywało się w siedzibie firmy szkoleniowej, u klienta, czy w niektórych przypadkach w lokalizacji neutralnej np. podczas wyjazdu firmowego w jakimś hotelu.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także instruktaże na stanowisku pracy, za to zdecydowanie najmniej preferowaną formą były webinary, spotkania online oraz szkolenia zawierające elementy rywalizacji.

Napisz i poznaj nasze szkolenia!

Sytuacja, z którą wszyscy musieliśmy się zmierzyć po 2020 roku sprawiła, że obecnie chętniej wybiera się wspomniane webinary, spotkania live na platformach szkoleniowych online i komunikatorach wideo. Co ważne, w przypadku tych rozwiązań online platformy szkoleniowe pozwalają nie tylko na przeprowadzenie szkolenia, ale niemal natychmiastową weryfikację poziomu wiedzy. Trochę ma się wrażenie, że wraca się przez to do szkolnej ławki, ale to niezwykle pomocne przy optymalizacji kosztów związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników.

Wybór form szkoleniowych jest naprawdę szeroki i nie ma większego znaczenia jeśli mówimy o efektywności. To kwestia samych szkolących, aby się odpowiednio dopasować i przekazać skutecznie niezbędną wiedzę. Dla uczestników taka elastyczność natomiast pozytywnie wpływa na samą wygodę, oszczędność czasu i dostępność takich szkoleń.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt
Łukasz Jaworski
B2B Sales Manager
+48 71 333 38 89

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB