Brand hero

Po co marce brand hero?

Po co marce brand hero?

Z pewnością kojarzysz fioletową krowę w alpejskiej scenerii, żółtego stworka, który pojawiał się zawsze, gdy było się głodnym albo wesołego klauna w żółtym kombinezonie lubiącego popularne cheeseburgery. Te wszystkie postaci to przykłady brand hero, które mają na celu wesprzeć komunikacyjnie konkretną markę.

Zapytaj o brand hero dla Twojej marki!

Co to dokładnie jest brand hero?

Najprościej wytłumaczyć brand hero jako bohatera marki. Charakterologicznie, ale też i wizualnie ma być odzwierciedleniem wartości marki, specyfiki usług i produktów, które się za nią kryją.

Wybrana postać może przybrać różną formę, ale najważniejsze, że sprawia, iż odbiór świata marki jest bardziej przyjazny i zrozumiały. Najczęściej są to personifikowane zwierzaki, różne stworki, czy postaci baśniowe, mityczne oraz legendarne. Do tego zestawienia pasuje np. Topek, czyli przyjazny smok, którego stworzyliśmy dla naszego klienta TopKoszulki.pl.

Rzadziej do roli brand hero aranżowane są postacie ludzkie. Akurat my w działaniach dla innego z naszych klientów, firmy Gastroline postawiliśmy na Gastriela. Ten sympatyczny norweski kucharz o włoskich korzeniach wprowadza klientów w świat wysokiej jakości sprzętu dla gastronomii.

Projekty brand hero – Gastro Line i TopKoszulki.pl

W odniesieniu czysto marketingowym jest to bardzo użyteczne narzędzie, którym możemy posłużyć się w komunikacji z otoczeniem firmy. Co istotne samego bohatera możemy rozwijać równolegle wraz z rozwojem marki.

Brand hero daje przewagę

Okazuje się, że pierwszy brand hero wykorzystany w marketingu jest starszy niż tak dobrze znana Ci postać jak Myszka Miki i powstawał w czasie, gdy Polska była jeszcze pod zaborami. Bez wątpienia jego również kojarzysz, bo chodzi o tzw. ludzika Michelin. Oryginalnie, gdy powstawał w 1894 roku, został nazwany Bibendum. Faktycznie, choć do dzisiaj jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych brand hero, to jednak mało kto zna jego imię.

Wykorzystanie brand hero w social media marki TopKoszulki.pl.

Bohaterowie marki dają przewagę. Na bardzo konkurencyjnym rynku każdy najmniejszy element, który pozwala się wyróżnić, jest bardzo cenny dla firmy. Wyobraź sobie taką sytuację: na stole leżą dwie tabliczki czekolady. To, po którą sięgniesz to właściwie czysty przypadek. Nic więcej o nich nie wiesz, dla Ciebie wyglądają podobnie. Jeśli jednak jedna będzie w rękach charakterystycznego pluszaka, to zapewne mocniej przykuje Twoją uwagę. O to właśnie chodzi.

Brand hero to narzędzie, a właściwie nośnik komunikatów, historii, które przyciągają. On sprawia, że jesteśmy bardziej zainteresowani tym, co się za nim kryje.

Historia i wizerunek dla zdystansowania innych

Nie wystarczy jedynie narysować bohatera i wrzucić go na kilka grafik. W LTB przystępując do kreacji, zaczynamy cały proces od zdefiniowania potrzeb komunikacyjnych. Następnie na podstawie wartości marki, ale też naszego doświadczenia w pracy z klientem szkicujemy portret psychologiczny. Później tworzymy historię bazową, która stoi za taką postacią i jest punktem wyjścia do storytellingu na późniejszych etapach wdrożeniowych.

Dopiero takie fundamenty pozwalają nam dobrać formę brand hero i możemy tworzyć wizualizację. Komplementarne podejście owocuje później brakiem logicznych błędów w procesie komunikacji. Nadaje też spójności względem tego jak rzeczywiście działa marka oraz jakie korzyści ze współpracy z nią zyskuje klient. To zaś ułatwia zdystansowanie konkurencji i mocne zakotwiczenie się w świadomości odbiorców.

Brand hero jako element wyróżniający na stronie www, źródło: https://gastroline.no/

W skrajnych przypadkach dzięki mądremu, ale też i intensywnemu prowadzeniu brand hero, możemy zminimalizować ryzyko podszywania się konkurencji pod promowaną markę. Dlatego bohatera marki należy eksponować w możliwie jak najliczniejszych kanałach komunikacji. Zarówno tych digitalowych, jak i na materiałach BTL.

Skonsultuj się z nami w sprawie brand hero dla Twojej marki!

Brand hero nie jest rozwiązaniem wszystkich wyzwań

Jednak, żeby była jasność. To nie jest cudowne lekarstwo na wszelkie bolączki i wyzwania marki. Brand hero należy bardziej traktować jako narzędzie wspierające działania marketingowe. Może to być swoisty narrator takich działań. Jego wprowadzenie do komunikacji wiąże się również z pewnymi kosztami, a ich wielkość determinuje to jak bardzo stanie się on pomocny.

Jeśli, więc Twoja firma doskonale sobie radzi na rynku, bo właściwie konkurencja jest znikoma lub nie ma jej wcale, to raczej nie myśl nad wykorzystaniem brand hero. Chyba że potrzebujesz narzędzia do wsparcia działań wizerunkowych.

W przypadku kiedy jednak zmagasz się z dużą konkurencją, to bohater marki może okazać się niezwykle przydatny.

Ludzie zaczną kojarzyć Twoją działalność przez pryzmat historii poznanych dzięki takiemu bohaterowi. Może on stanowić także element graficzny, który ułatwi rozpoznanie produktów marki na półce i podjęcie określonej decyzji zakupowej. Nawet najlepszy brand hero nie zapewni jednak strumieni przychodów jeśli nie będą za tym stały inne działania.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB