Kampania Google Ads

Czyli dobry przepis na… sukces

Kampania Google Ads, czyli dobry przepis na… sukces

Jeśli zastanawiacie się czasem, w jaki sposób Polacy korzystają z Internetu, to odpowiedzi są zaskakująco proste. Z badań rynku przeprowadzonych w 2014 roku przez agencję TNS i Google wynika, że większość internautów używa narzędzi dostępnych w sieci w celach komunikacyjnych (88% badanych sprawdza maile), ale także w celach informacyjnych (82% użytkowników szuka w sieci informacji o produktach, kolejne grupy chcą sprawdzić pogodę, aktualności, newsy sportowe itd.).

Z Ads dajesz klientom to, czego sami szukają

Dane dotyczące maili interesują nas w mniejszym stopniu. Znacznie bardziej ciekawy jest fakt, że obecnie większość osób, zanim zdecyduje się na jakikolwiek zakup, szuka informacji o usługach i produktach właśnie w sieci. Co to znaczy dla Twojej firmy? Jeśli sprzedajesz cokolwiek – przedmioty czy usługi – możesz podjąć odpowiednie kroki, by użytkownik znalazł w sieci właśnie Twoją ofertę.

Zapytaj o nasze usługi

 W Polsce zdecydowanie największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google – dlatego jeśli ktoś chce kupić buty zimowe, znaleźć przepis na leczo, dobrą kawiarnię we Wrocławiu czy szewca w pobliżu swojego osiedla, nie będzie przeglądał książki telefonicznej, ale wpisze zapytanie w Google. Co zobaczy?

Sprawdźmy to na przykładzie przepisu na leczo:

Adwords wyniki

Pierwszy wyświetlający się wynik nie jest organicznym, naturalnym wynikiem, ale reklamą Ads. Dopiero pod nią pojawiają się pozostałe wyniki. Jak wynika z badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez Ofcom, brytyjski koncern regulujący rynek komunikacji elektronicznej, 55% użytkowników wyszukiwarek nie odróżnia reklam od naturalnych wyników. Nawet mimo podpisu: REKLAMA.

Ważnym wyróżnikiem Ads jest to, że reklama pojawia się w odpowiedzi na konkretne zapytanie użytkownika – nie jest więc tak denerwująca, jak reklama niekierowana, która wyświetla się zarówno zainteresowanym, jak i całkowicie obojętnym osobom. W przypadku kampanii Ads Twoja reklama trafi dokładnie do tych osób, które same szukają podobnych usług i produktów. Jeśli ktoś szuka butów, dostanie buty, a nie mikser ręczny. Dzięki temu reklama w Google Ads jest znacznie skuteczniejsza.

Jakkolwiek tradycyjne pozycjonowanie i działania SEO są niezwykle ważne, tak kampania Google Ads pozwala wyprzedzić naturalne wyniki, znaleźć się NAD nimi, w miejscu o strategicznym znaczeniu. To właśnie tutaj koncentruje się najwięcej kliknięć internautów.

Inne badania z 2014 roku przeprowadzone przez brytyjską firmę Bunnyfoot wykazały, że 36% użytkowników nie wie, że klika w reklamy, szukając informacji na temat produktów. Badanie pokazało także, że 81% użytkowników częściej wybiera link sponsorowany niż ten naturalny.

Jak to działa?

Zasady nie są skomplikowane. Sponsorowany link możesz zamieścić w wyszukiwarce dzięki narzędziom do prowadzenia kampanii Ads. Planowanie kampanii można przedstawić w skrócie:

Inografika Adwords

O czym jeszcze warto wiedzieć?

W kampanii Ads płacisz tylko za efekt – jeśli reklama się nie wyświetla, nic Cię to nie kosztuje. Jeśli się wyświetla, a użytkownik w nią klinie – płacisz za kliknięcie określoną stawkę. W Ads rozliczasz się na podstawie CPC, czyli cost per click (koszt za kliknięcie). Wysokość tej stawki zależy między innymi od konkurencyjności frazy. Drugą ważną wartością jest CTR, czyli click through rate – współczynnik liczby wyświetleń reklamy do liczby kliknięć. Pozwala on zmierzyć, czy kampania jest efektywna. Jeśli na 1000 wyświetleń otrzymujemy zaledwie 100 kliknięć, efektywność sytuuje się na poziomie 1% – warto wtedy pomyśleć nad modyfikacją kampanii.

Dobrze wybrane słowa kluczowe, stanowiące tekst linku, przynoszą wymierny efekt obu stronom. Użytkownik znajduje to, czego szukał, a usługodawca pozyskuje potencjalnego klienta i zwiększa ruch na stronie.

Kogoś może zdziwić, że trzeba płacić za kliknięcie. Jeśli jednak użytkownik kliknie w nasz link, oznacza to, że trafił na naszą stronę. W tym wypadku można mówić o sukcesie kampanii Ads, ponieważ od samego początku chodzi właśnie o to, by przyciągnąć klienta i zachęcić go do odwiedzenia naszej strony. Umieszczenie reklamy w najlepszym miejscu wyszukiwarki to doskonała strategia – większość internautów wybiera kilka pierwszych wyników. Jeśli wśród nich znajdzie się Twoja reklama Ads, znacząco zwiększasz swoje szanse.

Z kampanii Ads korzystają nie tylko sklepy, oferujące konkretne produkty, ale także usługodawcy. Kampania może wykorzystać linki tekstowe, banery graficzne czy reklamę wideo. Ads umożliwia również szczegółowe profilowanie grupy odbiorców. Ale o tym napiszemy innym razem.

Sprawdź naszą ofertę

Profesjonalnie przeprowadzona kampania Google Ads to doskonały sposób na zwiększenie swojej rozpoznawalności i dotarcie do klienta. Nasza firma posiada certyfikat Google Ads, przyznawany firmom, które biegle posługują się narzędziami Ads. Przygotowanie kampanii u nas to Twoja szansa na efektywną promocję w wyszukiwarce.

Skontaktuj się w sprawie promocji swojej marki

Marketing - kontakt

Łukasz Jaworski

B2B Sales Manager

+48 71 333 38 89

Dodaj komentarz

Poinformuj nas o Twoich celach, oczekiwaniach i doświadczeniach. Przygotujemy indywidualnie dopasowaną strategię dla Twojej marki.

Napisz do nas – umówimy się na spotkanie online.

Account manager agencja marketingowa LTB

Michał Szydlik, Account Manager

Nasi partnerzy

Wrocławska Akademia Biznesu - partner agencji marketingowej LTBDIG - partner agencji marketingowej LTBUniwersytet Ekonomiczny - partner agencji marketingowej LTBFirma Rodzinna - partner agencji marketingowej LTB